vitac.

vitac.

vita c.

okres Blansko
Fretless and wild

3 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 8 12 15
    • 10.11.2017  12:13

    Výborná komedie. Podobných je v současnosti jako šafránu. Má spád, gradaci, je vkusná a (opravdu hodně) vtipná. Přitom děj je v podstatě ze života a ani moc nepřehání, což můžu jako muzikant, který již pár svatebních zářezů na pažbě má, jen směle potvrdit:) Stejně tak jako asi každý, kdo se kdy v nějaké "svatební profesi" aspoň na chvilku ochomýtnul. Ale hlavně - a teď pozor - hudba: Avishai Cohen! Čtyři a půl. (ČSFD předpremiéra, kino Scala.)

    • 19.3.2017  22:37
    Pozemšťan (2007)
    ***

    Nejlepší jsou komentáře, ve kterých si uživatel na jednu stranu libuje v možnosti "analyzovat základní filosofické otázky" a pár znaků nato, jinými slovy řečeno, zpochybňuje lidskou schopnost realitu objektivně poznávat, nebo možná snad vůbec neakceptuje její prvotnost... Ayn by zaplakala:) Ale k filmu - mám z něj dost rozporuplné pocity. Provedení je všelijaké a herecké výkony - místy připomínají telenovelu. Myšlenkový obsah je sice diskutabilní, ale vyloženě hloupý není a odhadem tak 2/3 času mě dokázal zaujmout. To není zrovna málo a nemalou roli v tom hraje další prvek, a dle mého hlavní trumf filmu, kterým je atmosféra. Úplně jsem cítil vůni ohně (ať už v krbu, týpí nebo táborovém kruhu) a slyšel praskat polena. Člověk pozoruje divoké mihotání plamenů a zatímco se mu tváře příjemně hřejí, do zad se vkrádá chlad. Vypravěč se chopí slova a spustí příběh (třeba jako byl tento ve filmu), a zda posluchač věří, nebo ne, na tom vlastně vůbec nesejde... fantasie jede na plné obrátky... Marně vzpomínám, jestli toto kdy dokázal nějaký jiný film co jsem viděl takto dobře zprostředkovat.

    • 14.3.2017  22:19

    Intenzivní drama, natočené s velkým citem a až na pár výjimek (hlavně na dle mého názoru nadbytečný závěr) bez zjevného patosu a tlačení na pilu. Tvrdá kritika sociálního státu, rozlezlého takřka po celé současné kolektivistické Evropě, formou absurdního boje s byrokratickou hydrou, je opravdu excelentní. Hlavní hrdina - poctivý, pracovitý, vnímavý ke svému okolí - celý život platí daně a sociální "pojištění", aby ve chvíli, kdy "pojistku" objektivně potřebuje čerpat, dostal... ano, přesně tak, buď almužnu za ponižujících podmínek, nebo případně úplné kulové. Pocit absolutní bezmoci tváří v tvář proti neochotné a chladné mašinerii, bestii, kterou byl navíc dosud sám daňovým násilím nucen krmit, až nabobtnala do obludných rozměrů a hravě ho schlamstla, ten je tu až skoro hmatatelný. Naštěstí je okořeněný i špetkou hořkého humoru, takže ani pokud film sledujete v době podávání daňového přiznání, nepůjdete si snad hned po závěrečných titulcích hodit mašli:) Slabší čtyři hvězdičky.

    • 9.3.2017  12:30

    Nejsem zrovna příznivcem filmů pro pamětníky, čili příběh Lídy Baarové neznám a žádný film s ní jsem neviděl (myslím tím "vědomě", jinak určitě ano), takže jsem byl zvědavý a aspoň v tomto ohledu mě film rámcově uspokojil. Zpětně by ale asi bývalo lepší se podívat na nějaký dokument. Jinak vesměs zklamání. Od lacině vyhlížejícího zpracování - měl jsem pocit, že se dívám na nějakou víkendovou odpolední televizní inscenaci (a hlas Viktora Preisse tomu také napomáhal), nepochopitelné schizofrenie v dabignu (proč něco ano - němčina, něco ne - angličtina), koláže v Berlíně (ta vypadala opravdu otřesně) atd. - již bylo dost zmíněno v jiných komentářích. Osobně navíc nechápu, proč byly explicitně zmiňovány "typické české vlastnosti" závist a nepřejícnost - není tohle spíš pozůstatek socialistické diktatury? No a od okamžiku, kdy Goebbels pokládá na šachovnici dámu, marně přemýšlím nad tím, zda jde o nějakou symboliku ("položil" dámu:)), nebo jen zkrátka nikdo ze štábu netuší, že se v šachu partie vzdává položením krále... (Když tedy pominu, že krále ani položit nemohl, jelikož černý král na šachovnici zcela chyběl:) A možná to chtělo použít i nějakou jinou sadu figurek, než tu u nás v současnosti běžně nejrozšířenější.)

