Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Akční
  • Drama
  • Animovaný
  • Krimi

Recenze (2 275)

plakát

Old Guard: Nesmrtelní (2020) 

Vím, že teď budu u mnohých z vás za kacíře a nebudete mě mít rádi, ale stejně to napíšu. Charlize Theron by se na ty akční role měla radši vykašlat. Drsňačky jí sice sednou a je v této poloze stále uvěřitelná, s výjimkou Šíleného Maxe si ovšem v tomto žánru neumí vůbec vybírat role a většinou to skončí matnou a nevýraznou nudou. Po Aeon Flux a Atomic Blonde se do této kategorie zařazuje také Old Guard. Příběh nesmrtelných válečníků sice není nijak katastrofálně natočen a třeba závěrečná akce je hodně fajn. Jen si prostě divák celou dobu říká, že se to dalo celé natočit i mnohem lépe. A hlavně zábavněji. Snaha režisérky Giny Prince-Bythewood udělat z béčkového komiksového námětu místy skoro až existenciální drama o tom, že být nesmrtelný je vlastně na prd, zní sice na papíře fajn, ve výsledku se ovšem míjí účinkem. Obzvlášť, když se kvůli tomu bere snímek až příliš vážně a vyprchává tak z něj veškerá zábavnost. Zatímco Vyproštění nabídlo akční hody, taky je divák ve výsledku rád, že se nějaké té akce vůbec dočká. A to je u podobného kousku prostě špatně. Obzvláště, když ta dialogová omáčka okolo vůbec nefunguje. Příště už by to chtělo míň vážnou tvář a více žánrového nadhledu, Charlize.

plakát

Projekt Power (2020) 

Po traileru jsem čekal stylovou a celkem nabušenou blbinu, nakonec jsem ale dostal spíš tu blbinu. Tvůrci se sice snaží, aby byl Projekt Power za všech okolností cool, vlastně se jim to ale daří jen v případě Jamieho Foxxe, Josepha Gordona-Levitta a solidního vizuálu. Ten zbytek je totiž poměrně nudný béčkový slepenec s na mě už až příliš jednoduchým a tupým příběhem. Když dojde na akci, které tu dle mého zase tolik není, tak je fajn a odsýpá, jakmile se ovšem řeší něco jiného, je to dost jalové. Rádoby cool hlášky nefungují, dialogy a vztahy mezi postavami už také jednodušší být nemohly, bolestivě tu chybí pořádný záporák a Dominique Fishback už asi nikdy víc vidět nepotřebuji. Celý námět a slibný svět mi pak vlastně přijde vytěžěn tak napůl, ulice New Orleans jsou tu pořád prakticky prázdné a celkově jsem měl pocit, že se koukám spíš na pilot seriálu, v němž režie šetřila dolary jen na několik hezčích scén. Old Guard bylo sice ještě o stupeň nudnější a pitomější, i přesto šlo ale z tohoto superhrdinského béčka vymáčknout mnohem zábavnější snímek. Ani tato letní popcornovka se Netflixu úplně nepovedla.

plakát

Šarlatán (2020) 

Na film, v němž se snad polovinu stopáže koukají postavy do moči, jsem až překvapivě spokojen. Vlastně jsem spokojen docela dost. Snímky Agnieszky Holland sice občas bývají ošidnou sázkou do loterie, polská režisérka ovšem po Hořícím keři opět potvrzuje, že česká půda a tuzemské neveselé příběhy jí hodně sednou. Její Šarlatán je natočen prakticky bez zaváhání, naprosto jistou rukou, a po řemeslné, vizuální a výpravné stránce se film řadí mezi tuzemskou špičku. Nejvíce silná je však novinka v osobním boji a zejména rozporu Jana Mikoláška. Jeho rozpolcenost, kdy chce plnit své životní poslaní a za všech okolností či režimů zachraňovat pacienty, ale zároveň je v osobní rovině občas solidní parchant, je zde napsána a zobrazena opravdu skvěle a je jedním z hnacích motorů celého snímku. A divák nebude mnohdy vědět, zda mu má fandit, nebo ho spíš nenávidět. Čemuž samozřejmě pomáhá také bez překvapení bezchybný Ivan Trojan, ale i zbytek obsazení. Zejména pro mě prakticky neznámý Jaraj Loj byl pro mě hodně sympatickým zjevením. V některých pasážích, zejména v závěrečné třetině, se sice mohlo přidat na tempu a ubrat malinko na chladnosti, jinak je však Šarlatán sebevědomým dílem, které se rozhodně neztratí ani (minimálně) v evropské konkurenci.

plakát

Vyproštění (2020) 

Nakonec větší spokojenost, než jsem po rozpačitém traileru čekal. A rozhodně zde máme náběh na jeden z nejnabušenějších akčňáků roku. Sam Hargrave totiž naplno prodává své kaskadérské kořeny a servíruje lahůdkovou akci s parádní choreografií a opravdu skvělou práci s kamerou. Ano, ta nejvýživnější pasáž přijde už v polovině snímku a sekvence „na jeden záběr“ vážně bere dech. Finále a Hemsworthovu výchovu bangladéšských fracků jsem si však také dokázal nepokrytě užít. Představitel Thora se pak po dlouholetém přešlapování konečně dočkal další role, která mu sedne. V akčním módu megaborce, jenž i v rozsekaném stavu ve stylu seriálového Punishera vystřílí snad polovinu města, je prostě k nezastavení. Jakmile se ovšem postavy přeci jen zastaví a začnou zde něco řešit, opravdu to není žádná sláva. Příběh je naprosto triviální a dialogy jsou často hloupoučké a působí jak opsané z osmdesátkového béčka. A bohužel stejně směšní jsou i záporáci. Díky svižnému tempu a návalu jedné parádní akce za druhou to ovšem divák nemá moc čas řešit. A jelikož podobně řemeslně precizních akčních výplachů v současnosti pořád tolik nevzniká, dokážu si tento flák užít i přes všechnu jeho stupiditu. 70 %

plakát

Wonder Woman 1984 (2020) 

