Feministický film, vzniklý v době nově vzedmuté vlny feministických hnutí v polovině sedmdesátých let. Zatímco v klasickém narativním filmu je muž vnímán jako aktivní postava, zde je tvůrcem příběhu posouvající děj dopředu dominantní žena. Takovou ženou je v tomto případě pečlivě vybraná švédka Ingrid Thulin (dvorní herečka Ingmara Bergmana). Evropský charakter filmu je cítit z každé sekvence. K dokonalosti něco chybí, ale bezesporu toto komorní drama poskytne solidní filmový zážitek. Produkce: Lira Films
Adaptace románu "Velvet Well". Záhadný boj o záhadný kufr, se záhadným obsahem, záhadných neznámých, kteří jak naznačeno sahají do nejvyšších kruhů, mnoho mrtvol…Elegantně švenkující kamera, rafinovaný střih a hudba na pozadí jsou plus, stejně jako výborný Ventura jehož Roland Fériaud se marně snažil pochopit situaci. Co touto "kafkárnou" chtěl autor říct? Nakonec mohu jen konstatovat: výsledkem této surrealistické konspirační teorie je poněkud neurotizující vzduchoprázdno. Produkce: Gaumont
Vídeňský valčík na bambusovém lešení je stále dobrý, atraktivní hongkongské exteríéry stále pěkné, celkově film ale dost zestárnul...na rozdíl od takového Muže z Acapulca, který je stále svěží. Produkce: Les Films Ariane
Kachyňa dokázal natočit na televizní formát snímky hodné filmového plátna. Eliška Balzerová možná ve své životní roli. Nenápadné mistrovské dílko. (Pro dospělé). Produkce: Česká televize
Další burtonovská pohádka pro podivné děti s podivným scénářem. Slabší povahy možnostem současné animace nedokáží odolat, je pro ně velmi svůdná, než aby zfilmování těchto kravinek přenechali cvokhausu pro podivné producenty. Produkce: Twentieth Century Fox
"Le Samouraï" má své vzory v amerických gangsterkách 40. let, v mnohém je ale překonává. Je to surrealistická studie osamělosti člověka. Samuraj když ví, že prohrál musí spáchat harakiri. Delon stejně jako skutečný osamělý bojovník v rámci malého kodexu bušida odvrhne své tělo, ale nezapomene na svoji čest. Přesné účelné herectví, režie, střih, bez divokých stříleček a honiček. Nemá ambice vám cokoli dát ani cokoliv brát, je chladný, dokonale si vystačí sám se sebou a ve své mistrovské preciznosti si je jist sám sebou tak, že nepotřebuje prosit o sympatie diváků. Minimalistickými prostředky dosaženo maximum. Jednoduše řečeno: jeden z nejlepších krimi noir všech dob.
______ PS: Všetkým chalanom čo nepochopili ten koniec, (a tím pádem netuší o čem je celý film)
odkážte, že v závere je potrebné starostlivo sledovať ten revolver! Servus. Produkce: Compagnie Industrielle et Commerciale Cinématographique (CICC)
„Je třeba najít ošetřovatele, jeřábníka, debila a zabijáka, máme práci chlapi“!___Sice to už není ten starý dobrý Veber, ale je to zas nový Veber. A je čemu se smát. Produkce: Union Générale Cinématographique (UGC)
Neurotická Margot návštěvou své sestry rozbíjí její partnerský vztah těsně před svatbou. Je otázkou co tím chtěl autor říct. Možná že nic. Pak je to v pořádku. 75%. Produkce: Scott Rudin Productions
Prvních čtyřicet minut se nic nedělo, takže jsem měl dilema jestli to raději nevypnout. Pak se to ale rozjelo v celkem zajímavé komediální drama. Škoda zbytečných okázale silných gest na konci. Produkce: Universal Pictures
Arpeggiované akordy a dvoutónové klavírní vyhrávky doprovází obrázky z Capri, Ženevy, Krakova a vytváří melancholickou atmosféru. Je to takový ten festivalový film co se tváří artově a přitom má základní problém záživným způsobem převykládat překombinovaný děj s nadbytečnou erotikou. Daniel Auteuil je jako polsko-francouzský spisovatel uvěřitelný, jako jeho postelový ekvivalent už překvapivě o poznání méně.
