Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Krimi
  • Akční
  • Komedie
  • Horor

Recenze (901)

plakát

25 let neviny (2020) 

Nejtragičtější na tomto filmu je vědět, že Tomasz Komenda zemřel letos v únoru na rakovinu, o které vůbec nepochybuji, že za ni mohl jeho pobyt ve vězení. Vědět, že zemřel v nějakých šestačtyřiceti, a na svobodě si tedy pobyl jenom šest let, dává jeho filmovému příběhu skutečně úplně jiné, až neúnosně temné grády, a zcela se tím obrací katarze šťastného konce. Ne, právě naopak. Žádný dobrý konec, žádná úleva po osmnácti letech utrpení. Film je natočený perfektně, extrémně sugestivně a neodvrací se. S Tomkem si prožijete peklo. Jeho očištění a propuštění je spíš symbolické zadostiučinění, protože jeho skutečný osud ukazuje, jak některé křivdy a krutost a nespravedlnost už nelze napravit.

plakát

Yellowstone (2018) (seriál) 

I'm sorry, I'm so sorry :-D SPOILERY. Chvála řinoucí se na Yellowstone ze všech stran, mě asi připravila na trochu jinčí zážitek než tohle. Ale sorry, jako... Mně se prostě chce jenom smát, když na to čumím. Kosťa hraje evidentně sám sebe, je drsný a hustý tak moc, že mu přeju bolestivou smrt. Naprosto neuvěřitelně náhodnej děj, kterej nechápu. Týpek jede do práce, vybuchne jen tak random u silnice varna, týpek odpráskne shořelýho kuchaře a jede se dál - vsuvka nepodstatná k ději. Týpek jede se synem do školy. "Ejhle, synku, támhle je nějaká podezřelá dodávka, vlez si tuhle do tý roury a zůstaň tam, a i kdyby na tebe třeba vylezl chřestýš, stejně tam radši zůstaň, já jdu odprásknout pár pedofilů a pak tě hned zavezu na ten fotbal, jo?" Následuje prakticky přesně takhle vystřihnutý děj, opět vsuvka nepodstatná pro děj. Je to trochu jako Tarantino - samý střílení, pohřbívání v poušti, ale žádná policie, žádnej postih. Vlastně jo. Polda týpka za odstřelení spálenýho kuchaře pochválil a dal mu za odměnu piškot. Všechny, a tím myslím všechny, postavy jsou hrozný, a hrozný idioti k tomu, v čele s Kostějem a Beth. Beth je tak příšerná, že nesnesu víc jak pár sekund jejích výstupů, nejhorší ale je, že je prezentována jako cool - stejně tak Kostěj. Děj nedává smysl, je to jenom slepenina nenavazujících nepochopitelností a mega cool rančování. Kostěj má jednou rakovinu, pak úplně zničehonic mu praskne vřed, nechá se operovat veterinářem a odfrčí helikoptérou na rehabilitace do bazénu, kde uteče lektorce stylem, že uplave, aby mohlo dojít k nesmyslné rodinné scénce, kdy separovaná manželka je... PŘISTIŽENA... IN FLAGRANTI... SE SVÝM... FYZIOTERAPEUTEM!!! Ne, sice by se mohlo zdát, že fyzioterapeut jí jenom pomáhá rozhýbat nohu - stejně jako asi dvacet dalších fyzioterapeutů a pacientů kolem, ale ono to bylo jinak! Oni se takhle na veřejnosti miliskovali, bože chraň! Smutný Kostějův syn pláče, když se na to dívá, jak jako manželka měla tuhle rehabilitaci a vedle ní se vynořil potápějící se Kostěj. Jo, jo, tohle si nevymýšlím, ani to nepřeháním, ač se to tak zdá, tohle se skutečně odehrálo. Ještě fyzioterapeut, aby dodal napětí, tak celou dobu držel (nevymýšlím si) manželku za krk. Jako he? He, he? Nebo - ve finále jakože zlýho týpka banda kovbojů oběsí. Říkala jsem si proč, ale dobrý, byl to konec série. Ovšem oběšenec se najednou o pár dílů dál zjevil v bufetu u snídaně, kde řekne Kostějovi: "Chtěl jsem jít za ten pokus mě zabít na policii, ale nešel jsem, místo toho jsem teď tady a snídám. Víš, proč? Nevíš? No, chlapče, já taky nevím. Sheridan to tak chtěl. Nechápu to, ale musím poslouchat." Kostěj: "Já ti to vysvětlím, Dane. Jsi tady jenom proto, abych zde mohl mít další nesmyslnou scénu, kde tě krutohustě po Costnerovsku uzemním, víš?" Dan: "A jak?" Kostěj: "Takhle, sleduj - No, tos radši měl jít na policii, Dane, páč příště už tě neodříznu, víš? Příště tě sám oběsím. Jsem Costner. Jsem tvrďák. Žaludeční vředy mi vypaluje veterinář a bez klobouku ani ránu. America forever. Tady v Americe se o půdu nedělíme, čus." Nebo další absurdum: Tatík dynamitem anihiluje pařez. Pod ním najde - DINOSAUŘÍ KOSTI! O pár dní později přilétne dron. Očumuje dinosauří kosti. Dron odprásknou. Uvidí dodávku, jedou za ní. Jsou připraveni zastřelit řidiče. (Proč? Proč, proboha??? Co když to je Alan Grant??? Nebo ještě hůř! Ian Malcolm!!!). Sice málem způsobí smrtelnou nehodu, ale týpek potom, v záchvatu charakteru, zabrání strašnému krveprolití skrz dinosauří kosti. Leč, o pár dní později dinosauří kosti stejně zmizí. Tragédie, které se nedalo zabránit... Takže tak nějak. Do toho v každým díle minimálně tři scény toho, jak se kovbojové tvrdě perou, protože jsou tvrdý chlapi a jakože testosteron a maskulinita. Dement v baru vyprovokuje potyčku, jeloustouní bratři se ihned jdou krutě pomstít tak, že do baru pustí bejka. Ano, ano, to si také nevymýšlím. Mělo to být asi mega cool, ale já se strašně smála. Bejk vypudí chudáky ožralce, ti venku dostanou nakládačku, bejka si zase naloží a jedou domů. Já sama jsem konzervativec až na půdu, progresivismus mi smrdí, ale tohle je trochu moc i na mě. Myslela jsem si, jakej že úžasnej skvost ten Kostěj nechal ležet, aby si mohl plnit další westernový sny na Horizontu, ale tohle fakt není žádná ztráta. Jako je to pro mě guilty-pleasure, jako byl Twilight, tak nevím, jestli tohle je zrovna lichotivý srovnání, ale když čtu tady tu chválu, možná prostě jenom nechápu úžasnost tohohle veledíla. Dvě hvězdy za Montanu. Jestli tam vážně žijou jenom takový hovada, fakt si tak nádhernou zemi nezaslouží. Costner se mi asi vážně líbí jenom v Tančí s vlky.

