Vampireman

Vampireman

okres Praha
Out of Reality

32 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 5.4.2012  10:36

    Fassbinderovo celovečerní cvičení může, ve svém množství nápadů, mnohde působit nedotáhle, však i bez filmové průpravy a s krátkým časovým obdobím vzniku filmu se režisérovi povedlo odstartovat svou tvorbu jasně a pevně. Zkrachovalé postavy, jejichž nevydařený život je většinou umocňován perfektní prací kamery (i k jejím dlouhým jízdám později došel ve svých filmech Béla Tarr), se stávají středem Fassbinderova zájmu.

    • 6.1.2012  16:54
    Suddenly! (1954)
    ***

    Rozhodně nekonvenční počin, jenže kde končí jistá nápaditost, spouští se wtf sekvence jenž pak zcela vévodí vděčnému konci.

    • 7.12.2011  19:59
    Perníkový táta (TV seriál) (2008)
    *****

    Vynikající seriál, co je skvěle napsaný. Furt je na co se dívat - postavy procházejí přesnou, uvěřitelnou psychickou proměnou, režie je nápaditá (píseň od mexikánců shrnující příběh, zpravodajství pádu letadla) a hrátky s kamerou hypernápaditý a důraz na detail je vysoce potěšující. Vztahy postav a celkový příjemný feel, kde starej Bryan Cranston je ten cool, je velice osvěžujícím přírůstkem do žánru krimi. Po čtyři série Breaking Bad nenudí, na velké ploše dokáže zaujmout dost přesvědčivě po stránce psycho/soc drama, vyšetřovací krimi, thriller aj. Já se u toho dost často chechtám. Hodně.

    • 22.11.2011  13:13

    Nejzajímavější na Gimme Shelter je to, že i když se jedná o dokumentární němou výčitku Altamontu, tak ukazuje sílu filmařského umění v tom, že jednotlivé nepřipravené záběry z koncertu poskládá do něčeho, co vypadá a graduje jako film, čímž dle mě dosahuje větší působivosti, než kdyby se zpětně natočil nějaký informativní dokument. Under My Thumb v životě nebylo lepší.

    • 21.11.2011  09:42

    Ve srovnání s "původní" Carpenterovou Věcí to prohrává na všech frontách. Z funkčního hororu se stala směšná tuctovka s debilním gore (krev 0 a mutace mě nedostaly). Nezatracoval bych však van Heijningena, který mě potěšil citem pro detail a skvělým intrem (zahrnující i 1981 hit Who Can It Be Now?, byť bohužel jediný prvek dokreslující atmosféru počátku 80.let).

    • 17.11.2011  21:05
    Happy end (1967)
    ****

    Dost morbidní a možná právě tím pádem neznámý. Stanley Kubrick tu snad načerpal klasické hudební kusy pro Mechanický pomeranč. Mám tu trochu nepořádek. To znamená, že manžel je pryč? Prase. Telátko?

    • 12.11.2011  12:52
    Lovci hlav (2011)
    ****

    Neskutečně funkční žánrový mix s přesahem a dávkou realistična. Roger Brown je po dlouhé době postava, kterou jsem chtěl ve filmu vidět. Lovci hlav překvapují, baví, těší. 4,5*

    • 27.10.2011  12:52

    V podstatě Indiana Jones pro děti, kde hlavní slovo má pouze a jenom Dobrodružství (žádná násilně zakomponovaná romance, která nebude bavit). Spielberg odkazuje kam se dá (za mě vedou úvodní titulky Catch Me If You Can styl) a solí celkem fungující fóry. Akorát s vyprávěním příběhu se dost brzdí a pokaždé jsem byl o krok (i o dva) před postavami a v jednom zlomovém momentě mě tím Tintin přestal bavit. 70%.

    • 25.10.2011  15:36
    Žít (1952)
    ***

    Kurosawa zvolil tak vražedně pomalé tempo, snad aby šlo ruku v ruce s pomalým umíráním na rakovinu, že to úspěšně vyřídí většinu publika. Pár scén svůj silný potenciál nezvládá natolik odkrýt, aby se tím vykompenzovala homogenní rozvláčnost. Ke všemu je film natočen nesmírně pateticky a jak Shimuru můžu, tak mě vytáčelo jeho poulení očí stylu "karotka v řiti" i jeho vyjadřování. Nelíbilo ... ale za pravdu, že hnacím motorem radostného žití je Cíl ("Pokud znáte cíl, zdoláte jakoukoli překážku"), nechám hodnocení na ***.

