Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Akční
  • Drama
  • Krimi
  • Animovaný

Recenze (673)

plakát

Space Jam: Nový začátek (2021) 

Prvnímu Space Jamu jsem kdysi dal 4 hvězdičky. Nejsem si jistý, že by jsem toto hodnocení dal, kdyby jsem ho viděl dnes. Pravděpodobně by jsem se dostal na stejné hodnocení jako pokračování. Space Jam předpokládá, že máte rádi Looney Toones postavičky. Pokud ne, pak se od tohoto filmu držte tak daleko jak jen můžete, protože zbytek je neskutečná srajda. Na začátek dostaneme 20 minut expozice, která je příšerná. Pak se ve 20. minutě objeví Bugs Bunny a zábava začne (pro ty co ho mají rádi). Nejprve se začne verbovat a to slouží jako předváděčka Warner Brothers portfolia. Něco je vtipné, něco působí trapně. Ale co, je to jen pár minut. Zbytek filmu je samotný zápas. Ten je místy zábavný. Výsledný film je tak hodina zábavného blbnutí za 80% a hodina omáčky za 20%. Výsledných 50% zvedám na 60% protože třeba podobný Tom a Jerry měly té omáčky podstatně více. Autoři Space Jamu alespoň chápou, že lidé v tomto typu filmu nikoho nezajímají i když mají k dispozici basketbalové hvězdy. Já asi nikdy neviděl celý basketbalový zápas, takže za mě palec nahoru.

plakát

Black Widow (2021) 

Black Widow jede na hraně průměrnosti Marvelovského vesmíru. Herecké výkony, režie, scénář a akce jsou průměrné. Nenudil jsem se a ani jsem se nebavil. Pokud tohle je směřování Marvelu, tak už mě do kina nikdo nedostane. Má očekávání byla velká. Čekal jsem umírněnější akčňák. Ten jsem dostal zhruba první polovinu. Ale pořád to nebylo ono. Pak přišla druhá polovina s lavinou digibordelu, mizerným záporákem a nenaplněnými očekáváními. Celý film dokonale reprezentuje poskok hlavního záporáka. Na začátku slibuje, že bude důstojný protivník a pak totálně vyšumí.

plakát

Anna (2019) 

Po celou dobu sledování Anny jsem si říkal...tak kdy přijde zvrat. Když přišel, tak začalo čekání na další, atd. Ano všechny zvraty se dají čekat, ale Besson je ani neskrývá. Vždycky dá scénu, která říká, že se něco stalo, ale že vy zatím nevít co. Příběh je tak krásně béčkově vystavěný. Už jen zbývalo vyplnit ho pořádnou adrenalinovou jízdou a Annu udělat charizmatickou postavu, která film potáhne i v hluchých místech. Ani jedno se však nestane. Besson nedokázal Annu vystavět jako postavu se kterou by se divák identifikoval a fandil jí. Nevím jestli je to vina Bessona scénáristy, nebo představitelky Anny. Možná obou. Sasha Luss viditelně není příliš schopná herečka. Má jeden "Segalovský" výraz a přes to vlak nejede. Scénář jí občas protáhne podivnou scénou, kdy jsem si myslel, že sleduji parodii (celá ta část s jejím ruským přítelem je divná). Akce vypadá, že choreagrafové nebyli totální dřeva, ale zdá se mi, že ostatní nevěděli jak jí prodat. Vypadá tak nějak televizně z 90. let. A Sasha Luss v ní také není příliš přesvědčivá. V restauraci je to ještě jakž takž zakryté. Během celé bitky v pozadí utíkají lidé a to ruší pozornost od choreografie. V druhé akční scéně musí ke konci bojovat v chodbě a tam je vidět, jak to nefunguje. Atomic Blonde byla výrazně lepší.

plakát

Frigo jako Sherlock Holmes (1924) 

Film trvá jen 45 minut, ale když si některé části pouštíte několikrát za sebou, tak to těch 90 minut dá. Nápaditost a elegance se kterou jsou provedené některé kaskadérské kousky je neuvěřitelná. Jackie Chan měl dobrý vzor. Jsem zvědavý co předvede Seth Rogen v jeho plánovaném filmu Escape, který je inspirovaný taškařicemi Bustera Keatona a Jackieho Chana.

