Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Krimi
  • Dokumentární

Recenze (539)

plakát

Úplněk v modré vodě (1988) 

Nízkorozpočtové komediální drama, kde necinematická režie sráží film na něco, co se ve výsledku až příliš podobá televizní komedii, než aby mohlo být vytvořeno opravdu dobré kino. Gene Sekáč předvání brilantní herecký výkon, ale nikoliv strhující, je možná trochu brzděn částečně kostrbatým scénářem i zmíněnou režií, i tak je radost sledovat precizní mimiku, která divákům zprostředkovává pocity postavy velmi přesně. Teri Garr mu zdatně sekunduje. Sympatický a docela zábavný film, který naráží na některé své výše uvedené limity. 70%

plakát

Svět Pygmejů (2011) (TV film) 

Rituál zasvěcení mladých členů komunity do života - pilování zubů je zajímavý proces, kdy jsou zuby osekány do špičky za pomoci nože do něhož je tlučeno nástrojem nahrazujícím kladivo zkušeným členem kmene. Takový místní dentista a šaman v jednom. Má to i praktický význam kdy konzumované maso ulovených zvířat pygmejům nezůstává v mezizubních mezerách. Vskutku neortodoxní způsob jak se vyhnout používání mezizubních kartáčků. Nikdy bych nevěřil že to řeknu, ale došel jsem k závěru, že můj dentista je vlastně velmi mírumilovný člověk.

plakát

Nebezpečný útěk (1990) 

Tento thriller s nádechem klasik od Hitchcocka je remakem stejnojmenného filmu roku 1952 a za mě se povedl. Peter Hyams si pro autorský film napsal scénář a seděl na režisérské stoličce i stál za kamerou a myslím že právě tam jeho práce vyniká nejvíce. Hra na kočku a na myš se z větší části odehrává ve vlaku, který Gene Hackman stále zapřažen před kamerou spolehlivě táhne do cíle.

plakát

Buzíci (1974) 

Nebudeme chodit dlouho kolem horké kaše, nakonec můžeme mluvit zcela otevřeně, vždytˇ vše co je lidské nám není cizí a tak hned z kraje si přeložíme francouzský název filmu. No je to takový překladatelský oříšek, tohle to Valseuses, ve slovníku tento termín budeme hledat dost těžko, je to slangový obhroublý výraz pro varlata. Když nyní známe pravý autorský název filmu, asi tak už nějak pomalu začínáme tušit, že tento film ani po mnoha letech od jeho vzniku nebudou promítat na irském dívčím lyceu a že všchni co to zhlédneme utrpíme tu těžší, tu lehčí duševní újmu. Říci si viděl jsem to no a co! - si bude moci opravdu jen málokdo - takové už holt jsou filmy tohoto autora._____Režisér Bertrand Blier v Les Valseuses uvádí Gerarda Depardieua a Patricka Dewaere jako pár sociopatů, kteří se vydávají na anarchistickou cestu po Francii. Bylo by mylné považovat film za misogynistický i když nehoráznosti které se tam dějí ženám by k tomuto závěru mohly svádět. Daleko více je film libertariánskou ódou dekadence, písní nonkonformismu, vyznáním lásky vyděděným a finále v déesce opravdová hymna svobody a bezstarostnosti, je to provokující amorální svět Bertranda Bliera orámovaný uměleckou aurou.

plakát

Kopytem sem, kopytem tam (1988) 

Sex, flámy, drogy či aids tvoří jakousi kulisu k širší výpovědi o konci 80.-tých let, která i tentokrát u Chytilové zůstává nadčasová. Spojení totálního antiherectví Sklepa a trademarkově neotesané autorské režie a neurotické kamery může diváka chvílemi svádět k dojmu, že sleduje polodokumentární film. Sklep je kapitola sama o sobě a spojení se svéhlavou režisérkou klaplo. I tak charakter filmu, originalní rukopis a hlavně think-tenk jde na vrub autokratické režisérky. Jeden z nejoriginálnějších filmů té doby, přiznám, mně ne zcela sympatický.

plakát

Bouřlivé dny (1990) 

Plochá a lehce předvídatelná podívaná na závody NASCAR, spoléhající na hvězdu Cruise a dramaturgický cit pro věc Tonyho Scotta. Závodní sekvence mají dostatek kinetické energie a je to rychlé jak stíhačky v Top Gun. Ostatně Tom je i tu opět jednička. Syžet je navržen tak, aby divákům předal vzrušení z vítězství; chce, abychom vyskočili z našich křesel, mávali pěsti a řvali na hrdiny aby rozdrtili své protivníky. Trochu erotické mlhy do toho vnese doktorka Kidman. Nicole si tu ještě nestačila vyžehlit vlasy a tak celkově nad tím jen pokrčím rameny.

