Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Horor
  • Komedie
  • Akční
  • Krátkometrážní

Recenze (3 461)

plakát

House of Mortal Sin (1976) 

Příjemný staromódní horor o sexuálně frustrovaném knězi a kostelu, kde to všeobecně čímsi zatuchlým dost smrdí. Být to o dvacet minut kratší, jdu na čtverku. 70 %

plakát

Jeruzalém: Brána do pekel (2015) 

Opravdu by byl pro tvůrce tak nepřekonatelný problém pokusit se napsat alespoň jednu (!) z hlavních postav alespoň trochu (!) sympaticky a nedebilně? Protože tihle tupí kreténi byli vážně k nepřežití, zvlášť když pořádná hororová akce začala až kolem padesáté minuty stopáže. Do té doby utrpení, čímž si film úplně zbytečně škodí, protože prostředí je vybrané super, koncept POV skrz brýle přijatelný a démonický mayhem v poslední třetině i slušně atmosférický. Idiocie a otravnost hlavních charakterů ale pro mě v tomto filmu přebíjí všechno ostatní.

plakát

V objetí ďábla (2015) 

K Amenábarově thrillerové novince nejde bez spoilerů mnoho napsat. V průběhu děje jsem se vážně podivoval nad tím, že áčkový režisér natočil s áčkovým hereckým obsazením totálně béčkovou, brakovou satanistickou báchorku, u níž značná část její (upřímně, nemizivé) zábavnosti spočívá v porovnávání zamýšlených účinků jednotlivých scén s jejich účinky skutečnými. Fakt velká sranda a po většinu stopáže hororové guilty pleasure, protože tyhlety klišoidní blbůstky se satanskými kulty, rituály atd. mě baví. No a ke konci se to zlomí. Zdaleka ne dost, aby se z Regression najednou stal chytrý film, ale ani ne tak málo, abych vůči němu zůstal úplně pohrdavě výsměšný. Takže ani ryba, ani rak. Hodnocení třeba 60 %, ale dalo by se s ním hýbat oběma směry.

plakát

Martyrs (2015) 

Jako originální film by možná Mučedníci sourozenců Goetzových byli na průměrné hodnocení a na nářky nad nevyužitým potenciálem, ale jako remake jsou doslova definicí urážející lenosti. Výborný film zbavený stylu i všech ostrých hran. Až neuvěřitelné změkčení ve všech ohledech, přičemž to je přesně to, k čemu v Martyrs - vzhledem k tomu, jaká myšlenka je hybetelem děje - dojít nesmělo. Veškeré změny v ději oproti originálu (v první půlce minimum, to se jen tupě a bez šťávy jde ve šlépějích originálních zvratů, v druhé půli jich už je o něco málo víc) jsou k horšímu, žádné z nových tvůrčích rozhodnutí nemohlo výsledný dojem než srazit. Tak nepřínosný a zbytečný film, že jeho tvůrci, kteří se Scenic Route nedebutovali úpně nejhorším způsobem, ztratili veškeré sympatie, které jsem k nim mohl cítit. Protože jakmile se někdo upsal k tomuhle, je jasné, že o umělecké sebevyjádření mu na stopro nejde.

plakát

The Veil (2016) 

Za mě opatrný approval - když je Blumhouse dostatečně sebekritický na to, aby necpal The Veil do kin, ale uvádí jej rovnou na VOD sítích, budu k filmu vstřícný a mírně pochvalné hodnocení udělím. Oceňuju viditelnou produkční kvalitu - pěkně natočený snímek, se slušnými herci, atmosféra sem tam vystrkuje růžky i díky hezky nasnímanému prostředí (mimochodem mnohem hezčí exteriéry než nedávný The Forest, který měl právě na nich stavět). S použitým filtrem ale někomu možná trošku ujela ruka a úplně nejvíc film sráží herecká kreace Thomase Janea, jehož přehrávání je mimo tabulky. Repektive tomu ani nelze říkat přehrávání, to je prostě over the top napsaná postava až parodických rozměrů, která ze zbytku filmu nepřirozeně vystupuje. A proto jej nelze brát úplně vážně.

plakát

American Horror Story - Hotel (2015) (série) 

Začátek super, někdy v polovině série mě Hotel tak nějak přestal bavit, ale nakonec jsem dojel i druhou polovičku a jsem spokojený. Pro mě asi dokonce i druhá nejlepší série AHS (po Asylumu). Pomohlo hlavně, že Jessica Lange si dala pauzu (v posledních sériích hrála pořád to samé a už to bylo nudné), Lady Gaga místo ní do Hotelu přinesla vlastní zvláštní auru. Tak snad Murphy neudělá podobnou chybu a nenechá nás, abychom se v jí v nadcházejících sériích přejedli podobně jako Jessici. A také bych bral nějaké zcela kladné postavy, ale na to si v tomhle panoptiku výstřednosti asi můžu nechat zajít chuť.

plakát

Osamělá (2015) 

To se člověku snad ani nechce věřit, že v roce 2016 se ještě někdo navážno pokouší strašit duchy opuštěných dětí, aniž by k tomu přidal něco víc než nejdebilnější rozmluvy nejdebilnějších postav a ještě mnohem víc debilní, nemohoucí, bezradnou pointu, kterou by se dal ukončit libovolně takřka jakýkoli horor. V ní je tedy alespoň náznak zajímavého, že happy end na jedné straně není happy endem na straně druhé. S tím by ale film musel pracovat úplně odlišně, aby to mělo nějaký emoční dopad.

plakát

Les sebevrahů (2016) 

Les Aokigahara způsoboval vidiny nejen hlavní postavě tohoto snímku, ale i mně, divákovi. Na plátně se odehrával průměrný, nesnaživý americký horor, ale já viděl hlavně ten nevyužitý potenciál a hluboko v mlze ukrytý skvělý film, který na motivy daného místa mohl vzniknout. Ale to by se Jason Zada musel trochu snažit a stavět na něčem jiném než na několika ve větší míře totálně laciných lekačkách. Zahrát to na těžkou paranoiu, znepokojení a nejistotu. Nebo alespoň najít o něco strašidelnější prostředí, protože tenhle použitý srbský lesík je absolutně antiscary. I to by udělalo dost, viz třeba nedávné The Hallow nebo The Witch. Ale přestože jsem spíše kritický, mohl hororový rok 2016 začít i mnohem hůř. Je to takové nic proti ničemu. Viděno, standard, jedeme dál.

plakát

Zlatá mládež (2015) (pořad) 

Celkem zajímavý projekt ČT. Má to konceptuální mouchy co se týče výběru účastníků (ovšem producentka Zlatušková jasně připouští, že název "Zlatá mládež" vznikl až v postprodukci), ovšem výsledek je minimálně pozoruhodný, když už bych se chtěl vyhnout použití ještě kladněji zabarveného adjektiva. Účastníci občas napřesdržku (ale to by byla asi většina lidí, kdyby měli týden dělat tento typ skopičin, jako si pro ně štáb ČT připravil), ale občas překvapili i nějakými svými silnějšími momenty.

plakát

Tři bratři (2014) 

Uvažuji, jestli je větší bolest sledovat idiota Kluse, který se, vším co dělá a říká, snaží předstírat, že má talent, anebo Jana Svěráka, který se svými posledními filmy snaží předstírat, že talent nemá.