Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Dokumentární
  • Animovaný

Recenze (2 216)

plakát

Němá tajemství (2023) 

Na české poměry se jedná o velice originální počin, troufám si tvrdit, že takhle pojaté kriminálky se u nás běžně netočí, snímek je navíc kvalitně natočený a zahraný, že by dle mého názoru neudělal ostudu ani v zahraničí. Herecky zde kraluje Jana Plodková, příběh má hned několik silných momentů, atmosféra by se místy dala krájet. Na můj vkus byl však film zbytečně dlouhý, respektive obsah by se bez zbytečného natahování vlezl do hodiny, maximálně hodiny a čtvrt, nebo třeba jako epizoda seriálu. Vygradovaný závěr mi přišel strašně odfláknutý, chyběl mi nějaký moment překvapení, nezaujalo mě ani samotné vyšetřování. Za mě zde jasně vítězí forma nad obsahem, neboť technicky filmu nelze moc co vyčíst, herci jsou taktéž perfektní, největším problémem je ale scénář. 6/10.

plakát

Čelisti 3 (1983) odpad!

Vzpomínám si, že úplně první film této série, Čelisti z roku 1975, mě docela bavil, následující Čelisti 2 už byly jen slabý odvar a silně podprůměrný thriller. Sestupná tendence nicméně pokračuje i nadále, máme zde další pokračování Čelisti 3 (anglicky Jaws 3-D), jenž je opět jen nastavovanou kaší, nepřináší do série absolutně nic nového, pokud teda jako novinku nebereme 3D efekty, které jsou z dnešního pohledu vyloženě otřesné. Herecky je to rovněž katastrofa, extrémně jsem se nudil, hodina a půl mi přišla jako věčnost, napětí či nějaká atmosféra zde prakticky neexistují. Děsím se toho, co mě čeká v ještě hůře hodnocených Čelistech 4. Tohle fakt nebrat. 0/10.

plakát

Smrtící bouře (2015) (TV film) 

Tak dobrá, přiznávám se. Bylo mi naprosto jasný, že to bude totální peklo, nicméně na čistý odpad bych to neviděl, a to především z toho důvodu, že mě hrozně bavil klaďas John Hennigan a záporák Joseph Gatt. Jejich akční scény se mi líbily, působilo to na mě jako takový zajímavý a vlastně i docela sympatický souboj pleš vs. máňa, oba se očividně snažili, i když jim stejně jako mě muselo být jasné, že z toho pravděpodobně žádný velký spektákl nebude. Ani bych se nedivil tomu, kdyby tohoto Terminátora z Wishe měli na svědomí borci ze studia Asylum... 1/10.

plakát

Poslední výstřel (2021) 

Jednoduchá, čistě oddechová záležitost, kde Liam Neeson jakožto mariňák ve výslužbě zachraňuje život malému mexickému migrantovi. Děj je tedy tak nějak dopředu už jasný, žádné velké zvraty nečekejte, snímek těží primárně ze stále ještě fungujícího charisma Liama Neesona, bez něhož by byl film jen nezáživný akční thriller se slabými záporáky a neatraktivními akčními scénami. Snímku rovněž pomáhá i poměrně příjemná atmosféra, není vyloženě hloupý, vizuál je v rámci možností snesitelný, takže pokud zrovna nemáte nic lepšího na práci, Poslední výstřel se s přimhouřením očí dá snést. 4/10.

plakát

To se vysvětlí, soudruzi! (2024) (seriál) 

Zpočátku jsem si říkal, že se asi stal zázrak. Česká televize po delší době přišla s originálním a nápaditým dobovým komediálním seriálem, který v té záplavě všemožných dramat a kriminálek působil jako blesk z čistého nebe. První čtyři epizody jsou i přes pár neduhů (nehezký vizuál, strašná kamera) suprové, každá má zajímavý příběh, překvapivé rozuzlení a člověk se i docela slušně pobavil. Od páté epizody jako by přišel zlom, najednou začaly být epizody šíleně nudné a zbytečně moc vážné, řeší se vesměs jen rodinná dramata, humor a odlehčená atmosféra se z ničeho nic prakticky zcela vytratily. Úplně nejslabší mi přišla pátá a šestá epizoda, tady jsem vyloženě trpěl, o něco lépe na tom byla vtipnější sedmá epizoda, na závěrečné epizodě se mi líbila ta návaznost na předchozí epizody, celkově pro mě ale byla druhá polovina seriálu velké zklamání. Herecké obsazení je jinak velice povedené, víceméně všechny postavy jsou dobře zahrané, bavili mě v podstatě všichni, nejvíc asi Jiří Macháček a Anna Fialová. Je obrovská škoda, že si tvůrci nedali více záležet na vizuálu a že seriál po celou dobu nedrželi čistě jen jako komedii, mohla to být totiž neskutečná pecka. 4/10.

plakát

Rebel Moon: Druhá část – Jizvonoška (2024) 

Jelikož se druhá část „velkofilmu“ Zacka Snydera Rebel Moon údajně natáčela souběžně s tou první, je jasné, že k žádnému zlepšení nebo nedej bože k poučení se z předchozích chyb dojít bohužel nemohlo. Dochází tedy k tomu, že Zack Snyder zas a znova opakuje ty stejné chyby, drží se stále stejného stylu a stejných postupů, takže co se týká zpracování, tak snímek je opět umělý a škaredý, minimálně dobrou polovinu stopáže tvoří prázdné a nudné scény, jež jsou ještě umocněny neustálými zpomalenými záběry, logika je často úplně mimo, některé scény jsou až vyloženě nesmyslné. Postavy jsou pořád stejně ploché a nevýrazné, světlou výjimkou je pouze záporák Ed Skrein. Některé jakože drsné a vážné scény jsou až směšně trapné, samozřejmostí je přehlídka všemožných klišé, film nezachraňuje ani akčnější závěr. V podstatě se jedná o stejný průšvih jako v případě předchozího Rebel Moon: První část – Zrozená z ohně, jen další zbytečně promarněné dvě hodiny. Takhle si fungující blockbuster rozhodně nepředstavuju, tohle je fakt megaprůšvih. 3/10.

plakát

Nene (2022) 

Zpočátku jsem měl trochu obavy, co mě ve snímku Nene čeká, tak nějak jsem doufal v podobný počin, jako byl například předešlý film Jordana Peelea My. Moc jsem se ani nespletl, opět se jedná o mysteriózní horor, jenž má zajímavý námět, je dobře natočený (chválím triky a efekty) a výborně zahraný (ústřední dvojice je vynikající), má silnou, místy až vyloženě děsivou atmosféru. Příběh má zpočátku spíše pozvolnější tempo, v žádném případě ale nenudí, postupně ale graduje až do monstrózního finále, na některé scény budu opravdu hodně dlouho vzpomínat, samotný závěr mi naproti tomu přišel takový nijaký. Celkově jsem s Nene spokojený, nečekal jsem až tak nápaditou a originální podívanou, všechna čest, Jordan Peele je talent. Jsem zvědavý na letošního Opičího muže. 7/10.

plakát

Indiana Jones a nástroj osudu (2023) 

Dlouhou dobu mi vrtalo hlavou, co vlastně o tomto návratu Harrisona Forda do jeho legendární role archeologa Indiana Jonese napsat. Doteď si totiž nejsem úplně stoprocentně jistý, zda se mi Indiana Jones a nástroj osudu líbil či nikoliv. Začátek mi přišel suprový, omlazený Ford vs. Němci silně evokuje Dobyvatele ztracené archy či Poslední křížovou výpravu, příjemně se zde hraje na nostalgickou strunu, za mě se jedná jednoznačně o nejlepší část filmu. Od začátku mě však šíleně bil do očí ten umělý, nudný a nepříliš hezký vizuál, CGI je zkrátka všudypřítomné, až mě trochu zamrzelo, že si tvůrci nedali s vizuálem více práce a sázeli ve většině případů na nenápaditou postprodukci. Příběh jako celek není nikterak složitý, v daném žánru úplný standard, zaujme jen v několika málo sekvencích (např. automobilová honička, bláznivý závěr…), má bohužel mnohem více nudných a hluchých míst, čemuž se vzhledem k nesmyslně přestřelené stopáži nelze moc divit. Chyběl mi humor a pověstné hlášky, film se bere zbytečně moc vážně, místo odlehčení se řeší stárnutí, navíc ne zrovna ideálním způsobem. Z herců jsem se těšil na Harrisona Forda a záporáka Madse Mikkelsena, prvně jmenovaný má stále určité charisma a Mikkelsen ty záporáky zkrátka umí. Bavil mě ale i Boyd Holbrook, kterého mám rovněž primárně spojeného se zápornými rolemi. Přestože se nejedná o vyloženě špatný film, tak musím přiznat, že jsem i vzhledem ke všem okolnostem čekal mnohem, mnohem lepší podívanou. Hodnocení jsem chtěl původně nechat vzhledem k mým sympatiím k celé sérii a nostalgii o malinko výš, než bych dal za normálních okolností, nicméně čím dál tím víc se kloním spíše k tomu průměru, ačkoli jsem i tak rád, že jsem opět mohl vidět Indyho v akci. Pravděpodobně naposledy. 6/10.

plakát

Lítá v tom (2023) 

Další česká, resp. slovenská romantická komedie, jež má oproti zástupu svých konkurentů hned několik výhod, a sice že není vyloženě trapná, má příjemnou atmosféru a občas dokáže i pobavit. Z herců mě nejvíce zaujaly dámy Kristína Svarinská a Taťjana Medvecká, ujde ale i Kryštof Hádek. Snímek i překvapivě docela rychle uteče, takže není to žádná velká zívačka. Lítá v tom není žádná extra kvalitní či originální komedie, spíš taková nenáročná, snesitelná blbina na jedno zhlédnutí. 4/10.

plakát

Aristokratka ve varu (2024) 

Matně si vzpomínám, že předchozí Poslední aristokratka z roku 2019 byla sice solidní peklo, ale že herci byli docela fajn a na české poměry to bylo vcelku pěkně natočené. To stejné by se dalo říct i o letošním pokračování s názvem Aristokratka ve varu, s tím rozdílem, že mi film přišel ještě o trochu trapnější a hloupější. Jinak vše zůstalo při starým. Humoru je zoufale málo, většina situací je spíše trapná než vtipná, dialogy místy strašně tahají za uši, samozřejmostí je spousta hluchých a nudných míst. Z herců mě nejvíce bavila ústřední dvojice Hynek Čermák a Tatiana Dyková, Simona Lewandowska mi svým projevem občas dost lezla na nervy, ostatní herci tak nějak ani nemají čím zaujmout. S finálním hodnocením dost váhám, jedna hvězda mi přijde málo, dvě zase moc... Tak či tak to bylo jen další utrpení, další prázdná rádoby komedie, kterou zachraňuje jen to, že má dobré hlavní herce, občas příjemnou atmosféru, slušnou hudbu a snesitelný vizuál. 3/10.