Proti nepřeloženým polským dialogům, kterým jsem nerozuměl zahajuji protestní spánek! Produkce: Titti Film, Vega Film s podporou MiBACT
Vysvlékat deník asi nebyl dobrej nápad nebo se mělo vysvlékat něco zcela jiného. Takto je to naprosto o ničem - k zfilmování nevhodné. Produkce: Bontonfilm
Dívka s dolíčkem v levé tváři se stále usmívala od ucha k uchu. Jestli chtěl autor vyslat do světa nějaké pozitivní sdělení, tak propásl vhodný okamžik mlčet. Produkce: Paramount Pictures
Spor mezi mladou ženou a rodinou íránských imigrantů o vlastnictví domu v severní Kalifornii se vyvinulo v psychologické drama antických rozměrů včetně deus ex machina – místo tohoto zakončení bych uvítal v závěru více invence a méně pompéznosti, ale to by to nesmělo produkovat Spielbergovo hlwd. studio. I tak slušnej level a doporučení všem milovníkům dramat. 70% Produkce: DreamWorks SKG ve spojení s Cobalt Media Group
Vlastě to jak se tento film nepovedl demonstruje jak fatálně nemožné je vrátit se po čtvrtstoletí do školních lavic – a to ve filmu, i v reálu. Tento tristní fakt se odráží v depresivní smutné nostalgicko-melancholické atmosféře, která je asi nejsilnější devízou snímku. Produkce: Pragofilm
Příliš rozvláčný až lehce neurotizující způsob vyprávění - obzvláště pokud chcete udržet pozornost a neprošvihnout pár vymazlených filmových sekvencí včetně té šachovnicové. Produkce: The Mirisch Corporation
Okysličení tříatomovými molekulami Ozonu dodalo filmu zvláštní poetiku. Kultivovaný a přesný filmově-divadelní herecký projev čtyř generací hereček dodal zas pravý francouzský šarm. Detektivka střihu Agathy Christie, ale hlavně zajímavý mix filmu a divadelní hry včetně závěrečné děkovačky, v dokonalém odladění tohoto pseudožánru. Produkce: Canal+
Slabý scénář prakticky o ničem se celou dobu snaží člověka ukecat k lepšímu hodnocení - odpovědˇje ne.. Bogdanovich zaznamenal pěknej sešup dolů od dob The Last Picture Show. Produkce: Lagniappe Films
Hlavně díky výbornému scénáři nadprůměrný film, jehož s přibývajícími lety zesilující kultovní status zakládá tuto relativizující otázku: je to skutečně tak naprosto výjimečný film nebo jsou tuzemské komediální filmy natočené po roce 90 tak slabé? 70% Produkce: Filmové studio Barrandov
Celkem povedená, čistě francouzská politická satira, kdy je v době volební kampaně kandidát konzervativní strany Perrin v potenciálním ohrožení nájemným zabijákem. Stává se paranoidním a je nutné ho nahradit dvojníkem, jeho bratrancem neúspěšným hercem, který dostal hlavní roli jen v reklamě na deodorant. Ten má nyní v roli politika možnost ukázat jak dobrý je ve skutečnosti vlastně herec (skvělý Michel Serrault), – nikdo, ani vrah nesmí nic poznat… Produkce: Films A2
Hodně ztřeštěné, možná to fungovalo jako divadelní hra, ale jako film určitě ne. Snad jen částečně jako groteska pro děti. Nevím zda-li Dhéry tušil rozdíl mezi divadelní a filmovou režií. Produkce: Les Productions Artistes Associés
Rozjelo se to velmi slibně, jenže záhy se zjistilo, že z žánru zmizelo science a zůstalo jen fiction a to ještě tak dětinské, že i v mateřské by nad tím děcka ohrnovaly nos. Směšné Bessone, směšné ! (Kdybychom ovládali víc jak 10% kapacity mozku, nevznikl by tento film). Produkce: Canal+
FIlm zaujme precizní choreografií připomínající němé komedie Harolda Lloyda či Bustera Keatona a spojuje několik subžánrů, ale možná kdyby zůstalo jen u klasické konverzačky s komediálním jiskřením mezi Kim Novak a Jackem Lemmonem z úvodu filmu s kratší stopáží, bavilo by mne to více. Produkce: Columbia Pictures Corporation
