Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Dokumentární
  • Animovaný
  • Horor

Recenze (1 293)

plakát

Abeceda uhlí (1942) 

Válečný instruktážní film, který patří bezesporu k těm nejzábavnějším. Na čem jiném si lépe uvědomit dobové paradoxy.

plakát

A co dále, Baltazare (1966) 

Až po druhém shlédnutí jsem plně docenil tento nesmírně jímavý příběh a překvapivě až napodruhé mě film donutil k slzám. Bresson se snaží vytrhávat diváka z ponoření do silného příběhu, ať už použitím "modelů" tedy neherců, kteří ztvárňují spíše živoucí teze než plnokrevné postavy a především v tomto případě originálního postupu, kdy se nejdůležitější scény dějí časově mimo plátno a my vidíme jen jejich důsledky či jakési spojovací články. Právě proto naše fantazie má zcela volný prostor nakládat s nevyřčeným a tím mu dle nátury člověka dodat i větší intenzitu, získat na událostech větší zájem. Díky tomu i jakkoliv odcizeně působící příběh vede při správném naladění k neopakovatelnému zážitku a prožitku, k němuž už stačí přídat jen životem smýkaného osla a jeho žalující pohledy i pokorné snášení osudu mezi všudypřítomnou špatností. Bresson dotáhl svůj minimalistický styl k dokonalosti a je jen ukázkou jeho mistrovství, že z užitých prostředků dokázal vykouzlit tak silné emoce. A právě ony jsou klíčem k humanistickému poselství a víře, kterou je tento úctyhodný snímek prosycen.

plakát

Advokát chudých (1941) 

Mírně sentimentální drama, které však dokazuje, že Slavínský dokázal vytvořit seriózní film na vážnou tématiku. Za pozornost stojí dobrá řemeslná práce, několik hereckých výkonů v čele s Korbelářem a Brožovou a vrcholný závěr, který Modlitbou za vlast přímo apeluje na dobové publikum a je nádherným vyjádřením naděje, která rezonuje i v příběhu. Už díky němu tenhle netradiční film ve filmografii mistra zábavy stojí za shlédnutí.

plakát

Africká Královna (1951) 

Příjemná vzpomínka na dobu, kdy britské spektákly zdárně konkurovaly Hollywoodu a v leččems ho i dokázaly triumfnout. Ze zámoří vypůjčené hvězdy zde excelují, chemie mezi nimi funguje výtečně, škoda, že děj ubíhá překotně jako divoké peřeje, jež se dvojici neustále staví do cesty - ani jsem si jiskření mezi nesourodou dvojkou nemohl pořádně užít a vychutnat.

plakát

Afrika aneb Češi mezi lidožravci (2004) (divadelní záznam) 

Mírné zklamání, ale některé vtipy jsou jednoznačně vydařené (pravda o původní verzi Křišťalové studánky mě doslova šokovala!". Bohužel mě hlavně vadili opakované vtipy ze starších her, jakoby autorům docházela invence. Doufám, že nová hra České nebe bude důstojnější.

plakát

Agatha Christie's Poirot - Záhada modrého expresu (2005) (epizoda) 

Další skvělé zpracování detektivky Agathy Christie, dobrá atmosféra, vtip, napětí a jako vždy překvapivé odhalení. Suchet je nejlepší Poirot. Knihu jsem četl a musím říct, že byl trochu změněn děj, ale to vůbec nevadí, hlavní je výsledek a ten se povedl.

plakát

Agent v sukni (2000) 

Typická fekál komedie s dávkou sentimentu, která není tak strašná, jak se může na první pohled zdát. Ale i tak se nevyhne scénám odpudivým jako hlavní hrdinka.

plakát

Agora (2009) 

Na tenhle film jsem se těšil - Amenábar natrefil na velmi zajímavé a vděčné téma, slibující působivou i hlubokou podívanou. Dobu, kdy končí jedna dlouhá epocha a v prudkém poryvu nastupuje středověk, jenž za krátkou dobu zničí veškeré výdobytky starověkého světa se zde podařilo vykreslit docela obstojně a právě v tomto dějinném paradoxu tkví myšlenkové jádro filmu. Ten se však bohužel rozpadá na dvě neorganicky působící linie - na linii filosofky Hestie, která je dosti zjednodušená, postava se chová spíše tezovitě, emoce jsou jí cizí a v pozdějších scénách, kdy se zcela izolovaně vydává až do kosmických výšin, proti nimž jsou pozemské šarvátky malicherné jsem si docela přál, ať konečně promění kruh v elipsu a dá prostor zajímavějším událostem, týkajících se okolního kontextu - ty tvoří spektakulární scény s dobře odvedenými triky, které se však redukují jen na nepřehlednou bojovou vřavu a destruktivní scény, až k závěru se začne trochu intrikařit a dosud mimo stojící Hestie je konečně spojena s velkými dějinami, avšak krátký okamžik, ukazující důsledky toho všeho je příliš rychle utnut. Z filmu tedy zůstávají dosti rozporuplné pocity, dá se mluvit o inteligentní podívané, které pomáhlá hlavně zvolená doba a téma, ale vše ostatní funguje trochu napůl, jako bychom místo chutné směsi dostali na stůl pouze syrové ingredience. A ani krásná Rachel Weisz nedokáže toto omluvit svým kukučem, její postava jí totiž moc příležitostí k prokázání talentu nenabídla.