Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Animovaný
  • Komedie
  • Akční
  • Fantasy

Recenze (1 796)

plakát

Já, kocour (2016) 

Podobné příběhy o reinkarnacích do zvířete se natáčely hlavně v devadesátkách a na počátku tisíciletí. Tenhle novodobý pokus nedopadl extra dobře. Hrdina se reinkarnuje do strašlivě uřvaného kocoura a aby měl šanci se vrátit zpět do svého lidského těla, musí sekat latinu a stát se lepším člověkem, než byl. Klišé. Příběh okolo korporace nedával moc smysl, vlastně jsem vůbec nepochopil, o co v něm šlo a proč hlavní záporák získal tak snadno moc. Příběh si mě i přes obří nedostatky nakonec dokázal trochu získat a kocourovi jsem držel palce. To ovšem nic nemění na tom, že nejde o kdovíjak povedenou komedii, která by byť jeden ze svých námětů dělala dobře. /// Viděno na JOJ Cinema s českým dabingem.

plakát

Nevinná lež (2019) 

Drama okolo jedné velké lži navozeno výtečně. Bylo vidět, že i předstírání má své meze a člověk musí jít skoro až přes mrtvoly, aby si své tajemství udržel a nepřišel o falešnou reputaci. Falšování lékařských zpráv, nahrané kampaně, to všechno bylo součástí jednoho velkého koloběhu neustálých úzkostí, byť hrdinka svou lží nakonec v podstatě žila. Co mi ovšem vadilo, jak děj místy až podivně házel klacky pod nohy - jednou nevyjde sjednaný podvod s doktorem, kterému náhle zemře matka, podruhé se zničehonic objeví pomluvný příspěvek na sociálních sítích. Ale bez toho by děj možná nebyl tak dynamický. Dále jsem se nedozvěděl, jak hrdinka dokázala stopit víc než 20 tisíc dolarů, či se mi nelíbil závěr, kde nedošlo k žádnému zadostiučinění. Ale jinak slušný film s dobře vykreslenou atmosférou. Jeden by neřekl, jak dokáže jen lež sama o sobě být děsivá. /// Viděno na Cinemaxu 2 s českým dabingem.

plakát

Velká země malých (1987) 

Další hvězdičkové hodnocení? Nezbláznil jsem se? Co mám dělat, když v poslední době narážím na podobné výkvěty? Zde konec 80. let, tak jsem si říkal, že třeba půjde o zajímavě neotřelé fantasy plné slibovaných speciálních efektů. Hodinu se děti po louce honily se skřítkem, který o oné zemi zaslíbené jen mluvil. Po asi hodině se děj konečně přesunul do země malých, kde se akorát slavilo, z neznámých důvodů zdejší královna vypadala jako matka ústředních dětí a figuroval tu jakýsi Slizoun, který vybrané proměňoval v motýly. Dětem bylo řečeno, že se nemohou nikdy vrátit domů, což se za pár minut vyvrátilo tím, že se pro únik zpět do světa lidí použilo kouzlo. Ve světě lidí zase figuroval hospodský, který měl zastávat roli záporáka, jenž chtěl kouzelný prach jen pro sebe, ale ve výsledku dopadl jako někdo, kdo házel prach okolo sebe a zle se nahlas smál. No a v závěru se onen skřítek nemohl vrátit domů, protože vyplýtval všechna svá kouzla i přesto, že jeho doprovod stále kouzlit mohl, ale z nějakého důvodu to prostě nešlo zařídit. Strašlivá hovadina, která neměla absolutně žádná pravidla co se týče fungování světů, magie a čehokoliv. Jasně, má to být pro děti, ale i dětské filmy mohou dávat smysl. Tohle je jedna z těch největších a nejnepovedenějších podivností, co jsem za poslední dobu viděl. A to to ze začátku vypadalo nadějně. Speciálních efektů tu nakonec bylo tak pomálu, že text distributora mlží jako prase. /// Viděno na Filmbox Stars s českým dabingem.

plakát

Věčný svit neposkvrněné mysli (2004) 

Víc zmatečně to být natočeno snad ani už nemohlo. Příběh se střídavě odehrával v minulosti, rozpadající se mysli hlavního hrdiny, přítomnosti a budoucnosti, jak se mu zachtělo. Absolutně mi takový styl vyprávění nevyhovoval, úhlavní dvojice mi přišla nesympatická a vůbec se mi nelíbil styl, jakým to bylo natočené - rozklepanou kameru toleruju jen ve found footage. A komedie? Kde? Lehce humorná mi přišla akorát scénka s miniaturním Carreym, ale to je tak vše. Ne, tohle mi zkrátka nesedlo a nemám důvod dávat byť o hvězdu víc. /// Viděno na HBO GO s českým dabingem.

plakát

Dinosaurus (2000) 

Naposledy jsem tento animák viděl někdy, kdy mi bylo asi 10, takže jsem si to po velice dlouhé době zopákl a musím říct, že je stále super. Animace zase tak extrémně nezestárla, zajímavě propojila 3D modely s reálnými lokacemi, čímž si udělala náskok do budoucna. Příběh o vegetariánském dinosaurovi vychovaném opicemi byl na jednu stranu naivní a v mnoha ohledech nelogický, ale v rámci jednoduché cesty za oázou a poznáním, že jen skupinová soudržnost zvítězí nad zlem, fungoval skvěle. Navíc velice oceňuju odklon od takových těch typických scén, kde umírající postava před padnutím pronáší zdlouhavé proslovy - zde kdo zemřel, ten zemřel a zkrátka to byla součást vyobrazeného světa dinosaurů, kde šlo neustále o život. Velice příjemné pokoukání bez hluchých, či jinak podobně špatných míst. /// Viděno na Nova Cinema s českým dabingem.

plakát

Jackass 3 (2010) 

Prostě ne. Jackass mi už v druhém dílu přišli slabí, ale tady to už podle mě nemělo vůbec tu správnou šťávu. Skeče většinou nenápadité, převládaly hrátky s prdy a exkrementy, které nejsou zlé, pokud na nich není vystavena většina filmu. U scény s potem jsem se bez nadsázky málem pozvracel a díkybohu, že to bylo chvíli před plánovaným jídlem. Nezasmál jsem se, nebavil jsem se. Co mohu vyzdvihnout, je zpracování, které díl od dílu získává na propracovanosti díky stále vyššímu rozpočtu. Ale k čemu to je, když výsledek za moc nestojí? Jednička to zkrátka vyhrála. /// Viděno na Paramount Network s českým dabingem.

plakát

Jehla v kupce času (2021) 

Nemůžu si pomoct, ale valná většina snímků, kde vystupuje cestování v čase, nedává smysl. Včetně i tohoto. Už od začátku mě zajímalo, co jsou ony časové posuny a co přesně je způsobuje a stejně tak jsem věděl, že se to do konce nedozvím. Příběh totiž pojednával o vztazích a co by, kdyby. Prim hrál příběh úhlavního hrdiny, který stále nebyl s něčím spokojen a přemýšlel o tom, zda všechno nemůže, či nemohlo být jinak, až k tomu nakonec dojde. Nejvíc mě iritovala nekonzistence časových skoků. Taková doslovná „vlna“ tedy způsobí buď jen mírné změny, jako že má člověk třeba jiného domácího mazlíčka, či něco horšího, že se ocitne úplně jinde, třeba uprostřed jízdy autem a do hodiny si z minulé časové roviny nic nepamatuje. Dobře, ale co ty společnosti umožňující přímé skoky časem? Člověka pošlou doslova fyzicky tam, kam si přeje, ale zakážou mu jakékoliv změny. Jenže tento zákaz se dá obejít, protože si to ony společnosti nijak nehlídají. A tak se takový jedinec po klidně i drastické změně v minulosti spokojeně vrátí do přítomnosti bez toho, aniž by se hnul z místa. Bohužel jako fanoušek žánru jsem se vyloženě soustředil na takovéto malé detaily a vůbec mi to nedávalo logiku. Zbylý příběh je zbytečně protahovaný a je jasné, že ve výsledku z toho vzejdou tři časové roviny. První, kde je hrdina se svou vyvolenou, ale není přesto spokojený. Druhá, kde je s někým, s kým cítí, že to není ono. A nakonec třetí, kde jsou díky němu všichni kolem šťastní, ale on v podstatě nemá vůbec nic. Plus očekávaný, klišovitý závěr, který tuto smyčku uzavírá. Je to hrozná škoda, zpracování se snažilo o atmosféru a dařilo se mu to, obsazení by taky šlo a celý film působil vysokorozpočtovým dojmem. Celou dobu jsem napjatě čekal na zázrak a ve výsledku můžu být rád, že se z toho dá vyvodit max. průměr, až podprůměr. /// Viděno na HBO s českým dabingem.

