Pink.Panther

Pink.Panther

mystifikace dadaismus

Česko
veselý mnich nebo smutný klaun

42 bodů

Moje komentáře

    • 13.1.2016  01:03
    KOndoMEDIE (2001)
    ****

    Film se dokonale maskuje za svůj český název. Není důvod cz distributorovi skočit s tímto debilním názvem na lep a nechat se odradit. Francis Veber opět nezklamal !

    • 13.3.2021  00:06
    Spása (2014)
    ***

    Eva němá a oblečená, Dánský eurowestern natočený v jižní Africe, měl tuto postavu pojmout inverzně. A vylepšit příběh - Salvation se opravdu nesnaží vyniknout originalitou své premisy, příliš respektuje daný žánr na úkor invence a nostalgicky vzhlíží k Italským Spaghetti westernům. Zarámováno v solidním vizuálu.

    • 26.2.2021  01:33
    Riviera (2005)
    ***

    I když se jedná o pomalý film s jednoduchým příběhem, nemusel by vyznít zcela bezmyšlenkovitě, několik životních pravd se najde a hledání štěstí má vždy svá "ale". Vizuání důraz na lokaci Francouzské Riviéry ovšem potlačuje narativ, takže je to místy trochu nudné a film tak nakonec nejlépe funguje jako bedekr z Azurového pobřeží.

    • 31.1.2021  18:55

    Známá hra na "vystupte si". A známá hra na "svlékněte se". Ano, ano stará dobrá plomba. Bohužel z předchozích dílů několikrát recyklovaná. 70%

    • 27.1.2021  20:41
    Božena (TV seriál) (2021)
    ***

    No nevím kdo chtěl vidět sexující Boženu Němcovou, ale asi chápu režisérku že pokud má herečku která v erotických scénách vždy exceluje a v dramatické části poněkud zaostává, využije se hlavně přednost aktéra ve které je silný. Budiž, celkově roli Aňa zvládla uspokojivě a nebudu zbytečně spekulovat který filmový subžánr by ji mohl vyplavit z malého českého rybníka přímo za oceán a udělat z ní skutečnou superstar. Tady to jistil suverénní Jan Hájek. Anna Kameníková mne v roli ne zcela přesvědčila. Fádní dialogy, neinvenční režie, solidní vizuál, vše zůstalo v zajetých kolejích dnešní produkce. Znaje ze školy i nadále předpokládejme, že v Boženě Němcové bylo i něco víc než co dokázala AG zahrát a režie vyexpedovat.

    • 9.1.2021  22:30

    Až zhlédnu stý Allenův retrofilm bude ta nostalgie trochu otravná. Nyní k tomu dodávám, že magie 50. let s ruským kolem a woodyho dixielandem do sebe nějak nezapadá. Škoda že Woody Allen netuší kdo je to Elvis, soundtrack mohl být stylový. Jinak toto hořkosladké drsné milostné drama se solidním výkonem Kate Winslet není špatný film. Jen to nebude to nejlepší co mistr natočil. Celkový výsledek je totiž silně oslaben ohranými motivy, jednorozměrnými postavami, divadelními strnulými dialogy a nevyrovnanou dynamikou vyprávění.

    • 24.11.2020  02:31

    Film ukazuje mafii jako sociální fenomén, ale je to více zápis svědectví než hluboká sonda. Ve 30. letech dvojčata WTC nestála a dobové veterány vedle křižníků 60. let jsou také lapsus. Charles Bronson je jako indián vždy ve své kůži. Problém je, že zde nemá roli Siouxe, ale mafiána, na kterého jeho klasický vrásčitý výraz čumákem do zdi narazivšího bulldoga jednoduše nestačí. O to víc vynikne skvělý Ventura ve vedlejší roli. Produkce: Dino De Laurentiis Company

    • 21.11.2020  01:43

    No ale co když ten čas strávený před obrazovkou je můj? Pak je to dvouhodinový sebemrskačský pohled na burgry, hranolkami a cheesecaky vytuněnou medvědici, která na konzumaci v KFC dostává roční prémii bratru 25 mil. USD. Melissu prý pro Hollywood objevil Zdeněk Troška. 50% Produkce: Aggregate Films

    • 15.11.2020  23:08
    Dravec (1968)
    ***

    Tak si hned zkraje zhrňme nešvary tohoto díla: nerovnoměrné tedy značně rozkolísané tempo, některé sekvence jsou poněkud prkenné, v jiných je kamera zas zbytečně ambiciozní, míra nevkusu hudební složky filmu by se mohla vyučovat na hodinách estetiky jako odstrašující příklad. Tato se naštěstí neozývá příliš často a z filmu nestihne vzniknout karikatura laciného špagety westernu. Každopádně vložení soundtracku do sekvencí působí dost amatérsky._____A klady: úvaha filmu o přípustných prostředcích a smyslu revoluce a jejího možného zneužití je realistická a vždy aktuální, v závěru se Giovannimu povedlo vystupńovat napětí a některé scény jsou výborně zrežírovány, tady je inspirace westernem cítit v pozitivním smyslu a poslední čtvrthodina je zajímavým mixem westernu a neopolaru. Největším kladem filmu ale zůstává Lino Ventura, který je v roli jak ryba ve vodě. Produkce: Cinétel

    • 11.11.2020  03:02

    Každý kdo dnes zkoumá neopolar, musí narazit i na jméno José Giovanni. Jak příjemná to bude srážka je vkusem každého soudruha, gangsterká minulost autora je ale něco co nejde úplně minout a jeho kolaborace s nacisty a členství ve francouzské fašistické straně (PPF) je něco co já nezkousnu, takže tento filmař nikdy nebude mým oblíbeným. Poslední adresa je pravděpodobně jedním z prvních neopolar snímků ve francouzské kinematoghrafii a jako takový ilustruje typickou fr. krimi té doby, ale ani zdaleka nedosahuje kvalit mistrovských neo-noirů Jeana-Pierra Melvilla. Roubaixova hudba je v první části místy rušivá a někdy až otravná a trochu narušuje rytmus filmu. V druhé půlce díla slyšíme už jen výborný typicky francouzský soundtrack. Tuto disharmonii si ovšem měla pohlídat režie. Docela funguje chemie mezi Jobert a Venturou, když herečka prý Venturu zrovna moc v oblibě neměla. Produkce: Cité Films

    • 6.11.2020  17:58
    Kašpárek (1980)
    ***

    Každý víkend když proplouvám po Grand kanálu ve své vytuněné trojstěžňové gondole, přemítám jak dobrý film to vlastně mohl být: Benátky, osvědčený režisér, většina herců Bebelova týmu z předchozího snímku Policajt nebo rošťák, sám Belmondo ve skvělé formě. Jenže se cosi pokazilo: kaskády vrtulník ani čluny nefungují jak bych očekával a i když si JPB jako jeden z mála divadelní přehrávání může dovolit, tady je toho příliš a jaksi bezúčelně naservírované kašpárkování. Tentokrát tvůrcům Belmondova estráda nevyšla, asi i vinou slabého scénáře a schizofrenní směsi burleskní komedie a konvenční krimi. Produkce: Cerito Films

    • 3.11.2020  19:01

    Svižná krimikomedie s poněkud složitou zápletkou trochu vypadává z rytmu. Zajímavé je, že scénář napsal Claude Sautet a asistentem režie byl Costa-Gavras. Ve vedlejších rolích sympaťáci Claude Brasseur, Jean-Pierre Marielle. Není to úplná špička, ale rozhodně stojí za zhlédnutí. Produkce: Capitole Films

    • 2.11.2020  15:31
    Mládí (2015)
    ***

    Vizuálně precizní apatický snímek pro staré, gerontologická exkurze do snobského prostředí alpského lázeňkého hotelu s několika absurdními hříčkami (u mne dominuje ta s Maradonou) a několika lacinnými frázemi a prostými moudry. I těch pár nahotinek působilo někde hustlerovsky uslintaně, jinde hamiltonovsky artově._____Výstřední a extrovertní snímek, kde vizuální a akustické velikášství je výrazem Sorrentinovy tvůrčí záliby v excesu, která jde až k hranici dobrého vkusu a také je ráda překračuje, což vynikne hlavně v hudební složce. To s sebou paradoxně nese náznak něčeho hlubšího a velkolepějšího, třeba poselství, že věčné mládí není otázkou věčné mladistvé krásy, ale věčného vnitřního vývoje._____Zajímavé je, že žádná postava není moudřejší než kdokoli jiný. „Mládí“ je v tomto smyslu antielegický film, ve kterém postavy nejdou do kontroverze, uvědomují si, že jejich perspektivy jsou omezeny jejich individuálními statusy. Navzdory jistým kladům, se pro mne fantazie tvůrce scvrkla do malé bajky slábnoucí potence. Snobsky studený, hormonálně pokleslý film, ale stále milionkrát lepší než tuna kopanců od van damma. 70% Produkce: Indigo Film

    • 15.10.2020  00:42
    Poslední karta (TV film) (2015)
    ***

    Mathilde Seigner v pro ni atypické roli policejní komisařky v průměrné televizní krimi. Ale tak režíroval to mulén, že.

