Recenze (301)
Vdovy (2018)
chytrý thriller (G. Flynn), chytře natočený; člověk spolkne i tu nepravděpodobnou zápletku a nedostatečně jasné motivace některých vdov
Anihilace (2018)
nakonec tematicky vlastně docela obyčejný, nikoli kdoví jak originální příběh; kupříkladu taková Teranesie od Egana jde v tomhle mnohem dál/hloub; ale nevadí; z Vandermeerovy knižní trilogie jsem četl zatím jen první díl, takže celkové srovnání film/lit si nechám na jindy, ale zatím film pokulhává
Maniak (2018) (seriál)
skrze alternativní vesmír, v němž je Země, která se podobá té naší, ale není s ní totožná, a skrze fikční bláznivost na způsob videogames a specifickou roztomilost (viz též např. filmy Wese Andersona) autoři chtějí u diváka obejít určité kontrolní mechanismy vedoucí k automatické podezřívavosti, aby s ním rozehráli docela vážné téma s lidským podvědomým, traumatem a vyrovnáním
Ostré předměty (2018) (seriál)
až na úplný závěr, který stylisticky trochu zrazuje téma tím, že to celé ladí do zábavné mindfuckové anekdoty, výborná adaptace literární předlohy; Jean-Marc Vallée ukázal už v Sedmilhářkách, že má jistý talent, tam to ale celé zkazil závěrem - v tomto případě naštěstí ne tak úplně, možná také díky Gillian Flynn
Westworld - Dveře (2018) (série)
myšlenková smělost; progresivní uvažování o některých otázkách týkajících se technologie v postmoderně dobrodružném parku; vyprávění, které přes eklektičnost použitých prvků dává smysl
Atlanta (2016) (seriál)
jeden z nejlepších seriálů za dlouhou dobu, po všech stránkách skvělé
Balada o Busteru Scruggsovi (2018)
nejspíše není nejlepší coenovský film, přičemž patří do jejich méně vážné linie, ale povrchnost je záměrná - Coenovi ukazují, že osy, k nimž se pne existenciální zkušenost (smrt, láska, touha), lze nalézt i v šestákové literatuře + hloubka této zkušenosti není přímo úměrná frivolnosti žánru, jinak řečeno, pro zobrazení smrti často stačí jen pimprlata (samosebou jinak velkolepý objev); a že příběhy nemají pointu? ale kdeže!
Donbas (2018)
Loznica je chytrý tvůrce s širokým rozhledem, který přetváří klasickou látku (syžety a struktury klasických literárních děl) a aktuální témata v autorsky velmi suverénních filmech + detaily; fikce/realita; zkratka
Jan Palach (2018)
Sedláček přemýšlí a má názor + podvratnost a preciznost, pozornost k detailům; možná ne dostačující, ale u tohoto druhu filmu zřejmě nutná podmínka
Aquaman (2018)
velkolepý cirkus, který se nezajíká polykáním kdejaké politické objednávky; Wan opět předvedl, že mu žánrové hry jdou; pure pleasure