Recenze (2 489)
Promlčeno (2022)
Námět a scénář je geniální. Jw neotřelý a nemá to klasické schéma. Byl jsem strašně překvapený, jak moc dobre to je. Byt to natočené v USA, daji tam ještě ty drsné flashbacky a asi i najdou lepší obsazení pro lidi v tom rozhlasu. Není to na pět, ale dám je.
Fotři (2023)
Obsahove asi spis 4, ale ztvárnění moderní Kalifornie plne woke debilu je tu tak luxusní, ze pod 5 nepůjdu. Zajímavý, v kolika věcech to připomíná zivot v socialismu.
Invalida (2023)
Už i Slováci (!!!) točí lepší filmy než my. Takhle odvázanou komedii jsem dlouho neviděl. Cikán v uniformě SS, policejní honička s vozíčkářem, Štefánikova čepice. Je tu všechno. Ani Rytmus mě tu nesral. A k tomu super hudba.
Zločiny budoucnosti (2022)
Konečně originální sci-fi film, který člověka trochu vede k přemýšlení, ma atmosféru, dost mé oblíbené fyzické nechutnosti a příběh, který si po par minutách nedomyslite. Je to všechno, ale ne průměr. Ujeté, podvratne a zábavné. Jo a taky to ma super soundtracku od Howarda Shorea. Hodně me bavilo to časové nezakotveni. Proč to tam vypadá jak v 80s na Kubě a co se přesně stalo, co nastartovalo ty věci?
Aksál (1969) (TV film)
Střet formální dokonalosti s opravdovým vnitřním pohledem na svět. Vy nejste šťastná. Skvěle napsané. Skvěle zahrané.
Der 3. Weltkrieg (1998) (TV film)
Výborný dokument, který si hraje s alternativní historií, v níž se v roce 1989 sovětský svaz a jeho satelity nerozpadl, namísto toho přitvrdil a po potlačení nepokojů napadl NATO. Dobře to tu kombinuje hrané scény s reálnými projevy politiků a dokumentárními záběry. Opravdu mně to bavilo, je to chytře a uvěřitelně udělané. A dá se to celé najít v angličtině na jútúb. Což je fajn.
Synové a dcery Jakuba skláře (1985) (seriál)
Nikdy jsem na to nekoukal, protože jsem to měl za komunistickou propagandu. Něco jako major Zeman. Jenže to je přesně naopak. Jedna věc je, ze tu funguje Dietl. Je tu spousta postav a žádná není jednoznačná, každá ma chyby a vlastní motivace. Dokonce i Schlapke (nakonec i starý Cirkl ho bere jako bývalého nepřítele, ale ne jako sviní). Stejně jako v reálném životě. Druhá je, že to žádnou dobu neidealizuje a i k převratu v roce 48 a zejména znárodnění je seriál dost kriticky. Krampol poctivě celý zivot něco buduje, oni mu to ukradnou a ještě to pak dělají úplně blbě. To samé ta huť. Akorát soukromí zemědělci tu jsou ukázáni jako banda kulaků, to se mi nelíbilo. Herci skvělí, pro Krampola opus magnum. Určitě jsou tu pasáže, kde je to až moc hrané a občas jsou tu úlitby bohům, nicméně jako celek je to skvělá rodinná sága, jakou tu už nikdo neudělá, protože na to nemáme ani herce, ani scenáristy.
Místnost sebevrahů. Hater (2020)
Bylo tam pár z pohledu logiky příběhu slabších míst, ale tvůrcům to odpustit, protože je to pořad výborný film s výborným finale. Na tomhle filmu - a nejen na něm - je vidět, o kolik lepší je polská kinematografie než česká. O ligu. Možná o dvě.
Bakaláři - První pohled (1975) (epizoda)
Jednoduchý, ale silný příběh. Super herci. Dobrý, fakt jo, tohle už dneska TV nedělá.
Bídníci (1958)
Jo. Přesně to jádro příběhu a logika, navíc skvěle zahrané. Muž, co vrací světu svou šanci (kterou dostal zcela nesystémově) a proti němu muž, co věří systému absolutně. Skvělý.