Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Animovaný
  • Drama
  • Krátkometrážní
  • Komedie

Recenze (17)

plakát

Hnus (1965) 

"You don't have to be alone anymore, you'll finally be happy thanks to me.  How did you get on with your snow queen? She just makes herself unavailable."Wow tak toto jsem opravdu nečekal. Na to, že tohle je v podstatě můj první film/ vstupní bod do tvorby Polanského (Pianistu jsem bohužel viděl ve škole přerušovaně), tak jsem zcela ohromen tématy a myšlenkami filmu. V životě bych neřekl, že uvidím film na téma Mee too či obecně feministických projevů, nebo jenom problematiky stalkerů a mužské nadrženosti ve filmu starém rovných 60 let. Době kdy ženy měli z dnešního pohledu naprosto stereotypní úděl ve společnosti.  Samozřejmě je to kolikrát ještě v plenkách. Například zárodek hororu tu je, ale naprosto už dnes úsměvně, jako taková hororová fosilie. Přesto je o to zajímavější sledovat. Polanského scénář byť je už ke konci úmorný a neuspokojivý zakončením, tak ale má neskutečný cit pro detail. Velice organický. Minimálně z dnešního pohledu to měli ženy tehdy nesmírně těžké.... O to více mě překvapuje jak aktuální nadhled Režisér už tehdy měl. Naprosto až děsivě přesně tu replikuje dennodenní nástrahy života mladých slečen a to a sice nevhodné návrhy... Neodbytnost kor u slabších uzavřenějších slečen. Jenom na nuancích to perfektně ukazuje jak si představuje vztah jakýkoliv ženy vs muži a je to velmi zajímavé sledovat. Kolikrát jsem předpovídal reakci mužů na jisté věci o minuty dopředu. Sice hlavní herečka dle mě osobně dost přehrává v traumatizujících momentech, ale to je očividně záměr režiséra + se tehdy dost dával důraz na teatrálnost a dokáže to být nepříjemné.  Zápletka tohoto filmu není absolutně vyhnaná do extrému. Věřím, že už se to stalo. Hlavní postava je evidentně nejen slabomyslnější, ale primárně trpí nějakým nižším EQ + jistou labilitou, což skvěle nahrává různým dravcům z velkoměsta. Ti bohužel podcenili stav mladé slečny😉. Je tu tak zajímavé sledovat i boční linky ala Kostel... Který očividně poukazuje na jisté sny hlavní postavy a snadno se dá pochopit co by chtěla ona a ne všichni ostatní. Na myšlenky zkrátka neskutečně bohaté dílo, které bych ale nedoporučil všem, protože je to jedna  absolutní Slow burn až do posledních minut a osobně to dalo zabrat i mě. Zkrácení o 15/20 minut by bylo nesmírné efektivní, protože tu stejně sledujeme téměř jenom dění v jednom bytě a jisté vidiny hlavní postavy. Ty jsou navíc velice originálně i vyprávěné vizuálně a vidíme kolaps hlavní postavy na nejenom materiální stránce bytu (Zajíc)....... Ale i mentální (zdi)....... Hudba mi třeba přijde trošku nahodilá ne vždy se hodící do vypjatých momentů, ale to jenom potrhuje velice netradičně sestavený film. Kdyby tedy film zrychlil o 10-15 minut a konec byl daleko údernější, protože ten se dle mě trošku rozpadá a neposkytuje jak potřebné odpovědi, tak pocit zadostiučinění. Vůbec bych neváhal nad silnou 9, kdyby se to nezačalo rozpadat ! Takto byť neskutečně nasycen dojmy a myšlenkami, tak s  lehce hořkou pachutí na konci dávám silnější 7. PS: Chlapy nedoporučuji tlačit na pilu v případě zdánlivě nedostupných žen... Nemusí to dopadnout nejlíp pro vás :)

plakát

Všichni moji cizinci (2023) 