    • 16.2.2017  23:51

    Na Bezva ženskou mě nalákal trailer v kině a to tak, až se skoro až dá říct, že jsem se na film těšil. Na snímek z ČR, já!, takový domácí ignorant... i když se teď trošku snažím jít do sebe:) První dobrá zpráva - trailer nebyl sběrem toho nejlepšího (jak už to tak někdy bývá) a má tedy smysl viděti více. Druhá dobrá zpráva - první třetina až polovina je svižná, přímočará a vtipná. Třetí dobrá zpráva - na Petru se příjemně dívá, ať už si o jejím herectví myslí kdo chce co chce. Vetchý a Táborský bez problémů, ostatní ani není třeba řešit, neboť v porovnání s touto trojicí mají minimum prostoru. Jenže s postupem času se zdánlivě dobře promazaný stroj začne zadrhávat a ke konci...:( Škoda (mluvit). Hudba - střídavě oblačno až zataženo. Humor - místy opravdu hodně dobrý, nepamatuju se, že bych se tak u tuzemského filmu nasmál. Ovšem místy také... řeknu to takto - když Izer s Dobrodinským v první polovině 90. let dělali svoji audio Policejní akademii, která byla de facto sbírkou mezi lidmi kolujících vtipů, bylo to fajn, protože "neexistoval" Internet. Dnes by scénáristé mohli mít už tolik soudnosti, aby ve filmu používali pouze humor svůj, originální... Své celkové hodnocení nakonec vidím na slabé tři hvězdičky. Dvě je mi líto dát, i když nebýt hezkého rozjezdu... za poslední třetinu bych neváhal. Opakování leda tak za několik let s nějakou bezva ženskou na krku, která film neviděla:)

    • 31.1.2017  17:20
    Štěstí (2005)
    ****

    Po druhém zhlédnutí zvyšuju ze tří na slabší čtyři. Štěstí se zkrátka povedlo a po Divokých včelách je vidět pokrok všech zůčastněných. Scénář konečně není jen jakási mozaika, ale má hlavu, patu a říká co chce říct. S výjimkou snad dvou scén (srdcoměkkatej, vana v obchodě) je v něm nic moc k smíchu není, a i tyto mají dosti hořkou příchuť... Zato tíživými momenty a pochmurnými obrazy z průmyslového Mostecka se opravdu nešetří. Za komedii bych tedy film určitě neoznačil, dle mého je to čistokrevné drama. Vše umocňují výborné herecké výkony a i díky nim sledujeme lidi s reálnými vlastnostmi, obtížemi a cíli. Negativní komentáře zmiňují oslavu chudoby, "humanismu", nepoukázání na příčiny vedoucí k dané životní situaci... Já si nemůžu pomoct, ale o každé z významnějších postav z filmu se postupně dozvídáme, jak a proč na tom je, její vztah k práci, její žebříček hodnot atd. Krásné na filmu je to, že takto může divák nahlédnout do vědomí relativně velkému počtu postav a jak dobře a věrohodně tahle "síť" funguje. A ke zjištění o čem film tedy skutečně je... si stačí přečíst jeho název.

    • 14.12.2016  22:40

    Upřímně, od Nightwish jsem od doby End of an Era a konce Tarji Turunen v kapele nečekal už vůbec nic. Nějaké následující desky jsem si zběžně poslechl... a raději zapomněl. Takže mi nezbývá než se přiznat, že tento záznam z Wackenu roku 2013 je pro mě vesměs milým překvapením. Floor Jansen zpívá s přehledem a to i věci psané pro Tarju, kde je má upravené, tam to nepůsobí vůbec zle, ba naopak. Dokonce v závěru Ever Dream došlo i na mrazení v zádech, to se jen tak někomu nepovede. A je to pěknej kus ženské. Trošku mě zaskočila vizáž Tuomase Holopainena - není zas i tolik let starší než já a tady vypadá docela jetě, jestli chlapec nemá složitý osobní život... Jinak ke kapele není příliš co dodat, žádné kdo ví jaké umění, ale písničky jsou líbivé, emotivní a šlape to pěkně, co víc od pop rocku chtít:) Setlist je k fandům starších kusů vstřícný, z těch nových jsou vybrané poslouchatelnější skladby. Až na pár výjimek a zakomponování irských loketních dud (uilleann pipes), fuj, to fakt ne...

    • 10.9.2016  12:05
    Hra peněz (2016)
    **

    Rozzlobený finančník aka řidič náklaďáku z Brooklynu vezme spravedlnost do vlastních rukou a za všechny drobné investory to chce nandat moderátoru pořadu, který doporučil koupi konkrétního akciového titulu a "Chief executive officer"ovi společnosti, o jejíž akcie se jednalo a zažily posléze strmý pád (no a když se kácí ples, tak lítají řízky... čili nějaké vedlejší ztráty na neviných osobách jsou taky v pohodě:)). Produkční pořadu doslova na vlastní kůži testuje erektivní mast, takže naštěstí žádným (ob)řízkem ohrožen není:) Kritika současného finančního systému (centrální bankovnictví, fiat money) a jeho úzké spojení se socialistickou formou vlády většiny západních zemí není vůbec tématem filmu, jak by se dalo z některých kometářů vyčíst (snad krom konstatování hned zkraje, že peníze nejsou kryté zlatem); a je to škoda, protože to je problém týkající se mnohem většího množství běžných lidí. Řeší se pouze jeden podvod - zpronevěra - paradoxně uskutečněná v dobré víře v zisk pro všechny akcionáře společnosti (a jak jsem z dialogů pochopil, nebyla to první taková zpronevěra, ovšem naneštěstí pro všechny, první nepodařená). Od názvu by člověk čekal zamyšlení se nad penězi/trhy, ale právě mělkost zápletky z pohledu peněz/trhů to vůbec neumožňuje. Nezbývá tak než hodnotit kroky "rozzlobeného finančníka", postupy policie... a naříkat nad pokulhávajícím scénářem (zpětně na mě mnohdy působní až směšně). Jinak vesměs průměr. Závěrečný záběr na hráče fotbálku odhaluje vyskou míru sebereflexe autorů snímku a přesně takto jsem se i já, jakožto divák, na konci cítil:)

