Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Animovaný
  • Krimi

Recenze (35)

plakát

Americký zabiják (2017) 

Asi jak psal i POMO, American Assassin by moc chtěl být novým Jamesem Bournem (nebo Johnem Wickem), který by zabíjel z těch správných 'amerických' pohnutek. Ve srovnání s těmito snímky ale v mnohém zoufale zaostává. Největším zklamáním byl pro mě výkon Michaela Keatona, kterého jsem považoval za hlavní roli navzdory záměrům tvůrců. Takhle povrchné odbytí postavy, jak to provedl s bývalým mariňákem Harleym, bych od herce jeho kvalit nikdy neočekával. Příběh je zmatený a akce, která měla nejspíš být základem tohoto filmu, se taky moc nevyvedla. Docela lituji, že jsem na tom byl v kině.

plakát

Wolverine (2013) 

Jestli nějaká sci-fi série v současnosti nutně potřebuje reboot, jsou to jednoznačně X-meni a jejich cinematic universe. Komentář píšu v září 2017 a z těch všech filmů, hrátek s časovou a dějovou linkou mi už jde hlava kolem. Na příkladě nejnovější marvelovské vychytávky Spiderman: Homecoming je vidět, že se není čeho bát a i z rebootu může klidně vzniknout skvělý film. Navíc, těžko si představit solidnější zakončení úspěšné série než hluboký příběh stárnoucího hrdiny, tak jako nám ho Mangold naservíroval ve snímku Logan. Ale zpátky k mladšímu Wolverinovi, konkrétně k tomuto zbytečnému počinu z roku 2013. Tak jako v každém filmu o Wolverinovi, i tady Hugh Jackman začíná tím, že o sobě prohlašuje, že Wolverine je minulostí. Místo toho se superhrdina věnuje intenzivnímu boji za práva medvědů, ale jenom do té doby než se objeví Yukio, která ho s sebou vezme na dobrodružství do Japonska. Tam se potkává se starým přítelem z Nagasaki, kterého kdysi zachránil před výbuchem atomovky. Nějak se do toho celého zamotá Yakuza, jež na každý svůj útok na veřejnosti pošle dostatek zabijáků, aby se Logan mohl vyřádit. Víc jsem si z tohoto snímku bohužel neodnesl, není totiž zajímavý téměř ničím. Film je nedokonalý po mnoha stránkách, od chyb v ději až po nepřesvědčivé herecké výkony. Celé to na mě působí příliš nuceně, tvůrci zřejmě chtěli další film o Wolverinovi za každou cenu. Škoda.

plakát

Už teď mi chybíš (2015) 

"Zkuste říct ne někomu, kdo má rakovinu." Jak se vypořádat se zákeřnou nemocí s ohledem na rodinu, přátele a pokud možno zábavnou formou? Zní to jako téměř nemožný úkol, což koneckonců potvrzuje i tento snímek. Docela sympatické a nekonvenční drama se spoustou komediálních prvků se kromě hlavní hrdinky trpící rakovinou zaměřuje na dopady této diagnózy na její nejbližší okolí. Ochota rodinných příslušníků pomáhat postupem času klesá a dávají čím dál tím víc najevo, jak je tato neplánovaná životní zkušenost obtěžuje. Zvlášť obtížně se s nemocí své dcery vyrovnává sobecká matka, která měla o jejím životě diametrálně odlišnou představu. I u samotné pacientky nakonec zvítězí cynismus. Navzdory relativně "ohranému" tématu obsahuje film dost překvapivých a nepředvidatelných momentů a rozhodně stojí za shlédnutí. Ještě nikdy mi žádný příběh o rakovině nevykouzlil na rtech tolik úsměvů, jako Miss You Already.

plakát

Únos (2017) 

V některých ohledech docela pozoruhodný film, který nastartoval proces, jenž vedl až ke zrušení tzv. Mečiarových amnestií. Samotný obsah snímku ale neumožňuje jeho pochopení lidem, co se neorientují ve slovenské historii 90. let. Možná autentické, ale nudně plytké dialogy typu: "Pojeb sa. (...) Ty sa pojeb." nemají šanci zaujmout. Pozitivní je, že Tomáš Hanák zvládne roli nasraného fotra i ve slovenštině. Je vidět, že se zpočátku scénář připravoval podle knižní předlohy od Dominika Dána. Mečiara ve filmu nikdo neosloví jménem, je to prostě "Predseda" a jeho strana je "Hnutie". So far so good, ale pak si tvůrci usmysleli několik vlastních vychytávek k ději jako např. nefunkční paralela se zjevováním Panny Marie. Nesmírný přínos tohoto filmu tkví v událostech, které následovaly. Je obdivuhodné, že se díky němu rozproudila diskuse o událostech divokého porevolučního období, jež měla dohru až před slovenským ústavním soudem.

plakát

Sully: Zázrak na řece Hudson (2016) 

