Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Sci-Fi
  • Dobrodružný

Recenze (565)

plakát

Pán prstenů: Prsteny moci - Velká vlna (2022) (epizoda) 

Númenor je neuvěřitelně nudná linka. A jediné, čeho se tam dosáhlo je, že jsem začal nemít rád Galadriel. Což je smutné, protože do teď to byla jediná postava, který si u mne začala tvořit jakousi chemii. Co se týká skřetů, působí velice levně. I v našich krajinách jsem viděl lepší skřetí cosplay. Zatím bych to přirovnal levnějšímu projektu od někoho, kdo nikdy nečetl Silmarillion a nemá tušení, jak vypadají rasy Středozemě.  Jsme v polovině série a mám dojem, že vlastně netuším, proč na to koukám. Jaký je vlastně příběh? Co bych měl očekávat? Komu fandit? Je mi smutno ze skřetů. Je mi trapně z elfů. Pláču z opálených trpaslíků... a doslova se rmoutím pro Galadriel. Vážně jste mi chtěli zničit představu, jakou vybudovaly knihy? A jakou přiživily filmy? Nyní ji vidím jako arogantní, panovačnou a dětinskou mrchu. Nebýt trpasličí linky, asi bych už na to dál nekoukal. Ale Durin je vážně cool. Nebýt té scénky, kdy se špatně namaskovaní cosplay skřeti snažili dohnat afroelfa, feministku a raněné děcko, dal bych možná tři hvězdy. Ale celé tohle divadlo to hrozně sráží. Jak skřeti doběhli na kraj louky a nebyli schopní nic trefit ani na nehybný cíl, bylo mi do breku. Je vidět, že seriál byl dán do hodně amatérských rukou a rozpočet padl na... do teď netuším na co.

plakát

Pán prstenů: Prsteny moci - Adar (2022) (epizoda) 

Zatím to začíná dobře. Afroelf nabírá vědomí v dole. Jasně, plantáž by byla lepší, ale co už. A pak tam se záběrem na toho opáleného nějaký skřet pronese "zůstaneš na Slunci, dokud nezčernáš na uhel". No vyprskl jsem smíchy. Jedna hvězda garantována. Na lodi jsem si všiml muže se šikmými oči, to je dobře. Už jsem se lekl, že tento fantasy svět nezná všechny rasy z našeho světa. No, pasáže v Númenoru jsou pomalé a nic moc nám neříkají. Ale na otroky se dobře koukalo. Jediný problém je, že skřetům tak úplně nevěřím. Ty masky jsou opravdu špatné. Pomalinku začínám mít problém s Galadriel. Je sice pěkná, dobře se na ní kouká... ale začínám mít chuť ji trošku nafackovat. Což o to, trocha násilí do sexu patří, nicméně se bojím, že se to zvrtne trochu dál. Nu, uvidíme. Co se týká hobitů, stále více mi přijde, že zde jsou čistě do počtu. Jejich příběh je hrozně nezajímavý. A vlastně mi absolutně zničil představu o hobitech. Zejména tito Chluponohové jsou barbarští, bezcitní parchanti. Někdo nemůže? Necháme ho chcípnout. Jejich banda pro ně není víc, než skupina pařmenů. Ve skutečnosti jako komunita stojí za hovno. A jak se maskují (na čtyři, překrýt se pláštěm a nehýbat se)... jsou to prostě přizdisráči. A souboje? Zatímco fight v Númenoru byl docela cool, za poslední souboj mezi efly a skřety mi bylo stydno. Vrrrk vypadal jak kdyby ho modeloval nějaký amatér a ty soubojové kreace byly doslova k smíchu. I tak tento díl považuji za doposud ten nejlepší. Což je smutné.

plakát

Pán prstenů: Prsteny moci - Na moři (2022) (epizoda) odpad!

