Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krimi
  • Horor

Recenze (752)

plakát

Atlas ptáků (2021) 

Stejně jako u předchozích Omerzuových filmů si kladu otázku: co tím chtěl básník říct ? Mělo to být varování starších žen před podvodnými nápadníky z internetu ? To je snad na celovečerní film málo. Nebo to měl být obraz narušených vztahů v bohaté rodině ? Na to je ale vykreslení postav a vztahů mezi nimi málo propracované, jen naznačené, nedotažené. Vyloženě mě štval hloupý a trapný nápad s ptačími komentáři a doslova useknutý konec. Stejný námět zkrátka mohl být (scenáristicky) zpracován mnohem lépe a důkladněji. Jinak natočeno je to profesionálně, zahráno většinou taky, i když z herců vyniká jen Alena Mihulová. Miroslav Donutil hraje jen x-tou variaci Doktora Martina.

plakát

Moonfall (2022) 

Céčko s áčkovým rozpočtem a triky. Větší snůšku kravin jsem už dlouho neviděl. Tahle sci-fi má mentální úroveň šestiletého dítěte. Na druhé straně to má bleskové tempo a pořád se něco děje, takže jsem se nenudil. Ale Emmerich by se na podobné bláboly už měl vykašlat, ty byly mimo už tak před dvaceti lety.

plakát

Prvok, Šampón, Tečka a Karel (2021) 

Asi se budu opakovat, ale námět i postavy měly větší potenciál. Mohla to být lepší komedie, než ve výsledku je. Humorné situace jsme už většinou viděli mnohokrát v řadě jiných filmů a skoro vždy byly i lépe zrežírované (Hartl jako režisér - no, vlastně i jako scenárista - je dost neinvenční). Párkrát jsem se zasmál, ale čekal jsem, že se budu bavit víc. A herci ? Nejvíc se snaží Pechlát, Čermák je úsporný, ale přesný, Hofmann nedostal příležitost předvést, co umí, a Švehlík hraje stejně jako vždycky. Z ostatních nezaujal nikdo, přestože v epizodních rolích hostuje asi padesát českých hereckých hvězd současnosti.

plakát

Praga pana Příhody (2021) 

Nevyrovnaný film, při vší úctě k panu Příhodovi. Kromě zajímavého vyprávění pana Příhody, záběrů z jeho soukromého archivu a dokumentárních záběrů film obsahuje i spoustu hraných scén, ale jejich kvalita je kolísavá. Lépe vyšly retrospektivní scény (i díky výkonu Štěpána Tučka v roli mladého Příhody), zatímco záběry ze současnosti jsou často herecky, obrazově i zvukově podprůměrné. Zvlášť celá sekvence v kanceláři primátora je natočena vyloženě amatérsky. Záměr byl jistě chvályhodný, ale nehodnotím záměr, nýbrž výsledek.

plakát

Marťanské lodě (2021) 

Kyšperský zpracoval události ze svého života, které jsou pro něj jistě zásadní a důležité, ale pro diváka ne moc zajímavé. Navíc je to natočeno chladně, s odstupem, bez emocí, bez invence, bez šance diváka jakkoli citově zaangažovat. Kyšperský jako herec je bohužel dřevo (paradoxně, když hraje sám sebe), většina ostatních na tom není o moc líp, takže jediný, kdo drží film nad vodou - nikdy bych nevěřil, že to někdy řeknu - je Eliška Křenková. Ne ani tak hereckým výkonem, ale tím, že jako jediná vyzařuje určité kouzlo a charisma. Hudba nic moc, zvuk podprůměrný.

plakát

Mstitel (2021) 

Co to jako bylo ? Pokus o bláznivou komedii ? Bláznivé to tedy je, ale komedie určitě ne (zasmál jsem se snad jednou dvakrát). Přitom děj, některé situace i postavy (Šteindler a Tomicová jako sousedi) mají určitý potenciál, jenže to by scénář musel psát někdo příčetný a hlavně vtipný a režírovat by to musel člověk s citem pro komediální timing (obou funkcí se ujala Lucia Klein Svoboda, která tedy nesplňuje ani jeden tento předpoklad). Z celého filmu je navíc na hony cítit snaha za každou cenu šokovat, ovšem tato snaha vychází naprázdno, protože dnešního diváka jen tak něco z míry nevyvede, a už vůbec třeba mužská nahota. Oceňuji snahu rozčeřit stojaté vody české komedie, ale k čemu to, když ve výsledku je to stejný nevtipný blábol, jako většina vztahových a romantických komedií, které se tu točí jak na běžícím páse.

plakát

Ambulance (2022) 

Ten film je prakticky nepřetržitá akce - a přitom je to taková nuda. Nevím, proč si Bay myslel, že dvouhodinová honička se sanitkou po městě může udržet divákovu pozornost tak dlouho. Tohle není Nebezpečná rychlost, která měla nápad, jak diváka držet v napětí po celou dobu. Já se začal nudit už po půlhodině. Napětí žádné, logika absentuje, o humoru ani nemluvě (kromě toho nechtěného)... A nejvíc mě naštval závěr, kdy všichni vychvalují černocha, jak tomu policajtovi zachránil život (včetně poldy samotného), přičemž asi zapomněli, že tentýž černoch ho předtím dvakrát postřelil a těžce zranil.... Nedoporučuju.

plakát

Bod varu (2021) 

Jednozáběrové filmy mám rád, ale taky to musí být o něčem. Tohle je celkem o hovnu. Běžný ruch jedné restaurace je zachycen docela věrně, technicky dobře zvládnuto, nicméně je tu asi padesát postav, o nichž se skoro nic nedozvíme, je tu řada minipříběhů, které většinou nikam nevedou, kuchaři i číšníci si počínají neprofesionálně, herecké výkony jsou slabé a navíc mi nějak uniká, co tím vším chtěl básník říct. Nic mi to nedalo. Nebudete se sice nudit, ale ani bavit. A neutkví vám to v paměti déle než pár minut.

plakát

Vem si mě (2022) 

Ale no tak. Už výchozí situace je totálně nevěrohodná a zbytek filmu na tom není o nic líp. Nevěřil jsem ani jediné scéně. Nepravděpodobné a nevěrohodné i na poměry hollywoodských pohádek. A Jennifer Lopez už je hodně po sezóně. P.S. Teď jsem si všiml, že to měla být komedie. Díky za info, z filmu jsem to nepoznal.

plakát

Svätý Max (2022) (seriál) 

Příjemný nenáročný seriál se slušným scénářem (bodejť by taky ne, když je to podle zahraniční předlohy), bohužel s otevřeným koncem (asi nás čeká druhá řada). Docela mě překvapil Vincent Navrátil, který je sice jako autor naprosto marný (cyklus První dobrá), ale herecky seriál v pohodě utáhne. Ještě víc mě zaujala sympatická a neokázale půvabná Martina Zábranská a celkově v hereckém obsazení není slabé místo (dokonce i Adam Mišík tu téměř působí dojmem, že umí hrát). Jeden z mála českých či slovenských seriálů posledních let, který mě bavil (a neštval).