"I was just struggling through life... But you passed !" Ze začátku se zdálo krkolomné (začátek vztahu) ale sexy ! Pohledných věcí je tu více. Režie je vyloženě pastva pro oči a na opravdu malém prostoru v podstatě dvou míst hrozně moc muziky. Atmosféra je výjimečná a velmi komfortní. K sežraní je i primární duo Scott a Mescal. Ten je tu nečekaně charismatem zcela přetékající byť má menší roli. Trošku mi přijde úsměvná podobnost s jistou jeho postavou jinde. Avšak kdo mě naprosto překvapil byl Andrew S. Neviděl jsem ho téměř nikde a moc mě nebral, ale tady prodal naprosto procítění výkon plný nuancí. Snadno se s ním dá ztotožnit hlavně v dnešní osamělé době. Tudíž on je velké překvápko a i přes okázalejšího Mescala je to One Man show. Power of love   a obecně poměrně trefný a emočně nabitý OST tak nějak zpětně teaseruje jisté věci, které se zde stanou. Nechci vůbec spoilerovat, protože to u tohoto filmu bude mít dost velký negativní efekt... Ve zkratce tedy můj jediný problém tkví v tom, že na začátku máte jistou představu o tom, jaký příběh sledujete i když je zvláštně vystavěn, ale později se to co 20 minut stává něčím trochu jiným  a tak mě to co chvíli vytrhlo z dění. Primární chyba je tedy neukotvenost a nedostatečné nastínění poměrně zásadní změny statusu Quo. Ono když se dočtete, že to lehce mění původní mangu a v čem, tak vlastně vidíte, jak tvůrce přidal spoustu svých myšlenek co už tak původně dost originálního příběhu, který ale spolu nedrží koherentně a tak původní linka v bytě + velmi originální řešení rodičovských problémů nezapadá nejlépe do motivů nových. Konec pak tedy zpětně vysvětlí spoustu bizarních momentů předtím a pozvedne tak nějak celý film o dost výše a dokážu si představit kultovní status za pár let hlavně u nehetero skupin, ale na tak silný příběh holt bylo potřeba trošku zručněji nastínit jisté věci. Velmi zmatených 8 z 10 a znovushlédnutí a následnému přehodnocení se nebráním.

plakát

Jan Žižka (2022) 

"ktož jsú boží bojovníci" "Death bring life💍" Jan Žižka je pro začátek promarněný potenciál.  Film silně stahuje dolu zběsilý střih kdy pořádně ani nevíte co se děje a kdo koho zabil, či to shazuje už tak nefunkční akci.... Ta samotná by byla skvělá. Je řádně krvavá a explicitní a nekompromisní, ale díky těm střihům a zkratkovitosti je spíš unavující než lákává. To je problém pokud je s přehledem největší lákadlo filmu akce, která tu ve stopáži hraje silnou roli. Zdaleka největším problémem je pak scénář, kdy mě to velmi mrzí, protože zbytek skrýval takový potenciál, že to mohl bez nadsázky být film pro Čechy tak legendární, že by byl  i po 100 letech naše kultovní dědictví.  Scénář není vůbec koherentní či sourodý v narativu (např: první polovina politikaření a heist / druhá je v podstatě love story.) Do takové míry, že neví čím chce být a tak nic nefunguje zcela a třeba politika, která je tu ze začátku velmi zestručněna, což by bylo asi lepší, je pak zbytečně rozvíjena v půlce filmu, kde jsou zrady co 20 minut a stává se v tom nepřehledný chaos. Scénář vůbec nevyužívá zajímavé dílčí prvky... Například vykoupený bojovník z nepřátelské armády či romantická linka filmu, což mu osobně neodpustím nejvíce. Naopak tu volí občas zvláštní věci ala CGI lev před koncem. Obecně za vcelku malý rozpočet na poměry Hollywoodu navařil Jákl až moc muziky přesto, že ji občas zbytečně překořenil CGI modely, které vypadají příšerně kolikrát a hrozně potápí dané scény a jinak přenádherné scenérie. No a co zbylo ? Hudba je výborná mimo to, že něco mi třeba nesedlo, tak například Ktož jsú boží bojovníci či originální folklorní OST fungovalo více než dobře a opravdu dokázalo emočně fungovat. Herci vlastně všichni více či méně sedli až podezřele dobře do svých rolí. Vyjma Zikmunda, který mi osobně jak herecky, tak stylem provedení vůbec nesedl a lezl na nervy. Přesto Foster v roli Žižky kupodivu sedí a funguje naprosto až mě to osobně překvapuje a to samé Sophie v roli Kateřiny. Celkově ti dva a režie jsou asi to nejlepší na filmu. K režii samotné... Ta má nejenom neustále předkládá nějaké pěkné či netradiční záběry, ale Jákl dokázal prokázat i nějaký svůj vlastní styl a tradermarky si vytvořil. Z hlavy asi nikdy nedostanu jeho dronové jakoby 2D záběry ze vzduchu. To beze srandy využívá co 5 minut až možná nadužívá, ale vypadá to aspoň good. Jindy zase nestandardně záběruje.... Viz celý  epilog s tím pravým Žižkou, kterého jsme asi chtěli všichni vidět. Jeho záběr na brnění bylo něco co jsem snad ještě neviděl a vypadalo to tak skvostně až jako epos, což je něco co měl být celý film, avšak z logických rozpočtových důvodů je to stěží origin dost možná původně zamýšlené trilogie, který bohužel podkopal jak jsem zmínil výše scénář a tak třeba ani Žižka(hlavní postava) nedostatečně prokazoval svoji genialitu a prozíravost, která z něho dělala dodnes jednoho z nejlepších vojevůdců. Tento film má opravdu od dokonalosti daleko a naprosto rozumím v podstatě jakémukoliv hodnocení od 2 do 4. Já sám s tím měl obří problém, protože jsem byl někde na 3+, ale ta romantická linka, která tu bohužel nedostává nejlepší péči z nějakého mě neznámého důvodu dokázala i fungovat a je tu hned několik nápadů, které jsou hrozně silné a mám pro ně osobně slabost. Viz nápad využívat toho, že princezna je v podstatě Macguffin pro celou Evropu a film. Ačkoliv bych si tedy přál podstatně delší a hlavně lépe napsanou tuto romanci, tak přes tohle všechno pravděpodobně chemie Fostera a Sophie dokázala zafungovat na mě a pomyslná oběť byť byla podaná lehce otřepaně tak na mě fungovala a až dokonce emocionálně strhla. Husí kůži jsem dokázal mít v tomto nesoustředěném marasu rovnou natřikrát a to se mi nestává tak často... O to více ten nenaplněný potenciál bolí. Tudíž na následky finálního symbolismu s prstenem, sympatickým výkonům a reálné nějaké dávky vlastenectví, které jsem v sobě už dlouho nepocítil dávám prozatím Žižkovy velmi jednookou 7. S tím, že ho nevidím naposledy a až rewatch snad potvrdí či vyvrátí, že v tomto příběhu se skrývalo kdysi něco starodávného epického co by bylo odkaz našeho národa světu.    

