Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Akční
  • Drama
  • Dobrodružný
  • Animovaný

Recenze (2 479)

plakát

Reklama (2012) 

Pro mnoho lidí příliš náročné sousto, obzvláště pro otroky materiálního světa postaveného na konzumentství - tedy pro většinu nepochopitelné dílo. Jinak je to samozřejmě geniální námět a prozrazují se tam velmi odvážná fakta o fungování systému. Zajímavé je, že tohle odhalení přichází z Ruska, z toho zlého Ruska. Amíci by zjevně ani nepochopili, o co vlastně jde. Lidé ovlivnění médii se v Evropě domnívají, že to Rusko je zdrojem manipulace, ale právě z Ruska přichází film, který kdyby tupci pochopili, došlo by jim i to, že nikoli z Ruska, ale odjinud pochází ta manipulace. Geniální myšlenky jsou podané trochu artově a film má velmi slabý rozjezd a místy nudnější tempo. Ovšem několik velmi silných okamžiků a dokonce i několik vtipů to vyváží. Jen bych si odpustil tu scénu s krvavou obětí rudé krávy, což bylo tak trochu přes čáru a celou duchovní myšlenku to zabíjí satanistickým motivem. Védský brahmánský motiv o návratu k přírodě a ke kravám tak byl dokonale zabit zabitím nezabitelné posvátné bytosti. Tak trochu nedomyšlené ze strany autorů. Anebo jsou autoři satanisté a mají to všechno vymyšlené tak dokonale, že to celé opravdu nikdo nepochopí??? Rozhodně film k zamyšlení, nikoli pro tupého konzumenta. A jako třešnička půvabná Leelee Sobieski, která dozrála do vskutku impozantní zralosti.

plakát

Souboj pohlaví (2017) 

Pozor, nepleťte si tento film se strhujícím porno dramatem odehrávajícím se na kurtech. Battle of the Sexes skutečně není o lízání feministek v teniskách, ale zato je podle skutečných událostí, takže to má jakože přidanou hodnotu (k té vší nudě samozřejmě). Emma Stone je sice příliš pěkná, aby hrála tu lesbickou feministickou předlohu, ale i tak se s rolí poprala jako s raketou. Některé holky však raketu nepotřebují a stačí jim jazyky, o čemž tento film samozřejmě je. Propaganda feminismu a LGBT ve svých raných začátcích. Jo, tehdy se holky rozhodly, že už nám nebudou jen vařit. Nějaká Bilidžín vybojovala ženskému tenisu úctu, kterou ovšem po mnoha letech stejně pohřbila nějaká věčně vyhrávající černá sestra z hnUSA, jejíž svalnatá postava má blíže ke gorilýmu samci než k ženě. Ano, Serena je oporou pro rovnoprávnost na kurtech, neboť dodává do ženského tenisu mužnou sílu a svým hekáním a tlustou prdelí odpuzuje všechny normální zdravé heterosexuály.

plakát

Café society (2016) 

Kristen Stewart a Blake Lively jsou mňam. Ruku Woodyho Allena jsem tam cítil jen místy a celkově to nebylo ani tak vtipné jako nezáživné. Přesto je to tak nějak příjemně plynoucí a mile barevné a atmosféricky nasvícené a hloupoučky starosvětské, že se na to dá prostě podívat. Film bez příběhu a bez konce, na který se dá i dívat, se jen tak někde nevidí.

plakát

Birdman (2014) 

Herci jsou magoři a mají nelehký život, o čemž svědčí tento pseudoartový film. Jakkoliv se to tváří umělecky, dokáže to i zabavit a působí to svěže přívětivě i pro artovými sračkami nedotčeného prostého diváka. Herci skvělí. Nejlepší je ovšem poslední záběr. Zbytek už si máme domyslet. Co asi viděla? Uměl létat, nebo to byl obyčejný herecký magor??? To nechť si každý uchopí dle svého vnímání. Podobně jako u Pí a jeho život má film tedy dvě velmi rozdílné verze výkladu. V Birdmanovi jde ovšem jen o zajímavou prkotinu s levitací, která nemá nijak vliv na děj. Kamera beze střihu je vskutku kouzelná.

plakát

Od písně k písni (2017) odpad!