A hele, podívejme na klokany! Australská nezávislá produkční společnost vyhledávající nové domácí talenty objevila Stephena Lance. A je to trefa do černého. Jednoduchý až banální narativ je zrežírován velmi citlivě.____Upozornil bych u tohoto „pomalého“ neakčního, v podstatě uměleckého snímku na vysoký „koeficient zábavnosti“. Divák stále zůstavá v očekávání co se bude dále dít, aniž by toto nutně muselo platit i pro samotný závěr snímku - zde prostě konec musí být očekávatelný a Deus ex machina se naštěstí nekoná.____Po všech stránkách dokonalá Emannuelle Béart v roli sexy dominy svádí k jednoduchému konstatování: komorní drama jak bič, které ani náznakem nesklouzává k pompéznímu melodramatu. Produkce: Mini Studios
Moje komentáře
Klec (1975)
Feministický film, vzniklý v době nově vzedmuté vlny feministických hnutí v polovině sedmdesátých let. Zatímco v klasickém narativním filmu je muž vnímán jako aktivní postava, zde je tvůrcem příběhu posouvající děj dopředu dominantní žena. Takovou ženou je v tomto případě pečlivě vybraná švédka Ingrid Thulin (dvorní herečka Ingmara Bergmana). Evropský charakter filmu je cítit z každé sekvence. K dokonalosti něco chybí, ale bezesporu toto komorní drama poskytne solidní filmový zážitek. Produkce: Lira Films
Motýl na rameni (1978)
Adaptace románu "Velvet Well". Záhadný boj o záhadný kufr, se záhadným obsahem, záhadných neznámých, kteří jak naznačeno sahají do nejvyšších kruhů, mnoho mrtvol…Elegantně švenkující kamera, rafinovaný střih a hudba na pozadí jsou plus, stejně jako výborný Ventura jehož Roland Fériaud se marně snažil pochopit situaci. Co touto "kafkárnou" chtěl autor říct? Nakonec mohu jen konstatovat: výsledkem této surrealistické konspirační teorie je poněkud neurotizující vzduchoprázdno. Produkce: Gaumont
Škola ro(c)ku (2003)
Jedna z 500 největších kravin všech dob časopisu Zdravý Selský Rozum. Produkce: Paramount Pictures
Muž z Hongkongu (1965)
Vídeňský valčík na bambusovém lešení je stále dobrý, atraktivní hongkongské exteríéry stále pěkné, celkově film ale dost zestárnul...na rozdíl od takového Muže z Acapulca, který je stále svěží. Produkce: Les Films Ariane
Slíbená princezna (TV film) (2016)
odpad!Pohádka pro děti? Asi se někdo zbláznil ! Produkce: Česká Televize
Městem chodí Mikuláš (TV film) (1992)
Kachyňa dokázal natočit na televizní formát snímky hodné filmového plátna. Eliška Balzerová možná ve své životní roli. Nenápadné mistrovské dílko. (Pro dospělé). Produkce: Česká televize
Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti (2016)
Další burtonovská pohádka pro podivné děti s podivným scénářem. Slabší povahy možnostem současné animace nedokáží odolat, je pro ně velmi svůdná, než aby zfilmování těchto kravinek přenechali cvokhausu pro podivné producenty. Produkce: Twentieth Century Fox
Samuraj (1967)
"Le Samouraï" má své vzory v amerických gangsterkách 40. let, v mnohém je ale překonává. Je to surrealistická studie osamělosti člověka. Samuraj když ví, že prohrál musí spáchat harakiri. Delon stejně jako skutečný osamělý bojovník v rámci malého kodexu bušida odvrhne své tělo, ale nezapomene na svoji čest. Přesné účelné herectví, režie, střih, bez divokých stříleček a honiček. Nemá ambice vám cokoli dát ani cokoliv brát, je chladný, dokonale si vystačí sám se sebou a ve své mistrovské preciznosti si je jist sám sebou tak, že nepotřebuje prosit o sympatie diváků. Minimalistickými prostředky dosaženo maximum. Jednoduše řečeno: jeden z nejlepších krimi noir všech dob. ______ PS: Všetkým chalanom čo nepochopili ten koniec, (a tím pádem netuší o čem je celý film) odkážte, že v závere je potrebné starostlivo sledovať ten revolver! Servus. Produkce: Compagnie Industrielle et Commerciale Cinématographique (CICC)
