Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Krimi
  • Thriller

Recenze (2 238)

plakát

Loupež ve velkém stylu (2017) 

Toto je neskutečně laskavej film s laskavým humorem. A může za to pochopitelně hlavní trojice představitelů, kteří v úctyhodným věku zvládají svoje role s grácií. Toto všechno je v pořádku, rozumím i tomu "pohádkovýmu" příběhu vykrást banku pro dobrou věc, má to být i komedie, takže se divák i zasměje. Jasně, přijdou tam i nějaký ty zbytečný scény, ale vůbec největší nešvar je neskutečně pomalý tempo. Asi je to i tím věkem, ale tato hodina a půl se opravdu pomalu táhla, a to není dobře. Díky tomu se divák může i docela nudit.

plakát

Mumie (2017) 

Ty předchozí Mumie mám celkem rád, jsou to takový dobrodružný rodinný filmy, který jsou sem tam prošpikovaný humorem. Jo, tady ta snaha taky byla, nicméně nebudeme chodit kolem horké kaše - je to hrozná krávovina. Což o to, vizáulně je to slušný, ostatně v dnešní době se ani nic jinýho neočekává, a T. Cruise si střihne i nějaký ty kaskadérský scény. Ale to je tak všechno, protože to okolo prostě nějak nefunguje. Chvílema se to snaží být hororový, najednou tam do toho prohodí nějaký vtípky, příběh je poměrně lacinej a role R. Crowa je skoro zbytečná. Nicméně ať se nám to líbí, nebo ne, bude určitě další díl, protože ten konec si o to přímo říká. Otázkou ale je, jestli to je dobře.

plakát

Valerian a město tisíce planet (2017) 

Audiovizuálem slušná sci-fi pecka, kde s L. Besson částečně vrací ke svým počátkům okolo Pátýho elementu. Jsou zde zajímavý rasy, různý vesmírný světy a jedna velká vesmírná stanice, jakýsi megalopolis budoucnosti. Tady asi není moc co vytknout, nápady tam jsou a CGI jede na plný obrátky. Ovšem pak jsou tady určitý bolístky, který film usazujou někde ke třem hvězdám a musím říct, že je to celkem škoda. Tak za prvé hlavní mužká postava se nepovedla, co se týče castingu. Má to být drzej machýrek, kterej si nebere servítky, ale D. DeHaan tyto parametry rozhodně nesplňuje. Navíc, když mu sekunduje C. Delevingne, která je zatím víc modelka než herečka, nicméně herecky mu dává hrozně na prdel. Jo, využili tam i její modelingový přednosti, ale rozhodně má v hraní a hláškování navrch. Pak teda ještě hlavní záporák coby C. Owen, to moc nejde dohromady. On prostě musí být spíš klaďas, nesedí mu to, nemůžu si pomoct. Ještě bych zmínil malinko přepálenou stopáž, kde po první polovině, která je fakt jízda jako blázen, to nějak upadne v srdceryvný proslovy a divák se celkem načeká, než se bude něco dít. Hm a ten závěr, úplnej konec, tak to je fakt americká růžová knihovna. Nebýt toho, šel bych s hodnocením výš. To rozhodně...

plakát

Král Artuš: Legenda o meči (2017) 

Většinou kombinace typu historickej film a moderní pojetí jsou hrozný průsery. No, když to ale vezme za pačesy G. Ritchie a zkombinuje Podfu(c)k, RocknRollu a právě historický fantasy založený na legendě, vznikne z toho úplně šílenej náhul, kterej prostě začne a jede, dokud nejsou závěrečný titulky. Není tam moc nějakej prostor na podřimování, a přitom to není ani zběsilá akce v jednom tahu. Navíc se tam objevujou takový ty hláškový a vtipný scény a mimo jiné moderní soundtrack, což by v takovým filmu asi málokdo čekal. Jo, je to tam a sedí to tam jak prdel na hrnec. Nemám moc co dodat, snad jenom že jsem to vůbec nečekal a byl jsem mile překvapenej. P.S.: A taky je fajn, že krále Artuše nám někdo ukázal jako kluka z ulice, ze kterýho se nejdřív stal namachrovanej zlodějíček a majitel bordelu, než přišel ke kamenu a vytáhl z něho meč!! :)

plakát

Americké psycho (2000) 

Ten film je hodně divnej, v mnoha ohledech naprosto absurdní, takže nevíte, jestli vás má děsit, anebo se tomu máte smát, ale měl jsem pocit, že to funguje - bavil jsem se. A ne, nejsem narušenej, ale mix těchto žánrů mně docela sedl. Navíc Ch. Bale je správně koženej a hodí se tak do své role se vším všudy. A docela mně přijde i jasný, že to napsaly dvě ženský a jedna z nich to pak navíc režírovala. V Americkým psychu je totiž pohled na chlapy (a jejich ješitnost, testosteron atd.) dost jasnej - naondulovanej svalovec v saku má hromadu peněz, k ženským se chová jako prase a když mu ještě kolegové začnou konkurovat v práci a on ztrácí svoji pozici, snaží se je jakkoliv přebít, aby měl zase navrch. Je to hodně přenesenej výraz, ale přesně tak to na mě působilo a třeba ani nejsem daleko od pravdy, kdo ví?!

plakát

Mokřina (2014) 

