Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Horor
  • Drama
  • Komedie
  • Thriller

Recenze (4 216)

plakát

Pathaan (2023) 

Akční nářez z Indie od tvůrců WAR! Jednou za rok zavítám i do exotické Indie, která taky dokáže natočit něco kloudného, ale opravdu musí jít o obrovský hit blockbusterových parametrů, abych se dokázal nalákat a Pathaan je zrovna tím příkladem letošního hitu, který mě zaujal už Trailerem a samotný film rozhodně nezklamal. Jde o jakousi variaci na Mission Impossible, která v pár scénách je lehce přepálená ( což je pro Indii typické, ale né tak moc, aby to začalo být otravné či až moc úsměvné). Rozhodně oceňuji, že je film o půl hodiny kratší než tradiční 3 hodinová Indická stopáž a taky, že se ve filmu objeví jen 2 taneční čísla, kde jedno je až v závěrečných titulcích ( Překvapivě i ty 2 taneční čísla jsou povedené, jelikož využívají hezké destinace, atraktivní modelky a živelnou muziku). Máme tu špičkového agenta v hlavní roli Shahrukh Khan, který ve svých 57 letech vypadá velmi dobře ( ženské si budou trhat kalhotky!!), který musí vyzrát nad zrádcem vlastní země, který má v plánu ji zničit. John Abraham skvělý záporák, který má slušnou motivaci, jde z něj respekt, je nebezpečný a zákeřný, zkrátka skvěle napsaný padouch na akční film. Do třetice potěší Deepika Padukone, což je jedna z nejhezčích ženských, co jsem za poslední dobu viděl, její hypnotizující a svádějící pohled, mužské diváky bude dostávat do transu a její sex appealem nařachaná postava vyvolává během 2 a půl hodin několikrát nezastavitelnou erekci. ( + za skvělý výběr outfitů, ta ženská je poklad a mana z nebes!!). Dále musím pochválit skvělou technickou stránku a úžasný výběr lokací, hodně se zde cestuje a podíváme se do Dubaje, Španělska, Francie, Afghanistánu,Ruska, Indie i Pakistánu. Výborná je hudba, která v akčních sekvencích skvěle přidává na gradaci a takový nástup záporáka s tímhle soundtrackem dokáže vyvolat i mráz v zádech. Během filmu dojde i na pár dějových zvratů, které dokážou překvapit a občas zafunguje i emocionální stránka. V poslední řadě velkým tahounem je samozřejmě samotná Akce, jednak jí je dost a je natočená velmi dobře. Fighty mají skvělou kameru i slušnou choreografii ( Vrcholem je pro mne fight s ruskými vězni ve vlaku, tam jsem slintal blahem a říkal jsem si, tohle je regulérní Indickéj RAID!!). Přestřelky sice postrádají krev a u větších akčních atrakcí občas haprovalo CGI, ale už jde vidět lepší pokrok i v Indii, takže rozhodně zatím největší progress, co jsem v Indii viděl. Za mne hodně vyzrálá a komplexní filmařina, která celou stopáž spolehlivě zabaví a hodně táhnou nahoru skvělé sympatické postavy a nařachaná akce. Za mne Jízda jak má být. 8/10.

plakát

Capra cu trei iezi (2022) 

Rumunský Folk Horor založený dle známé pohádky o kůzlátkách a vlku, akorát zde vystupují děti a má to nádech studia A24. V Rumunsku jde o chválený hit ( IMDB 7,8), ale přehypovaný hlavně proto, že Rumunsko nic zajímavého nenatáčí a jde o jejich národní folk, takže většina automaticky nadhodnocuje jen díky tomu. Z mého pohledu nejde o žádný velký zázrak, byť snaživé to bezpochyby je. Film je zasazen do 19. století rurálního Rumunska, kde žije osamocená matka s třemi dětmi. Jakmile matka opustí dům, do baráku příjde nečekaný návštěvník Marius Bodochi ( který má ztvárnit vlka) s jediným úmyslem a to povraždit děti. Je třeba uznat, že Bodochi hraje psychopata skvěle, vzhledově je nepříjemný a tady nemám žádné výhrady, ovšem chybí mu motiv ke spáchání tak hrůzného činu. Celá Home Invasion sekvence je podána fajn ( je to vlastně jediná hororová scéna z filmu), trochu však zamrzí, že podříznutí hrdla dítěti je mimo kameru- šokující efekt by byl rozhodně intenzivnější. Zaujme ještě finální zúčtování, ale mimo to se nic moc zajímavého bohužel neděje a za mne se spíš jedná o pochmurné drama s jednou drsnější sekvencí. Zhlédnout se dá, ale zázraky nečekat. 5/10.

