Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Animovaný
  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Krimi

Recenze (120)

plakát

Porn Shoot Massacre (2009) 

Za mě teda docela zbytečný film. Příběh v podstatě o ničem a staví pouze na "kráse" dívek. Postavy jsou napsané příšerně. Jsou naprosto nesympatické, herečky se chovají jako největší princezničky, což je strašně vysírací, rádoby úchylný režisér je taky hrozný. Co se týče atmosféry, nijak zvlášť hororová není, i když se o to tvůrci snažili především prostřednictvím pocitu dívek, že jsou sledovány. Spousta scén je taky hodně random, viz některé vraždy nebo ty sledovačky. Konec taky nic moc.

plakát

Ptáci stěhováci (2023) 

Za mě naprosto úžasně provedený film jak pro menší, tak pro starší děti/mládež. A to hned z několika důvodů: 1) film srší celou dobu vtipem, a to prostřednictvím velkého množství hlášek a neuvěřitelných situací, které ptačí rodinka a jejich přátelé zažívají během jejich dobrodružné cesty za svobodou a poznáváním nových obzorů. 2) Ze snímku plynou i nějaká ta ponaučení, jako je nedívat se na nikoho s předsudky či to, že nové a neznámé věci neznamenají nutně něco špatného i přes to, že se tak na první pohled může zdát a také to, že rodina a dobří přátelé jsou to nejdůležitější, co v životě máme. 3) Animace je skvělá (byť do jisté míry neoriginální), funguje velmi dobře. 4) Postavy, byť se jedná primárně o ptáky, jsou scénáristicky napsané moc hezky a sympaticky. Každá významným dílem přispívá k velmi dobré dynamice příběhu, ve spoustě jejich rozhovorů se skrývá něco moudrého, využitelného v běžném životě. 5) Děj ubíhá svižně, bez zbytečného zdržování. Obsahuje hodně akce, nečekaných zvratů. Zároveň, jak jsem psal výše, jsou zde i klidnější momenty, při kterých může divák popřemýšlet o nabízených tématech, která jsou, znovu opakuji, často dost důležitá. Jediné, co bych snímku vytkl, jsou klasická a opakující se klišé, viz zapšklý táta a velmi průbojná matka, jejich děti, které nedbají rad svého otce, což je přivede do mnoha průšvihů, ale hned jsou schopny tyto problémy svépomocí řešit, čímž zachraňují celé společenství atp. To je ovšem maličkost, která se dá přehlédnout.

plakát

Lesní duch (1981) 

Film zpracovává moji velmi oblíbenou zápletku. Skupina mladých a naivních lidí si pronajme kdesi uprostřed divočiny random chatu, o které překvapivě nic neví, podobně tak o jejím majiteli a minulosti. Což je ale zároveň jedno z největších hororových klišé. Atmosféra byla již od začátku velmi hustá, tvůrci věděli, jak pracovat s audiotriky, s kamerou... Jediné, co mi hlavně zprvu nesedlo, byly některé postavy, jako např. Cheryl nebo Ashley, typická hysterka, za mě zbytečná postava. Taky se mi hodně líbí, že i přes velmi limitovaný rozpočet dokázali tvůrci sehnat poměrně solidně hrající partu hladých lidí s Campbellem v čele, kteří se po většinu filmu starali o dobrou zábavu. Asi jedinou věcí, kterou bych filmu vytknul, jsou některé naprosto random scény (např. když démon posedl druhou z dívek, kluci se zachovají naprosto iracionálně, jsou úplně vyčilovaný, jeden se ani nezvedne, aby šel kamarádku hledat) a pak naprosto zbytečná brutalita. Na jednu stranu do nějaké míry chápu režisérovu potřebu vyhnat brutalitu do nebeských výšin, ale za mě by to tam nemuselo být.

plakát

Méďa Béďa (1964) 