Kdo má rád True Detective (hlavně teda první sérii), bude se mu líbit i tahle španělská filmová varianta. Atmosféra je tady naproto skvělá, je to temný, ponurý, upršený, prostředí močálů je správně hnusný a ti dva vyšetřovatelé se velice dobře doplňujou, přitom je každej úplně jinej. Je to tak nějak správně pomalý, valí se to jako opar nad bažinou a k tomu nám kamera dopřává krásnou podívanou (zejména záběry z dronu nebo čeho). Řekl bych, že je to taková správná oldschoolová kriminálka, jaký se už dneska moc netočí.

plakát

Circle: Uzavřený kruh (2017) 

Velkej brácha tě sleduje... tahle myšlenka a tématika je už vcelku stará a mohli jsme ji vidět (anebo číst) v různých dílech. V dnešní online době je to dost aktuální, ale to pojetí by tady prostě muselo být jiný. Scénář je neskutečně tupej a naivní, sice předloží nějaký téma, ale už nedává další otázky nebo dokonce řešení. Moc se mně nelíbilo ani to, že hlavní hrdinka je na začátku zakřiknutá holčička, ze které se během pár okamžiků stane v obrovské firmě téměř součást vedení a nebojí se pronášet v obrovským sále chytrolínský hlášky jako Jobs. Její chování se neskutečně mění, nejdřív je proti, pak je tahounem celé novinky, pak je zase proti. Sama asi neví, co chce. Z její workoholické kámošky se najednou stane troska, která neví, jak dál (prostě divný!), role vývojáře, kterej celej systém postavil, jde jaksi do ztracena (vůbec tam tahle linka nemusela být) a hlavně úplně všichni se chovají jako fanatici a běhají s kamerama a telefonama úplně všude, aby to hlavně streamovali na net. Bylo to neskutečně násilně podaný, thrillerová složka je takřka nulová, dokonce si troufám říct, že tvůrci nějak moc netušili, co vlastně chcou natočit. Podle toho to taky vypadá.

plakát

El desconocido (2015) 

Film na principu dnes už legendární Telefonní budky tentokrát o tom, jak tatínek s dětma nasedne do auta plnýho výbušnin a musí se řídit pokynama vyděrače na telefonu. Ono to nezní zase tak blbě, ale to provedení by rozhodně muselo být jiný. Časem se vyrojí tolik nesmyslů, že by si divák mohl i hlavu ukroutit. Přijde mně, že bylo časem dost možností vyděrače chytnout/sejmout atd., ale ne, to by asi bylo málo napínavý. Pak nechápu přemýšlení dcery, která z absolutní nenávisti vůči otci přejde na opačnej břeh a najednou je schopná za něj snad položit život. Uf... A pak jsem ještě nepobral jednu věc. Tím autem jezdili fakt dlouho přes celý město, sem a tam.. a několikrát vyděrač do telefonu řekne, že je vidí. Tak buď má teleport, anebo nevím, jak se mu to dařilo. No nic, nebudu si tím lámat hlavu. Není to úplnej propadák, ale chtělo by to trochu ohoblovat hrany.

plakát

Que Dios nos perdone (2016) 

Výbornej krimi-thriller, kterej jasně ukazuje, že není potřeba megalomanská amíkovská produkce, ale stačí to jenom vcelku dobře napsat a vytvořit zajímavý charaktery. Je teda pravda, že koktající "Rainman" (tam snad byla nějaká inspirace, jinak to ani není možný) je občas na liskanec, ale nijak extra to filmu nepřekáží. Zatímco vznětlivej "J. Reno" (tam ta podoba taky nebyla daleko) je tank se vším všudy. Ale dohromady jim to fakt klape a jdou po stopě úchyláckýmu vrahovi, kterej se nebojí sejmout kdejakou starou paní, jelikož má traumata z dětství kvůli své matce. Ve druhé polovině to začne být i napínavý, protože chycení padoucha se pomalu ale jistě blíží. Rozhodně jsem se nenudil, a to má film dvě hodiny. Za mě dobrý...

plakát

Křížová palba (2016) 

Je sice pravda, že jsem si při sledování vzpomněl na Tarantina, nicméně tady se jedná o mnohem "odtučněnější" verzi, protože struktura vyprávění a ani samotná akce se jeho počinu nerovnají. Ale abych to nějak shrnul (příběh je totiž veskrze žádnej) - dvě tlupy pitomců a totálních amatérů se snaží uskutečnit obchod prachy za zbraně. No a protože jsou to úplní dementi, začnou po sobě ve skladišti střílet. Jenže jakmile se přestřelka spustí, divák chvílema netuší, kdo po tom pálí, protože se začne střílet i do vlastních řad a najednou je to opravdu "free fire". Průser ale je, že všichni, ačkoliv už jsou postřelení, domlácení, zranění atd. se neutále plazí a střílí (kde jako berou ty náboje?!), takže se stane, že např. po patnácti minutách se ozve výstřel a objeví se záběr na postavu, o které jste si mysleli, že už je dávno tuhá. Jenže to se nestane jednou, nicméně je to pravidelně, takže to vypadá, že jsou všichni nějak nesmrtelní. Jediný štěstí to má, že je film taky ve škatulce komedie, protože jinak bych tomu nasolil o hvězdu míň, to bezesporu.