Recenze (575)
Rain Man (1988)
V dobe svojho vzniku bol tento film jednoznačne výnimočný. Lenže ja som ho videl prvý krát až dnes (7.9.2021). Čas bohužiaľ nejde zastaviť, preto si odo mňa vyslúžil "len" poctivé 4*.
Kočka na rozpálené plechové střeše (1958)
4.5* Napriek cenzúre obsahu divadelnej hry, je tento film vďaka excelentným hereckým výkonom naozaj vinikajúci. Bola radosť pozerať to.
Na západní frontě klid (1979) (TV film)
Na TV film naozaj megalomanská výprava. Bohužiaľ, herecké výkony sú iba priemerné.
Pianista (2002)
4.5* Aj keď je film natočený naozaj remeselne, nedokázal Polanski z knižnej predlohy vyžmýkať emocionálne maximum na plný počet tak, ako sa to podarilo iným filmom s podobnou tématikou.
Kmotr III (1990)
Asi najhoršie na tomto filme je, že sa priklonil k hollywoodskému klišé všetkých mafiánskych filmov, ktoré vznikli pred Kmotrom - že všetky činy mafiánov neostanú bez trestu.
Kmotr II (1974)
Toto je snáď jediná dvojka, ktorá mala dokonca o máličko lepšiu úroveň, než jednotka.
Kmotr (1972)
Tento film je prelomový, pretože úplne zmenil pohľad spoločnosti na mafiánov. Ukázal, že aj oni sú len ľudia a bez ohľadu na to, aké zločiny spáchali vedia byť aj milujúcimi otcami svojich vlastných rodín. Niekto si tento film môže vysvetľovať tak, že je adoráciou mafie a násilia, ale nie je tomu tak. Iba ukázal, že nik nie je absolútne zlý ani dobrý, lebo všetci od policajtov, cez politikov až po mafiánov sú skorumpovateľní, alebo skorumpovaní. Tu nie je dobro a zlo. Dokonca ani menšie a väčšie zlo. Tu v tomto filme je výlučne iba zlo.
Amadeus (1984)
Jednoznačne najlepší Formanov film. Bez debat.
Maratónec (1976)
Prečo nafta vybuchuje iba v amerických filmoch a v reálnom svete nie?
Všichni prezidentovi muži (1976)
Výborný film, akurát už bohužiaľ na neaktuálnu tému, aj keď to nie je zase až tak úplne pravda. Arogancia moci a papalášstvo tu s nami boli odjakživa a budú s nami aj v 21. storočí.