plakát

Žít a užít (1967) 

Lelouchova nezaměnitelná filmová poetika, Laiovy lyrické elektrifikové klavíry, kombinované dominantními vyhrávkami klasického křídla jsou poznávacími znaky obou spolupracujících autorů. Děj samotný je celkem banální příběh o nevěře, je ovšem dokonale filmařsky orámován a to i experimentálními prvky v podobě kombinace hraných částí filmu s dokumentárními a polodokumentárními sekvencemi nebo až kompulzivním žonglováním opravdu skvělé kamery._____Někdo by mohl vnímat vložené útržky dokumentů z vietnamské války či nacistické demonstrace za příliš provokativní srovnání se situací hlavních hrdinů a jako bagatelizaci jejich příběhu. No ano. Předpokládám, že právě to byl i skutečný umělecký záměr Claude Leloucha – malé životní události ukázat jako nepodstatné._____Annie Girardot prohlásila, že teprve filmem Vivre pour vivre skutečně začala její kariéra. Něco na tom asi bude – ocenění Zlatými glóby jako nejlepší film, tatáž nominace na Oskary, festivalové ocenění pro Annie jako nejlepší herečku. A závěrečná sekvence? Jak z filmového slabikáře. Ano tohle je Film! 👍 Produkce: Les Films Ariane

plakát

Gravitace (2013) 

Zestručním to a vyhnu se možné nadinterpretaci významu díla absentováním popisu hlubokých existencionálních myšlenek. Ani to že film zůstává pevně zakotven do hollywoodských mantinelů není důležité. Daleko zajímavější je položit si otázku, o čem ten film vlastně je? Odpovědˇje jednoduchá: o ničem._____ A toto nic je zfilmováno, příběh se mi nezdá podstatný. Tohle je pocitový smyslový zážitek - dokonalé zfilmování nicoty, vzduchoprázdna, chceme-li to vědět přesněji z fyzikálního hlediska zfilmování prázdnoty s hustotou hmoty jeden atom na kubík vakua. Aby člověk mohl pozorovat vesmír z orbitu je ochoten zaplatit 20 mil USD u vesmírné CK. Tady je možné dopřát si tento trip za bagatelní poplatek - to je od Cuaróna zajímavá nabídka. Přelomový snímek posouvající možnosti filmové tvorby zase o kus dál._____ Asi už tak nějak všichni tušíme, že nebude dobrý nápad sledovat tento film na tabletu, ale vhodnější bude IMAX. Pokud to ani tam nedokážete ocenit, nezbývá než se ptát: Kefalín a čo vy si takto predstavujete pod pojmom film?

plakát

Hoří, má panenko (1967) 

Hasičský bál jako komediální alegorické jeviště. Nelichotivé zrcadlo nastavil film české povaze. Forman glosuje mentalitu českého národa s universálním nadhledem, takže se ukazuje, že film má co říct i k naší současnosti. „Jak k tomu přijdou ty lidi co si losy poctivě koupili a nic si nenakradli? Měli si nakrást ! Kdo si nenakrad musí to chápat tak, jako že nic nevyhrál.“ Tak ne abyste na výročním plese ODS vraceli tlačenku do tomboly !!! Produkce: Filmové studio Barrandov

plakát

Eva Braun - Hitlerova milenka (2007) (TV film) 

Asi mi to nebudete věřit, ale jsou takové dny v roce kdy na ČT2 v osum hodin večer nedávají hitlera v hlavní roli. Tak určitě je to první a druhý svátek Vánoční a také den, kdy vysílali tento dokument o evce braun – hitler zde totiž vystupoval jen ve vedlejší roli nejprofláknutějšího feťáka, kterýžto nedávno objevený fakt umně maskovala evíkova amatérská kamera (co by dar od vůdce).____K osobě Evy Braun se snažilo vyjádřit spousta historiků a dokumentaristů, popsáno je spousta materiálu. Nu což, říká se, že osobnost nikoho nelze shrnout do několika řádek. Já se vás přesto pokusím (a věřím že úspěšně, neboť na mnou vytvořeném psychologickém profilu zkoumané evy braun bychom se myslím mohli shodnout) přesvědčit o opaku. Tedy, že pokud si třeba i koupíte biografii evy braun, dokumenty na DVD atd., prozkoumáte to zleva zprava, podrobíte to hluboké analýze, stejně dojdete k jednomu a stejnému závěru jako já. A dovolím si se stručností a strohostí mě vlastní shrnout osobnost evy braunové do pouhých dvou slov: nazi Hure.