Drž hubu! (2003)
„Je třeba najít ošetřovatele, jeřábníka, debila a zabijáka, máme práci chlapi“!___Sice to už není ten starý dobrý Veber, ale je to zas nový Veber. A je čemu se smát. Produkce: Union Générale Cinématographique (UGC)
Vdavky, sňatky, svazky (2004)
Místy zábavné, místy k usnutí. Produkce: Pan Européenne
Svatba podle Margot (2007)
Neurotická Margot návštěvou své sestry rozbíjí její partnerský vztah těsně před svatbou. Je otázkou co tím chtěl autor říct. Možná že nic. Pak je to v pořádku. 75%. Produkce: Scott Rudin Productions
Dilema (2011)
Prvních čtyřicet minut se nic nedělo, takže jsem měl dilema jestli to raději nevypnout. Pak se to ale rozjelo v celkem zajímavé komediální drama. Škoda zbytečných okázale silných gest na konci. Produkce: Universal Pictures
Podivný zločin (2004)
Arpeggiované akordy a dvoutónové klavírní vyhrávky doprovází obrázky z Capri, Ženevy, Krakova a vytváří melancholickou atmosféru. Je to takový ten festivalový film co se tváří artově a přitom má základní problém záživným způsobem převykládat překombinovaný děj s nadbytečnou erotikou. Daniel Auteuil je jako polsko-francouzský spisovatel uvěřitelný, jako jeho postelový ekvivalent už překvapivě o poznání méně. Proti nepřeloženým polským dialogům, kterým jsem nerozuměl zahajuji protestní spánek! Produkce: Titti Film, Vega Film s podporou MiBACT
Můj vysvlečenej deník (2012)
Vysvlékat deník asi nebyl dobrej nápad nebo se mělo vysvlékat něco zcela jiného. Takto je to naprosto o ničem - k zfilmování nevhodné. Produkce: Bontonfilm
Elizabethtown (2005)
Dívka s dolíčkem v levé tváři se stále usmívala od ucha k uchu. Jestli chtěl autor vyslat do světa nějaké pozitivní sdělení, tak propásl vhodný okamžik mlčet. Produkce: Paramount Pictures
Dům z písku a mlhy (2003)
Spor mezi mladou ženou a rodinou íránských imigrantů o vlastnictví domu v severní Kalifornii se vyvinulo v psychologické drama antických rozměrů včetně deus ex machina – místo tohoto zakončení bych uvítal v závěru více invence a méně pompéznosti, ale to by to nesmělo produkovat Spielbergovo hlwd. studio. I tak slušnej level a doporučení všem milovníkům dramat. 70% Produkce: DreamWorks SKG ve spojení s Cobalt Media Group
Sněženky a machři po 25 letech (2008)
Vlastě to jak se tento film nepovedl demonstruje jak fatálně nemožné je vrátit se po čtvrtstoletí do školních lavic – a to ve filmu, i v reálu. Tento tristní fakt se odráží v depresivní smutné nostalgicko-melancholické atmosféře, která je asi nejsilnější devízou snímku. Produkce: Pragofilm
Kristýna (1958)
Červenorůžová knihovna, formální standard 50. let. Velká filmová francouzská revoluce let 60. měla teprve přijít... 50% Produkce: Spéva Films
Případ Thomase Crowna (1968)
Příliš rozvláčný až lehce neurotizující způsob vyprávění - obzvláště pokud chcete udržet pozornost a neprošvihnout pár vymazlených filmových sekvencí včetně té šachovnicové. Produkce: The Mirisch Corporation
8 žen (2002)