plakát

Rusalka (1997) 

Neokoukaná stylizace v kombinaci s nádhernou animací, která přetéká nápady a je podpořena velice silným a krásným příběhem, tak dělá z Rusalky jeden z nejsilnějších zážitků na poli krátkometrážních filmů pro mě.  Příběh sám o sobě může působit jako velmi prostý a přímý, ale opak je pravdou. To, že se jedná o metaforu do jisté míry potvrdí až velmi přepadový a chaotický konec, který může kde koho velmi zmást. Pakliže se ovšem zamyslíte o něco déle nad jistými indiciemi a narativem příběhu dostaví se silná a katarzní vlna emocí ! Až ta potvrdí skutečnou hloubku a až literární poetiku tohoto příběhu.

plakát

To se mi snad zdá (2023) 

"I WAS YOUR NIGHTMARE"Myslel jsem si, že nový film Cage, kterého nijak extra nevyhledávám bude noční můra, ale naopak ! Držel jsem si od toho odstup a čekal poměrně přímočarou srandu. Nemohl jsem se více mýlit. Jde o neskutečně komplexní případ jak už bylo mnohokrát řečeno cancel culture, který avšak ne jako většina filmu bere na paškál 2 věci a s tím pracuje dokonce. Ten  film zvládne předat velmi plynule minimálně tak 9 .Rozpracovává je za necelé dvě hodiny naprosto sebejistě až do konce.....  To se mi snad zdá. Cage tu nepřehrává moc a Average guye podává naprosto uvěřitelně bez sebemenšího problému. Dlouho mě film tak moc nenabil dojmy a tématy, nad kterými uvažuji do teď. Den po shlédnutí... Věřím, že jsem nepostřehl ani celistvý obrázek jaký extrémně nadějný režisér vysnil na plátno. Možná  je smutné / správné, že jsem se ve spoustě situací dost viděl jak já, tak moje generace. Velice trefná kritika, asi nejlepší na toto téma. Hodně lidem vadil konec, nevím přesně která část, influenceři třeba byli jisté rušiví, ale vlastně dávali zcela smysl. Určitě bych klidně ještě tempo o malinko zrychlil a měl jsem ze začátku hlavně problém se zběsilým střihem + mi  přijde, že když víme, že to šlo replikovat, tak bych si přál vědět proč vlastně zrovna on tímto trpěl. Pakliže jsem se přesto přenesl, tak mi vycházela původně silná 4. Ovšem jak jsem viděl zúročení Fredyho a hlavně toho fucking kostýmu... V tak dreamy scéně jednoduše mi přišlo, že se mi to musí snad celé zdát ! Cancelnutých slabších 9 nočních můr z 10 snů.

plakát

Chraň nás od zlého (2014) 

Every time I listen to your radar, the doctors is sewing you up.   What the fuck, why is Lucifer playing the Doors (People are strange) right now ?! Hmm lehce smekám klobouček ! Sice není tento počin, tak skvostný a scénářem vypiplaný jako korunní klenot Scotta.... Ten je dodnes nepřekonán, přesto jsem v menším úžasu.  Viděl jsem v poslední době řadu průměrných / tuctových hororů ( jak ironické, že jednička je na vrcholu žánru a dvojka tak nudná a zaměnitelná) , které mě jen ubíjeli a kolikrát nudili a to byli horory, které mají vzbuzovat přesný opak. Tady je to avšak jiné. Definitivně mohu říct, že Scott D.  je jeden  z pravděpodobně top 15 nejlepších hororových tvůrců  současnosti možná i all time pro mě a zatím každé jeho dílo ve mě vyvolalo silné emoce a bylo naprosto nezaměnitelné. Scott sice nemá jasný styl na lehké identifikování ala Snyder/ Ritchie, ale kameru má nápaditou atmosféru naprosto perfektní a vede herce k naprosto uvěřitelným a silným výkonům + to celé obalené v netradičně pojatém duchařském příběhu.  Ohledně filmu samotného.... Tempo bezchybné. Dlouho se mi nestalo u filmu, aby mě tak vtáhl a já naprosto přestal vnímat čas (hodinky), možná tomu pomohlo i popůlnoční sledování.  Neubral bych  ani minutu navíc. Atmosféra připomíná místy ty nejlepší thrillery ala Zodiac od FInchera a to, že většina filmu je v noci a za deště dělá své... Prolog  v Iráku mě odzbrojil hned z kraje, protože si nevzpomínám kdy naposledy někdo tak dobře nasvítil noční přestřelku jen za pomocí měsíce...  V základu se Scott ovšem drží tradičního pojetí hororu a tak tu je celkem 7 jumpscarů, které na první dobrou jdou označit za obyčejné levné lekačky. Avšak jejich rozmístění v moment, kdy to reálně nečekáte ala Wan či to, že děsí obyčejnými věcmi kolikrát, tak bourá vaše očekávání (Pes/ Lev). Což minimálně na mě zafungovalo po každé a na rozdíl od této exemplární katastrofy jsem se reálně po každé zaslouženě lekl a to už je něco co se mi dlouho nepřihodilo. Příběh se může zdát velmi ohraný a předvídatelný, ale opak je pravdou. Tím, že film je v podstatě slepenec událostí co se reálně stali i nestali jednomu policistovi v NY, tak i samotné vyvrcholení filmu je velmi zvláštní a nemusí sednout každému, já to naopak kvitoval, protože mi tady Scoťík dámy a pánové nadělil pravděpodobně nejlepší vymítaní jaké jsem kdy viděl !!! Není to jediné vymítání ve filmu, ostatní jsou standard, ale s tím finálním si dal Scott takovou výstavbu a práci s gradací + foreshadowingem, že jsem klepal nohou a točil se na židli po celou dobu a byl naprosto pohlcen scénou, u které nebylo jasné jak dopadne až dokonce. Sice nemusí někomu sednout docela basic oblečení hlavní nemesis, ale její ztvárnění make up a asi CGI na konci bylo ultimátní a pravděpodobně více nechutnou loutku Luciférka těžko hledat. Mimo tedy poměrně originálně zaobalené střípky z různých případů musím pochválit i herecké výkony kdy Eric se zhostil hlavní postavy úplně na pána a fandili jste mu velmi snadno a brzy. Kontroverzní kněz pak byl třešničkou filmu, kdy hádám pro některé si i film ukradne na rozdíl ode mně. Samotný konec mě překvapil a můžu říct, že spíš mile než co jiného, avšak i pobavil OST, které tady sází převážně na licencovanou hudbu avšak s ní skvěle pracuje a taková songa People are strange tu má i docela velkou roli a její scéna u výtahu dodala filmu velice zvláštní šťávu, takto se má pracovat s OST Espinozo ! Film maximálně doporučuji na nějaký ten večer, kdy budete doma sami, moc se těším jak mě odzbrojí Derrickson příště. Co se týče negativ tak jedinou, kterou mám jsou občasné scénáristické berličky , které si mohl tvůrce odpustit či nějak obejít (celá ta hra s noži = osud kámoše, znovuobjevení adresy pachatele, Zvláštní jednání hlavní postavy v italském době během Iráku atd. )Spoustě lidem by to srazilo hodnocení na 4, ale tohle mi přišlo jako tak mimořádná žánrovka, která má v sobě dokonce jedny z nej prvků v celém žánru, že dávám vymýcených 9 vymalovaných baráků z 10. ✟

plakát

John Wick: Kapitola 4 (2023) 

"Yeah. Guns I need  lots of guns. Caine !"  Skutečně se to stalo..... Renesance akčního žánru ve filmech proběhla letos v tomto filmu a pravděpodobně nastavila laťku tak vysoko, že další dekádu nebude mít konkurenci.  Většina lidí oprávněně předpokládala, že tento díl už selže a narazí na velký problém, protože už třetí díl  zašel tak daleko, že jednoduše nikdo nečekal, že by šlo jít ještě dál. No a on to ten blázen Stahelski dokázal. Toto je tedy zkrátka akční masterpiece v nejnaleštěnější formě. Jsem strašně rád, že Keanu definoval tento žánr už před 20 lety s Nyem a dokázal ho definovat trochu jinak i za dalších 15 let s Wickem. Jestli toto není pravý akční herec, tak už vážně nevím kdo jiný ano. Stopáž se může zdát přepálená či odrazující, ale vzhledem k tomu, že je to povětšinou jen kompilace akčních scén, tak to uteče jako voda. Minimálně já to tak měl a pocitově. O režii není potřeba ani mluvit. Zde máte co 2 minuty záběr, který si můžete dát na plochu počítače. Je k nevíře, že to jsou téměř vždy jen kulisy a žádné CGI. Vizuálně je ta režie neskutečně dravá a vyloženě naprosto půvabná. Ve spojitosti s tím, že Stahelski miluje dlouho záběry bez střihu, tak si dokážete představit, že to je naprostá pastva pro oči. Co se týče akce, tak ta je asi to nejdůležitější co lze probrat ohledně tohoto magnum Opusu akčního žánru.  Máte tu akci rozdělenou pomyslně dle měst, které navštívíme napříč filmem. Nejslabší je tedy ta v Japonsku, která víceméně je taková ta "standardní" , na kterou jsme u Wicka zvyklý, ale i ta vypadá parádně a i když na konci může už být pro někoho únavná či že se pro něho už táhla na konci, tak to mi třeba subjektivně moc nevadilo, protože to reflektuje i samotný Wick ve filmu  a tak mi to přijde akceptovatelné, když na to upozorňuje i scénář samotný. Následně tu máme Berlín, který co jsem tak pochytil, tak mají asi lidé i nejradši většinou. Čemuž se nedivím, sešla se tam totiž celá skvadra všech postav ve filmu + jedna mimořádně zábavná nová a ještě poměrně to završili velmi atmosférickou akcí v klubu, takže chápu ty ohlasy, i když mě nejvíce dostal z téhle části rozhovor co vedli postavy u stolu. Ovšem po Berlíne následovala Paříž a ty kráso to bylo něco........ Film má naštěstí vzestupnou tendenci kvality, takže je čím dál lepší a pojem zážitek, jak z horské dráhy je velmi akurátní. Já sám se musím pochlubit, že co se týče hraných filmů, tak toto byl můj nejlepší kino zážitek za více jak rok a půl.  Právě kvůli té části ve Francii, kde se už konečně kulminovala maximálně kreativita Chada a nadělil nám 10 z 10 sekvenci u Francouzského dopravního oblouku, kterého naprosto organicky a trefně doplňoval Cover od Rolling Stones. po tomhle nadělení mi vyloženě spadla pusa, když nám pak nadělil sekvenci v rezidenci, kde nám ukázal scénu s "dračí brokovnicí". Ta se musí definitivně spolu s ostatními akcemi v Paříži zařadit mezi ty vůbec nejlepší akční scény všech dob.  Po akci v rezidence jsem si říkal, že už tomu musí být konec, ale ne ! On nám ještě přinesl akci na schodech, která může vypadat přepáleně, ale i tak  je naprosto strhující díky časové tísni, která Wicka tížila. To  tomu dodávalo dvojnásobnou energii. Finále už bylo jen úžasné pomrknutí na Westerny, které těžilo s osobního konfliktu dvou zúčastněných.  Vyvrcholení postavy Wicka mě poměrně překvapilo z vícero důvodu, ale o to originálněji působí a i když nebylo emoční, tak přesto v kontrastu celé série to bylo, tak nějak zasloužené či to k tomu vedlo skrz celý film. Musím ještě samostatně pochválit postavy v tomto filmu. Naprosto bezkonkurenčně jsou tady nejzajímavější z celé série a i s nimi film nejlépe pracuje. Snadno se vám může stát, že víceméně každá větší vedlejší postava vás bude bavit více jak samotná postava Wicka. Ta tu totiž je víceméně stoická a vydá jen pár frází, nebo vět. Je to poměrně vtipné, téměř to až působí, že tu více lidí zabijí nežli on mluví.  Mezi vedlejšími postavami musím vypíchnout komediálně pojatého Mr. Nobody. Ten se ze začátku nemusí zdát zajímavý, ale na konci už se s ním jen smějete. No a za vůbec nejlepší postavu filmu bych považoval Cainea, který byl hrán Donnie Y.  Ten nesl celý film a jeho akční scény ozvláštněné tím, že je slepý byli prakticky highlighty filmu. Soundtrack zde byl adekvátní a tematický k tónu filmu, avšak kromě coveru od RS ne moc zapamatovatelný či výrazný pro mě.  Jinak už nemám co moc osobně vytýkat filmu. Mnoha lidem bude jistě vadit prostší scénář a absence většího emočního jádra u postavy Wicka, tomu i plně rozumím. Já hodnotím povětšinou filmy tak, zda dokázali úspěšně zpracovat to co si vytyčili  za cíl ve svém filmu. U nejen tohoto dílu, ale i celé série bylo od začátku cílem Chada, aby nám nadělil tu nejlepší akci co dokázal a příběh byl jen nutným pojítkem. No a to si myslím, že specificky tento díl dokázal tak jako málo, který jiný film. Přesto bych si neodpustil menší srovnání v pár věcech s jiným filmem, který jsem viděl v kině bezprostředně po Wickovi. Myslím tím nového Dračáka.  Ten totiž spoustu lidí oslovil o něco více, jak mnou zmiňovaný Wick, jak v tom, že je velice zábavný, tak právě v emočním jádře hlavních postav filmu, kdy je specificky postava dcery víceméně hlavním katalyzátorem filmu a nutí naše postavy jít kupředu. Tyto dva menší prvky mi přijdou poměrně zajímavé, protože je mohu srovnat i s Wickem, který je naprosto nečekaně minimálně pro mě extra vtipný a i když ne tolik, jako nedávný biják od kámoše Chada.  Tak přesto reálně dokázal nejen mě, ale celý můj kinosál rozesmát každých pár minut. Ať už obsesí Wicka na zbraně či hláškami tipu.... "Sežeňte mu psa na psychickou podporu. Mohl by mi někdo přečíst tu kartu ? Jsem jenom slepý !  Zabiju vás všechny do jednoho." Celkově postava Scotta A. byla celá vtip. Tím chci říct, že mimo akční pastvu pro oči dokázal Wick úplně odnikud i neskutečně bavit na komediální rovině. Zatímco u D&D nejen, že můj sál reagoval naprosto minimálně na jakékoliv dění ve filmu, ale také mimo 3 ikonické vtipy se smálo minimálně, neli vůbec. Bohužel ani mě tento humor nesedl, zatímco u Wicka téměř dokonale. Můžeme tvrdit, že i jeho humor je jednoduší a zaměřenější na větší skupinu lidí.  Faktem ale zůstává, že Wick v tohle zkrátka vyhrál pro mě. Také bych se ještě zastavil u úloh a prostoru obou dcer v těchto filmech. Kde podstatně více prostoru a významu měla pro děj dcera z Dračáku, která by tím pádem měla na mě udělat lepší a větší dojem + si mě nějak získat. Což se paradoxně nestalo a považuji to za menší negativum snímku, zatímco ten prostší scénář u Wicka mi sice neměl jak prodat dceru samotnou, avšak lásku kterou k ní cítí její otec ano ! To díky tomu, že jeho činy ve filmu neustále žene kupředu láska k jeho dceři a tak i finální konflikt zdárně z toho čerpá. Tím jsem chtěl říct, že Wick může mít primitivně jednoduchý scénář, ale za to velmi funkční, který díky jen pár nuancím a jejich zúročení v ději mi dokáže jednotlivý motiv prodat úspěšnější než motiv jinde budovaný více a komplexněji. Závěrem už bych tedy jen chtěl vyzvat všechny, aby to viděli v kině, protože je to vskutku zážitek hodný pouze kina a doma u TV to nebude ono. Uděluji tedy Panu Wickovi  9 kulek z 10.

plakát

Chlapec, krtek, liška a kůň (2022) 

Konečně jsem viděl tohoto právoplatného vítěze Oscara a jsem po zásluze i dojat. Čekal jsem dlouho na vhodné rozpoložení, které je podle mě přímo klíčové k tomu, abyste si dokázali tento film užít. Dovolím si napovědět, že to rozpoložení by mělo být melancholičtějšího spektra či smutného, zádumčivého, hloubavého. Aspekty filmu jako ucházející hudba, nebo spíše rozanimovaná animace, nežli stylizace nejsou podle mě ani vhodné na hodnocení vzhledem k tomu, jak moc je toto dílo pocitové. Z toho jednoduše vyplývá, že většinu filmu jsem si po stránce animace užil. Díky tedy vhodné  kombinaci nálady a doby, kdy jsem to sledoval, tak to sepnulo u mě nejlépe, jak asi mohlo. Dle mě je to i dílo vhodné pro všechny věkové kategorie, protože každý z nás si občas sáhne na dno a potřebuje zrovna v tu dobu slyšet nějaké ty vlídné 🦋 slova. Na poprvé jsem to shlédl očima teenagera a těším se, jak na to budu reagovat třeba očima dospělce, protože zatím mi přijde, že tento film se nejvíce dotýká moji generace. Závěrem jsem si všiml, že tento film někteří lidé srovnává s díly od Paula C. jmenovitě třeba Alchymistu. Toho mimochodem naprosto miluju. Takže v tomto jim musím dát za pravdu, akorát s tím rozdílem, že zatímco oni ho považuji  za kýčovitého autora, tak já za proroka vlídných slov🦊, kterých není nikdy a snad ani nebude dost.

plakát

Willow (2022) (seriál) 

Velký ouch. Seriál Willow byl pro mě z trailerů velmi zajímavý a chtěl jsem mu dát šanci... Proto jsem shlédl před premiérou i původní film, ze kterého ve velkém tento seriál vychází. Bohužel jsem film byl pro mě poměrně velká bída a měl jsem problém ho dokoukat. No a i když si myslím, že tento seriál je o něco málo lepší, díky skvělým efektům, tak bohužel je pro mě podobné zklamání, jako ten  výše zmíněný film. Ono totiž to co mě ve iritovalo zdaleka nejvíce ve filmu je stejně naroubované i zde do samotného DNA seriálu. Jedná se o o infantilitu/ banálnost, kdy to snadno zabrousí bohužel až do meta parodické komedie. Nejlepší příklad z nedávné doby je She- Hulk a takové srovnání vskutku nechcete. Seriál dělal scénárista Sola, který bohužel přinesl i zde největší mínusy Sola v podobně haprujícího scénáře. Ten seriál je do určité míry směsný tím, jaké twisty na vás zkouší, či jaký humor aplikuje s vidinou toho, jak je uvědomělý a geniální. Opak je bohužel pravdou a smějete se, co za koninu tu udělali tentokrát, což ale jistě nebyl jejich záměr. Máte tu velmi bizarní twisty typu, že sledujete v první epizodě slečnu, která je evidentně prezentovaná, jako hlavní postava seriálu, ale na konci dílu se dozvíte, že ve skutečnosti je hlavní postava seriálu postava, která působí v prvním díle naprosto zbytečně, otravně a jako, že je jen výplň.  Paradox je, že na konci seriálu mi vadila asi nejméně... Postavy tu jsou načrtnuté, jako v klasickém fantasy, ale nejsou po většinu doby zajímavý a nijak se s nimi nepracuje. Mohu říct, že mě čistě svým herectvím bavil Boorman a určitým svým stylem Indický princ. Zbytek vyloženě nefungoval... Payoff je tu tragický... Dokážete po pár dílech přesně odhadnout co, jak a kde řeknou naše postavy pro vtip, ale není to vůbec vtipné a ba naopak, když někde uvidíme příležitost pro vtip ( jmenovitě třeba v poslední epizodě., kde čekáte, že hlavní postava kompletně vytře podlahu s naší absolutně nezajímavou záporáčkou, tak místo toho udělá stejnou chybu, jako každá jiná postava v té situaci a místo toto, aby se ji vyhnula, tak ji stejně udělá a vyřeší situaci v naprosto pozdní a nevhodný termín... Hudba je zde oproti té výborné z originálu, také  docela na ústupu a sotva jsem si všiml aspoň té původní. Také nepobírám nadměrné odkazování na Fan Servise z původního filmu... Je tu skoro v každé epizodě a dost neobratně a někdy až nuceně a směšně ho využívá a hraje neskutečně na nostalgickou notu. Vůbec nejhorší je avšak pro mě tedy to, že seriál si hraje na to být strašně meta a uvědomovat si klišé Fantasy obecně, ale nejen, že ho nedobře využívá, ale díky tomu, jak moc blbě to dělá, tak dokonce nemáte ani strach o naše postavy, když v momentu ohrožení strach nemají také a naopak si z toho dělají srandu... Střih jen tak mimochodem je absolutně zběsilý a často se ztrácíte v tom, kde je právě daná postava či úmrtí jedné postavy je zachyceno asi 4 střihy najednou a tak vůbec nedává smysl, kam postava dopadne a jak se tam dostane a máte pocit, jako by to někdo prostříhal nůžkami a xxx minut materiálu dal pryč... Přesto seriál v každé epizodě má nějaké lepší moment, který si lze užít aspoň na chvíli  a hlavně CGI je zde opravdu skvělé a vysoký rozpočet zde jde opravdu vidět. O to více mě mrzí, že si nepohlídali, tak mimořádně odbytý. schizofrenii, haprující, nefunkční, nevtipná scénář. Slabých 5 z 10 s tím, že nevím, zda dám šanci dalším sériím.

plakát

Star Wars: Vadná várka - Osamocený klon (2023) (epizoda) 

Normálně nepíšu recenze k jednotlivým epizodám nějakého seriálu.... Obzvláště ne k Bad Batch, které mi přišli od začátku veskrze průměrné. Vyjímá některých dobrých a i dokonce emočních dílů. Avšak k této epizodě se musím vyjádřit separátně. Tato epizoda je velmi unikátní už od samého začátku epizody, sledujeme zde děj z opačné strany barikády a tak nabírá celá epizoda novou dynamiku. Epizodě pomáhá i to, že ji sledujeme očima  prakticky jediné zajímavé postavy z Bad Batch.  Během té epizody ovšem cítíme, že tentokrát je a bude vše jinak, než jak jsme zvyklý.... Ovšem až konec toto celé utvrdí a celé povznese, protože ukáže, že zaprvé dané Cameo zde bylo skvěle využito a nebylo tu jen tak bezdůvodně a za druhé, že  celou dobu pracovalo na jedné jediné myšlence, která tu naši hlavní postavu a vlastně i naše BB pronásleduje už 2 série. Tuto epizodu navíc můžete shlédnout bez nutnosti vidět předchozí díly této série. Musím ještě maximálně vyzdvihnout hudbu Kevina Kinera, která mě už naprosto dostala zde. Ten člověk ve mě evokuje duchovně nejvíc nástupce John W. Právě jeho elektro struny absolutně pozvedly ty poslední scény epizody, které už tak sami o sobě byli vrchol dramaturgie v těchto kratších animovaných epizodách. Pokud si takové zpracování udrží i zbytek epizod druhé série, tak si hlavní postava této epizody projde jedním z nejlepších a nejvypointovanějších charakterních oblouků v samotných SW.👏