Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Hudební
  • Sci-Fi

Recenze (191)

plakát

Terminátor: Temný osud (2019) odpad!

Terminátor se oženil, má děti a posílá esemesky Sáře Connor? Jestli má tahle šílená sračka na CSFD průměr 73 %, tak je apokalypsa tady a nepotřebujeme k tomu Skyneta ani jaderný bomby ...

plakát

Vetřelec: Covenant (2017) 

Je to holt taková doba... nápady dávno došly a tak se recykluje do zblbnutí to samý, jde jen o to, aby výdělek o něco překročil náklady. Takhle už odešlo několik filmových ság do prdele, nejmarkantnější příklad je totální degradace Terminátora. Star Wars je zatím naštěstí nad hranou, Vetřelec tímto dílem otevřel vrchní prkýnko od záchodu a s případným dalším, stejně "kvalitním" dílem tam spadne a spláchne za sebou. Jestliže se někomu moc nelíbil Prométheus, vězte, že Covenant je úplně totéž, akorát bez momentu překvapení, bez děje, který by nebyl stokrát zopakován, z gigerovské grafiky zbyla jen polívka z podesátý vyvařených ponožek a všechno završuje pseudofilozofie, která má snímku dát jakože opar vysoké filmové hodnoty, ale jsou to jen bohapustý kecy beze smyslu. Navíc viditelné úlitby politické korektnosti, naprosto nezvládnutý scénář, který hraje dvě hodiny s motivy, který by se v dobrým filmu smrskly tak na dvacet minut (první snad třičtvrtě hodina je jenom o tom, že vesmírem letí raketa a v ní jsou kosmonauti a robot), to je teda hodně slabý. Od Riddleyho Scotta bych takhle málo nečekal a Covenant mi strašně připomíná Epizodu III, která taky má být temná a není, taky má propojit celou ságu dohromady a dělá to hrozně hloupě a taky má asi být "magnum opus" pana režiséra, ale místo toho dává jasný signal, že jestli chce mistr točit tohle, měl by rychle odejít do důchodu. Jako odstrašující příklad by pánům od filmu mohla sloužit metalová kapela Manowar, která také nepochopila, kdy je třeba skončit a dnes je všem pro smích. A to jim to kdysi tak pěkně hrávalo....

plakát

Rogue One: Star Wars Story (2016) 

Paráda, ještě před týdnem jsem netušil, že nějaké nové Star Wars jsou, a najednou tu mám nový film, která se jako jediný může postavit po bok původních epizod. Žádné hamburgerové velikášství typu EI-EIII, žádné profláklé hvězdy jako Samuel Jackson, žádné bombastické kecy jako od George Lucase, prostě jen dobrý film s dobrým scénářem, který naprosto vystihl ducha původních Star Wars. Oslí můstky tady fungujou naprosto přirozeně, díky absenci provařených ksichtů se člověk ponoří naplno do děje, nemusí se rozčilovat další dávkou "super-Jediů" nebo tragicky nepovedenými "Sithy", jen si užívá blockbuster, který si nehraje na nic jiného než je. Po epizodě VII dobrá zpráva, že svět Hvězdných válek ještě není úplně provařená záležitost a že nemusí skončit tak uboze jako třeba chudák Terminátor. Na druhou stranu ale zase chápu, proč Rogue One tolik lidí kritizuje, většina si totiž svoji dávku "stáruórsu" bez světelných mečů a kýčovité "mystiky" nedovede představit... no ale aspoň zbyde ve filmových sálech víc místa na skutečné die-hard true fanoušky a jediné vševědy ja světě jako jsem třeba já :)

plakát

Čekání na Patrika (1988) odpad!

Doklad, proč musel socialismus zaniknout. Byl totiž už koncem osmdesátejch let úplně prázdnej, bez obsahu a beze smyslu, stejně jako tenhle "film".

plakát

Copak je to za vojáka... (1987) 

Stupidní film Copak je to za vojáka mi vždycky připomíná jeden školní výlet, kterej jsem zažil jako učitel na jedný soukromý škole. Poměry tam byly odpovídající soukromý škole, studenti solidní "výkvět", inteligence nula, chování nula, zájmy nula. A když se jelo na exkurzi pronajatým autobusem, pustil tam řidič na zkrácení cesty film Copak je to za vojáka. Což vybičovalo nejprimitivnějšího z onoho "výkvětu", aby na celej autobus opakovaně řval: "Copak je to za čůráka". Tím dosáhl svého intelektuálního vrcholu, nad který se pak už nikdy nedostal, stejně jako je to v tomhle filmu. Fádní historky ze života šťastnýho socialistickýho vojcla, sice úplně debilní, ale zato pěkně koukatelný, když mu v tý době konkurenci dělaly akorát záznamy ze sjezdů ÚV nebo východoněmecký estrády. Potud to chápu. Ale jak takovou normalizační pitomost může dneska někdo (skoro každý!) hodnotit tak vysoko, to mi vážně není jasný!