Okysličení tříatomovými molekulami Ozonu dodalo filmu zvláštní poetiku. Kultivovaný a přesný filmově-divadelní herecký projev čtyř generací hereček dodal zas pravý francouzský šarm. Detektivka střihu Agathy Christie, ale hlavně zajímavý mix filmu a divadelní hry včetně závěrečné děkovačky, v dokonalém odladění tohoto pseudožánru. Produkce: Canal+
Je prostě báječná (2014)
Slabý scénář prakticky o ničem se celou dobu snaží člověka ukecat k lepšímu hodnocení - odpovědˇje ne.. Bogdanovich zaznamenal pěknej sešup dolů od dob The Last Picture Show. Produkce: Lagniappe Films
Sněženky a machři (1982)
Hlavně díky výbornému scénáři nadprůměrný film, jehož s přibývajícími lety zesilující kultovní status zakládá tuto relativizující otázku: je to skutečně tak naprosto výjimečný film nebo jsou tuzemské komediální filmy natočené po roce 90 tak slabé? 70% Produkce: Filmové studio Barrandov
Huba toho druhého (1979)
Celkem povedená, čistě francouzská politická satira, kdy je v době volební kampaně kandidát konzervativní strany Perrin v potenciálním ohrožení nájemným zabijákem. Stává se paranoidním a je nutné ho nahradit dvojníkem, jeho bratrancem neúspěšným hercem, který dostal hlavní roli jen v reklamě na deodorant. Ten má nyní v roli politika možnost ukázat jak dobrý je ve skutečnosti vlastně herec (skvělý Michel Serrault), – nikdo, ani vrah nesmí nic poznat… Produkce: Films A2
Žhavé místo (1990)
Pomalé jižanské blues. Dusná atmosféra texaského maloměsta podtržená tímto pomalým vyprávěním príběhu. Určitě zajímavý thriller. Výborné herecké obsazení. Není důvod nechat se odradit relativně nízkým hodnocením. Produkce: Orion Pictures
Osamělá vlčice (1968)
Jinde to má sotva 60%, jenže tady v Česku je tento film prostě kult a my kteří víme vo co go dodáváme že právem. Produkce: Intermondia Films
Vos gueules les mouettes! (1974)
Hodně ztřeštěné, možná to fungovalo jako divadelní hra, ale jako film určitě ne. Snad jen částečně jako groteska pro děti. Nevím zda-li Dhéry tušil rozdíl mezi divadelní a filmovou režií. Produkce: Les Productions Artistes Associés
Lucy (2014)
Rozjelo se to velmi slibně, jenže záhy se zjistilo, že z žánru zmizelo science a zůstalo jen fiction a to ještě tak dětinské, že i v mateřské by nad tím děcka ohrnovaly nos. Směšné Bessone, směšné ! (Kdybychom ovládali víc jak 10% kapacity mozku, nevznikl by tento film). Produkce: Canal+
Neobyčejné životy - František Peterka (S04E14) (epizoda) (2012)
Špičkový herec, jeden z posledních velkých bardů slavné generace (má v mičigenu nožířství).
Podezřelá bytná (1962)
FIlm zaujme precizní choreografií připomínající němé komedie Harolda Lloyda či Bustera Keatona a spojuje několik subžánrů, ale možná kdyby zůstalo jen u klasické konverzačky s komediálním jiskřením mezi Kim Novak a Jackem Lemmonem z úvodu filmu s kratší stopáží, bavilo by mne to více. Produkce: Columbia Pictures Corporation
My Mistress (2014)
A hele, podívejme na klokany! Australská nezávislá produkční společnost vyhledávající nové domácí talenty objevila Stephena Lance. A je to trefa do černého. Jednoduchý až banální narativ je zrežírován velmi citlivě.____Upozornil bych u tohoto „pomalého“ neakčního, v podstatě uměleckého snímku na vysoký „koeficient zábavnosti“. Divák stále zůstavá v očekávání co se bude dále dít, aniž by toto nutně muselo platit i pro samotný závěr snímku - zde prostě konec musí být očekávatelný a Deus ex machina se naštěstí nekoná.____Po všech stránkách dokonalá Emannuelle Béart v roli sexy dominy svádí k jednoduchému konstatování: komorní drama jak bič, které ani náznakem nesklouzává k pompéznímu melodramatu. Produkce: Mini Studios