    • 21.10.2011  22:49

    D'Artagnan ročník '92, steampunk rotačák a plamenomet, obří vzducholodě, obří dekolty, smrtící vlákna a nejobyčenější možný děj se šablonovitými postavami. Je to skutečně čistokrevná debilita, ale tak úžasně to bavi, že jsem to nečekal ani tehdy, když jsem do kina šel za guilty pleasure. Milla Jovovich se předvádí a celkem to i dobře funguje, mrzel mě akorát Waltz, jehož postava (resp. její vystupování) se od Inglorious Basterds prakticky nemění, byť furt stírá lidi dobře. A jen tak btw. ta osoba, která rozesmála polovinu kina Atlas, jsem já. 3,5

    • 19.10.2011  17:15

    Malý velký film. Je obdivuhodné na jak malé ploše jsou generálně a realisticky vykresleny tehdejší komunistické neduhy. 70 minut je tak akorát aby film zasáhl, ale nezpůsobil přílišné neštěstí v podobě deprimovaných diváků. Já sám bych si trochu přidal a proto zatím za čtyři.

    • 16.10.2011  14:43
    Insidious (2010)
    **

    Film, co si myslí, že když neopustí žánrový klišé, tak bude stát za hovno. Alespoň u mě je opak pravdou a nedám dopustit na chytrý postavy, co všade rozsvěcují a honí duchy po baráku. Insidious akorát nefunguje, je nesmírně průhledný a krade kde se dá, dokonce i z Kingova Slunečního psa. Vzhledem k tomu, že jsem předevčírem viděl Poltergeista, mě Insidious moc nedostal.

    • 16.10.2011  14:36
    Den delfína (1973)
    **

    Film, v jehož první hodině jsou "vzrušující" akorát 4 záběry na mokrý zadek George C. Scotta. V plavkách.

    • 10.10.2011  19:35

    Hodnotil bych ****, protože jsem se výborně bavil, ale potom mi došlo, že bez postavy Heshera (to vystupování a ty kraviny!) by ten film nebyl ničím příliš zajímavý. Rainn Wilson potěšil.

    • 9.10.2011  11:05

    Mistrovský film, ale rozhodně ne pro mě. Proti Viscontiho precizní režii výhrad snad nemám, ale nacházet krásu v přestylizované secesní době, téměř androgynním secesním andělovi či záběrech na vyšňořené muzikanty nezvládám a to je kardinální chyba, kvůli které nemůžu mít z filmu dobrý pocit i přes aktivní diváctví. I samotný Mahler na mě většinou svých symfonií působí těžkopádně a zdlouhavě. Ale nezoufám, neboť stejně hodnotný zážitek filmové krásy nacházím u jiných děl.

    • 6.10.2011  09:28
    Láska jako trám (TV film) (1967)
    ****

    Dosti zajímavý počin, kdy komedie maskuje dosti šokující vyznění. Staří lidé tu jsou vykresleni jako přesluhovači, kteří chtějí stále pracovat či se bavit jako zamlada, což vede k oněm hádkám a situacím, kterým se smějeme. Hlášky stylu "tvuj bratr nám okopal vanu" nebo "kdybych nepojmenoval naše děti, tak se nijak nejmenujou" jsou podány naprosto vážně a realisticky, což ještě u mě potvrzuje dojem, že finální obraz (podpořený i záměrně nesladěnou hudbou) devalvuje všechny důchodce na úroveň hloupých dětí. Rozhodně je Láska jako trám film velice působivý.

    • 23.9.2011  18:50

    Naprosto nepovedená snaha o zobrazení odvrácené tváře moderní Ameriky. Soderbergh neví. Jeho výsledek vypadá asi jako když student natipuje test, na kterej se nekouknul ani z rychlíku...

    • 17.9.2011  18:51

    Neustálým ujišťováním, že se vlastně jedná o film, u mě klesá hodnota na straně podobenství a obrazu společnosti. Zbývá pak jenom drama o milostném trojúhelníku v odporně přestylizovaném a kontrastním hávu, pro který je slovo kýč velmi málo. Skutečně všechno, co se dalo přetáhnout přes únosnou mez, se přetáhlo a alespoň pro mě tento fakt činí poměrně nesnesitelným pocitem z tohoto filmu, ruku v ruce jdoucí se špatným vedením. A úchylné symboly typu umírající důchodkyně v podzimním listí, vo tom žádná...

    • 6.9.2011  15:06
    Drive (2011)
    ***

    Drive je řemeslně libový pokus o neo-noir, který se výrazně utápí v kýči nejenom obecném, ale např. i v násilí. Vadí to víc než prachsprostě obyčejný plochý příběh, byť s velice zajímavými postavami a jejich vztahy. V mém případě se jedná o první digitální film s velice příjemným obrazem, ale na víc než na jedno použití to nejspíše nebude. "Své" udělala i zdejší prvotní nadhodnocenost (89%), po které jsem čekal stylovější a hlubší příběh, než jaký mi byl následně naservírován.

    • 31.7.2011  18:42

    LFŠ 2011 Rumunská nová vlna prezentována mj. režiséry Puiu a Mungiu a jejich filmy Smrt pana Lazaresca a 4 měsíce, 3 týdny a 2 dny staví na obrovské realističnosti a velice drsném vyznění za podpory dost depkoidní atmosféry. Napomáhá k tomu ruční kamera, téměř jednotný čas a dlouhé scény i záběry a s tím spojené vynikající vedení herců.