Scéna první: Galadriel plave. Scéna druhá: malou holčičku chytne starý muž, jenž po malé chvilce vyvrcholí a usne. Scéna třeti: Hobit s pracovním názvem #000000 splyne v černočerné tmě. Scéna čtvrtá: malá holčička mrkne na velkého, starého a nutno dodat nahého muže a pronese "ten se tam teda nenarve". Scéna pátá: Ne, dost. Zkusíme to více seriózně. Afrostředozemský špičatouchý tentononc (ano, opravdu odmítám hanit Tolkiena tím, že bych ono stvoření nazval elfem) si hraje na hrdinu. Elfové probírají odkaz na Silmarilly, což je matoucí, neboť již pošpinili a přerubali odkaz na knižní předlohu Simarillion. Ale udělalo nám to krásný můstek k trpaslíkům. První scéna, u dveří do hory, mne nadchnula! Pokud se jim podařilo nezprznit alespoň tuto rasu, budu šťastný. Plastové dveře jsem byl ochotný odpustit. Ale... mé oči, krvácí, srdce puká a péro vadne... při pohledu na trpaslice BEZ VOUSŮ. A co hůř... na opálené trpaslíky! Trpaslíci žijící pod horou. V zemi. Lépe řečeno pod zemí. Hluboko pod povrchem. Kde Slunce nemá moc. Kde není Slunečního svitu. Kde nenalezneme paprsku, jenže by dal možnost obarvit jejich světlé pokožky... Ne, dost. Já fakt nemůžu. Zeptám se proto přímo. Jak se mohlo stát, že trpasličí pokolení mělo evolučně nutkání získat tolik pigmentu? Nevadí. Další scéna... malá holčička krmí svého pedofilního dědu s velkým vousem. Hodně mne fascinuje, jak se tvůrci ani nesnažili při obsazování herců. Různě barevní rodiče neplodí míšence... ale co už.  Další scéna: "Je to elfka" nádherná ukázka onoho čistého rasismu mi zvedla náladu. Nicméně již v další scéně je skupinka rasistů po zásluze sežrána hadem a tak opět nic. Nezbývá než doufat, že pyžamo Galadriel ztratí kouzelnou moc a stane se alespoň na maličký moment průsvitným. Nestalo se. V následujícím čase se Gay(E)lrond a Durin špičkují. Ale divák stejně nic z toho nevnímá, jelikož je uvržen do kómatu afrostřezemskou trpaslicí bez jediného vousu.  Ale co bylo nejhorší, je bitva skřeta s kozatou milovnicí afroelfů. Netuším sice, kam se poděly peníze z rozpočtu. Ale rozhodně to nebylo na efekty, masky... prostě na výpravu. Asi bych hodnotil jednou hvězdou, ale nemůžu z hlavy dostat ty afrotrpaslice bez vousů... to byla vážně kulka mezi oči veškerým fantasy fandům.

plakát

Jak si nevzít princeznu (2021) (TV film) 

Královna Marie z Ostrovů je asi z velmi blízkých ostrovů... Keď ich jediný poznávací rys je slovenský prízvuk.  Každopádně Ady Hajdu mi neuvěřitelně připomínal Tywina Lannistera. A to je největší dojem, který ve mne tato pohádka zanechala. Ústřední postavy jsou krajně nesympatické. Vedlejší postavy jsou okoukané - neboť vycházejí ze svých tisíckrát viděných předloh z každé trapností profláknuté pohádky. Postava oddávajícího však svou absurditou vyniká až neokázale. Přijde mi, jako by původně chtělo býti vytvořeno dílo o paradoxech v cestování časem. Ale to nikdo zaplatit nechtěl. A tak se přikývnulo na pohádku. Ovšem nezbyl žádný prostor pro humor, nebo chemii postav. Naopak o trapnost nouze nebyla. A morální poučení od velitele stráže je také velice pochybné. Žemlovku z kotlíku bych také vřele rád ochutnal...  Největší problém však nemám s tím, že děti vidí, jak stačí říct "tohle nejím" a tím je hotovo. To největší zlo vidím v tom, že až příliš je zde dbáno na důraz osudu. Kdy vlastně lidé nemají vlastní vůli, nejsou svobodnými organismy. Ale pouhými figurkami sudiček, jejíž vůli se nelze vzepřít a nikdo tak není svobodný a co hůř - zodpovědný za své činy. Ani nevím, proč dávám dvě hvězdy. Ale než se mi to rozleželo, přemýšlel jsem zcela nepochopitelně dokonce nad třemi. Možná je to osud.

plakát

Pán prstenů: Prsteny moci - Stín minulosti (2022) (epizoda) 

Takže... začnu tím pozitivním. Tak prvních 20 minut bylo fajn. Několika vteřinová bitva, když drak sundá orla... dokonalost. Ale pak? Pochopil jsem, že inspirováno dílem Tolkiena znamená jediné - že vykradou rasy, ale pozmění takřka vše ostatní. A to v tom lepší případě. V ostatních to změní úplně. Nezlobte se na mě, ale tohle překrucování jeho díla je doslova pliváním na hrob, ve kterém se točí jak vrtule. Navíc mi to celé přijde smutné i v tom, že v Pánovi Prstenů jsou prakticky jen běloši. Znamená to tedy, že mezi tímto seriálem a filmem dojde k obrovské etnické čistce ve všech rasách? To je cool. Chtěl bych o tom viděl velkofilm. Jak skřeti s malými hakenkrajcíky čistí Středozem. Den po shlédnutí si vybavím hlavně černého elfa, černé lidi, černé hobity... je to tak neskutečně na sílu, že to člověku zatemní celý děj. Takhle, černé lidi bych asi ještě dal. Prostě migrovali z pouště... ale tu bandu cikánských hobitů? Které vede doslova a do písmene #000000 šaman? Či co je zač ten jejich vůdce? Ale to nejhorší je afrostředozemský elf. To je tak na sílu a tak neskutečně do očí bijící kokotina, že na to vzniklo víc vtipů, než kolik je dohromady všech ostatních odkazů na tento seroš. Z Galadriel jsem zatím docela rozpačitý. Přijde mi ale v pohodě. Ačkoli její postava je také dost překroucená, vidíme zde zářnou výjimku, kdy bylo dbáno na herce dle vhodnosti do role a nikoli podle barvy. Každopádně, ten feminismus... ale co, z jiných filmů to řve víc. A ona více či méně (méně) taková alespoň skutečně být měla. I když méně svaly, více čáry. Jako vedlejší efekt to však z elfů-mužů (nutno dodat, že z téže samé "elitní jednotky") dělá neschopné přizdisráče. Elrond... ten zas vypadá jak přiteplenej metrosexuál, který nesní o ničem víc, než že se stane transkou. Za těch prvních 20 minut dávám hvězdu, protože ty "moderní standardy" jsou tu tak na sílu, že to zastiňuje vše okolo. Jinak hudba v pohodě, ale masky? Výprava? To je jak z nějakého levného filmu. Kam šly prachy v tomhle projektu, to fakt netuším. Ale co, když kráva může dojit ropu, vy můžete točit sračky. :)

plakát

Babicova televize (2021) (pořad) 

Full support. :D Ne, on se v tom našel... je to sranda a už jsem i pár těch gamerských receptů zkoušel - fungují. ;)

plakát

Tři přání pro Popelku (2021) 

Příběh o popelce v norském kabátku.  V první řadě moc nechápu, proč pohádka vůbec vznikla. Ve většině času jsem měl dojem, že koukám na to samé, co jsem už viděl - jen s jinými herci. Samozřejmě uchvátí scenérie, lesy, Aurora Borealis... Dalším kladem je sestřička, tedy nevlastní sestra. Dostala duši, osobnost a člověk měl pocit, že by s ní snad měl i soucítit. K záporům... rozhodně to nepřinese nic nového. Je z toho mírně cítit jakási náprava stereotypů, ale musím uznat, že na dnešní dobu hodně mírně a téměř nenásilně. Co mne ale napadlo, při pohledu na honosný zámek uprostřed ničeho? Kde to království vzalo své bohatství? Skrývá snad královská rodina hrůzné tajemství? Děti otročící v dolech na zlato? Kutající diamanty až do posledního dechu? Protože jinak tam není nic, z čeho by ekonomika mohla takhle prosperovat. No jen se nad tím zamyslete.  Každopádně, kdyby na konci Popelka trefila headshot, dal bych za pět. Takhle se budu držet zlaté střední cesty. Neboť pohádka nenudila, nicméně mne ani moc nevzrušila. Znovu klidně kouknu, jako kulisu.  Co ovšem musíme nechat je fakt, že nová Popelka nonstop pláče, respektive právě doplakala. Má prdel jako valach a je nenápadná jak 7 mega v krabici od vína. A perlička na konec. Když ztratila střevíček... sorry, ale měla dobrých pět minut, aby se ohnula a nasadila ho zpět. Žádný stres, spěch... nikde nikdo. Stovky metrů čistý výhled a žádné nebezpečí. Sakra, kde byl problém??? A nakonec ho princ stejně nepotřeboval. Pointa střevíčku nenávratně v pr..opadlišti dějin.

plakát

Volodymyr Zelenskyj (2022) (TV film) odpad!

Abych nebyl jen negativní, je to vcelku zdařilý obrázek jeho života - před tím, než se dostal do politiky. Pak už je to až trestuhodné přepisování skutečností. Je vidět, že tvůrci jsou tvrdými zastánci tohoto pána a nechali se opít svou vlhkou představou jeho až antické hrdinskosti na úkor skutečného dění. Tohle neberu jako životopisný dokument, ale jako čistou propagandu (popřípadě sci-fi o alternativní realitě, kde je na něm vše sluníčkové). Před válkou každý věděl, že v Evropě nikde není taková korupce, tolik oligarchů a tak obrovské potlačování práv menšin, jako na Ukrajině. Poměrně běžně se mluvilo o zvěrstvech, která se tam děla. Stejně jako se mluvilo o zvěrstvech v Africe, Rusku, nebo třeba v Číně. Americký kongres, Německý senát a mnoho dalších uznali a odhlasovali, že jednotky Azov jsou stejně jako vedení Ukrajiny nacistického smýšlení. A dneska je to jak to tak sleduji "ukázková země té nejčistší demokracie". Ještě pár takových snímků a každý kdo nemá v hlavě nasráno přestane Ukrajinu podporovat. Jasně, dneska je enormní tendence k tomu měnit historii a upravovat si pravdu. Cenzura a dezinformace jsou na denním pořádku (ze všech směrů)... ale čeho je moc, toho je příliš. A přitom kdyby se ukázala pravá pravda, lidé by to vzali. Stále by podporovali Ukrajinu atd... ale tohle zavání Norimberským trychtýřem, jaký od Hitlera nemá obdoby. A aby bylo jasno, až někdo natočí stejně zkreslenou píčovinu o Putinovi, Zemanovi, Benešovi, Bushovi, Orbánovi či komukoliv jiném... dostane to stejně smradlavý odpad. Nejde o sympatie či antipatie k onomu státníkovi či jinak významné osobě. Když koukám na dokumentární film, jsem zkrátka striktně přísný k ohýbání pravdy. A tady ji nejen ohýbali, ale ještě zamotali a utáhli v uzlu.

plakát

sKORO NA mizině - Zával (2020) (epizoda) 

"Víš kdo já jsem, Ty píčo? Já jsem byl u Šípa, víš kdo je Šíp? Ty Goleme? Tak pojď Ty píčo! Tak pojď, pojď Ty kundo. Pojď Ty píčo. Pojď do píče. Tak pojď, tak kam jdeš? Co se stresuješ. Si sedni zpátky." Tohle byla naprosto legendární scénka. :D Kozub je absolutní hvězda.  Vašut je ovšem jiná liga. Jemu stačí pár štěků a je králem jeviště. Po přechozím díle opět návrat na výsluní v plné síle!

plakát

sKORO NA mizině - Druhá vlna (2020) (epizoda) 

"Ty jsi šlehl nějakou dávku mamrdinu a nám si zapomněl nalajnovat, píčo?" Tahle hláška mě maximálně rozjebala! Ale celkově mi to přišlo tak trochu na sílu. I když Kozub válel jako vždy, hádky o soukromé náklady byly také top... trošku to na předešlé díly začalo ztrácet. Tak snad nedošel dech. "Kvůli Tobě máme průser jako slon čuráka! Ještě, že nemáme třeba Šumperk, tam píčo není ani kašna!"

Ovládací panel
3 body