plakát

Princezna zakletá v čase (2020) 

Uplynulo 11 let od té doby co jsem naposledy viděl český film. Zpátky mě nalákal film slibující časovou smyčku, pro které mám ve filmech a v seriálech slabost. Nebudu tvrdit, že tento typ filmového klišé je vytěžen k mé spokojenosti. Hlavní postava se nikdy nedostane do stavu, kdy si rozestavené figurky a situace dokáže pořádně užít a zneužít ke svému prospěchu v situacích, které nesouvisí se zápletkou. Jednoduše řečeno, chybí mi ten moment totální anarchie, kdy si protagonistka řekne fuck it. I situace, kdy se protagonistka postupně snaží zjistit informaci, kterou může dále využít další dny není dostatečně prodána a působí těžkopádně. Tvůrci do tohoto typu vyprávění nedokázali dostat potřebnou lehkost a zábavnost, kterou se vyznačují konkurenční počiny. Těžkopádně působí i dialogy, včetně jejich podání. Na druhou stranu, řemeslně je to překvapivě kompetentní a hlavní zápletka je dobře vymyšlená. Ty tři hvězdičky nejsou ze soucitu, ale poctivě zasloužené. 70%

plakát

Liga spravedlnosti Zacka Snydera (2021) 

Ano, je to lepší než předchozí verze. Ale to se dalo čekat. Co mě překvapilo je, že ty čtyři hodiny celkem uběhly a hlavně mě to bavilo. Na druhou stranu, kdyby to mělo tři hodiny, tak by to bylo mnohem lepší. Celý epilog byl úplně zbytečný. Komiksy jsem nikdy nečetl, takže jsem byl jen zmatený a nevěděl co se děje. Co mě moc nebavilo byly "digi bordel" bitvy mezi CGI vlnami poskoků a CGI superhrdiny. Když se bojovalo v menším měřítku, tak to bylo celkem fajn. Ale to je můj problém se superhrdinskými filmy obecně napříč celé spektrum. Dále mi chyběl nějaký hlubší vztah k hlavním hrdinům a chemie mezi jednotlivými postavami by se musela hledat pod mikroskopem. To umí Marvel mnohem lépe. Když k tomu připočteme generického záporáka (další trademark komiksových filmů napříč spektrem - čest výjimkám), tak tomu nemůžu dát plný počet, ale ani tři. A ne, Snyders cut jsem nechtěl a i když jsem ho viděl a bavil mě, tak bych se bez něj obešel.

plakát

Tom a Jerry (2021) 

Mám rád Toma a Jerryho. Od filmové verze jsem moc nečekal a dostal jsem ještě méně než jsem očekával. Tvůrci dali dohromady možná 5 minut taškařic hlavních postav a kolem toho vybudovali 95 minut naprosto zbytečné, generické a nudné vaty. Nejhorší je že těch 5 minut honiček se tomu co si pamatuji pod značkou Tom a Jerry absolutně nemůže rovnat. Pusťte si staré klasické grotesky. Třeba jen na pět minut. Pobavíte se více a ušetříte čas. Starší filmové zpracování Looney Tunes, nebo Space Jam byly mnohem zdařilejší díla, což mluví za vše.

plakát

Expanze (2015) (seriál) 

Vesmírných sci-fi se dnes už moc netočí, což mě mrzí. The Expanse mě několik let míjelo. Myslel jsem si, že je to nějaká superlevná břečka z produkce kdysi mocné Syfy. Docela mě těší, že jsem tomu dal šanci. Po dvou týdnech sledování pěti sérií mě sice mrzí, že jsem si nepočkal na šestou závěrečnou sérii. Na zkoušku jsem si dal první tři epizody a vyplivlo mě to na konci páté série. The Expanse není ta uhlazená space opera ala Star Trek, ale špinavější pohled na svět budoucnosti, kdy záporáci nejsou mimozemské rasy, ale lidé samotní. A je jedno odkud pochází - ze Země, Marsu nebo pásu asteroidů. Hlavní postavy jsou celkem sympatické, ale nejsou to žádné vyčnívající osobnosti a nikdo z přítomných si zde nevybojuje nehynoucí slávu. Hlavním tahounem je zápletka a svět ve kterém se pohybujeme. Vesmír je opět to místo, kde je snadné zemřít a nejen kvůli nepřátelské palbě. Lodě nemají energetické štíty a nekonečnou munici, ale klidně se porouchají a pak jste v průseru. Nejblíže má tento seriál ke Galaktice. The Expanse samozřejmě není bez chyb. První tři série jsou výborné. Tempo vyprávění je plynulé, bez výplňových epizod. Čtvrtá a pátá série trochu zpomalí. Některé zápletky jsou zbytečné (Amos na Zemi), některé by šly odvyprávět úsporněji, ale stále série mají pouze 10 epizod, takže to není tak výrazný nedostatek. Uvidíme co přinese šestá série. UPDATE: Šestá série zakončila důstojně dějovou linku táhnoucí se od první série. Tempo šesté série je ideální, žádný spěch a žádná výplň, a přestože jsem se obával, že šest dílů bude málo, tak to nakonec bylo excelentní rozhodnutí. V průběhu šesté série je nám ještě představena dějová linka z kolonií, která nemá nic společného s hlavním dějem, ale je krátká a nezdržuje. Naznačuje další směr kterým se The Expanse mohlo vydat, protože existují další tři knihy. Sedmá kniha skočí o třicet let dopředu a proto se tvůrci rozhodli nepokračovat, protože by museli představit nové postavy a já proto toto rozhodnutí schvaluji. Možná v budoucnosti vznikne pokračování, ale to už asi bude trochu jiná kapitola tohoto příběhu.

plakát

Tenet (2020) 

Tenet má originální zápletku. Vše co potřebujete vědět je vysvětleno v první čtvrtině filmu, pak už je to je jenom o divákově pozornosti. Tenet není pro nadprůměrně inteligentního diváka, ale pro nadprůměrně všímavého diváka. To samo o sobě je klad i zápor. Kladem je, že Nolan na diváka nemachruje a dává mu šanci užít si příběh. Záporem je, že pokud se občas divákova pozornost v kritické okamžiky zaměří na něco jiného, pak divákovi chybí návaznost. V ději se však neztratí. Je hezké sledovat jak úplně každý detail potřebný k sestavení celkové mozaiky je divákovi naservírován na zlatém podnose (akorát musíte dávat pozor), takže vlastně ani není šance se ztratit a vše dává smysl. Musím se přiznat že v prostřední části mírně vázlo tempo a moc jsem se nebavil, ale když se časové hrátky rozběhnou na plno, tak je to o mnoho zábavnější. Jinak řemeslo je parádní, ale poněkud odtažité a žádné přelomové dílo to také není.

plakát

Mulan (2020) 

Na tento film jsem se poměrně těšil. Čínská verze z roku 2009 mě celkem bavila a animák také nebyl špatný. Karty byly rozdány nadějně. Kvalitní řemeslo bylo u filmu s tímto rozpočtem zaručeno. K tomu obsazení Donnie Yena a Jeta Li slibovalo slušnou akci a choreagrafii. Samotná legenda o Mulan slibovala i epické bitevní scény a ani mi nevadilo, že bude v rámci přístupnosti nekrvavá. Jenže... Donnie Yen a Jet Li jsou naprosto nevyužití a to co je jim umožněno předvést na plátně je plivanec do tváře všem fanouškům hongkongské kinematografie. K tomu jsou tu zde ony "epické" bitevní scény. Ta ústřední bitva vypadá jak bitva z české televizní pohádky. Bitva je natočená chaoticky, nepřehledně a po chvíli se soustředí na Mulan a bitvu samotnou opustí po několika vteřinách a vrátí se opět jen na okamžik a je náhle ukončena. Všechny další akční scény jsou naprosto nezvládnuté. Všechny se skládají z hezky vypadajících sekvencí kdy někdo s někým bojuje, nebo dělá něco strašně cool. Problém je, že to na sebe nenavazuje, nevíme kde je dole a kde je nahoře a nevíme ani kdo, jak a proč. Amatérské práce. Tohle předvést někdo v hong kongském béčku v 90. letech, tak ho nenechají točit ani reklamy. Musím ale uznat, že jsem se příliš nenudil, kamera byla fajn a hudba netrhala uši. Zapomenutelný biják, ale rozhodně ne nekoukatelná s***ka.