Recenze (2 429)
Springfieldka (1952)
Skvělý western s Gary Cooperem v hlavní roli.
Bílý bizon (1977)
Originální "Čelisti" ve westernovém hábitu se skvělou atmosférou, mystickým nádechem a skvělým Charlesem Bronsonem a Willem Sampsonem. 70%.
Chatova země (1972)
"Touha smrti" ve westernovém kabátě (nebo chcete-li příprava na něj). Charles Bronson se do své role hodí, stejně jako všichni herci, dusná atmosféra nechybí. Ovšem chybí jedna důležitá věc a to scénář! Průběh děje bych napsal třemi větami. Škoda, akční scény jsou solidní a kdyby měl film lepšího scénáristu, bylo by to něco jiného. 50%.
Smrtonosná past (1988)
Smrtonosná past se od svých žánrových souputníků liší - coby osmdesátkový akčňák si bere to nejlepší ze sedmdesátek. Hlavním hrdina není neprůstřelný, naopak - krvácí, pláče, neví si rady, musí spoléhat na náhodu a sype jednu hlášku za druhou. Bruce Willis ve své první velké a dosud nepřekonané roli a Alan Rickman se svojí bandou skopčáckých hrdlořezů je mu velmi důstojným protihráčem. A nemohu v žádném případě zapomenout na sympaťáka Ala. 100%.
Víkend na Zuydcoote (1964)
Když se sejde dvojice Jean Paul Belmondo - Henri Verneuil, vyjde z toho dobrý film a ani v tomto případě to není výjimkou.
Nesmiřitelní (1992)
Eastwoodův (možná nejen) režisérský vrchol a westernové cítění dovedené do dokonalosti. Pochmurná, lehce melancholická atmosféra, šedivé charaktery, na potkání se rozhodně nezabíjí a když už, pak to nejsou přestřelky, ale bohapusté vraždění. William Munny Clinta Eastwooda, bývalý zloděj, vrah a notorický alkoholik, coby nejkladnější postava celého filmu. Šerif Malý Bill (výborný Gene Hackman) je surový bezcharakterní hajzl, ze kterého by jistě mnoho ochránců lidských práv mělo osypky (spolu s Fondovým Frankem a Wallachovým Calverou nejkultovnější westernový záporák). Závěr mě vždycky dostane. Zřejmě labutí píseň opravdového westernu. 100%.
Playgirls II (1995)
Pro nás, kteří se neukájíme sado-masochistickými praktikami, nepoužitelné. 0%.
Playgirls (1995)
Aspoň za ty pěkný holky 15%.
Přijíždí jezdec (1978)
Netypický western, který se odehrává až v roce 1945. Avšak klasický souboj dobra a zla zůstal, koně jsou tu také, střílení je sice méně, ale filmu to neublíží. Herecké výkony jsou dobré a Jane Fondová je krásná ženská.
Old Surehand (1965)
Docela dobrá Mayovka, která se sice nemůže rovnat filmům s Old Shatterhandem, ale nabízí ještě pořád dobrou podívanou.