Na tomhle snímku jsem vyrůstal, takže jsem si ho dnes, po několika letech, znovu připomněl, abych mohl konečně recenzovat. Film je sice skoro 60 let starý, ale má (možná právě díky svému stáří) své kouzlo. Můžeme si všímat mistrovského zpracování, hlavně co se týče animace, ale i scénáře. Velkou roli při mém hodnocení hrál i dabing, kdy se jedná o klasiky, jako byl pan Jiří Bruder nebo paní Inka Šecová. Příběh je velmi hezký a roztomilý, snoubí se zde romantika (vztah Bédi a Cindy) společně s velkým přátelstvím (Béďa a Bubu), s napětím (cirkus bratří Chizzlingových) a nesmírně velkou snahou udržet přátelství, a možná i něco více, mezi všemi protagonisty navzájem. Film sršel vtipem, který je místy naprosto geniální, hlavně co se týče cirkusu bratří Štěkavých (pes Raťafák je skutečně legendární a hlášky s ním spojené jakbysmet. Jeho smích je samozřejmě nedocenitelný). Další věcí, kterou bych rád (jako již ostatně klasicky) ocenil, je „psychologie postav“. Tu jsem si zvykl hodnotit u všech snímků, zde ji ovšem píšu v uvozovkách, jelikož se jedná o animovaný fil, kde vystupují převážně zvířata. Myslím, že Béďa si svou bodrostí a upřímností získal srdce mnohých diváků (se mnou v první řadě), což samo o sobě svědčí o silném charakteru. Scénáristé si skutečně dali s postavami práci. Jednou z věcí, kterých si na snímku vážím nejvíce, jsou texty k písním a jejich překlad do češtiny. Když jsem totiž snímek viděl v originálním jazyce, také se mi texty tolik líbily, ale bál jsem se, že do češtiny budou přeloženy poněkud trapně, jak už to u některých amerických snímků bývá, nicméně zde se tvůrcům českého znění podařilo skutečně skoro nemožné, a sice perfektní překlad do češtiny, který skutečně funguje.

plakát

Slečna Marplová - Vraždit je snadné (2009) (epizoda) 

Jeden z mých nejoblíbenějších detektivních celovečerních filmů vůbec. A to hned z několika důvodů: výkon herečky McKenziové v hlavní roli je parádní, dává do toho všechno a díky tomu působí dojmem tak trochu poťouchlé, ale velmi inteligentní ženy. Námět je jednoduchý, nejde sice o nic světaborného, ale zde není jednoduchost pouze na škodu, člověk může velmi pěkně proplouvat dějem a nechat se unášet krásným anglickým venkovem. To, plus čtyři vraždy, moc pěkně dokresluje atmosféru, která je místy odlehčená, místy naopak hustší. Dalším lákadlem, kvůli kterému jsem se na tento film podíval, byl mladý a začínající Benedict Cumberbach. Bohužel (to je asi jediné mínus, které na filmu nalézám) zde dle mého nebyl zcela využit jeho herecký potenciál, byl poněkud upozaděn. Zřejmě k tomu však došlo kvůli tomu, že se prostě jednalo o herce začínajícího a v podstatě neznámého.

plakát

Aerosmith - I Don't Want to Miss a Thing (1998) (hudební videoklip) 

Tenhle superhit a jeho propojení s filmem Armageddon (1998) je za mě nejlepším počinem kapely Aerosmith. Je vidět, hlavně na živých vystoupeních, že Steven Tyler do toho dává všechno a jeho výkon je i v jeho letech úctyhodný. Text je extrémně chytlavý, klip udělaný velmi dobře.

plakát

Aerosmith - Crazy (1994) (hudební videoklip) 

Jeden z mých nejoblíbenějších hudebních videoklipů a dost možná nejlepší (snad s vyjímkou I don't wanna miss a thing) písnička od legendární skupiny Aerosmith. V tomto klipu se také poprvé objevuje dcera Stevena Tylera, Liv, kterou můžeme znát jako představitelku Arwen z Pána prstenů a Hobita. Hudba je krásná, svižná a přitažlivá, stejně jako dívky hrajíci v klipu. Za mě super.