Pokud existuje ještě debilnější styl natáčení, než je digitál z roztřepané ruky, tak je to digitál s debilní čočkou, která deformuje obličeje. Tohle se ve filmech nepoužívá, protože by to bylo hnusné a amatérsky trapné. Jenže právě tohle ten pan slavný režisér zde použil a výsledek je samozřejmě hnusný a trapný. To snad musel točit nějaký debil s mobilem. Opravdu si nevzpomínám, kdy jsem viděl tak ubohou kameru. Nějak jsem přes všechny ty artové sračkozáběry a ještě artovější sračkodialogy a sračkomonology nepobral ten příběh, který tam zjevně není. A asi ani scénář nebyl zrovna zapotřebí. K umění vám stačí jen amatérsky natáčet nuzně se tvářící kravku a film je na světě. Každopádně Natálka zde byla opravdu krásná.

plakát

Zlaté oko (1995) 

Nezapomenutelná bondovka, která znovu přivedla kvalitu série tam, kde se jaksi vytratila během osmdesátých let. Restart jako prase s vynikajícím hercem, vynikajícím příběhem, vynikající úrovní filmařiny a překrásnou bondgirl. Ve všech směrech nová krev do uvadlé série. Z Brosnanových bondovek asi nepřekonatelný film. Poprvé a nejlépe. Možná vůbec nejlépe v celé sérii.

plakát

Titanic (1997) 

Typická ukázka nekonečného filmu. A kdy už se to konečně začně potápět??? Ano, je to mistrovsky natočené a herci jsou dobří. Ano, je to romantičtější než nejromantičtější nejrůžovější růžová knihovnička. Ale aby to bylo i nejoskarovatější, to už je na mě nějak příliš. Nebojím se tvrdit, že tato unylá potápka je tím nejpřeceňovanějším filmem všech dob a jeho nehynoucí slávu tudíž upřímně nikdy nepochopím.

plakát

Blade Runner (1982) 

Jedním slovem: nuda. Ve své době jistě působivé a vizuálně dokonalé dílo. Ovšem obsahem je to bída a nestydím se to tvrdit, i když znám jméno režiséra. Nevidím důvod, proč zveličovat film jen díky jeho uznávanému tvůrci. Ne, tohle vážně není ALIEN a není to ani poslední film, kterým onen přeceňovaný Rydley nudil. Někdy se až bojím zamýšlet nad tím, co vlastně dělá film kultovním. Občas se ten kult asi může vytvořit jen tak z hovna. Ano, ta atmosféra ponuré budoucnosti je tam taková zajímavě depresivní, ale pořád je to jen obyčejné nudné nafouklé hovno.

plakát

Divočina (2014) 

Ano a máme tady další oscarovou sračku. To jsem se tak chtěl podívat na film o divočině. Logicky jsem zajísté předpokládal spoustu nádherných scenérií přírody a nějaké ty okamžiky člověk vs. divočina. A ono nic. Skoro dvě hodiny blbých flashbacků o tom, jaká je hrdinka kurva a jak je nešťastná a jak přišla o matku a nevím co ještě... Ale ta divočina nikde. Dokonce i ve scénách, kdy se blbě kecá v přírodě, ta debilní režie a ještě debilnější kamera nejsou schopné zabrat tu scénu nějak velkolepě, aby se divák mohl pokochat těmi horami, které ve filmu nejdou skoro nikdy pořádně vidět. Prostě podvod a hnus. Asi u konce mi nějak došlo, že se jedná o divočinu mysli jedné pomatené nadržené zfetované krávy. Hvězdička pro Reese a její odhalenou hruď. A jen tak mimochodem malá poznámka k měšťackým hlupákům, co to točili pro podobně postižené neznalé, co nikdy nechodili po horách: Pokud si vy magoři myslíte, že ženská s tak těžkým batohem, že ho pomalu nedokáže ani uzvednout a nezvládne se s ním postavit ze země na nohy, ujde skoro 2000 kilometrů vysokohorským terénem, tak byste se nad svojí debilitou měli zamyslet. TO je prostě na Oscara.

plakát

X-Men: Dark Phoenix (2019) 

Kromě Wolverina a Logana Wolverina jednoznačně nejhorší X-meni. Debilně napsané, debilně zahrané (Sansa Starkovic je nudná a nemá ani charisma ani sexepeel Famke) a až na bombastické finále též debilně natočené. Jako bezmozkový blockbuster je to uspokojivé, leč v rámci série velmi slabé. Nějak jsem nepochopil zabíjení postav, které měly být živé ve starších verzích X-menů (asi už se na nějakou propojenou kompatibilitu naprosto vysrali). Film má hlavní problém, že osciluje mezi dramatem o jedné nevyrovnané zabijácké děvčici a epickou sci-fi zápletkou s emzáky. Jo, kdyby tak ti emzáci dostali více prostoru a kdyby to nevypadalo, že je celá linie s emzáky tak nějak navíc, mohla to být parádní jízda.