Recenze (2 694)
Gentlemani (2019)
Ritchie v tom, co mu jde nejlépe. Herecký koncert, vypilovaný scénář a zajímavé postavy s lehkou dávkou humoru.
Nabarvené ptáče (2019)
Byť je každý záběr vypiplaný a pečlivě připravený, neřadí se film mezi zásadní podívanou, která stojí za hlubší pozornost. Oproti knize je děj velmi plytký a ještě více rozháraný. Návaznost a význam za sebou jdoucích scén poněkud pokulhává pro nečtenáře. A tolik přetřásaná skandálnost a explicitnost scén není nijak dramatická, naopak opět ve srovnání s knihou jen naznačuje. Což vítám jako velké pozitivum. Co si budeme povídat, na české poměry i tak těžký nadstandard.
Věc (1982)
Absolutní nestárnoucí s pecka s mrazivou atmosférou. Zážitek při každém shlédnutí!
Bitva u Midway (2019)
I když se film tváří jako rozmáchlá válečná freska klasického střihu brzy je jasné, že Emmerich dupe na plyn a natočil spíše akční podívanou plnou bitev, kde dal prostor možná až zbytečně moc postavám, a divák tak neměl šanci vytvořit si k hrdinům silnější pouto. Film je vlastně jednou nekončící akcí, což sice lahodí oku, avšak se po jisté době okouká a zevšední.
1917 (2019)
Ryan z první světové. Působivě a zajímavě natočený snímek, který je mimořádně napínavý, dramatický a nabitý emocemi. Příběh je ve skrze jednoduchý, což u válečných filmů se dá čekat, nicméně i přes vynalézavé záběry působí poněkud jako velká sázka na jistotu. Tak nějak tomu chybí ta přidaná hodnota, který by mě donutila pustit si film znovu.
Králíček Jojo (2019)
Velice příjemné překvapení. Citlivě odvyprávěný příběh na hraně několika žánrů (drama x satira) zvládne dodat emoce, smích i zamyšlení. To vše díky vynalézavé režii, scénáři a především hercům (Sam Rockwell válí!).
Le Mans '66 (2019)
Zdatně odvyprávěný příběh smrdící benzínem se trochu vleče a přináší občas očekávané situace, nicméně pokud se připoutáte a necháte se filmem svést, tak si jízdu užijete.
Rambo: Poslední krev (2019)
Nemůžu se zbavit dojmu, že se scénáristé předháněli ve vymýšlení efektivních scén na závěrečné zúčtování, které jako jediné stojí za pozornost, a pak si uvědomili, že potřebují taky nějaké ten důvod k finálním jatkám. Tak tam šoupli první hloupost přitaženou za vlasy, jistě po Slyově důkladné poradě s konzervativními republikány. A ve výsledku to působí až trapně, nicméně svůj účel to plní.
Toy Story 4: Příběh hraček (2019)
Milé rozšíření světa s novými nápady neurazí a zahraje na strunu nostalgie. Vidlík vládne.
Na nože (2019)
Milá, zábavná i zajímavá variace na krimi klasického střihu stojící na vypilovaném a chytrém scénáři, který postupně dávkuje jen tolik potřebných informací, aby mohl diváka zavést, kam potřebuje a pak vše obrátit. Film také stojí na skvělém hereckém obsazení. No a srdce každého diváka si získá kouzelná Ana de Armas.