plakát

John Wick: Kapitola 4 (2023) 

Můžou být mírné spoilery, ale nic zásadního k ději, spíše vypichnutí jednotlivých scén. Nejlepší Wick a dost možná i nejlepší akční nářez, který už plnohodnotně konkuruje Raidu 2 ( v jistých ohledech i převyšuje). Stahelski je neskutečný borec, který natočil 3 hodinový akční orgasmus a já v kině zemřel, viděl svůj pohřeb, reinkarnoval se a vstal z popela jako úplně novéj Phoenix našlehaný ohněm a narvaný adrenalinem. Celý film je tak sexy a vzrušující, že jsem z něj nadržený jak prase. ( Se mi u žádného filmu ještě nestalo!!). Ve filmu jsou 4 akční sekvence, kde každá jedna má snad 20-30 minut a mohlo by posloužit jako finále u jiného filmu. ( Vidět 4 finále najednou to chceš!!). Samurajský masakr v Osace Continental měl silný nádech Asie a tam jsem si rozhodně vrněl blahem. Sympatická Rina Sawayama a Hirojuki Sanada jsou skvělým zpestřením a celé to má velmi hutnou atmosféru, kde se pomalu zatajuje dech. Další kapitola patří Scottu Adkinsovi v Berlíně, který si tu střihnul "Kingpina" a jeho postava je příjemnou karikaturou. Scéna u stolu má rozhodně své kouzlo, které je završené i drsným fightem na jedné luxusní rave party, které bych se okamžitě chtěl také zúčastnit. Sekvence na Vítězném Oblouku v Paříži zaujme svým netradičním prostředím. Zakomponovat fighty a střelbu během dopravní špičky je geniální nápad a celá tahle sekvence bere dech svým adrenalinovým pojetím. Wick zde hezky využívá protijedoucí auta k likvidaci soupeřů- lahoda! Vrcholem je pak přestřelka v baráku s využití 2D kamery, kde Wick využívá ohnivé střely z brokovnice ( infarktové stavy!!!) jeden z nejlepších nápadů v historii akčních filmů vůbec, ty kamerové nájezdy zkrátka braly dech jak máloco. Finální schody k Bazilice Sacré-Cœur opět zaujmou prostředím a přívalem protivníků. Má to zkrátka nádech počítačové hry, kde se na Vás valí jeden nepřítel za druhým a to já můžu. Hodně potěšily nové postavy na scéně. Krom zmíněného Adkinse a Sanady velmi potěšila postava Stopaře Nobodyho, který se svým pejskem byl skvěle synchronizovaný a byla to opět solidní vsuvka v akčních pasážích. Bill Skarsgård není fighter, takže jemu patří slávy méně, ale v dialogových pasážích byl rozhodně velmi sebejistý. Marko Zaror je také slušným překvápkem, má snad nejlepší roli kariéry a bavil mě.Největším tahounem je však bez debat slepý Donnie Yen ( chápu rozhodnutí tvůrců udělat z něj blind mana, protože jinak by neměl šanci vůbec nikdo), který s katanou předvádí pěkné kousky. ( Tady trochu menší výtka, že nevyužíval své slavné Wing-chun, ale přes to se překousnu). Má tu skvělý charakter i charisma a neuvěřitelný assassin kodex. Toť k postavám a k akci, co zbytek. Vizuálně se jedná o masterpiece, všechny lokace, interiéry a exteriéry vypadají přepychově a honosně, barvy, nastínění, využití prostředí na maximum ( déšť, neony, nasvícení, monumenty v tomhle ohledu velká pastva pro oči), výborná je i hudba ( ta je však skvělá v celé frančíze, ale tady mi přišla nejintenzivnější). Za sebe musím pochválit i samotné lore kolem vysokého stolu a asassinů, někdo si stěžuje, že to mohlo být více do hloubky, ale neznám žádný akční film, který by měl zajímavější mytologii světa jak právě Wick. Vzrušen jsem byl i z detailního představení bouchačky Pit Viper! Jediné, co by se mohlo vytýkat je menší přepálenost ( Pád z okna a ze schodů), ale správný fanoušek se nad tímhle jen hezky pousměje a jede dál. Tohle k tomu patří. Stahelski a celý tým si zaslouží poklonu za neuvěřitelnou kreativitu, cit pro detail a všelijaké různé způsoby k zneškodnění člověka. Tohle celé vymyslet dá víc práce než kdejaký scénař u oscarového drama. Já si tuhle výsostní a luxusní jízdu opět užil a těším se až navštívím kino znova. Úžasně strávené 3 hodiny a bral bych i hodinu další. Nechápu proč někdo, kdo nemá rád akční filmy a nerozumí jim leze na předpremiéru. Instantní kulka do hlavy. 10/10.