Proč jsou v letadlech piloti? I když se může zdát, že technologie už je dávno na takové úrovni, aby autopilot zvládl bezpečně vzlétnout a přistát (viz. všechny filmy s Iron Manem), v momentě kdy nastane problém, jedině profesionální lidský pilot je schopný vymyslet řešení. Když jde o život 155 lidí na palubě a doba rozhodování se počítá na sekundy, jedinou nadějí je kapitán, který strávil celý život v kokpitu letadla. Navíc Tom Hanks, stejně jako kapitán Sullenberger, je zatraceně dobrý v tom co dělá. Nenazval bych to filmem, ale ukázkovým dílem kvalitní kinematografie. Tato excelence v podání jednoho z nejlepších současných režisérů a autority na filmovém poli ukazuje, že někdy v jednoduchosti není krása, ale přímo nádhera. Vypadá to, že opětovné shlédnutí bude nutné, abych trochu krotil nadšení. Zatím z fleku 5 hvězd, protože můj filmový zážitek byl dostatečně intenzivní i na 15,6 palcovém monitoru.

plakát

Alenka v říši divů: Za zrcadlem (2016) 

Disney a jeho 'Empire of Joy' představují další z řady zbytečných pokračování úspěšných blockbusterů. Navenek se to vizuálně tváří hezky, jako wannabe snímek od Tima Burtona z posledních let, ale dějová linka je slabá a nezajímavá. Veškeré pokusy o humor stojí na napodobování cizích přízvuků, což možná přijde vtipné fandům stand-up comedy a late night shows, ale děti mezi ně rozhodně nepatří. Mezitím všichni pořád věříme tomu, že Johnny Depp 'in between movies' naplno rozbalí svůj potenciál v slíbených rozšířeních kouzelnického světa od J. K. Rowling.

plakát

Snowden (2016) 

Jeden z úhlů pohledu na jeden z největších problémů, které řeší současná americká společnost. Má přednost svoboda nebo bezpečnost? Dramatický příběh o nejznámějším současném whistleblowerovi a potřebě veřejné diskuze o palčivém problému, který provází americkou veřejnost od útoků 11. září. Oliver Stone se k příběhu nestaví nestranně a podává svědectví o válce jednoho muže proti všemocné organizaci. Naštěstí stylizace hlavního hrdiny do pozice Randovského ideálu "muže, který je sám schopný převálcovat svět" se drží v rozumných mezích a Gordon-Lewitt věrohodně ztvárňuje inteligentního, racionálně uvažujícího člověka, který si plně uvědomuje následky svých činů.

plakát

Fantastická zvířata a kde je najít (2016) 

Vítejte u prvního dílu dodatečného rozšíření fantasy světa z příběhů o Harrym Potterovi. J. K. Rowling projevila u psaní scénáře zhruba stejnou míru kreativity jako grafik, který stojí za podivně zobrazenými fantastickými zvířaty. Redmayne standardně nedá během celého filmu dohromady jednu souvislou větu a dojem absence jakéhokoliv příběhu vyvrací jenom snůška logických nesrovnalostí. Jinými slovy řečeno, ztráta času a peněz z kapes fanoušků Potterovské frančízy.

plakát

Interstellar (2014) 

Vesmírných odyseí bylo natočeno mnoho a ještě víc jich určitě v budoucnu natočeno bude. Ale Interstellar mezi tím vším vyčnívá. Svým propracovaným příběhem, který nutí uvažovat o věcech za hranicí našeho chápání. Dechberoucími hereckými výkony, které věrně ilustrují situace, do jakých se ještě žádný člověk nedostal. A působivou manifestací nezničitelného lidského ducha, který dokáže překonat všechny překážky. V "post apokalyptickém světě" ve kterém postupně dochází potrava, se potkáváme s Cooperem. Cooper je osamělý maják, pozůstatek dob dávno minulých, kdy byl člověk tvorem všemohoucíma lidské vědomí a znalosti nikým a ničím nespoutané. Tyto doby už jsou dávno pryč, choroby ničí jednu zemědělskou plodinu za druhou a lidstvo se soustřeďuje jenom na jediný cíl. Přežít. To znamená vyprodukovat co nejvíc potravy a jakékoliv jiné lidské aktivity jsou považovány za zbytečné. Uprostřed tohoto nehostinného světa objeví Cooper za pomoci gravitační anomálie základnu (už téměř zapomenuté) NASA a rozhodne se zúčastnit projektu, který má lidstvo zachránit. Bratři Nolanové napsali působivou podívanou, ze které naskakuje husí kůže.

plakát

Sedm statečných (2016) 

Nakonec tento remake remaku nebyl až tak špatný. Do kina jsem šel s nulovými očekáváními, jelikož původních Sedm statečných patří mezi nesmrtelnou klasiku světové kinematografie. Snímek se značně inspiroval verzí z roku 1960, hlavní záporák versus vesnice plná ubohých bezbranných sedláků kteří pro nedostatek peněz najmou místo armády sedm statečných, sedm statečných v rychlokurzu učí vesničany střílet (času je málo), "vtipálek" ze sedmi statečných řekne vtipnou historku a nakonec dojde k velkolepému boji. Právě finále u tohoto filmu si zaslouží přívlastek "magnificent", akční scény jsou vybroušené do dokonalosti a vůbec není na škodu že tato závěrečná přestřelka zabere asi čtvrtinu celého filmu. Hlavní rozdíly mezi originálem a současnou verzí jsou počet obětí, to že Denzel Washington nepočítá svou družinu na prstech jako Yul Brynner a věrohodnost společného nepřítele (Peter Sarsgaard nesahá Elimu Wallachovi ani po kotníky).