Reklama

Reklama

Neznámá síla vychýlila Měsíc z oběžné dráhy kolem Země. Poslala jej směrem, který bude znamenat konec života, jak jej známe. Do jeho kolize se Zemí zbývají pouhé týdny a ničivé záplavy, tsunami, zemětřesení a požáry jsou jen začátek. Svět stojí na pokraji zničení. Bývalá astronautka, nyní výkonná ředitelka NASA Jo Fowler (Halle Berry), je přesvědčená, že možná zná klíč k záchraně nás všech. Problém je, že jediní dva lidé, kteří jí věří, jsou astronaut Brian Harper (Patrick Wilson) a konspirační teoretik K.C. Houseman (John Bradley). (Bioscop)

(více)

Videa (13)

Trailer 10

Recenze (549)

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Ať dopadne LIGHTYEAR jakkoliv, pochybuji, že co do míry zábavnosti letos něco překoná jiné vesmírné dobrodružství: MOONFALL. (A mít to premiéru vloni, mělo to být nominováno na místo DON´T LOOK UP na Oscara, protože je to vtipnější a filmařsky kreativnější.) V jeden moment ve filmu postava konspirátora řekne, že jí vybuchl mozek, což je stav, s nímž se publikum pravděpodobně dokáže identifikovat. Jeden evropský kritik sledování snímku přirovnal k ekvivalentu toho (a teď parafrázuji), když máte hlavu v mikrovlnce a váš mozek se pomalu roztéká. Není to tak úplně přesné, příhodnější mi přijde napsat, že obdobou je něco, co končí lobotomií, ale nedosáhne se jí postaru skrz nosní dírky a dlátkem, jelikož Emmerichem preferovaným otvorem je ten anální. První hodinu se totiž budete ošívat a bude vás z toho mírně bolet zadek, protože Emmerich zas a znovu zesiluje všechna možná klišé a konvence, aby mohl pro mainstreamové publikum srozumitelně a usledovatelně experimentovat s vyprávěním (jeho sbíhavostí, postupným propojováním několika linií a postav). Co do propojování linií tak ale činí mnohem méně nápaditě než ve WHITE HOUSE DOWN, co do počtu postav a přepínání mezi hledisky navíc od druhého DNE NEZÁVISLOSTI a MIDWAY slevil z jejich množství. Plus z kombinace desaturovaného obrazu (pokud v kině nebyla vysvícená lampa), extrémně nízké hloubky ostrosti, dosvěcování tmavých záběrů umělými zdroji v předkamerovém prostoru a laciných green screenů z kategorie screensaveru fakt bolí oči.__________ Druhá hodina ale přichází s takovým bat-shit craziness, že je vše předchozí skoro odpuštěno. Snímek totiž prvních šedesát minut co do nastavení světa příběhu, fyzikálních zákonů a elementární logiky všech zúčastněných přejímal perspektivu jedné z hlavních postav. Konkrétně konspirátora, odborníka na smyšlenou pavědu zvanou megastrukturalismus, dokazujícího, že skutečné vědní disciplíny jako strukturalismus a post-strukturalismus svět nespasí, protože ty slouží leda pro boostrování ega narcistům a autistům. Druhých šedesát minut si ale film řekne, že to nestačí, a tak přejme perspektivu vedlejší postavy: zhuleného konspirátora, který, pokud v životě někdy něco četl, tak pouze Dänikena (a možná verneovky, zejména Cestu do středu... Měsíce/duté megastruktury) - a rozhodně má hodně rád oba DNY NEZÁVISLOSTI, 2012 kříženou se ŠÍLENÝM MAXEM, (C)ARMAGEDDON, GRAVITACI, TRANSCENDENCI, SHARKNADO, PROPAST, INTERTELLAR a 2001: VESMÍRNOU ODYSEU. (Představte si klimax, kombinující PROPAST, DEN NEZÁVISLOSTI, INTERSTELLAR a 2001: VESMÍRNOU ODYSEU. Pokud vám vybuchl mozek jenom při té představě, vítejte do klubu.) Emmerich (a jeho scenáristický tým) jako správný béčkař, kterému studia dávají áčkový rozpočty, znovu brakuje, co se dá, a své propojování řady linií a skupin postav - v druhé půlce za pomocí křížového střihu - přenáší na intergalaktickou úroveň. Pro seriály, které si pozornost udržují vršením absurdit, se uplatnil termín jump the shark (skok přes žraloka), odvislý od jednoho pořadu, ve kterém postava skutečně přes žraloka skočí na vodních lyžích. Pro Emmerichovu katastrofickou filmografii je oním momentem sekvence přesně v bodě obratu v šedesáté minutě, kdy má posádka vesmírné lodi (s nápisem "Fuck the Moon"), dovezené z muzea, vzlétnout, čehož dosáhnou díky antigravitační vodní vlně, která je pomůže bez dostatečného motoru vynést do vesmíru, jelikož Měsíc se blíží a nehledí na gravitační, fyzikální ani jiné zákony. Jump the Shark, Fly with the antigravity wave. M-I-L-U-J-U-T-O. () (méně) (více)

dr.horrible 

všechny recenze uživatele

Rovnako detinská stupiditka ako Geostorm. V céčkovej produkcii to môžem, v áčkovej to neuráža len logiku a zdravý rozum, ale hlavne tých hercov. Tak trochu anarchisticky som sa bavil, pretože keď je na filme zlé konzistentne úplne všetko, a niekto mu zaplatí efekty, vyššo-ligových hercov a pošle ho hrdo do kín, tak si toho buď musí byť vedomý, alebo je Ed Wood. Jedno aj druhé je zábavný extrém. A Moonfall pozerá na fungovanie sveta hravou optikou predpubertálneho dieťaťa, nerobí si hlavu s náväznosťou scén, miznúcimi postavami (a scénami), nulovou gradáciou napätia (a budovaním vzťahov), alebo samotnou absenciou finále, a proste len tak buzzlightear-ovsky si ide svoje, čo je u mňa furt guilty pleasure. ()

Reklama

Shakers 

všechny recenze uživatele

Mám pocit, že Roland príde ráno do práce pozdravy chlapcov rodnou nemčinou, Kurvahošigutntag a potom im predstaví ďalší námet, v ktorom zničí zas pol zemegule. No a chlapíci od písacích strojov mu len majú napísať nejakú omáčku okolo tej devastácie. Bavia ma Emmerichové filmy a bavil ma aj tento aj keď je to kvalitou čoraz slabšie. Z fyzikálnych zákonov som nikdy nevynikal, ale to čo sa deje tu, je horšie ako moja písomná práca na strednej. A poviem vám, že je mi to vlastne jedno. Prvá polka mi prišla dosť nevýrazná, ale ta druhá, kde sa utopí celý rozpočet je skutočne nabitá, zaujímavá a nečakal som, že dostaneme až takéto sci-fi, ktoré trošku pripomenie a vykradne v závere Cameronovú priepasť. Takže čo nám vlastne Moonfall ponúkne ? V podstate to čo nám vždy Roland dodal. To je masívna deštrukcia, obrovské tsunami, fajn hercov, efekty, americké vlajky, znova zničení Chryslerov mrakodrap a hromadu logických blbostí, ktoré majú diery ako ementál. Neviem koľko týchto Rolandovych katastrof ešte prežijem, ale tuto som úspešne prežil a celkom som sa aj zabavil, akurát o dosť menej oproti jeho predošlým filmom. 55% - 3* ()

Nevka 

všechny recenze uživatele

Neuvěřitelná otrava. Pár docela zajímavých destrukcí je utopených v 130 minutách nudy. Nechtěl jsem moc... Stačila mi jednoduchá zábava na odreagování, ale bohužel jsem nedostal ani to. Samotná myšlenka má sice ve svém jádru potenciál, ale nedokáže diváka adekvátně zabavit. Kdybych po dvou letech nešel na 4DX, asi bych to protrpěl ještě více. ()

pepo 

všechny recenze uživatele

Nech mi nikto netvrdi, ze to nie je remake nejakech zabudnutej 50's beckovej pecky. Posobi to ako keby Mal George Pal sucasnu technologiu a chcel si natocit svoju Vesmirnu odyseu, pripadne Interstellar. Je to sice debilne za hranicou vsetkych moznosti, ale strasne dobre som sa bavil. Guilty pleasure ako hrom. 7/10 ()

Galerie (97)

Zajímavosti (16)

  • Film byl natočen za 61 dní. (Lajty)
  • Pro film bylo vytvořeno 1 700 vizuálních efektů, na kterých se podílely čtyři různé společnosti. (fiLLthe3DD)
  • KC (John Bradley) ve filmu popisuje incident, při kterém na povrch Měsíce spadla nádrž s palivem a Měsíc se rozezněl jako zvon. Tato událost se skutečně stala a měsíc skutečně vydával dunivé zvuky podobné zvonu. (NiWi)

Související novinky

Komiksový Morbius se odkládá

Komiksový Morbius se odkládá

05.01.2022

Fanoušci Jareda Leta a komiksového univerza od Sony (do kterého se zatím počítají jen dva Venomové) dostali ze začátku roku špatné zprávy. Snímek Morbius se totiž odsouvá rovnou o tři měsíce dál,… (více)

Krásné Vánoce a PF 2022!

Krásné Vánoce a PF 2022!

24.12.2021

Přestože bylo letos velkých filmů obecně méně, protože kina začali otvírat až na konci května a Tomu Cruisovi se ještě nechtělo riskovat s Mission: Impossible 7 a Top Gunem, dočkali jsme se několika… (více)

Emmerichova novinka našla hlavní hvězdu

Emmerichova novinka našla hlavní hvězdu

13.05.2020

Chystaný katastrofický snímek Rolanda Emmericha (Den nezávislosti, 2012) Moonfall obsadil představitele hlavní role. Bude jím herec a komik Josh Gad (Kráska a zvíře). Film vypráví o tom, jak je Měsíc… (více)

Roland Emmerich zničí Měsíc

Roland Emmerich zničí Měsíc

09.05.2019

Režisér Roland Emmerich (Den nezávislosti, 2012) má pověst tvůrce, který rád ničí věci. Města, planety, kariéru Williama Shakespeara – ve jménu zábavy to zničí všechno. Jeho nový velkofilm Moonfall… (více)

Reklama

Reklama