    • 3.9.2020  17:54
    Postřižiny (1980)
    ***

    Poetické vylíčení konzumního života "starých zlatých časů". Zidealizovaný svět, jehož dobová realita byla pro většinu obyvatelstva ne až tak veselá.

    • 11.7.2020  15:57

    Jedno vejce, co jsem zapomněl na vyhřátém parapetu, mi nějak zmizlo, vlastně jsem tam našel jen dvě prázdné poloviny skořápky, hm zajímavé. Druhé z lednice jsem měl možnost zužitkovat, jenže jsem omylem vyklopil na pekáč skořápku a vejce mi zůstalo v ruce. Třetí už jsem neměl. Nu což, i hladový divák je divák a Tři vejce do skla mi k tomu celkem sedly aneb hladovému do talíře nekoukej. Vejce sice nebudou Burianovým nejlepším filmem, ale jeho Nariškin je skvělý a kozáčka umí lépe než rodilý kozák. Akce s kobrou vyvolala salvu smíchu. 70%.

    • 1.7.2020  14:50

    Asi bych se proměnil v římského turistu, kdyby byl film barevný a širokoúhlý. Mohl bych být i nadšený turista, kdyby zároveň hl. roli hrála např: Loren. Ale tento blackandwhite bedekr není k římskému koloseu přívětivý. Je průměrný, staromódní a Hepburn nehraje nic co by mělo oskarový lesk. Asi se vrátím Do Říma s láskou, ale režírovat to bude Woody Allen, hrát tam bude Penélope Cruz.

    • 21.6.2020  01:11

    Asi mi to nebudete věřit, ale jsou takové dny v roce kdy na ČT2 v osum hodin večer nedávají hitlera v hlavní roli. Tak určitě je to první a druhý svátek Vánoční a také den, kdy vysílali tento dokument o evce braun – hitler zde totiž vystupoval jen ve vedlejší roli nejprofláknutějšího feťáka, kterýžto nedávno objevený fakt umně maskovala evíkova amatérská kamera (co by dar od vůdce).____K osobě Evy Braun se snažilo vyjádřit spousta historiků a dokumentaristů, popsáno je spousta materiálu. Nu což, říká se, že osobnost nikoho nelze shrnout do několika řádek. Já se vás přesto pokusím (a věřím že úspěšně, neboť na mnou vytvořeném psychologickém profilu zkoumané evy braun bychom se myslím mohli shodnout) přesvědčit o opaku. Tedy, že pokud si třeba i koupíte biografii evy braun, dokumenty na DVD atd., prozkoumáte to zleva zprava, podrobíte to hluboké analýze, stejně dojdete k jednomu a stejnému závěru jako já. A dovolím si se stručností a strohostí mě vlastní shrnout osobnost evy braunové do pouhých dvou slov: nazi Hure.

    • 13.6.2020  00:04

    Aby mohlo vzniknout něco víc než průměr, musel by režisér mít ve své branži formát Tolstého. To je nutnost, jinak to ani Sophie Marceau nezachrání. Castis omnia casta.

    • 12.6.2020  01:17

    Velmi solidní kamera, dobrý Huba, půvabná Hřebíčková, nefotogenický fotograf Kratochvíl, poněkud anemický scénář a režisér který nevidí zbytečné kiksy. Invenci po hřebejkovi nežádám, ale tohle stálo alespoň za větší drajv - ovšem nikoliv v podobě závěrečné více či méně vulgární synonymické řady ke slovu udavač.

    • 25.4.2020  00:19
    15 minut (2001)
    ***

    15 minut slávy Karla Rodena. A mých dlouhých 116 minut usilovné koncentrace.

    • 24.4.2020  02:26
    Jiná láska (2006)
    ***

    Děj mě moc nezaujal, ale je to zrežírováno s velkou lehkostí a přirozeně zahrané, což jen potvrzuje velmi solidní režii.

    • 18.4.2020  13:47
    Víla (2011)
    ***

    Zajímavá absurdní hříčka v rukou pantomimického světa "Courage Mon Amour". Hra pantomimy prostupuje celým filmem, sledujeme vyzáblé šlachovité mimy, kteří nejsou párem snů a přístav Le Havre vytváří technokratickou kulisu, tak bude asi záležet i na tom jak kdo dokáže vnímat estetiku tohoto snímku.

    • 13.4.2020  00:01

    Ani na Shirleyně vlně eskapismu mi tato fraška nepřišla ultimativně zábavná, tedy alespoň ne tak aby mě to bavilo po celou stopáž filmu. Film nabízí hlavně exhibici Shirley MacLaine co by ikony glamour a sexuálního symbolu. No ale na druhé straně to zase není tak málo. Tato show se ovšem rozjede až před polovinou filmu, takže to chce trochu trpělivosti, potom ale budete odměněni tanečním kouskem MacLaine s Gene Kellym, což je scéna kde je Shirley nejméně oděná a je to scéna nejvíce pohybově náročná. Asi vrchol tohoto filmu. Škoda cenzurovaného záběru s Newmanem = vrchol filmu mohl být tam... Z dnešního pohledu je tato prvoplánovost až trochu úsměvná.

    • 10.4.2020  14:20
    Polisse (2011)
    ***

    Narativ tohoto krimi odpovídá spíše polodokumentu než hranému filmu, což se odrazilo i v celkovém dojmu z jednotlivých kauz francouzské spodiny. I tak se Karin celkem vyřádila.

    • 10.4.2020  12:13
    Velký bazar (1973)
    ***

    Velký bazar vůbec nezestárnul, za to se postupem času stává infantilnějším a ještě více infantilním. Navíc mám s každým zhlédnutím stále větší pochybnosti o bezpečnosti podlahového vytápění.

    • 8.4.2020  00:22

    Prvotní dojem že by se mohlo jednat o moderní drama bergmanovského ražení brzy vystřídá pocit, že se je to spíše feministický nástřel. Určitě je to romantika pro klubového diváka.

    • 8.1.2020  12:34
    Eso es (1982)
    ***

    Oury uměl udělat filmy pro masy, byl to odborník na francouzskou kinokasu a tak vytáhl z rukávu toto eso aby vyrobil druhý Belmondův největší kinohit, když už o pár let dřívě natočil ještě navštěvovanějšího Velkého šéfa. Hitlerova nevlastní sestra je tu národně-sociální krasavice hodná vůdce, ostatně ji hraje tentýž herec co hitlera. Málokdo umí oslavit svou vlastní porážku filmem a málokdo si umí utahovat z nacistů tak jako Francouzi. Oury si jako zkušený filmař pohlídal rytmus filmu a celkový dojem by měl být dobrý - přesto tento film není nic více než pěkný rodinný film s roztomilým medvídkem. Produkce: Cerito Films

    • 24.11.2019  17:12

    Pohádka o hloupém Jeníčkovi a zlé Mařence co uviděli v lese světýlko a našli perníkovou chaloupku. Ozon je zábavný vyprávěč, ale jeho hra s násilím, ironické podtexty a nejednoznačné závěry v tomto případě pro mne nevedou k umělecky přesvědčivému dílu. Surrealistický film používající umělecké metafory, kde otázky ohledně logiky narativu nemají smysl, protože na ně ani neexistuje smysluplná odpovědˇ! Ozon na bázi surealistické pohádky rozvíjí svůj myšlenkový konstrukt a zkoumá společensko-sociální otázky jako je sexuální násílí, ovládání jedince pomocí erotické nadvlády a co já vím co Ozona ještě popadlo v jeho psychedelickém tažení. Je relativně snadné hledat v tom stovky různých významů jako je snadné najít skryté symboly v barvě rozstříknuté po zdi - ta modrá kapka stékající směrem dolů v souznění s gravitací a evokující existenci gravitonů je expresivní streetartovou symbolikou kvantového mikrosvěta viděného očima umělce, že .... _____Skutečné umělecké dílo však vypadá přec jen jinak. Je to ten typ filmu u kterého se dá demonstrovat jak jsou někteří diváci ještě filmově nedospělí když jej nedokáží docenit. A jak musí ještě nakoukat spoustu filmů aby také pochopili... A přitom by k dokonalému pochopení tohoto průměrného celkem zábavného a zručně vyprávěného filmu stačilo jediné - přečíst si pohádku která to celé vystihuje ještě mnohem lépe než ta o Jeníčkovi a Mařence a sice: O císařových nových šatech.... Produkce: Fidélité Productions

    • 24.10.2019  12:37
    25. hodina (1967)
    ***

    Lepší scénář než režie, oscilace mezi nechtěnou komedií a dramatem? Celkové vyznění poněkud disharmonické. Mělo to potenciál opravdu silného válečného dramatu, jenže to by musel režírovat někdo jiný než Verneuil. To, co mělo být epicky tragické, je úsměvně smutné. 70%