plakát

Ghost in the Shell (1995) 

Tímto definitivně končím s pokusy přijít čemukoliv z GitS na chuť. Do poloviny jsem se ukrutně nudil. Jo, chápu, je to audiovizuální kdesi cosi, ale to u mě nehraje roli, jakmile mě médium nezaujme příběhem a postavami. Od poloviny, kde se objevil omílaný Loutkář, to začalo být trochu zajímavé. Scéna s Majorkou a robotem ve staré budově měla tempo, atmosféru a dokázala mě napnout. To samé se stalo v posledních scénách, kde došlo k propojení myslí, byť pak následoval filozofický patos, v němž se snímek topil imrvére. Negativní dojmy každopádně převažovaly, často jsem měl problém udržet pozornost, těch 80 minut jsem musel koukat na dvakrát a k dokoukání málem ani nedošlo. Mimochodem... Nepochopil jsem, k čemu potřebují kybernetická těla bradavky. Vážně ne. /// Viděno na iVysílání jakožto záznam ze stanice ČT Art v originálním znění s českými titulky.

plakát

Spirála (2019) 

Hororová hudba zde hraje po celou dobu, i ve scénách, kde se nic neděje. Zjevně, aby navodila neustálé nepříjemné pocity? Toho ale nelze docílit jen hudbou. Z homosexuální dvojice vypadl takový ten typický pár z hororu - jeden (Malik) tuší, že něco není v pořádku a druhý (Aaron) mu nevěří a každé jeho tvrzení bezpečně zpochybňuje. 70 minut nudy, kde si člověk akorát klade otázku, zda právě Malikovi spíš nepřeskočilo, střídá posledních cca 20, které jsou už mnohem zajímavější a kde jsem i přes počáteční utrpení doufal, že to neskončí uprostřed ničeho a dozvím se skutečnou pravdu. Nešikovně natočený film, který měl nějaký potenciál, ale neuměl ho vůbec využít. Mimochodem, popisek distributora je úplně mimo, k žádnému vyhrožování ani postupnému vyhrocování homofobie ve filmu nedochází, nepočítám-li některé z posledních scén. /// Viděno na Cinemaxu v originálním znění s českými titulky.

plakát

American Honey (2016) 

Takový ten typ filmu, který pozdě večer zapnete a k ránu ještě koukáte. Osobně mám rád filmy, které jsou tak trochu o ničem a spíš se zaměřují na naturalistické vyobrazení určitého stylu života. Jenže tento byl až příliš o ničem. Nedocházelo zde k reálnému vývoji postav, příběh plynul odnikud nikam. Úhlavní Star mi lezla na nervy - pod rouškou ublížené chudinky se skrývala drzá, nesympatická děva, která po většinu doby jen blbě čučela. Hvězdu snad jen za to, že jsem v žádném filmu doposud neviděl, že by někdo zachraňoval hmyz v nesnázích (voda, okno), jakožto to dělám v reálném životě já. I tam jedině mohu mluvit o nějakých sympatiích k hlavní hrdince. Jinak zkrátka nekonečná nuda, kde byly zbytečně protahované nicneříkající záběry a nemělo to žádné skutečné poselství. /// Viděno na Nova Cinema s českým dabingem.