plakát

Na nože: Glass Onion (2022) 

Děs. Nepamatuju se, že Daniel Craig v jedničce tak nebetyčně přehrával jako tady, ale prakticky se na něj nedalo dívat. Přišlo mi, že si napíchal něco do ksichtu nebo spadl do včelího hnízda, protože vypadal jako Hurvínek. Ovšem nebyl sám, přehrávali úplně všichni a otravný byli prakticky jeden jako druhý. Ještě se dala sympatická Janelle Monáe a komický trouba Bautista, jinak ale všichni hrůza (otřesná Kate Hudson), včetně Edwarda Nortona. Humor šel mimo mě, naprosto ujetě přepálená stopáž, nezáživné "detektivování," a prosím - miluju, miluju, MILUJU Agathu Christie, přečetla jsem od ní všechno, spoustu věcí x-krát. Srovnávat její brilantní detektivky s touhle hrůzou, to je fakt urážka. Takže ne, ne pro mě. Ani první díl mi nepřišel taková bomba, ale tahle přebarvená a uřvaná, užvaněná a rádoby cool vtipná demence, to je teda propad o 100%. Jedna hvězda za spárování Craiga a růžového Hugha Granta.

plakát

Elvis (2022) 

Dávám tři, ale s odřenýma ušima. Tři hvězdy za tři pokusy to dokoukat, pokaždé jsme ale odpadli. Je to jako 159 minutový šílený videoklip bez jakékoliv hloubky. Austin Butler pro mě teda nijak nezářil, ale chyba může být i v tom, že fakt neměl co hrát. Jenom postával a ve tváři vypadal jako bratr klauna Pennywisea, který se dal na šoubiznis. Zdaleka nejhorší pro mě ale byla kreace Toma Hankse. Sice už ho nemůžu vystát ani v jeho (stále stejných) dobráckých rolích, ale tady přehrával tak ukrutně, že se na to nedalo koukat, a číhal ve stínech a slintal nad Elvisem, jako kdyby si ho snad chtěl unést do svého sklepa pro vlastní potěšení. Hudební čísla super, to jo, ale jinak vata a nuda. Rozhodně mě to ale obohatilo - neměla jsem ani tušení, že Elvis spoustu svých písní takhle vykradl. Takže ne, Bohemian Rhapsody pořád na tomhle poli vede. Sice to taky nemá se skutečností moc společného, ale Freddie byl - ruku na srdce - sympatičtější "hrdina" a celkově byla jeho biografie divácky přístupnější a vděčnější.

plakát

Hříšnice - Julian (2018) (série) 

Po velmi dobré první sérii přichází trochu kvalitativní propad, i když ne tak výrazný, jako jsem čekala. Co mě hned na začátku téměř odradilo byl naprosto "creepy" chlapec, který vypadal jako něco mezi Rainmanem a panem Monkem, na každý pád jako čtyřicetiletý muž v oblečení dítěte a vyloženě mě děsil. Časem to trochu přešlo, kluk hrál teda výborně. Příběh nebyl špatný, sekta to rozhodně oživovala, Bill Pullman stejně dobrý jako v jedničce, co mě velmi příjemně překvapilo, to byla lesbická linka. Obyčejně jsem na tyhle věci fakt alergická, ale tady mi to výjimečně nepřišlo tak na sílu a navíc herečka Heather byla sympatická a přirozená a její vztah s Marin byl důležitou součástí příběhu, ne jak to bývá jindy - že je to tam navíc a pro příběh to nemá smysl. Zde je to přímo součást vysvětlení, což chválím. I tak ale byla první série ucelenější a příběh přímočařejší. A první série měla rozhodně lepší konec, tady ten konec moc negradoval a bylo to trochu "meh." I tak to ale nenudilo. Bill Pullman se zde skutečně našel, a co chválím, to je vypuštění podivné sado-maso linky z první série...

plakát

Hříšnice - Cora (2017) (série) 

Líbilo. Tuto sérii už jsem viděla dvakrát a musím říct, že hlavně díky Jessice Biel a výbornému Billu Pullmanovi se to v rámci kriminálek řadí k těm výrazně povedenějším. Postupné odhalování pravdy pomocí flashbacků a celkem dobré zvraty a propracované postavy, navíc Jessica Biel hraje opravdu dobře a spolu s Billem Pullmanem to vyloženě táhne. Líbil se mi konec, ale jak už to u podobných seriálu bývá, je předposlední epizoda dramatičtější a lepší než epizoda poslední. Rozhodně dám další série. A chválím hudební podkres.

plakát

Četnické humoresky - Svatba (2001) (epizoda) 

OBSAHUJE SPOILERY. Po nedávném opětovném zhlédnutí musím říct, že přes tragický a působivý konec je finální přestřelka natočená opravdu hrozně, a když potom Arazim v následujícím díle tvrdí Ludmile, že to byl zpackaný zákrok, tak to má tedy ve všem pravdu. Rozhodně celý zásah je naprosto neorganizovaný a samotné zastřelení Toníčka by snad nemohlo být vymyšleno hůř. Kdo má možnost se podívat, schválně ať řekne sám. Tak Toníček vybíhá ze stodoly, nese děti. Střelec prakticky stojí přímo před ním. Arazim se schovává kdesi za střelcem. Arazim pálí, Toníček běží, najednou se Arazim zarazí, narovná a místo aby mu dál kryl záda, začne na něj nesmyslně řvát "Toníčku." Mezitím střelec vyleze ze skrýše rovnou do prostoru - opět mu nikdo nevěnuje pozornost (proč Arazím, který na něj musel vidět, po něm nezačal pálit teď, místo aby řval "Toníčku" a kamsi se otáčel?") - a samozřejmě, že odpráskne Toníčka, jelikož nikoho z celé obrovské party četníku roztroušených kolem nezajímá, že jejich jediný podezřelý jen tak stojí uprostřed dvora a střílí. Nepochopila jsem. Určitě to šlo natočit lépe a důstojněji. Jinak samozřejmě jeden ze zásadních dílů, ale jak říkám - způsob té zfušované přestřelky to výrazně kazí.

plakát

Morke (2005) 

