Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Dokumentární

Recenze (584)

plakát

Černá hodina (2011) 

Parádní zábavné béčko, které nedostatek financí maskuje celkem zajímavým nápadem. Hodnocení ale svědčí o tom, že většina od toho čekala něco jiného, nejspíš pokračování Hodin.

plakát

Správci osudu (2011) 

Celkem zajímavý film, který spíš než původní a dnes možná již trošku zastaralé téma nukleární katastrofy (zdravíme Kima) připomene Dickovo oblíbené téma víry a naboženství (podobně jako v Ubiku), ve kterém opět zajímavý a extravagantní námět zabíjí uvolněné hollywoodské zpracování. To si nedovolí vyrazit za mantinely žánru očekávané divákem, což je škoda. Opět a znovu, adaptovat Dicka a zaměřit se na romantickou stránku víc než na existenciální, to se nevyplácí. I tak ale slušný počin který dopředu táhnou hlavně herci, to hlavně v momentech kdy režie simuluje šeď obleků úředníků. Terence Stamp výborný a zasloužil by víc prostoru a Anthony Mackie už má taky slušně našlápnuto, o Damonovi ani Blunt snad není potřeba mluvit. 70 %

plakát

Ten, kdo stojí v koutě (2012) 

Film retardovanější než jeho hlavní postava nezachrání ani výborný Ezra Miller. Van Santův Neklid je mnohem lepším a silnějším filmem a tématicky spřízněný komiks Pod dekou taktéž. 40%

plakát

Terapie láskou (2012) 

Psychotická romantická komedie v pseudo-indie rázu s neuvěřitelně předvídatelným dějem, kterou táhne především její zábavnost a herecké obsazení v čele s Jennifer Lawrence. Hollywood zkrátka požírá i malé romantické dramedy, ale pokud to bude dělat i nadále takovým způsobem, tak to ještě chvíli nebude vadit. 80 %

plakát

Zdrojový kód (2011) 

Duncan Jones podruhé a lépe. Tentokrát se scénářem který o dost lépe využívá potenciál námětu. I když zde platí, že námět je silnější než výsledný scénář, v tomto případě to ale neznamená že výsledný produkt je špatný, jen že výchozí fabule je silnější než aby ji plně využil hollywoodský "oddechový" sci-fi thriller se spotřebitelsky přívětivou délkou hodiny a půl. Na tomto poli ale jinak Zdrojový kód v posledních letech v podstatě nemá konkurenci, rozhodně je komplexnější, plynulejší a srozumitelnější (v tom nejlepším slova smyslu) než Nolanův adorovaný Počátek. A přitom není ani zdaleka tak chladný. 90 %

plakát

Všemocný (2011) 

Podobně jako Eddie Morra je i celý film nejsilnější, dokud je na NZT. Zpočátku hodně zajímavý nápad je ale nakonec utopen v nevyvážené, natahované, stylové a skrz naskrz vykonstruované podívané, která v nejsilnějších momentech dokáže strhnout natolik, že si člověk většinou ani neuvědomí, že potenciál námětu byl mnohem větší. Ve výsledku tak Všemocný rozsahem motivů asi nejvíc připomíná sestřih nějaké minisérie do podoby celovečerního filmu. A mohlo se stříhat víc.

plakát

Bez doteku (2013) 

Film, který jako celek žádá více pozornosti, soustředění (a občas i domýšlení) než je nejspíš běžný divák, navíc odrazený dost často mizernými dialogy, schopný a ochotný poskytnout. A i za předpokladu, že divák ochotný a schopný je, ještě automaticky neznamená, že film ocení. Jinými slovy film žádá příliš mnoho a na oplátku dává přinejlepším stejně jako si bere. Povýšení diváka na jakéhosi tvůrce, nebo-li "skladatele příběhového puzzle" je sice zajímavé, ale jen za předpokladu, že na hru tvůrců budete chtít přistoupit. Chybějící pevnější vedení děje ale nezaručuje, že se divákovi výsledná skládačka neroztříští mezi prsty, což ale nutně nemusí být jeho chyba. 50 %

plakát

Total Recall (2012) 

Až na dvě scény (vyjednavač a akce na výtazích) naprosto bezpohlavní průměrný a nic a nikoho neurážející film, který ignoruje kouzlo knížek P.K. Dicka. Pokud ani jednou v průběhu adaptace jeho knížky nemáte pocit paranoie a nevědomosti, respektive pokud je vám to po celou dobu jedno a tvůrcům evidentně taky tak to ani jinak dopadnout nemohlo. Hodnocení DC verze.

plakát

Podivní (2010) 

Breck Eisner to sice v ruce a oku má, ale kvůli zběsilému tempu se mu rozhodně ani v jednom případě nepodaří navodit nějakou atmosféru, což je vzhledem k peckovým a hutným trailerům tak trochu zklamání. Podivní jsou zkrátka lehce postapokalyptická akčňárna s pár hororovými atributy, která v závěru nevyšumí do prázdna jen díky vtipné a fungující satelitní hříčce. 60 %

plakát

Zrcadla (2008) 

Aja je sice slušný řemeslník, ale z té překombinované neúnosně roztažené břečky obecně známé jako scenář bych slušný atmosférický horor nevykřesal nikdo. 40 %