plakát

Śakra (2023) 

Donnie Yen v novém historickém Wu-xia velkofilmu, který tentokrát i režíruje. Vypadá to jako vysněný projekt Donnieho, ale já bych ho radši viděl v další variaci na Ip Mana či čistém akčňáku, vybral si pro mne tu nejméně atraktivní látku z celé Asie. ( Naštěstí je WICK 4 za rohem). Film je založen dle známého příběhu, který v Číně je pro nás asi něco jako Arthur a Merlin. Hlavním hrdinou je obávaný a respektovaný bojovník, který je obviněn z vraždy a dobrovolně odchází ze své skupiny,aby našel odpověďi, kdo jej křivě obvinil a cestou vymlátí hromadu nepřátel. Vizuálně je film na úrovni, Donnie má fajn charisma a akce je ucházející ( pokud se drží na zemi, tak to není vůbec špatné) jakmile se však začne létat a skákat po střechách, tak můj zájem šel bokem. Škoda, že zde museli zakomponovat i prvky magie, takže místo, aby Donnie využil své martial arts schopnosti, tak kolikrát jen vytvoří wind blow. Mě osobně tyhle věci moc nebaví a mám rád čistokrevné mlátičky s rukama a zbraněma, tohle šlo bohužel vždy mimo mě,kor když jde většinou o PG-13 záležitosti. Číňany to však asi bere. Kdo však má rád filmy ve stylu Tygr a Drak a Klan létajících dýk, tak si možná příjde na své i zde. 5.5/10,

plakát

Consecration (2023) 

Christopher Smith kdysi patřil k zajímavým hororovým tvůrcům, který se oplatil sledovat. Jeho Triangle i Černá Smrt je pro spoustu fanoušků slušná hororová trefa do černého, jenže dnes je z něj obyčejný rutinér, jehož filmy už neoslní a Consecration je toho hezkým příkladem. Vybral si docela opět netradiční námět i prostředí. Máme tu jeptišky, skotský klášter a murder mystery. Člověk si až říká, co se tady mohlo pokazit, jenže je to slowburn, který s hororem nemá moc společného, není to příliš záživné, atraktivních elementů je zde minimum a udržet divákovou pozornost má Smith tentokrát docela problém. Příběhově sice nejde úplně o zlý počin, řemeslně je to relativně fajn a flashback z dětství je na filmu asi to nejzajímavější ( Creepy Father v akci), zaujalo i Finále, kde dojde na trochu krve a nějaký ten zvrat, takže suma sumárum o sračku úplně nejde, jen mě to zkrátka nebavilo a na postavách mi vůbec nezáleželo. Škoda, že se šetřilo atmosférou i násilím, výsledek by pak mohl být zajímavější. Takhle za mě spíš EE. 4/10.

plakát

Nezvěstná (2023) 

Žánrový milník v Computer screen Thrilleru a unikátní masterpiece s okamžitým adeptem na Thriller Roku. Už Searching byla trefa do černého, ale Missing tenhle subžánr obohacuje ještě více a vytváří filmu jasný kultovní potenciál. Zkombinujte ty nejlepší true crime documenty z Netflixu, dejte tomu nálož zvratů s nádechem Oriola Paula, nepříjemnou a tísnivou atmosféru těch nejlepších Thrillerů, všechny moderní appky dnešního světa a vyjde Vám chutnéj Thrillerovéj koktejl, při kterém Vám bude běhat mráz v zádech a zatajovat se dech jak nikdy předtím. Mladá dívka začne pátrat po své matce, která se nevrátí z Kolumbie a rozjede investigativní a inteligentní SHOW, kde se kupí jeden zvrat za druhým. Vaše teorie se budou překrucovat každých 5 minut, tomuhle říkám slušná vyjebávka s divákem, takhle chytře tahat za nos se v Hollywoodu dnes už moc nevidí. Každý nový zvrat je bizárnější než ten předtím ( Místy mi bylo až fyzicky nepříjemně, při představě, co se opravdu děje). Autentičnost z toho stříká velmi věrohodně a opravdu při sledování máte pocit, že tohle se opravdu stalo, což je výborná vizitka. Hlavní hrdinka hraje velmi dobře a PC ovládá na jedničku, takže vše je na správném místě. Film má i výborné tempo, dokáže udržet divákovou pozornost na maximum, atmosféra je strhující a nekompromisní, tady se tvůrci s divákem nemazlí ( Je to natočeno stylem, že je tvůrcům jedno, jestli v obýváku omdlíte nebo dostanete infarkt, zkrátka Vás šetřit nebudou)!!. Film, který po skončení okamžitě začne rezonovat v hlavě a dostanete chuť si jej pustit znova, abyste všechny detaily vychytali a užili si zážitek ještě více. Letos s Babylonem a Creedem 3 nejsilnější pětihvězda. Doporučení maximální. 10/10.

plakát

The Last of Us (2023) (seriál) 

Přehypováno. Hru Last of Us jsem nehrál, ale viděl jsem gameplaye, takže až tak nepolíben předlohou nejsem, každopádně výsledek je za mne rozpačitý. Cragin Mazin tvůrce geniálního Chernobylu měl našlápnuto velmi dobře, bohužel zvolil pro mne tu méně atraktivní variantu. Místo Hororu nám doručil postapo rozvleklé drama, kde se většinu času nic moc zajímavého neděje, až si divák říká, že takovou hru by rozhodně hrát nechtěl. Naštěstí měl šťastnou ruku v cástingu. Pedro Pascal je skvělá volba, ovšem v akci jej moc neuvidíme, takže není využit naplno. Bella Ramsey sice není sympatická, ale hraje skvěle, takže mi ve výsledku vadila méně než bych očekával. Vizuálně je seriál na úrovni, ale s tím se počítalo, takže za to plusové body nedám. Příběhově to není zlý, ale že by se tu divák dočkal nějakých výrazných zvratů či emocí, tak to za sebe bohužel říct nemohu. Nejlepší díly jsou 1,2,5, což byly taky jediné díly, kde se objevili Runneři a Clickeři- vzhled pecka, ale tvůrci s němi šetří více než důchodci v Kauflandu. Naopak díly číslo 3 a 7 čistě flashbackové, které děj nikam neposunou, mi přišly úplně zbytečné ( to že jsou o gayích a lesbách je už druhá věc, ke které se vyjadřovat nebudu). Nakopnout to mohlo finále, jenže má sotva 40 minut a opět se nedočkáme ničeho, co by stálo za pozornost. Gore nula, Akce minimum, Zombie minimum, atmosféra je minimální, tempo je pomalé- zkrátka všechny mé oblíbené atributy zde chybí. Že se tu skvěle rozvíjí vztah obou Protagonistů ? Fajn, to se taky nemuselo odehrávat v Postapo světě, ale klidně v současnosti bez zombie a ideálně v nějaké idylické čtvrti LA. Tvůrci dali jasně najevo, že jsou fanoušci drama, takže kdo doufá, že v druhé sérii se něco změní, je naivní. Dostanem opět hovno a loket mezi oči. Za mne zatím největší zklamání roku. Nejlepší videoherní adaptací je pořád Warcraft. Snad mi spraví chuť Apple se svým SILO. 6/10.

plakát

Luther: Pád z nebes (2023) 

Slušná a zábavná Krimi založená dle slavné TV série Luther. Seriál neznám, takže nemohu srovnávat, ale film obstojí i bez znalosti předlohy. Bavila mne zápletka, kde Luther jde do vězení a musí utéct, aby dopadl maniakálního vraha, který terorizuje Londýn a do toho po něm pátrá i celá policie. Tohle je zkrátka cool a zábavný námět, který mi byl sympatický od začátku. Idris Elba hraje šikovně a dá se mu fandit. Cynthia Erivo mi evokovala Outsidera, takže tu také rád vidím v roli detektivky a úplně nejlepší na celém filmu je Andy Serkis, který si padoucha zahrál s gráciíí. Je nepříjemný, má šílené plány, je inteligentní, zkrátka parádní vrah jak se patří, který celý film bez problému potahá. Vizuálně je to ucházející, ale není to nejsilnější stránka filmu, zkrátka lepší Netflixovský Look, akce je průměrná, ale akční film to není, takže to zde beru spíše jako bonus ( ve které Krimi můžem vidět vzpouru ve vězení, že jo), povedla se však hudba, která dotváří atmosféru a líbilo se mi tempo vyprávění, kde se neustále něco děje a vůbec se nestojí na místě, což v tomhle žánru je spíše vzácnost, takže za tohle Lutherovi dávám plusové body. Líbily se mi i samotné nápady vražd ( oběšenci působí správně mrazivě). Scénář občas hapruje a pár věcí nedává úplně smysl, ale jako zábavná, skvěle zahraná Krimi to na mě fungovalo spolehlivě. 6.5/10.