    • 21.8.2016  22:52

    Němci jsou sice mezinárodně známí svým nedostatkem smyslu pro humor (když si dovolím volně citovat repliku z filmu), jenže tu se náhle zjeví německá komedie z prostředí pojišťováků... což zní samo o sobě natolik absurdně, že to by v tom musel být čert, aby taková komedie nebyla aspoň trošku vtipná. No a čert v tom nakonec nebyl! Jen několik menších čertíků:) Největším z malých čertíků je přepálená stopáž, dvě hodiny jsou zbytečně moc. Škrty by filmu prospěly a kdyby mezi odstraněné pasáže patřil slabý závěr, tak jedině dobře. Jisté vtípky také nebudou sedět všem, ale v mém případě mi je dostatečně vynahradil ostatní obsah. Pochválil bych formu - taková polodokumentární míchanina s home videem - občas se objeví krátký rozhovor s některou z postav, sem tam někdo promluví přímo na kameramana... na mě to působilo dobře. Oceňuju i to, že ačkoliv se jedná o celkem prostinkou zábavu, je vidět, že tvůrci věnovali pozornost drobnostem a že někdo při natáčení skutečně používal hlavu. Dvě a půl, ale nasmál jsem se opravdu dost, tak zaokrouhlím na tři hvězdičky.

    • 19.8.2016  01:11
    Belgica (2016)
    ***

    Pořád mám dojem, že Belgica je především reklamou na současnou/lehce minulou belgickou klubovou scénu... ale možná se pletu. Určitě je příjemná na pohled i na poslech, drama v ní občas vázne (na druhou stranu občas se i skutečně podaří). Hodně mi ve spojitosti s ní přicházel na mysl Human Traffic, takovou nějakou společnou klipovitostí (jinak jsou to ale samosebou hodně odlišné filmy). Ovšem musím říct, že nejokouzlujícím (to je slovo:)) momentem pro mě byla scéna, kdy Frank smetal ze země na lopatku střepy z talířů, které chvíli předtím vzteky rozmlátila jeho žena, a poté ji, jen tak smířlivě a lehce, zametl i po zadku:) To je prostě ze života a takhle upřímných momentů tam bylo víc, takže proto nakonec ta půl hvězda navíc - tři a půl.

    • 19.8.2016  00:42

    K tomuto filmu mě nalákala samolepka "nedepresivního postapa", kde poslední dívka potká posledního muže, nic víc, nic míň - a ani relativně slabé hodnocení moji zvědavost, co spolu teda asi tak budou po tomhle zjištění ještě řešit, neporazilo:) Že je film na námět knihy, natož knihy relativně staré (první vydání v roce 1974, a to posmrtně, protože autor zemřel v roce 1973), navíc sci-fi knihy "pro děti", jsem vůbec netušil. Ale zpětně mi to dává smysl. Pár "dětských" sci-fi knih jsem přečetl a proto s až axiomatickým vymezením radioaktivitou netknutého prostoru nemám (a během filmu jsem neměl jen o něco méně, je to sci-fi, že jo:)) problém. No a zbytek není tak špatný, jak by se mohlo z hodnocení zdát:) Tempo je přesně tak pomalé, jak to mají mazlíčci rádi:), krajina je úchvatná, Margot taky, a dál se těží zejména ze střetu víra vs. racionalita a soupeření dvou chlapů o jedno děvče (složitější o omezené zdroje a potřebu schopností všech tří) až to vše dospěje do nějakého - a to rozhodně ne předem narýsováneho - konce. Takže já jsem spokojený, slušný, oddechový film.

    • 11.8.2016  00:00
    Šéfka (2016)
    ***

    Dávám mírně nadhodnocené tři hvězdičky, protože jsem byl filmem docela příjemně překvapen a nad 50 % mají na ČSFD i mnohem horší kusy. A The Boss (ne Hugo, žadný SS uniformy se navrhovat nebudou... i když, skoro:)) je v rámci žánru odpadních komedií rozhodně nadprůměr. Ano, je to sice schematická klasika "jak chudák boháč na buben přišel... blabla... procitnul šokován životem běžného smrtelníka... blabla... šel do sebe a začal se drápat zpět na Olymp... blabla" s morálním ponaučením hodným typického dílu Step by Step jako bonusem na závěr:), jenže to "blabla" je vesměs zábava a občas i hodně podařená, s minimem (opět v rámci žánru) fekálností a trapností. Podle mě se podařilo odhadnout i úroveň nadhledu, takže děj je sice ujetý, ale ubíhá tak nějak s lehkostí a ne v křeči, jak to tak někdy bývá. Navíc se tu sešlo hned několik témat a okolností, které mám rád a/nebo jsou mi blízké - skautky pampelišky, Chicago, ponižování žabožroutů a jejich parodií na automobily (zde konkrétně Renault):), Kristen Bell - vůbec obsazení se podařilo (Melissu McCarthy ponechme stranou - nemám na ni vyhraněný názor, ale když si vzpomenu na Spy... je The Boss krok dobrým směrem). Naproti tomu hudební kulisa je dá se říct nulová a ke konci už to chtělo celé utnout dřív... No ale i tak, jak jsem slíbil, dvě a půl, zaokrouhluju na tři hvězdičky.

