Recenze (297)
Magická hlubina (1988)
Je to bezesporu hezký film a některé scény jsou opravdu působivé a silné, ale nemůžu si pomoct, postava Johany mi přijde jako z úplně jiného filmového světa, vetřelec, který zde nemá co dělat a pouze úspěšně narušuje zajímavý vztah Jacques - Enzo - moře. Nehledě na to, že Rosanna Arquette je velmi nesympatická.
Vicky Cristina Barcelona (2008)
Chtěl bych mít problémy těch zazobanců!
Útěk do divočiny (2007)
Ten film klame tématem. Působí jako osobní zpověď s filozofickým přesahem, ale v jádru je to vlastně "jen" konvenčí dobrodružné drama. Sean Penn propásl šanci, vsadil pouze na atraktivitu přírodních scenérií, příběhu a dynamické kamery. Na nějaké hlubší zamyšlení, rozjímaní či trocha spirituality nezbylo místo.
Tropická bouře (2008)
Stiller má zajímavé nápady, ale bohužel je neumí dost dobře rozvinout a zůstává daleko za těmi nejlepšími parodiemi. Nejsou tam bohužel žádné vedlejší vtípky v pozadí, narážky na slavná válečná dramata jsou chabá a užijí si je jen ti, kteří mají nakoukáno, spousta hlušiny, trestuhodně nevyrovnané. S odstupem času mi připadá, že to hlavní, na co Stiller sází je politická nekorektnost a co největší kadence slova fuck a jeho modifikací. Politická nekorektnost je v současnosti pomalu už norma a sprostě umíme mluvit všichni, tak o co jde?
Tobruk (2008)
Je to sice v první řadě pocta vojákům od Tobruku a až v druhé válečné drama, ale minimálně za to si film zaslouží spíše uznání. (Kdybych nebyl Čech, hodnotím asi 3* stejně jako jsem hodnotil podobný izraelský Beaufort za slušně odvedenou práci.)
Human Traffic (1999)
V tomto filmu je mnohem více životní pravdy než ve většině současných "seriózních dramat", která jsou oceňována na filmových festivalech! A jen tak mimochodem - taky je to neskutečně zábavné, hravé, chytře natočené se spoustou krásných drobností a vůbec je radost se na to dívat. Nemohu to nemilovat - jeden z mých nejoblíbenějších filmů.
Teorie velkého třesku (2007) (seriál)
Je to vtipné, protože je to pravda!
Hanba (1968)
Velké téma, ale nezvládnuté, protože Bergman neumí nasnímat válku dostatečně působivě. Už jen ten fiktivní konfklit je zcela nezajímavý (kdo proti komu bojuje a proč?) stejně tak jako hlavní postavy (bezpáteřní zbabělci) a jejich osud mi byl zcela lhostejný. Vizuálně nijaké a herci občas sklouzávají k teatrálnosti. Naštěstí výsledný dojem notně zvedá závěr na člunu - výborné nasnímání zmaru a pomalého umírání. Jinak ale celkem slabota.
Tvář (1958)
Bergman svého mága demaskoval jako by se nechumelilo a film tak zcela pohřbil. Závěrečný zvrat už nevytrhne, neboť film veškerou svou atraktivitu i smysl ztratil. Zůstala jen výborná podkrovní scéna a jinak nicota...
Rozhovory s mým zahradníkem (2007)
Oslava venkova, francouzských železnic a prostého (civilizací nezkaženého) člověka = ruralistický kýč, vedle něhož je i Babička Boženy Němcové naturalistickou záležitostí. A nezachrání to ani (opět výborný) Daniel Auteil.