Zajímavosti k filmům (7)
The Romanoffs - House of Special Purpose (2018) (epizoda)
Epizoda se natáčela kompletně v České republice, a to hlavně ve filmaři oblíbeném Hotelu Chateau Kotěra v Ratboři (zde se také natáčely filmy Skleněný pokoj – 2019 nebo Masaryk – 2016).
![Kořist](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w60h85/files/images/film/posters/163/555/163555200_28fa11.png)
Kořist (2019)
Film se měl původně natáčet v Česku a měl na něm pracovat z části i český štáb. Z plánů ale sešlo a natáčení se přesunulo do levnějšího Srbska.
![Aladin](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w60h85/files/images/film/posters/163/414/163414131_66d1eb.png)
Aladin (2019)
Vizuální efekty se vyráběly i v pražském postprodukčním studiu MagicLab.
![Bratříčku, kde jsi?](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w60h85/files/images/film/posters/159/533/159533374_51e53d.jpg)
Bratříčku, kde jsi? (2000)
Přestože je snímek natočen na filmový materiál, jde o první hollywoodský film, který prošel kompletním digitálním color gradingem. Natáčelo se na 35mm filmovou surovinu, následně byl ale materiál digitálně naskenován, kde prošel barevnými korekcemi, a nakonec byl znovu nahrán na 35mm film a vyslán na filmových kotoučích do kin. Několik let na to se color grading stal ve filmovém světě naprostou samozřejmostí.
Srugim (2013)
Hebrejský název Srugim znamená "háčkovaný" a odkazuje na druh jarmulky (kipy), kterou věřící židé vyjadřují úctu k Bohu.
![Metropolis](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w60h85/files/images/film/posters/162/113/162113085_l47sk8.jpg)
Metropolis (1927)
Známý spisovatel sci-fi H.G. Wells v článku pro New York Times prohlásil, že Fritz Lang natočil „ten nejpitomější film“, jaký kdy viděl.
![Ostrov](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w60h85/files/images/film/posters/164/187/164187703_ce8dec.jpg)
Ostrov (2005)
Film ve své době patřil mezi rekordmany v product placementu. Objeví se v něm minimálně 35 reálných produktů nebo značek (kreditní karty, boty, balené vody...). Michael Bay tím prý chtěl dosáhnout vyšší realističnosti.