    • 15.7.2016  09:36

    Komentářem pokryju celou trilogii, zdá se mi zbytečný psát ke každýmu z filmů zvlášť. Meiji kenkaku romantan (jednička) je taková moc hezká pohádka, která může fungovat zcela samostatně, bez dalších pokračování. Všechno je nalajnovaný, s jasně definovaným zlem, bez zbytečných dějových odboček. Ale ono to vůbec nevadí, protože tahouny jsou perfektní samurajská akce (skvělá choreografie, přehledná), vizuál, hudba a hezká tvářička hlavního hrdiny. Holky musí být nadšený, když i mně se líbil:) Děj se odehrává asi tak v letech 1867 (jednička) a 1878 (dvojka, trojka), takže je to takový velmi odlehčený steampunk (bezbolestná:), bitevní loď, ...) s fantasy stylem boje s katanama. Záporná strana je spíš legrační, taková nekňubovská, než že by z ní šel děs - do tohoto světla ji staví i přehrávání herců a zvolená hudba během chvil, kdy jsou na scéně. U "mlátičky" jsem se takhle parádně nebavil od... asi od Kick-Ass. Kyôto Taika-hen (dvojka) rozjíždí komplexnější příběh, mnohem víc ponurý, proti serióznějšímu nepříteli. Trpí tím, že slouží v podstatě jen jako příprava na finále, kterým je Densetsu no Saigo hen (trojka). Dvojka je tak nejslabší částí trilogie, hodně roztahaná, s menším počtem akčních scén. Ani hudební doprovod neudržel kvalitu jedničky a to se nespravilo ani ve trojce. V té se ale naštěstí vrací hromada vynikající akce a závěrečná gradace, takže vše je opět v pořádku:) Postupně bych dal čtyři, tři, tři a půl hvězdičky a rozhodně doporučuji jako výživnější alternativu k americkým nechci-přemýšlet-chci-se-bavit akčním popcornům.

    • 27.5.2016  23:52

    Ach jo, jak rád bych dal tomuto sympatickému filmu čtyři hvězdičky, ale kvůli zachování čistoty svého svědomí zkrátka nemůžu... Když pominu některé lehce krkolomné části scénáře (který je však celkově dobrý a předem ne úplně lehce odhadnutelný), tak největší neštěstí spatřuji v tom, že autoři neodolali pokušení divákovi ke konci vše explicitně a do puntíku vysvětlit. To se prosím u tajemných filmů nedělá! Točit Panenku já nebo David (Lynch), divák by musel dávat pozor, jaký tvar má popelník položený na stole v hlavní společenské místnosti horské ubytovny:) Zda třeba příslušník právě supí kolem dřevěné boudy v nejlepší kondici, nebo ohořelých dřevěných trosek, či jestli je dívka oděna v bílém, modrém, béžovém,... atd. Kdo je nepozorný, nepřemýšlí, případně oboje, jen ať pěkně ostrouhá, žádné slitování s takovýma, můžou se dívat s popcornem pod nohama na couvající tryskáče v Avengers:) Jinak, jak jsem již zmínil, příběh je fajn. Pastýřská legenda o (na ďáblovi vyškemrané) panence je zasazena do nádherných alpských kulis a kamenné vesničky jako ze středověku. Mlha se líně převaluje (respektive "by se líně převalovala" - nebýt tyhle náladovky zrychleně:)) po strmých srázech a noří se do bezedných strží... prostě atmosféra perfektní. Také je výborně dokreslená hudbou, která velmi prsopívá napětí, podobně jako krásná (a zbytečně nežvanící!) Roxane Mesquida v hlavní roli:) Ačkoliv tento komentář už píšu trošku v žertovném duchu, je film svým způsobem hodně smutný a hluboce dojemný, i to mu u mě slouží ke cti. Stejně jako zapojení absintu:) Takže líbilo, tři a půl hvězdičky.

    • 21.5.2016  11:34
    Parkoviště (2014)
    ****

    Velké drama na malém plácku doslova utopeném mezi vysokými domy uprostřed velkoměsta. Někdo se schovává (nebo vyrovnává svým vlastním způsobem s minulostí) v klášteře v horách, někdo v karavanu stojícím na právě zmíněném plácku... Na horách člověka slunce oslepuje odrazem od nekonečně mnoha bílých plošek sněhu, ve městě od někonečně mnoha okenních tabulek (nebo jedné konkrétní). Zkrátka, je to podobné. Ale poctivé rozjímání, a je jedno kde, vyžaduje pravidelný režim a každodenní rituály - běda tomu, kdo do nich zasáhne a naruší je, ať už je to pán či kmán! Přesně to se na stalo. Poetika (ne nepodobná hrabalovské) a čas rozjímání musí ustoupit ostrému duelu (ne nepodobnému souboji v prašnému westernu) o bytí a nebytí. Ovšem i během války nezapomínáme na naši slabost pro baskytary, auta a ženy:) Provedení není co vytknout, takže tu máme zase po čase jeden opravdu krásný film za čtyři a půl hvězdičky.

    • 15.4.2016  23:22

    Silné téma nejtěžší jaderné havárie v historii lidstva je zpracováno notně roztahaně a často mi při projekci přicházelo na jazyk slovní spojení "televizní film". Přitom události oněch několika posledních dubnových letních (nevím, zda tím distributor v oficálním textu upozorňoval na to, že tehdy mělo být v Pripjati krásné počasí, nebo snad na fakt, že ve Svazu evrops... sovětských socialistických republik bylo léto pokrokové a začínalo tam prostě dřív:)) dnů roku 1986 jsou podány dobře a lehce mrazivě, z perspektivy několika obyčejných obyvatel, které režim neinformoval buď vůbec, nebo jen nedostatečně. Jenže jejich další osudy nejsou příliš zajímavé a tápal jsem i v jejich přesném časovém usazení. Olga Kurylenko svou postavu nehraje špatně (překvapivě) a v druhé polovině filmu toho krom jejího "bloudění" Zónou a v jejím stínu moc nabídnuto nebylo. I přes tyto nedostatky mě ale film dokázal oslovit. Jednak dobře zachycenou atmosférou živého i mrtvého města a svojí jemnou lyrikou. Především mě ale téma černobylské havárie zajímá a toto je vůbec první hraný film (dokumentů je - byť různě kvalitních - dostatek), který jsem o něm měl možnost vidět. Jinak bych nejspíš šel s hodnocením ještě o hvězdičku níž... Pozri sa tam na ten požiar. No nie je to prekrásne... Hej je to skutočne nádhera. Pripime sa na túto prekrásnu noc. Dobre. Musím vám povedať, ten vietor je teda čerstvý. A obloha žiari hviezdami.

    • 9.4.2016  21:37

    Po drtivou většinu stopáže krásný dokument o životě v lesích mírného pásu, plný fantastických záběrů přirozeného chování nic netušících lesních tvorů (převážně zvěře a ptactva, občas i hmyzu). Se smyslem pro detail, nad kterým někdy zůstával rozum stát. Jenže naneštěstí místo objektivního komentáře bez negativního citového zabarvení v pozdějších fázích časové osy příběhu - nedávného vývoje lesa a ústupu jeho rozlohy s růstem kvality života člověka - sklouzne film k ekologistické propagandě a pokryteckému sypání si popela na hlavu za to, že si vůbec dovolujeme žít a využívat zdrojů, které kolem sebe nacházíme. Jasně, Paříž zbořit a vrátit lesu...:) To je ohromná škoda, jinak by nebylo co vytknout. Tak proto nakonec jen tři hvězdičky, ale např. pro rodinu s dětmi a dovysvětlujícím komentářem posléze je Les saisons výborným vyplněním volného večera. Po dlouhé době jsem viděl film s dabingem (v provedení Tomáše Hanáka), no... u dokumentu a s takto nízkým počtem slov se to dalo přežít:) (Kino Scala, ČSFD projekce, 9. 4. 2016.)

    • 24.3.2016  23:09

    Sotva půl hodina po filmu a jsem strašně zklamanej. Ani si snad nebudu dělat legraci z toho, že jsem právě ohodnotil svůj osmistý 88(.) film... A přitom cca 109 ze 110 minut bylo výborných, plných "nekorektních" vtipů jako vystřižených z Německé sody. Vyvážený mix jednoduššího a prvoplánového blitz humoru s humorem vyžadujícím jistou historicko-kulturní orientaci - na své si tady přijde asi každý. Co se legrace týče, na tu je EIWD opravdu velice bohatý. Ovšem nejde jen o ni, dějem se prolíná hned několik více či méně zajímavých rovin. Živost mu také dle mého dodává přepínání mezi lehce dokumentární nebo, řekněme, reportérskou formou vyprávění, především při setkávání se s lidmi při Hitlerově "turné" po Německu, klasickým filmovým sledováním příběhu a vystoupeními viděnými z obrazovky, v televizních pořadech. Předlohu jsem nečetl (přiřazuji na seznam:)), ale jestli tomu dobře rozumím, tak se od ní film odklání v momentě "začátku svého nátáčení". Nic proti, to se mi líbilo, nepůsobilo to zde špatně nebo příliš šroubovaně. I explicitně řečenou "hlavní myšlenku" v jedné z posledních scén bych přežil, přestože není úplně přesná. Celý zážitek mi ale zruinovalo pár desítek sekund během závěrečných titulků. Film se tím dopustil přesně toho, co z velké své části kritizoval! Když tenhle finální podraz v sobě maximálně ututlám, dám tři hvězdičky. Je mi líto dát jinak nadprůměrně dobrému filmu méně. Ovšem skončit dřív a hlavně s hlavou vztyčenou... bylo by to bez problému za čtyři. (Kino Blansko, 24. 3. 2016.)