plakát

Aerosmith: Rock for the Rising Sun (2013) (koncert) 

Není smutnější pohled v životě než na přestárlou metalovou kapelu. Na zoufalé dědečky, kteří se snaží oživit atmosféru starých časů, kdy byli mladí, divocí, neodolatelní. Teď jsou nesoudní, trapní, otravní. Tvrdý odsudek? Možná ano, ale prostě to tak cítím. Protože poslouchám především metal. Protože miluju tu energii, tah na branku, elektrizující náboj. Protože mám za sebou koncert Aerosmith, který mě naprosto dostal, byl to můj nejlepší koncertní zážitek v životě. Tak proč se mám teď dívat na tu samou kapelu, jak je trapná? Proč mám poslouchat milovanou skladbu Livin´ On The Edge tak mizerně zahranou, neudýchanou, že nemůžu dočkat až bude konečně pryč? Proč se mám dívat na drogami zlikvidované obličeje, které bych čekal spíš někde mezi krabicema na nádraží? Přitom dokument tvrdí, že zachycuje Aerosmith v jejich nejlepší formě. Tak to se tedy ten dokument opravdu nezdařil. Já vidím trapnou parodii na bývalou slávu. Že zachycuje koncert v plné síle. Tak tedy znovu, to se dokument opravdu nepovedl. Já vidím uploužené trosky, co se snaží udržet na pódiu. Sorry, nic víc. A to jsme tyhle kluky z Bostonu míval tak rád...

plakát

Vinnetou a Old Shatterhand v údolí smrti (1968) 

Ale jo, tohle by ještě šlo. Dobrých filmů s Vinnetouem je šest, zbytek je naprostá sračka! Údolí smrti mi vždycky trochu kazí Old Shatterhand nadabovaný jiným člověkem, přece jen zvyk je železná košile a ty milionkrát viděný starý díly nevymaže nic. Ale jinak celkem OK, i když Údolí smrti stačí vidět tak jednou za pět let. Ale nepobliju se u toho, což u Míšenky Apanači, Old Shatterhanda, Old Firehanda nebo u všech těch Inků, Aztéků a nevím čeho všeho ještě rozhodně říct nemůžu. Bohužel.

plakát

Mezi supy (1964) 

Snad jediný z dílů Vinnetoua kromě "těch čtyřech", který se dá brát vážně (no možná ještě V. v údolí smrti). Old Surehand je charismáč, děj zajímavý, zápletka hodnejch a zlejch indiánů se povedla, takže proč ne. Smůla je v tom, že je to právě výjimka a zbytek "nových Vinnetouů" je neuvěřitelná žumpa.

plakát

Vinnetou a Old Firehand (1966) odpad!

Z POHLEDU PRODUCENTA: Natočiili jsme čtyři celkem dobré adaptace slavných Mayovek? Nese to? Tak natočíme dvacet dalších, debilních, jako vejce vejci, bez napětí, bez touhy herců předvést se, bez touhy scénáristů předvést se, bez touhy kohokoli udělat díru do světa, jen s úmyslem vyždímat co teče a vydělat aspoň o něco víc než to stálo. To stačí. Práce moc nebude - máme šablonu na děj, jasně daný postavy, který obstará tu ten tu jinej herec, máme tam vždycky hodnýho a zlýho indiána, zlýho bělocha, hodnýho bělocha kámošícího s Vinnetouem, pak nějakýho polodebilního a polovtipnýho (spíš polo"vtipnýho") osadníka typu Castlepool, pak nějakýho spravedlivýho velitele vojáků, tak to semelem dohoromady a hotovka. Že to stojí úplně za hovno? O co jde, vždyť je to seriál! Ty čtyři pilotní díly se povedly, tak proč to nepodojit? Dokud to půjde. Z POHLEDU DARTHARTA: Kdysi jsem si myslel, že existují jen čtyři díly Vinnetoua. Když jsem pak byl poučen, nadával jsem na komouše, že nám dovolili jen ty čtyři. Dnes vidím, jak byla vláda KSČ moudrá, že sem všechny ty příšernosti nepřivezla. Mohl jsem tak mít hezké dětství s vědomím, že celá série Vinnetoua (I-IV) je skvělá záležitost. Krásné naivní časy!

plakát

Pravá blondýnka 2 (2003) odpad!

Ajaj, to nám to skočilo. Jednička byla příjemné překvapení, že "blondýnkovský" film může být koukatelný, nyní jsme se vrátili ke standartu, který nevydržíte ani deset minut. "Blond" keců desetkrát přibylo, ironie zmizela, vtip taky, přiběh nula, herecký výkony jak v turecký telenovele. Zůstalo jen trapácké klišé a "sci-fi" scény typu kongresmani a senátoři ve Washingtonu hromadně tancujou na schodech Kapitolu v čele s tlustou černoškou z ulice. Prý existuje ještě "trojka"... tak to ani náhodou!