    • 31.7.2011  18:42

    LFŠ 2011 Rumunská nová vlna prezentována mj. režiséry Puiu a Mungiu a jejich filmy Smrt pana Lazaresca a 4 měsíce, 3 týdny a 2 dny staví na obrovské realističnosti a velice drsném vyznění za podpory dost depkoidní atmosféry. Napomáhá k tomu ruční kamera, téměř jednotný čas a dlouhé scény i záběry a s tím spojené vynikající vedení herců.

    • 31.7.2011  18:35
    Rekonstrukce (1968)
    ****

    LFŠ 2011 | Zřejmě Pintilie v nejlepší formě. Jednotný, realistický, československou novou vlnou 60. let ovlivněný snímek o nekomunikativních vztazích mezi lidem a mocipány. Staví se tady na kontrastu jednak rozdělením filmu na dvě části a jednak supervtipnými pasážemi, které brzy vystřídá kruté vyznění. Komunikativností film jak šitý pro kluby. 4,5*

    • 31.7.2011  18:24

    LFŠ 2011 | Hned druhý Kaurismäki je nadnesené, šíleně vtipné béčko o epické a symbolické cestě čtrnácti Franků za lepším životem. Režisér si střílí z Finska, společnosti, noirovek, gangsterek i Taxikáře. Z diskuze po projekci snímku: "Kde jste vzal nápad na tento film?" Kaurismäki: "Jaký nápad? Děkuji za hezký večer."

    • 31.7.2011  18:20

    LFŠ 2011 | Naivní kýč, skutečně působící jako takový špatný vtip. Postupem stopáže se vytrácí veškerá napínavost snahou o všeobjetí Evropy a klacky pod nohy mu hází i scénáristicky vyžvatlané situace. Většina postav jedná nejvíc mimo očekávání a pořádně debilní je poslední stojící řízek na lodi. Za zmínku stojí leda mladý Trintignant a Thirardova kamera, která se při scénách na lodi stále neklidně houpe. Měl jsem jít radši na Erotikon.

    • 31.7.2011  18:12

    LFŠ 2011 | Film zachycující krásu, intuici a jednání žen a to naprosto přesně. Až po projekci jsem si však vyklidil nelogické poznatky z plynutí děje a otázce, cože to přesně mělo znamenat. Velké plus je formální stránka - chladné podzimní filtry, zelené světlo, sexuální červená + všudypřítomná dusivá atmosféra sexu obecně, podpořené věčně obnaženou, vynikající Iréne Jacobovou, úchvatná Preisnerova hudba a dobře použitá kamera. Místy se však barvy až často opakují a imho je digitalizace projektovaného snímku připozkazila.

    • 31.7.2011  17:58
    Jizva (1976)
    **

    LFŠ 2011 | Ať má Jizva symbolizovat narušení přírody chemickou továrnu, u Kieslowského se jedná o velmi divný krok do hajzlu, což připouští i sám režisér. Jeho dokumentární styl tady už překročil hranice, které jsem schopen u hraného filmu akceptovat a příšerně jsem u filmu trpěl. Žádná vyhrocenost, prokreslenost, jen dobrej Pieczka.

    • 31.7.2011  17:53

    LFŠ 2011 | Nejlepší spojení Kaurismäkiho kritiky společnosti, vtipu, poutavosti, dojímavosti a vůbec všeho. Holt mi ten fin velmi sedí.

    • 31.7.2011  17:51
    Extase (1932)
    *****

    LFŠ 2011 | Největší překvapení. Po vzniku zvukového filmu je Extase zajímavě o mluvené slovo redukována a promlouvají spíše ambientní nebo technologické zvuky. Když promluví postava, je to neuvěřitelně debilní replika, díky kterým se otřásal smíchy celý Klub kultury (Šestiválec!) Nevím, jestli byl Machatý debil nebo génius, věci hovoří pro obě varianty. Na první staví základ TOTÁLNĚ wtf zakončení filmu a na druhé zas úžasně komponované záběry skvěle prostřižené do jednotlivých částí filmu, vytvářející jedinečně poeticky příjemnou atmosféru. Rozhodně výborně strávený čas.

    • 31.7.2011  17:39

    LFŠ 2011 | Samozřejmě, že se jedná o první celovečerní film vůbec a o zástupce rumunské hrdosti, ale hlavně jde o neuvěřitelě prázdnou záležitost, po technické stránce překonanou i celkem rychle po vzniku. Děj filmu vyzní jako výpisky z hodiny dějepisu a většinou stopáže se přes statickou kameru jenom přelévají masy vojáků, prostřižené mezititulkami stylu "psaní dopisu", "doručení dopisu", "nalodění", "plavba lodí", "vylodění", "konec vylodění". 83 minut ničeho jiného nestačí moc ani na to, abych se chechtal celou dobu, ale vlastně se mi to líbilo.

    • 31.7.2011  17:26

    LFŠ 2011 | Neuvěřitelně svěží, atmosfericky fungující a moderní (před)soudní záležitost s velmi pečlivým scénařem (zejména pak co se jazyka postav týče).

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace