Recenze (473)
The Punisher (2017) (seriál)
V kratkym čase po Soderberghových Logan Lucky, který tady utržili 71%. A tohle tady má 91% doprdele. Nejde o to , že je to seriál a trochu jinej žánr. Ale přesto má punisher sotva průměrné herce /s výjimkou hlavní postavy/, a především hloupej doslovnej a užvaněnej scénář. Dokonce i hlavní mlátička dost často mele hovna a to by měl bejt mlčenlivej ranař. A ty flashbacky každejch 5 minut - to je jako zvládnutá filmařina?? Marwell komunito jdi už do prdele.
Loganovi parťáci (2017)
Soderbergh je borec a já bych se bez příběhu loupení klidně obešel. Za vedení herců, pár silných, nenápadných scén a filmařský cit dám plnej počet a to ostatní trochu přehlídnu.
Kingsman: Zlatý kruh (2017)
Měla to být stylová zábava se slušným rozpočtem, dobrými herci a dokonalým vizuálem. Přesto jsem se filmem pronudil až do nesmyslně 141 minut vzdáleného konce. Myslím, že to bude tím univerzem Kingsmana, které je mi zcela ukradené.
Vraždy v kruhu (2015) (seriál)
Hana Vagnerová, Iva Procházková a Adéla Petřeková - tak tyto dámy nahnat někam na rekvalifikaci. Možná jsou to hodní lidé, ale tvoří zcela mimo své talenty.
Valerian a město tisíce planet (2017)
Klidně bez příběhu, jen dvě hodimy fantazie a humoru s dobře napsanými postavami a diaology. Bohužel špatný casting /DeHaan, Owen/, tragický příběh avatáru a doslovná poslední půlhodina - čiré bolestné zlo. A to mám Bessona vlastně rád. Tolik prachů za nádherný vizuál a oni nezaplatěj dobrýho scénáristu - tak jak to bývá u tohodle druhu filmů zvykem.
Génius (2017) (seriál)
Geoffrey Rush se objeví v pilotu načež zmizí a dobře dělá, protože tohle je melodramatická ordinace růžového Einsteina. Totálně zneužité jméno génia pro produkt určený ke konzumaci při žehlení, praní, vytváření pomazánek a zavařování.
MINDHUNTER: Lovci myšlenek (2017) (seriál)
Serialová událost možná posledních 5-ti let. Zodiaca si pouštím jednou za čas a tohle je naprosto stejný level. Ze slavného Temného případu /který se mi mimochodem líbil/ tohle dělá afektovanou pseudomystickou břečku. Tam , kde si ostatní vypomáhají hloupě efektními zvraty, brutalitou, černou magií a pixelbordelem např., si Fincher a spol. vystačí s talentem, který jim umožňuje vytvořit neuvěřitelné postavy, dialogy, atmosféru a přitom máte pocit že sledujete velmi civilně vyprávěné proceduární "historické" krimi, mapující zrod profilování v USA. Můj šálek kávy a spokojenost na 110%. Snad jen ten lízací sex v každém z prvních třech dílů mi přišel trochu samoúčel.
Barry Seal: Nebeský gauner (2017)
Cruise doopravdy hraje dobře, ale celé to je o level pod jakýmkoli dílem narcos.
Blade Runner 2049 (2017)
Viděl jsem pouze kinorip a jsem si téměř jistej, že po kině bych dal 4*, protože technická stránka by mě převálcovala. Hodně se tady píše o tom , že nic neočekávat a nesrovnávat. Jak to ale udělat, když to má stejný název, herce, příběh navazuje, hudební motiv se rozpracovává a vizuální stránka cituje předlohu. To prostě nejde. Kultovní se to nestane, protože k nerozeznání antropomorfní umělá inteligence byla in před 70 -50ti lety. Kdo si dnes takto představuje budoucnost. Kdo dnes není alergický na klišé typu " robot byl lidštější než lidský". Taková vize budoucnosti už neosloví. Druhá myšlenka, náhražka vs. skutečnost - to už je jiný kafe, touha žít opravdově - fajn, ale tady je to jen tak nahozený v cákanci na zeď a energie tvůrců se spíš soustředí na to, aby se každý záběr stal "uměním". Ono se jim to na dost místech i neuvěřitelně daří, ale oproti slavnému prvnímu filmu se celé vyprávění drží míň při zemi, nepůsobí civilně a tedy i uvěřitelně a navíc jsou zde dvě skutečně iritující trapnosti, na které nemůžu zapomenout i když chci. Totálně, operně přehrávající postava Jareda Leta a nelogické wtf zvraty v závěru /zejména ten odboj/ doplňované doslovnými komenty. Je to mírné zklamání, protože od značky a režiséra jsem čekal trochu víc.
Blok 99 (2017)
Zatímco v předchozím Bone Tomahawk Zahler povedně kombinoval western s hororem a ještě k tomu přidal trochu originality pro diváka 21. století, tak tady podobně míchá vězeňské drama na podkladu exploitation estetiky. Ta je však přítomná spíš z principu /násilí pro násilí, jediným účelem je vzrušování/, protože ....hollywoodská produkce. Paradoxně western jsem opětkoval a tohle mi vůbec nesedlo. Někdo /Pomo/ to tady srovnává s Pulp fiction, ve smyslu že se jedná o přelomovou estetiku a filmový náhled. Podle mne to je naprostá blbost. Tarantino možná vytvořil přepálený postavy , ale jejich základ byl uvěřitelnej. To tady ani náhodou. Všechno je to vycucaný z prstu a nepříjemně nevěrohodný, plus okaté rozšlapávání gumových hlav, aby si inťoši mohli honit intelekty.