Recenze (6 407)
Poprvé... (2007) (TV film)
Prehľad toho najlepšieho v československej televízii od vzniku v roku 1953 do 1989 s komentárom Mareka Ebena.
Rychlejší (2010)
Béčko ako vyšité. Navzdory slušnému castingu a množstvu motívov sme svedkami tuctového príbehu, akých sme videli za vagón. Toporný Johnson nikdy nevedel hrať, preto vďaka za Thorntona. Snímok je natočený svižne a má tempo a do toho znie metal. Niektoré scény by som vyhodil, iné rozvinul. Ľahký podpriemer.
TRON: Legacy 3D (2010)
Keď som videl v 83-ťom roku Tron, pripadal som si ako súčasník Julesa Verna, ktorý číta jeho knihu. Za tie roky sa svet zmenil a čo som vtedy považoval za utópiu, je dnes skutočnosťou. Nový Tron je technologicky kvalitnejší, o tom netreba pochybovať, ale to nie je dôležité. Dôležitá je myšlienka, že pred štvrťstoročím sme snili o virtuálnom svete a dnes sa ho začíname obávať...
Na doraz (2010)
Toto mohol napísať len riadne zhulený scenárista... Road-buddy-movie v podstate o ničom je postavený na dialógoch rozdielných mužov, ktorý prežili spolu pár dní. A že sa jedná o dobrú zábavu, o tom niet pochýb.
Cizinec (2010)
Žánrovo sme niekde kdesi medzi komédiou a špionážnym filmom, dvojica Depp-Jolie je nefunkčná a príbeh sa utápa vo vlastnej samoľúbosti. Turista nie je zlý, ale rozhodne dieru do sveta neurobí.
Černá labuť (2010)
Dokonalé ! Po všetkých stránkach najlepší film, aký som videl za posledné obdobie. Filmy z umeleckého prostredia majú v sebe vždy svoje čaro, ale tu sa skĺbilo všetko to krásne, pre čo mám umenie rád. Natalie Portman je famózna a jej výkon by mal byť korunovaný oscarovou nocou.
Na vlásku (2010)
Disney to jednoducho vie. Aj teraz namiešal kúzelný elixír kvalitnej animácie, napätia, humoru a neodmysliteľných pesničiek. Dobrá zábava pre deti ale i dospelých. Tí pozornejší sa určite pobavia aj na odkazoch Mission Imposible, Sunset Blvd. či Sound of Music.
Malý veľký princ (1995) (TV film)
Prednedávnom som si prečítal útlu knižôčku Malý princ a bol som veľmi zvedavý na televízne spracovanie. Až na zbytočne dlhý úvod som bol príjemne prekvapený.
Letopisy Narnie: Plavba Jitřního poutníka (2010)
Už teraz premýšľam k čomu bol dobrý tento film a o čom to bolo. Netvrdím, že sa na to nedá pozerať, práve naopak, pozerať sa dá jedine na triky. To je všetko. Márne by ste hľadali príbeh, ten je utopený v trikoch.
Ženský zákon (2009) (divadelní záznam)
Keď som videl pred pár rokmi v Malackách v divadle na Hanbálku Tajovského hru v záhoráčtine, bol som príjemne prekvapený a náramne som sa pobavil. Od tej doby u nás hrala v hre aj pani Kráľovičová a dodávalo to punc profesionality. Toto divadelné predstavenie nahraté s profesionálnymi hercami je pútavé a atraktívne, dokonca i výber hercov ( azda okrem Dzúrikovej ) je vzhľadom k záhoráckemu nárečiu vydarený. Réžia divadelného predstavenia je Pavol Haspra, a televízneho záznamu Milan Homolka.