    • 15.3.2016  11:47

    Těžko podle mizerné a prázdné předlohy neudělat mizerný a prázdný film. Zatímco první dvě Zuzaniny knihy se (se sestupnou tendecí) nějak přelouskat daly, třetí už jen se zatnutýma zubama a silným odhodláním, a přesto právě z té Hollywood vycucne dva filmy?! Je na bíledni, že šlo o finanční kalkul. Jenže já za zbytečné komentáře placený nejsem, tak sfouknu oba díly v jednom, hm?:) První - nuda a šeď ve sterilním zpracování. Mírný závan zájmu jsem pocítil při lukostřelbě na bombardéry, to se povedlo na plátno převést hezky:) Velmi slabé dvě hvězdičky. Druhý - lepší, méně rádoby moudrých keců a konečně taky nějaká akce, v podzemí dokonce hodně dobrá. Slušné dvě hvězdičky. Pro oba díly platí - instatní, nepříliš zábavná zábava, která rychle vyšumí a narozdíl od prvních dvou filmů (které by mi náhodně po letech vidět nevadilo) jen na jedno použití.

    • 14.3.2016  10:05
    Fénix (2014)
    ***

    Kdyby zápletka nebyla tak neuvěřitelná... Ale i kdybych k ní přistupoval jako k formě básnické licence a fakt, že zde muž nepozná/nechce poznat svoji v podstatě jen mírně pozměněnou manželku, bych bral jako nezvratnou premisu, o které se dál prostě nepřemýšlí, pořád je ve filmu tolik dalších momentů, které nepřehlédnutelně drhnou. Takže se stále nemůžu ubránit dojmu, že forma výrazně zvítězila nad obsahem. Mně se obzvlášť líbila zvuková stránka filmu, ani tak nemyslím hudbu (přestože se také podařila), jako spíš zvuky a ruchy z okolí (cvrlikání ptáků, ševel listí, anonymní kroky a hlasy za oknem) střídané tíživým tichem. Ani nahlédnutí do poválečeného Německa není úplně časté, škoda jen, že bylo příliš vidět, že o to tu moc nejde... Phoenix ve mně zkrátka zanechal rozporuplné pocity a několik otázek, které (ne)příjemně dráždí (jak došlo ke zranění hlavní hrdinky?, věděli ostatní členové "uvítacího výboru", koho ve skutečnosti vítají?). Takže za zpracování a tuhle provokativnost tři hvězdičky dám, i když mě film dost často štval a několikrát jsem doufal, že se ozve nečekaný výstřel a bude konec:) (Kino Art, 10. 3. 2016.)

    • 23.2.2016  21:40
    Vinaři (TV seriál) (2014)
    *

    Seriál mi byl (věřím, že v dobré víře:)) doporučen, sám bych se do něj nepustil. Sice doporučení se týkalo až druhé série, ale já jsem samosebou metodicky začal od první a hodnotím po jejím konci (a dvou dílech druhé návdavkem). Mám moc rád víno, ještě raději mám kraj okolo Pavlovských vrchů, takže... ano - záběry na oblíbená místa potěší, jenže zbytek je jakási karikatura smíšená s reklamou (i špatná reklama je reklama). Herci mi tolik nevadí, je to tak půl na půl mezi tím, co v naší kotlině snesu a nesnesu, ale tak tragický scénář (většinou) z tak atraktivního prostředí, na to člověk musí mít olbřímí negaci talentu (jméno Kolečko si budu dobře pamatovat...). Polovina zápletek je trapná, průhledná, postavami se smýká jako loutkami ve vichřici... A ta (k)řeč, kterou se v seriálu hovoří, ta se používá, prosím, (k)gde!? Hudba - mizérie, úspěch písně Víno od Chinaski u širokého publika je nezpochybnitelný, ale to je vše, za šestnáct dílů čtyři bídné motivy pořád dokola!? (Mimochodem, Kiss jsou metal;) Haha :P) No, při představě, že bych u toho ještě musel sledovat bloky reklam... Fuj:) Ovšem posledních několik dílů jsem shodou okolností sledoval posilněn přibližně půl litry opravdu dobrého svatebního vína (přece je nenechám zkazit:)) a zážitek byl mnohem lepší... Ale to přece nemůže být podmínka nutná, i televizní seriál by se měl dát bez dalších psychických následků dát zvládnout ve střízlivém stavu:) Avšak abych jen nehaněl (a vyjma efektu závěrečného alkoholového opojení) nějak odůvodnil svoje celkem vysoké hodnocení (dvě hvězdy dostalo ode mě např. i Penny Dreadful) - občas se vtip podaří, na "masovou zábavu" to mohlo dopadnout i hůř (o Vánocích jsem u rodičů viděl jeden díl Ulice a Růžová záhrada je prý ještě o třídu "lepší":)) a viz opět úvod mého komentáře... Dvě hvězdičky u mě znamenají "nic moc" - za podmaz k přípravě večeře a jejímu zdolání je to tak akorát. Osobně bych doporučil o nějaký ten pátek starší, ale mnohem kvalitnější seriál Putování za vínem. Ten stojí za to vidět v klidu a člověk se u něj mnohdy i něco nového dozví. 14. 3. 2016 - druhá série je ještě slabší.

    • 21.2.2016  16:04
    En solitaire (2013)
    ***

    Dobrý film, který nechá nahlédnout pod pokličku zajímavé (a pro mě nové) soutěže. Těžko se vyjadřovat k ději, abych nevyzradil zbytečně moc a nepokazil tak dalším zážitek... Tak snad aspoň obecněji - silně dramatických momentů, až by se vám zatajil na chvíli dech, jsem přiliš nenašel. Ne že by tu potencionálně nebyly - myslím však , že je šlo vygradovat lépe. Síla moře je z filmu slušně cítit, ale ne tolik jako například v All Is Lost. Pěkně je zachyceno odtržení hlavního hrdiny od svých blízkých a vůbec vztah na dálku s nimi (jen pro zajímavost, současný rekord závodu je cca 78 dní, ještě na konci 90. let to bylo přes 100 dní - takže ne úplně krátká doba k osamělému rozjímání:)). I finiš se podařil - toho se člověk občas bojí - a cestou k němu jsem byl stále udržován v příjemném napětí, jak se vše nakonec vyvine... Celkově jsem spokojen, mám pro cestování vlastními silami, souboje s přírodou, živly a osudem slabost, a když je to ještě sólo, tak o to větší. Sám jsem nezažil euforičtější pocit, než porazit pár set kilometrů (pravda, na souši) a dostat se do vytyčeného cíle, takže si dokážu dost dobře představit, jaká extáze to musí být po obkroužení celé Země... a tento film mi to částečně umožnil se závodníky prožít. Hezké tři hvězdičky.

    • 16.2.2016  17:15

    Příjemná a vtipná komedie, trošku ve stylu Amélie z Montmartru - podobně svérázné chování některých postav, smutně pozitivní, ale ve finále veskrze optimistické celkové vyznění snímku a konec konců i ten klavírní doprovod mi Amélii připomněl (není špatný, ale za Tiersenem pokulhává na míle daleko). Moc bych nepátral po nějakých hlubokých myšlenkách... klouže se spíš po povrchu (chodí po vodě:)) a od komedie bych ani nic jiného nečekal, vůbec mi to nevadilo. Zato nápad konečně ukázat, jak se to s Bohem skutečně má a co to je za prevíta, ten je perfektní:) A když krom nápadu přijde i jeho správné uchopení a podaří se z něj dostatečně mnoho vytěžit, vznikne... Zbrusu Nový zákon. Lehce slabší čtyři hvězdičky. (FK, kino Blansko, 10. 2. 2016.)

    • 16.2.2016  12:27

    Westernová klasika (vnucuje se mi i slovo "pohádka") s nezaměnitelným hudebním motivem, dosti černobílým pohledem na svět, s ostrou hranicí dělící dobro a zlo (fakt? možná ne tak docela...). O mužích, o mužské hlavě, duši a srdci a prakticky zcela bez žen (opravdu? jedna by se našla... spíš jako kulisa:)). Zatímco mnohá z témat - rasismus, předsudky, chamtivost, útisk slabých, dilema touhy po vzrušujícím/poklidném životě, moudrost stáří versus jankovitost mládí a tak dále, a tak dále - nestárnou, tak především na technické kvalitě obrazu je už těch bez mála šedesát let notně vidět. Přestřelky a souboje občas působí směšně, na druhou stranu dokáží mile překvapit zručnou prací s koňmi a akrobacií jezdců... Přes zmíněné nedostatky jde stále o výborný film, velké plátno mu sluší a pokud se najde vůbec někdo, kdo TMS v životě neviděl, určitě by to měl někdy napravit. Pro mě synonymum westernu. (Projekt 100, kino Blansko, 15. 2. 2016.)

    • 5.2.2016  18:30
    Admirál (2015)
    ****

    Pěkný historický (malý velko)film, jehož hlavním lákadlem pro mě byly samosebou plachetnice a námořní bitvy (velmi slušně zvládnuté), ale paradoxně nakonec mě skoro víc zajímalo dění na souši, než na moři... takže to ve filmu rozhodně nestojí na vedlejší koleji. Fantastické hudby si asi povšimne každý, čas od času se mi dokonce stalo, že se tradiční filmové role jakoby otočily - a obraz pouze doplňoval hudbu... Také kvituji to, že Holanďané dokázali ukočírovat svůj patriotismus v rozumných mezích (s čímž mají některé jiné státy tradičně potíž:)). Negativa - také jsou. Mně nejvíc vadilo nedobové chování postav (viz komentář od Cervenak). Volné, až bych řekl skoro gumové pojetí času (viz komentář, respektive historicko-technický rozbor od flanker.27 :)) mi naopak moc nevadilo - už jen z absence titulků upřesňujících datum (divák se z titulků dozví jen aktuální místo děje, nikoliv čas) soudím, že šlo o vědomý úmysl autorů a vzhledem k tomu, že zásadní fakta nebyla nějak příliš nešetrně pozohýbána, tak čert to vem. Že hlavní hrdina vypadá jako člen německé power/speed metalové kapely se do mého hodnocení nepromítá:) Slabší čtyři hvězdičky. PS: Kéž by někdo zfilmoval Martenova dobrodružství, úplně to vidím, to by byl trhák...

    • 1.2.2016  14:02
    Samotáři (2000)
    ****

    Ten scenar je topry. Ten film je velmi dobrý. Po letech opakování, poprvé s důstojnou úhlopříčkou (mimochodem, Samotáři jsou jedním z prvních filmů, ne-li vůbec úplně první, který jsem viděl na PC... jó, to se ještě kódovalo do DivX ;-) :)). A opět spokojenost. V tom filmu se prostě vše dobře sešlo, zapadlo do sebe funguje dál jako dobře promazané soukolí, které není rušeno žádnými zjevnými technickými nedostatky. Muchowovu hudbu nemusím, ale platí o ní totéž tvrzení:) Postavy nejsou zdaleka uvěřitelné, spíš bych je považoval za určité archetypy, ale každopádně jsou snad bez výjimky perfektně a přirozeně zahrané (krom těch - právem - do nebe vynášených v jiných komentářích bych zmínil třeba ještě šílenou matku Hanu Maciuchovou). Dokonce i product placement je vesměs nenápadný a nerušivý... Přestože převážně jde sice o legraci, tíha určitých okamžiků je tu také cítit a možná by mohla u někoho vést až k nějaké sebereflexi... No nic, já jdu krájet dál...:)

    • 30.1.2016  12:57

    Takový ten druh filmu stavěný na dialozích, s příjemným tempem a uvolněnou atmosférou. Podmínka vyslovená už v názvu a jak to celé dlouho fungovalo... to se mi líbilo. Ještě víc se mi líbily scény s Brianovými rodiči, ty byly vůbec nejlepší (a hlavně nejvtipnější, obzvlášť večeře:)). Naopak, těžko jsem snášel většinu z Ariellina odění a její způsob chůze:) Největší boj svádím ale s celkovým vyzněním filmu, který dle mého přesně obrátil podstatu rozdílu mezi láskou a zamilovaností. Což se mi zdá jako velký problém, když celých 95 minut není vlastně o ničem jiném... Tři hvězdičky.

    • 28.1.2016  10:01

    Měl jsem dva hlavní důvody si tento film pro pamětníky promítnout. Prvním bylo vysoké hodnocení, druhým možnost vidět Marisu Tomei v jejím premiérovém "velkém" (pro ni Oscarovém) filmu a téměř o čtvrt století mladší. To druhé opravdu stálo za to, Marisa byla (je) fantastická. Dal bych jí šest, ne, sedm hvězdiček... dal bych jí všechny hvězdičky, co se třpytí ve výloze nočního nebe o jasné letní noci! (Dobře, kecám - vím, že to nejde:)) Joe Pesci je ale také výborný, tvoří s MT dost kontrastní pár, avšak tak nějak vyladěný na stejnou vlnu. Jednoduše jsou tím nejlepším, co film nabízí. Vedlejší role soudce v podání Freda Gwynneho (to byla pro změnu jedna z jeho posledních rolí) mě také zaujala. To první - vysoké hodnocení na ČSFD - s tím se neztotožňuju. Jinak je to totiž jen nenáročná, docela zdlouhavá a až na několik vydařenějších fórů (namátkou "Menu":)) ani ne moc vtipná komedie. Víc rozumím dvouhvězdičkovým, než pětihvězdičkovým hodnocením. Sám se přikláním k slabším třem. Krom již zmíněných pozitiv proto, že mám v oblibě slovní přestřelky v soudních síních a podařilo se mi nepřerušit sérii amerických filmů s výraznou stopou jižanského přízvuku, který mě také velmi baví poslouchat:) (toto byl už myslím pátý v řadě).

    • 26.1.2016  11:20

    Můj Iñárritův třetí film a konečně bez debat za čtyři hvězdičky. Fyzická, syrová a živočišná palba. První řež bych mohl vidět několikrát dokola a pořád bych se jí asi dostatečně nenabažil (pokud by tedy za mnou opět nějaká kravka leknutím nehekala při každém zabodnutí šípu do živého:)) Nebo medvěd... úžasné. Kamera a snímaná příroda si zaslouží absolutorium a je potěšující, že jsou "jen" výraznější součástí skvělého celku. Pár mušek by se našlo - za sebe bych se určitě klonil ke kratší stopáži a ruku v ruce s tím k mírným úpravám děje:), ale to už bych si asi vyloženě vymrčoval. Čtyři a půl. (Kino Blansko, 25. 1. 2016.)

    • 21.1.2016  22:59

    Zcela očekávaně jsem si osmý hrozný Tarantinův film báječně užil. Už ty úvodní titulky - zasněženej atlet a burácející hudba... lahoda:) Ano, ústřední zápletka je, mírně řečeno, podivná. Jenže Tarantinovi slouží primárně k tomu, aby připravila arénu pro jeho dialogomasochistické kreace vedoucí ke krystalicky čisté filmové zábavě. Spolu s citem pro výběr herců, hudby a obrazu je to vše opět zde, pěkně zlehka se rozjíždějící a grandiozně gradující. Něco mi říká, že THE má velkou šanci nahradit během vánočních svátků Mrazíka...:) Jako jedinou výraznější vadu na kráse považuju práci se světlem - to mě rušilo velmi často především v interiérech (vlastně spíš interiéru:) - ačkoliv nejvíc jako pěst na oko působila shithouse-kadibudka blokující, svojí od diváka odvrácenou stranou, světelnou záři o intenzitě záře z mimozemské kosmické lodi právě unášející Samanthu:)). Ale ono to asi není tak lehké, s pár svíčkami, krbem a aby bylo něco vidět... Tak mu těch pár zatoulaných "slunečních" paprsků holt odpustím:) Čtyři hvězdičky. Music time's over!:) (Kino Blansko, 20. 1. 2016.)

<< předchozí 1 2 3 4 5 8 12 15
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace