Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Horor
  • Animovaný

Recenze (299)

plakát

Agent bez minulosti (2002) 

Pamatuji si moc dobře, jask jsem se cítil po první projekci. Úžas nad kvalitním filmovým řemeslem. Výborná režie, dynamická kamera, vynikající poctivý scénář a skvělý Matt Damon a další, zvlášť Clive Owen v menší roli byl šťavnatý. K tomu naprosto parádní akční scény (scénu na ambasádě a v Bournově bytě nedostanu nikdy z hlavy). Jedna z nejlepších špionských filmů a jedna z nejlepších akčních jízd.

plakát

Agent na útěku (2012) 

Vykrádačka Taken a Bournovek. Velmi špatný a zoufale neakční akčňák (akční scény jsou asi čtyři a jsou neuvěřitelně krátké), navíc Philipp Stölzl pohřbívá jakýkoliv náznak akce ještě horším způsobem než Olivier Megaton a to už člověk musí být člověk fakt antitalent. Aaron Eckhart je sám osobě v pohodě, ale děj je tak zmatený a pitomý, že je to stejně jedno. The Expatriate je zbytečnost, která nemůže svým vzorům v ničem konkurovat.

plakát

Amazing Spider-Man (2012) 

Možná je to trochu i moje chyba. Já vlastně ani nechtěl, aby se mi to líbilo, protože už od prvních obrázků a trailerů mě nový Spidey odpuzoval. A nakonec jsem dostal zhruba to co jsem čekal. Podivný, neadrtálsky natočený, špatně napsaný, neinveční, nevtipný slepenec. Všechno umělohmotné a gumové, z Petera Parkera je trapný spratek, záporák je idiot, objevování spiderschopností je dost pitomé, akce sterilní a jen asi tak dvě tři scény mají ten správný spidermanský feel, jinak je Marc Webb totálně mimo. Andrew Garfield v pohodě, Emma Stone super a Hornerova hudba dobrá. Na dvojku se kouknu protože scénáristy jsou Kurtzman a Orci, hudbu skládá Hans Zimmer a kvůli novým tvářím v obsazení, ale pochybuju že se mi to bude líbit. Edit: Ne není to moje chyba. Podruhé jsem se opravdu snažil, aby se mi to líbilo, ale prostě mi není dáno.

plakát

Amazing Spider-Man 2 (2014) 

Zatímco jednička u mě vyfasovala dvě hvězdy jdoucí směrem k jedné, dvojce jsem dal dvě jdoucí směrem ke třem. Byl jsem vlastně i docela mile překvapen tím, že mě to nudilo mnohem méňe než jsem čekal, pobuřovalo mě to jen občas a po čtyřicetí minutách jsem narozdíl od předchozícho dílu neměl chuť radši vydlabat si mozek z hlavy lžičkou. Akční scény poměrně fajn (citelné zlepšení), i když krátké a podivně ukončované. Jamie Foxx by byl fajn kdyby jeho postava nebyla takový otravný, politováníhodný blbeček, DeHaan strašně super. Giamatti má tady hrozný přízvuk a z toho Csokasova jsem se měl chuť zastřelit. Hudba Hanse Zimmera neskutečnej nátěr. Zbytek zhruba co jednička. Takže opět pro mě nedobrý, těžce stravitelný guláš, v tomto případě s několika obstojně chutnajícími kousky, ke kterým rozhodně nepatří pubertální fracek Peter Parker. Nemám vlastně ani moc rád toho Raimiho Spíďu, ale ten Webbův mě zatím docela vytáčí. Pokud ale vydrží gradace mohla by se mi taková čtyřka i docela zamlouvat. P. S.: Doufám, že to jak hlavní hrdina stáhne záporákovi kalhoty se chytne a já uvidím jak ve třetích Avengers Iron Man s Capem stáhnou kalhoty Thanosovi, nebo Batman stáhne v novém Snyderově snímku kaťata Supermanovi, to je totiž ten pravý čin hodný superhrdiny.

plakát

Americká noc (1973) 

Náááááádhera. Film o filmu a s láskou k filmu. Není to film dokonalý, místy má opravdu trochu nepříjemné tempo a já osobně jsem měl trochu problém orientovat se v některých postavách, ale někdy si holt nevyberete film, někdy si prostě film vybere vás a dostane vás. Už dlouho jsem nebyl tak dojatý, jako když malý Truffaut kradl fotosky z Občana Kanea. Le Cinema Règne.

plakát

Americký zabiják (2017) 

Docela bych si i teď přečetl předlohu jestli je to taky takový garbage. O to víc mě to mrzí, prootže jsem doufal, že novou dostanu sérii kvalitních drsných akčních thrillerů. ___ Mitch ztratí přítelkyni a po ne tak úspěšném lovu teroristů je naverbován CIA a poslán na výcvik ke Stanovi, mezitím se v Rusku ztratí 15 kilo plutonia. Doposud OK. Mitchův výcvik však nikam nevede, Mitch totiž v zásadě všechno umí a co tam trénuje, při misi stejně nevyužije. Jediná vyjímka je trik s nožem využitý na konci, jenže to ale stejně vypadá dost nepřesvědčivě a zdá se to jako dost umělá snaha udělat film o něco soudržnější. ___ Vadou na Mitchovi je akorát jeho charakterový profil, je impulzivní, agresivní a neposlouchá moc rozkazy. Je to v průběhu tréninku i mise (hlavně) Stanem vyčítáno, leč nikdy to není problém. Když MItch neuposlechne rozkaz o zrušení mise, jediným výsledkem je, že získá stopu, jenž může zase pohnout s dějem. Stan zmíní, že něco takového by mohlo způsobit rozpuštění jejich jednotky, tato hrozba ale nemá jakýkoli materiální podklad, nikdo o ničem takovém ani neuvažuje. A protože zástupkyně ředitele Kennedyová za Mitchem tvrdohlavě stojí a věří mu, tak se Stan nezmůže na nic než Mitche dvakrát sprdnout (z čehož si Mitch evidentně moc nedělá). Když Mitch poruší příkaz podruhé, je to stejně příkaz natolik dementní, že se stejně není čemu divit (Kennedyová se chce vykašlat na uneseného Stana a pátrat po atomovce, leč nemá žádná vodítka a není jasné jak by toho chtěla dosáhnout. Snaha nalézt Stana je jediná logická volba, vzhledem k tomu, že byl evidentně unesen týpkem, co má tu atomovku). Ačkoli to u finále vypadá, že se Mitch napravil, závěrečná scéna naznačuje, že tomu tak není. ___ Stan je k Mitchovi od začátku skeptický, jakýkoli vývoj jejich vztahu vlastně neexistuje a změna se stane během jedné scény. Zcela nijaký je vztah Mitche a agentky Aniky a žádné dramatické pnutí neplyne ani ze vztahu Stana a Ghosta, kromě toho, že Stan kvůli tomu odmítá dát Mitchovi informace o Ghostovi. Tyto informace ale dávno divák ví a z toho tajemství stejně nic neplyne, Mitch ke splnění mise žádné info o Ghostově minulosti prostě nepotřebuje. Mitch má ještě trauma ze smrti své přítelkyně, to však zmizí spolu se zastřelením tureckého obchodníka a ten motiv se nevrátí až do závěru. ___ OK, to by pořád nevadilo, kdyby měl film zajímavou pracovní linii. Což moc nemá. Na to je příliš liniérně jednotvárná. Vodítka se nijak nekumulují, prostě se jen jde od jednoho k druhému (obchodník vede k bance, banka k fyzikovi, fyzik nikam takže se musí zničehonic objevit nové vodítko, …). Žádná tajemství se neodhalují, Íránci jsou v podezření CIA od začátku, kdo je Ghost je celkem jasné, a ani byste na to nepotřebovali vidět trailer, a motivace záporáků jsou úplně marginální. Pár odhalení tam sice je, ale to z jednoho (Anika) opět moc neplyne (je to spíše způsob jak jednorázově vyvést děj ze slepé uličky) a druhé vyvolává spíše otázky, než aby na nějaké odpovídalo (k čemu Ghost vlastně potřeboval ty Íráčany?). ___ Rozvíjejících se motivů je málo, informací je málo a koukat není moc na co, protože akce je rutinní a herecké výkony jsou stejně jednotvárné jako celý film.

plakát

Ant-Man (2015) 

Jedna z těch slabších marvelovek (mimo jiné to má minimálně v první půli fakt problémy s tempem). Ale Ant-Man je ve své střídmosti a skromnosti velmi zajímavá alternativa za ty ostatní mnohem velkolepější a bombastičtější marvelovky. Zvláště po Avengers: Age of Ultron a Man of Steel je fajn vidět komiks, kde vybouchne jen jeden barák. Nízkotučné přesto výživné.

plakát

A-Team: Poslední mise (2010) 

Film funguje jako by byl jednou řadou seriálu. Je rozdělen do pěti výrazně oddělených aktů, přičemž první akt slouží jako prolog k následnému vyprávění. Každý akt je jako jeden díl seriálu s dílčím úkolem a odlišnou akční scénou. ___ Samotný prostý žánrový příběh toho ale až tak mnoho nenabízí a jen za sebe jednoduše pokládá překážky a zvraty. Stejně prostá je charakterizace postav a zachraňuje je vynikající casting. ___ Vyprávění je velmi svižné, nikde se nezdržuje a jednotlivé akty jsou relativně krátké. Celou stopáž si tak udržuje rychlé tempo, žene se vpřed z místa na místo, od akce k akci, z aktu do aktu. ___ Film se tak pohybuje v nadsazeném a uvolněném duchu, hlavně akční scény, které zahrnují létání jsou hnány do komediálního absurdna. ___ V akci má film určitou divokost a fyzičnost nicméně hlavně v kontaktních soubojích se stává akce nepřehlednou. Ostatní akční scény už jsou na tom lépe, zvláště pak (opět) ty zahrnující létání, tam se tvůrci nejvíce vyblbli. ___ Není to precizně vycizelovaný akční film, i tak je to podle mne zábavná žánrová jízda, u které mě ještě dlouho bude mrzet, že vznikla jen jedna.

plakát

Avatar (2009) 

Ano vizuálně strhující a převratné. Ano James Cameron je pořád výjmečný režisér. Ano je to skvěle obsazené a zahrané. Ale... Ale příběh je neuvěřitelně plochý a myslím, že podobné motivy už jsem viděl dřív jinde a líp. Je to trochu klišé, ekologická agitka je hrozně průhledná, emocí je málo a Hornerova hudba mě moc neuchvacuje. Přesto pořád brilantně natočné, velmi svižné a i přes zmíněná negativa příjemné. Pět hvězd dát ale nemůžu (původně jsem přemýšlel dokonce i o třech).

plakát

Ave, Caesar! (2016) 

Po dlouhé době jsem v čistě premiérovém kině viděl film, který mě opravdu rozhodil. Nemyslím tím zklamal, že byl horší než jsem čekal, nebo potěšil, že byl lepší než jsem čekal, prostě jen překvapil tím, že je vyprávěný jinak než hollywoodské filmy obvykle vyprávěné bývají. Jen tak btw, ten únos hvězdy je pouze jedna z asi pěti podzápletek, které spolu souvisejí velmi volně nebo vůbec, "žehlič problémů" pak mezi nimi volně prochází a provází nás skrze žánry klasického hollywoodu. Nevím moc, co s tím. Zajímavý zážitek to ale byl.