Teď jsem to viděla podruhé a úplně jsem zapomněla, že přes slušnou atmosféru, nápad a herecké výkony je až k nesnesení se dívat na naprostou a až neskutečnou debilitu hlavního představitele. Kdyby to bylo o lehce retardovaném chlapci, které chce zjistit, co se skutečně stalo jeho sestře, ještě bych to brala. Ale postava Nikolaje Lie Kaase podle všeho neměla trpět duševním postižením, přesto se tak od začátku choval. A nejenom on. Film je doslova plný nepochopitelného chování postav. U skandinávských filmů snad běžné, ale tady už to bylo trochu přes čáru. Líbila se mi zápletka a nápad, ale vlastně se po celou dobu nestane nic překvapivého a to, co je tak nějak zjevné už velmi brzy, se táhne celým filmem až do konce. Následuje SPOILER. Ovšem ten konec, kdy postava Jakoba po nevím kolika prakticky důkazech, že jeho bývalý švagr je magor, psychopat a vrah, vleze k němu domů, aby si zavolal a odehraje se tato scéna??? Scéna: Magor a vrah: "Ejhle, telefon je nějaký odpojený. No, to se tady stává, asi si teď o žádnou pomoc nezavoláš, ale to se mi docela hodí, neboť vím, že mě podezíráš ze série vražd. Nedáš si moje skvělé moccacino?" A Jakob: "Cože, ty na první pohled těžce narušený mentále? Vypít něco od takového jasného psychopata, vraha a magora, který si schovává fotky svých mrtvých rodičů, které jsem našel mimochodem já, parte zavražděných manželek a právě jsem zjistil, že v mnoha případech předtím oběť napajcoval morfinem? No jasně, že si tvoje moccacino moc rád dám a vypiju ho s chutí až do dna!" Po této scéně zděšený Jakob překvapivě zjistí, že byl omámen a potácí se kamsi do moře, kde ho psychopat chce zabít, naštěstí Jakob - téměř paralyzovaný morfiem - se zničehonic zcela probere a konečně vraha ubodá. KONEC SPOILERU. Jak říkám, kdyby to od začátku MĚL být slaboduchý člověk jako třeba Forest Gump, dalo by to filmu nový rozměr. Takhle fakt jenom člověk naprosto nechápe, jak může být někdo tak blbý, ale tak velmi, velmi moc! I na filmy, ve kterých lidé musejí někdy konat jako idioti kvůli ději, bylo tohle silné kafe. Ale pozornost to udrží a Nikolaje mám ráda, takže ty tři hvězdy jsou tak akorát.

plakát

Červená tečka (2021) 

Celý komentář bude obsahovat SPOILERY! Takže... Bože, stačil kousek a jednalo by se snad o komedii, ne? Za prvé - neskutečně otravní a nesympatičtí multi-kulti protagonisté, kterým přejete to nejhorší zhruba od prvních pěti minut. Bačkora chlap, přechytralá ženská. Intro jak z nějakého Amerického zapadákova s dvěma "redneck brothers," kteří jako kdyby vypadli z Amerického masakru motorovou pilou. OVŠEM! Netrvá to dlouho a z "redneck brothers" se stanou de facto hrdinové a oběti filmu v jednom. Takže, naše dvojice naprostých idiotů se chová jako naprostí idioti a cestou jen tak mimochodem prvního redneck brothera, který je přijel zachránit, nejprve upálí světlicí a potom předhodí hladovému medvědovi, druhého prostě jenom bez váhání zabijou kamenem. Bylo mi obou opravdu líto a hned jsem si říkala, o kolik lepší film by to byl z jejich pohledu - dva lehce rasističtí balíci, kteří si jen tak v klidu na venkově vegetují, než přijede dvojice idiotů z města a nemilosrdně je rozpráší. No, a pak tu máme finální ZVRAT, který je známý asi už od půlky každému, kdo alespoň trochu přemýšlí. A ten už tomu vážně nasadí korunu, protože z dvojice idiotů udělá definitivně záporáky, a to se mi na tom filmu líbilo asi úplně nejvíc. Velice doufám, že to od Darborga byl záměr, abychom je nenáviděli a na konci jim přáli smrt (u mě to zabralo) a nikoliv, že jsme s nimi snad měli soucítit, protože pak je to celkem odvážný tah a za to klobouk dolů. Bohužel skutečný pronásledoval - přes jeho oprávněný vztek - žádné sympatie také nevzbuzuje a tak je vám vlastně úplně jedno, kdo nakonec vyhraje. Líto mi bylo pouze obou "redneck brothers," kteří v tom skutečně byli nevinně a jsou tak jediné nevinné oběti v tom masakru. Ale palec nahoru za stopáž, tyhle filmy, které mají pod hodinu a půl, mi vážně velmi chybí.

plakát

Sněžné bratrstvo (2023) 

Původní film Přežít z 1993 neznám, ale hned teď můžu říct, že vždy upřednostním film s autentickými herci než film o uruguyaském fotbalovém týmu, kde hraje Ethan Hawke. Tahle verze je velmi syrová a dle všeho celkem věrná. Líbilo se mi, jak věcně bylo naloženo s tématem kanibalismu a líbilo se mi finále v nemocnici, ale panebože - dvě a půl hodiny??? Mít to hodinu a půl, tak super, to by byla pecka. Ale dvě a půl hodiny se to zírání na bandu chudáků ve vraku letadla fakt celkem omrzí a ztratí tah na branku. Další menší neduh je, že většina herců krom vypravěče vypadá po pár dnech v letadle úplně stejně zarostle a člověk se dost ztrácí v tom, kdo je kdo. Jinak ale spokojenost, v rámci survival podle skutečné události nadprůměr, ale ta délka... Ta je prostě vážně moc.