Komiksová bída s nouzí. Už jednička pro mě nebyla žádným veledílem a kdykoliv si vzpomenu na směšné akční finále, je mi do breku. Pořád ale měla aspoň hezkou sekvenci v zákopech a snažila se o pár zajímavých motivů. Ve Wonder Woman 1984 ale není vůbec nic. Dokážu ještě pochopit stupidní zápletku jak z naivních komiksovek 80. let a snahu přiblížit se atmosféře tehdejších žánrovek. Jenže Jenkins s tím vůbec neumí pracovat. Osmdesátková atmosféra je příšerně líná a nenápaditá, humor zde (stejně jako v jedničce) vůbec nefunguje a pokusy dát postavám nějakou hloubku zde v mixu s cheesy příběhem působí dosti kontraproduktivně a legračně. A hlavně se to celé bere zbytečně vážně a chybí tomu ten správný nadhled. Mezi Gal Gadot a Pinem to sice stále jiskří, Kristen Wiig je však coby záporačka k smíchu ještě před crossoverem s Cats a Pedro Pascal se někde v půlce rozhodl, že už na to kašle a bude radši zkoušet, jak moc dokáže přehrávat. Akce je pak málo a v některých momentech to vypadá až nečekaně lacině. Patty Jenkins na to prostě nemá a místo pocty tehdejším komiksovkám a zábavné popcornovky nám servíruje nechtěně směšnou banalitu s infantilními dialogy či rádoby moudry, z nichž jsem měl v závěrečné třetině už opravdový bolehlav. Jedna z nejnudnějších a nejzbytečnějších žánrovek posledních pěti let.

plakát

Dycky Sunderland (2018) (seriál) 

Sunderland 'Til I Die je dokumentární lahůdkou, jež rozhodně není určena jen příznivcům kulatého nesmyslu. Osud tradičního fotbalového týmu totiž dokáže kvůli nečekaným zvratům a stále vyhrocenějším událostem strhnout více jak většina sportovních dramat a užije si ho zkrátka i „běžný“ divák. V řemeslně precizní režii pak budete klubu vlastně i sami tak trochu fandit a budete prožívat každý jejich úspěch, prohru či další frustraci ve tváři zklamaných fanoušků. A nejlepší na tom je, že tahle story může nabízet hutná životní dramata ještě několik sezón. A já budu zase velice rád u toho.

plakát

John Wick 2 (2017) 

Rekordní počet headshotů: Splněno. Keanu v nejlepší formě: Splněno. Jedna nápaditá akční pasáž za druhou: Splněno. Scéna s tužkou: Splněno. Prostě řemeslná, a perfektně nasnímaná, čistá práce. Něco takového potřeboval přímočarý akční žánr jako sůl.

plakát

American Crime Story (2016) (seriál) 

1. sezóna: Z American Crime Story se totiž díky scénáři a zpracování stala takřka televizní povinnost pro každého seriálového fanouška a pro mě zároveň největší seriálová událost od první řady True Detective. Nabízí totiž tak silný příběh, který ve mně rezonuje ještě týden po dokoukání. A to se mi u seriálu nestalo už sakra dlouho. Máme tu jeden z nejpropracovanějších kousků posledních dívající se na případ brilantně hned z několika pohledů, parádní retro atmosféru a hlavně perfektní hereckou sestavu, v níž ani v té nejvedlejší roličce nenaleznete slabý článek. Bezchybná Sarah Paulson tu hravě strká do kapsy své party z bratříčka American Horror Story, Sterling K. Brown je pro mě naprostým hereckým objevem a z geniálního provedení Johnnie Cochrana v podání Courtney B. Vance vám bude běhat mráz po zádech. Seriálová nutnost! 100%

plakát

Angel from Hell (2016) (seriál) 

Po 2 dílech:Angel from Hell sice není žádným sitcomovým peklem typu nedávného Dr. Kena či Mr. Robinsona, u nichž si chtěl divák vypíchnout oči a pro jistotu i rozmlátit svůj počítač. Andělská novinka je prostě jen další z řady naprosto nevýrazných a totálně nudných komediálních zářezů, jimž se prostě nevyplatí věnovat ani těch dvacet minut vašeho času. Obzvláště, když byste poté všechny postavy nejraději zaškrtili a ultraotravná Jane Lynch v něm snadno přichází o svůj menší komediální statut. Tenhle kousek prostě nebrat.40%

plakát

Baskets (2016) (seriál) 

Pilot:První dojmy z očekávané komediální novinky jsou spíše rozpačité. Populární vousáč si seriál sice krade pro sebe a potenciál na netradiční podívanou tu vzhledem k námětu pořád je. Záleží však na tom, jak rychle scenáristé uchopí svůj tvůrčí styl a usadí svoji humornou složku, jež dosud vyznívá dosti roztříštěně. Tvůrci totiž spoléhají zejména na absurdní humor a scény záměrně balancující na hraně trapnosti, který mi zatím příliš nesedí. Na druhou stranu, Baskets je jedním z těch případů, který kvůli svému specifickému stylu rozhodně nesedne každému a známá hláška “sto lidí, sto chutí“ na něj sedne dokonale. Možná vám tedy tento kousek hned od počátku sedne daleko více, než mé maličkosti. 60%