plakát

Vřískot 6 (2023) 

Silný přírustek už tak do dost konzistentní série. Matt Bettinelli-Olpin a Tyler Gillett už v Krvavé nevěstě předvedli, že jsou skvělá volba pro formulaci hororového žánru a natáčí velmi divácky vděčné žánrovky, jsem zvědav, co bude příště. Poprvé v sérii se opouští Woodsboro a přesouváme se do velkého New Yorku, kde skupina přeživších bude chtít zapomenout, ale Ghostface se vrací ještě brutálnější než kdy předtím- zabíjet na veřejnosti mu tentokrát už není cizí. Úvodní cameo se Samarou Weaving je fajn a zaujme i nečekaný zvrat hned v úvodu filmu. ( Bylo by zajímavé sledovat Vřískot z pohledu Ghostface, tak snad se někdy dočkáme). Veškeré útoky Ghostface jsou správně divoké a intenzivní, i celkem brutální ( byť při kuchání nožem nestříká moc krev, což mi lehce vadilo. Útok v bytě je nepříjemný, útok v obchodě nekompromisní a metro je zas hezky napínavé a atmosférické s pomrknutím na více hororových ikon. Ve finále funguje odhalení vraha, které opět není moc dobře čitelné. Tohle se celé sérii daří velmi dobře. Potěší i všechny ty známé hororové klišé a utahování si z Frančíz- tohle mi přišlo velmi zábavné. Naopak trochu zamrzí fakt, že většina tu přežívá nemožné, to jediné bych vytkl asi nejvíc. Jinak jde zatím o nejlepší hororový mainstream letošního roku. 7.5/10.

plakát

Babylon (2022) 

Epic Masterpiece by Damien Chazelle a budoucí kultovní klasika! Mrzí mne, že jsem film v kině vynechal a zasloužím si kulku do hlavy, jde o jeden z nejlepších filmů, co jsem kdy viděl. Filmy, Jazz a Cocaine jasně definují celý Babylon, který je rozdělen do 3 aktů a všechny mají svůj xicht. První akt je jedna šílená zvrácená a epická party, kde mě mrzí snad jen to, že jsem se jí nezúčastnil. 20 léta a zvrhlost největšího kalibru, drogy a sex na každém kroku, opravdu prvních 30 minut díky odvážnosti, šíleným tanečním kreacím a neskutečně dynamické hudbě diváka vtáhne do děje maximálně a drží jej až do konce. ( Tenhle akt si budu pouštět často, divočina jak se patří!!). Druhý akt- Zrod Hollywoodu- Nádherné nahlédnutí za oponu, jak to probíhalo a probíhá se vším špatným i dobrým. Cesta ke slávě obyčejných lidí, natáčení filmů- kde je neskutečný chaos a lidé přichází k úrazu každou chvíli, souboj velkých společností ( Warneři, MGM), přechod k mluveným filmům, za mne zkrátka neskutečně poutavé a všechno mě to hřálo u srdce, že jsem mohl prožít od začátku filmový průmysl, bez kterého bych si život dnes už nedokázal představit. Díky CHazellovým silným ambicím se mi splnil sen. Třetí akt se nečekaně zvrtne ve zvrácené underground exploatační Peklo? HAHA Úlet!! Podsvětí ranného Hollywoodu připomíná to největší ZLO světa a pusu jsem měl otevřenou dokořán s tím vším, co se na obrazovce opět děje. Celý film je unikátně natočen, 3 hodiny utečou jako voda díky neskutečně rychlému tempu, dynamice ( Tempo je tu zábavnější a rychlejší než v Avatarovi 2, a to je už, co říct). Díky skvělé jazzové hudbě i obyčejná scéna se dokáže adrenalinově zdramatizovat a měl jsem pocit, že celý film je jedna šílená akční jízda, která do mě pere jednu boží remarkable scénu za druhou. Margot Robbie předvádí nejlepší herecký výkon v kariéře, ta ženská si to tu krade pro sebe a předčila i výborného Pitta a potěšil i sympatický Diego Calva. Film se nebojí být zvrácený, bizární, úchylný a dokonce ani brutální (Že se zrovna tady dočkám GORE jsem fakt nečekal!!) a kdyby ten krokodýl na konci někoho i sežral, tak se už štěstím zblázním. Film, co má srdce, neskutečně explozivní energii, působivý scénář, top herce, top režii i top nápady. Nemám co vytknout. 10/10.