plakát

Adéla ještě nevečeřela (1978) 

Dnes již legendární snímek jednoho z našich největších režisérů jsem viděl mnohokrát a ani jednou mě nezklamal. Mnohé z hlášek u nás zdomácněly ("Vždy ve střehu."/ "Kde to je, Praha? - Ve Vídni".). Snímek srší vtipy a vynikajícími hereckými výkony představitelů hlavních hrdinů, předně pak Dočolomanského, Kopeckého, Hrušínského i všech ostatních. Film skvěle paroduje práci policie, (domnělou) namyšlenost američanů, naši českou lásku k pivu a mnoho dalšího. Samozřejmě nesmím opomenout naprosto skvělé triky Jana Švankmajera, který svou nápaditostí a originalitou svých postupů předčí mnohé světové výtvarníky. Vše dohromady sečteno a podtrženo tvoří originální, humornou, ale i moudrou parodii, která, doufejme, nikdy nezmizí.

plakát

Ad Astra (2019) 

Byl jsem na tomto filmu v kině a vůbec toho nelituji. Byť se film tváří jako mysteriózní sci-fi říznuté thrillerem, dalo by se mluvit o psychologickém snímku, jelikož rozbor hlavní postavy v podání vynikajícího Pitta jde poměrně do hloubky a snaží se o co nejpodrobnější vyobrazení myšlenkových pochodů protagonisty, který se musí vypořádat s jedním duchem své minulosti, a sice s osudem svého otce. Moc se mi líbily průvodní komentáře a myšlenky hlavního hrdiny, mnoho scín je tak vysvětleno hned, což ovšem může do jisté míry omezovat naši představivost. Vizuálně se jedná o průměr, mohu zmínit např. Interstellar od Nolana, Gravity od Cuaróna či Prvního člověka, kde jsou efekty minimálně srovnatelné, ne-li mnohem lepší. Muzika byla dobrá, Max Richter se v oboru přeci jen pohybuje 20 let, takže umí.

plakát

A Creature Was Stirring (2023) 

Moc se mi líbilo, že byla v tomto hororu akcentovaná psychologická složka. Nástup byl hodně ostrý a svižný, již od samého začátku bylo jasné, že není v nepořádku jen dívka, ale i dům a místo jako takové. Velmi se mi líbilo intro, které bylo dle mého názoru udělané naprosto famózně a dodávalo tak scéně dobrou atmosféru. Matka, která se na začátku jevila jako typická americká Karen nakonec nedopadla tak hrozně a i dcera byla dobře napsána. Místa, kde se film odehrává, jsou volena dobře, myslím, že byť se jedná o jedno z největších (možná vůbec největší) hororových klišé, starý velký, tak trochu klaustrofobický, dům nezklamal. Co dalšího velmi oceňuji, jsou efekty tvořené nikoli CGI, ale klasicky postaru, takže monstrum vypadá mnohem více uvěřitelně. I proměny dívky v dikobraza jsou vyobrazeny celkem dobře, snímek tak působí jako by byl vytvořen ve zlatých 80. nebo 90. letech, kdy bylo maskérské řemeslo na vrcholu (na jednom z vrcholů). Jediné, co mi trochu vadilo (mimochodem jsem to psal i u filmu Mlha), byla ta křesťanská fanatička, která se snaží přesvědčit matku o pravosti tohoto náboženství. A to z velmi prostého důvodu, a sice že jediným důvodem (jsem o tom přesvědčen), proč jsou tito lidé zobrazováni je ten, aby se tím pošpinilo křesťanství. Nevím, proč by to tam jinak dávali, za mě úplná zbytečnost. Proto dávám čtyři hvězdy a doporučuji ke shlédnutí