Recenze (2 442)
Chudáčci (2023)
Nepamatuji si film, který by mě tak fascinoval a sral zároveň. Oscilace mezi 5 a 3 hvězdami vysoká. První část filmu naprostý bizár a totální prdel, pak říznuté větším morálem a odloučení od původní myšlenky. Chápu veškeré ty přerody, asi i chápu, proč kritici tento film tak velebí, když myšlenky nejdou prvoplánově na ruku, ale jsou dosti skryté a ve mě osobně začaly klíčit až po vyspání se. I tak spousta pasážích zbytečná a nadbytečná. Zvlášť poslední bod obratu, který je úplně zbytečný a jen hází zbytečné nesympatie do hlavní postavy. Jinak hudba dosti amelodická, takže geniální, kostýmy i výprava neuvěřitelná v plně fantaskní režii. Dokonalý Ruffalo a křehká a dokonalá Stone, která si zaslouží respekt už jen za takové otevření. Dafoe nechtěně upozaděn. V mnoha ohledech film, který může psát historii filmu, i tak věc, kterou jsem proklínal za tři hodiny délky, která ani neexistovala. Až tak to bylo zdlouhavé.
F1: Touha po vítězství - Série 5 (2023) (série)
Laťka je nastavená tam, kde neustále. Čím jsme dál tím více je to to samé. Nápad, že by se takto mohla mapovat každá sezóna byl na začátku zajímavý, ale nyní s odstupem času je to skoro to samé jako Ulice. Ty samé kecy a ty samé příběhy. Uznávám, že moje hodnocení tomu moc neodpovídá, ale faktem zůstává, že snaha se dívat na každou další sérii je dost slabá.
Lakers: Vzestup dynastie - Série 2 (2023) (série)
Sen filmařiny v televizi pokračuje. I když jsou koleje zajeté, už jen stačí ždímat velkolepý příběh, což se daří. Série ale ovšem podle mě znatelně utrpělo na to, že již bylo řečeno, že nic nebude a tak druhá půlka se snaží obsáhnout, to by se zvládlo na další sérii. Nemluvě o tom, že kdyby umění nebylo zrušeno, tak se to mohlo celkově dotáhnout na 3 nebo 4 a byl by to stále mástrpís, ale možná může být člověk rád, že v dnešním konzumu vůbec toto mohlo vzniknout. I tak je to ale málo na takové umění.
Medvěd - Série 2 (2023) (série)
Absolutní emocionální genialita. Propracovanost nejvyššího kalibru. Umění v televizi je reálné.
Tajemství hradu v Karpatech (1981)
Platí zde vlastně to samé, co u předchozí hodnocené Vdovy. Dobrá atmosféra a zasazení. Skvělý výkon Dočolomanského říznutého Županičem. Nicméně zde nejvíce bavila první čtvrt hodina, která byla hlavně prošpikovaná vulgarismy, takže jsem se ještě cítil jako retard, že se se směju hláškám na úrovni páté třídy. Rád se někdy podívám znovu. Minimálně důstojná parodie na Bondovku.
„Pane, vy jste vdova!“ (1970)
Opět ze série bláznivých komunistických komedií, které mi většinou sedí jak prdel na hrnec. Zde jsem se již citelně od počátku trochu ztrácel. Nápad je fantasmagorický. Skoro bych řekl, že se zbytečně zapomíná na tento film, když se mluví o českém sci-fi. Má to svou atmosféru, a člověk i čeká, zda opravdu film dostojí svému názvu. Jde hlavně o úžasný herecký výkon Janžurové, která hraje tři lidi v jednom. V tom je škoda Růžičkové a Hrzána, že neměli čas se projevit sami. V jistém ohledu nečekaně morbidní film. Až bych řekl, že to ubírá na kvalitě filmu. Asi nejvtipnější je posledních pár minut filmu. Tohle si budu muset dát ještě jednou, abych se cítil už na trochu známější půdě.
1670 (2023) (seriál)
Až neuvěřitelně uvolňující a příjemná pecka. Skoro škoda, že v tom nehrají i větší tváře, ale i bez nich se to tahá samo. Takový hloupoučký humor, který zde však není nijak totálně mimo či stupidní.
Tancuj Matyldo (2023)
Docela depka. Silná. Zajímavý film, který ukazuje poctivou filmařinu ukazující, že Češi se snaží k návratu fundamentálnímu filmu. Zpátky ke kořenům. Jít na jistotu. Což u nás moc není. Takže i když je to krok vpřed. Je to vlastně krok dopředu. I když zde trochu vrtkavý. Super výkony. Hezká hudba. Celkově vzato spíše opravdu ten dojem nečekaného zásahu na psychiku. Scéna s oknem na konci nečekaně silná.
Zimní prázdniny (2023)
Záležitost s příjemným vánoční nádech. Společnost mrtvých básníků bez básní. Hezky vypracované příběhy. Giamattiho životní role. Velký charakter filmu tvoří soundtrack.
Barry - Série 4 (2023) (série)
Důstojné zakončení jednoho z těch lepších seriálů posledních let.