Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krimi
  • Animovaný

Recenze (7 763)

plakát

Jeho dům (2020) 

Začíná to jako klasická imigrantská selanka a končí to jako vyvražďovací rasitistickej horor, kterak šel dům po černejch.

plakát

Nobel (2016) (seriál) 

Když jsem dokoukal poslední díl, říkal jsem si, Nobel je jasná čtyřhvězda. Je to tak jasná čtyřhvězda, že je nejlepší a nejčistší čtyřhvězdou, na jakou jsem snad kdy narazil. Pak jsem se ale zamyslel proč bych mu nedal i tu hvězdu pátou. Nenašel jsem totiž nic, co by tu bylo špatně. Nobel má osm dílů, má tedy jasný začátek a konec. No a co se týče námětu, tak nabízí úplně dokonalou konspirační sondu do světa rozvědek, špionáže a norské zahraniční politiky. Není to zbytečně přehnané, jako to umí Amíci, navíc se tu v první polovině seriálu střídají dvě příběhové linky - jedna z Afghánistánu na vojenské misi a druhá v Oslu, během které se hlavní postava z mise vrátí domů k rodině. Navíc herci jsou fantastičtí. Je tu jak moje milovaná Tuva Novotny, tak Aksel Hennie a Anders Danielsen Lie, kteří zároveň tvoří nejlepší herecký trojlístek za hodně dlouhou dobu. Ke konci jsem měl trošku pocit, že ta manželská rozepře je trošku mimo ranč, ale nakonec musím uznat, že epický závěr to všechno totálně dokonal. Stříkal z toho emocionální testosteron na všechny strany. Nobel je prostě obří zážitek. Další zářez Skandinávie na seznamu toho všeho dobrého z kinematografie, co u nich vzešlo. Navíc s podporou České republiky, protože interiéry vládních budov z Osla se točily u nás. Za mě tedy top seriál a rozhodně něco, co nemohu jinak, nežli doporučit.

plakát

Staříci (2019) 

Hodně překvapivá reakce na vyřizování účtu napříč desetiletími. Jiří Schmitzer a Ladislav Mrkvička byli v této jízdě za jedním "kamarádem" z minulosti, setsakra přísní. Líbila se mi jak ta přímočarost, tak ten nápad, který otevírá bolístky minulosti a zasazuje do nich nepřístupnou ránu jedu. Je pro mě až s podivem, že jsem o tomto filmu pořádně neslyšel a neviděl ho v žádném kloudném kinosále. Pro mě je to drama na úrovni evropského dramatu.

plakát

Big Ben - Smrt kouzelníka (2008) (epizoda) 

Jsou ty poslední díly Big Bena hodně slabý. Chybí strážmistr Fajfr, ten novej je takovej přehrávač, až to hezký není. Fajfr byl lidovec, navíc uměl ze šuplíku na policejní stanici vytáhnout lahváč pšenice, nalejt si ho do sklenice a před Benem na ex lupnout do sebe. I Ben mi přijde takovej smutnej. Pořád hledá matku, která si tou dobou užívá na Mallorce a snaží se ji dovolat, byť marně. Co se týče vyšetřování, to by špatné úplně nebylo. Když už nic jiného, tak vyšetřovačka je přehledná a čistá. Jen bez humoru a ten k Big Benovi prostě patří.

plakát

Drsný město (2020) 

Olivier Marchal je král současné francouzské kriminálky. Jen s tím problémem, že příběh převládá nad emocemi. Zde jsem měl sakra co dělat, abych si v někom našel oporu pro to, dokoukat film až do samotného konce. Stará francouzská škola to uměla herecky - Delon, Belmondo, Ventura...tady trošku tápám a jindy skvělý Jean Reno tady tak výraznou roli prostě neměl. Závěr to ale dokonal. To byla filmařská extra třída, která mě donutila přidat i čtvrtý pamflet na zástěnu slávy.

plakát

Zápisky mladého doktora (2012) (seriál) 

Až nečekaně dobrá sranda se vyloupla na HBO Go, když jsem bádal nad tím, co bych si za seriál mohl pustit tentokrát. Blikalo na mě, že se jedná o poslední šanci, navíc o osm dílů po dvaceti minutách. Neváhal jsem. I Daniel Radcliffe čerstvě po Harrym a klasický Američan Jon Hamm byli pro mě jasnou nabídkou, která se v případě takového námětu neodmítá. Kdybych ale za ty léta už nevěděl, že Daniel se od Harryho role dokáže tak krásně oprostit, asi bych byl víc v šoku. Povedla se mu ta role mladého doktora dokonale. Stejně tak, jako se skvěl Jon Hamm, který se oprostil od těch jeho klasických amerických blockbusterových rolí a skočil si do Anglie na kurz brutálně černého humoru. Chvílemi jsem cítil odkaz na Černou zmiji, jen o dost brutálnější a jedovatější zmiji.

plakát

Lovecraftova země (2020) (seriál) 

Jako jistě mnoho z nás jsem dle úvodního traileru a názvu předpokládal, že tvůrci budou navazovat na myšlenky H. P. Lovecrafta. I proto jsem se na seriál nemohl více vynatěšit. Po prvním dílu to bylo ale nějaké divné. Jal jsem se tedy studovat, oč se jedná a zjistil jsem, že se jedná o samostatnou knihu, která se inspiruje světem Lovecrafta, ale zároveň poukazuje na jeho nedokonalosti. Třeba na rasismus. Dobře, řekl jsem si, že počkám díl, dva, tři a uvidím, co se z toho vyvrbí. Nakonec se z toho ale vyvrbily jednotlivé příběhy, které oscilují mezi horší a méně horší kvalitou. Nějak jsem v tom nedokázal najít souvislost, nit, cokoliv, co by mě nutilo sledovat dál. Navíc jsem nepochopil, jestli se jedná o poctu dílu mistra a nebo jeho výsměch. Nejhorší je, že si myslím, že se jedná o obojí...

plakát

Big Ben - Polda a medvěd (2008) (epizoda) 

U nových dílů s novými postavami je to takové prazvláštní. Ben si tady vybírá dovolenou a najednou řeší případ, kde člověka sejme medvěd. Všichni mu ale vypráví, že medvěd to nebyl a jelikož se mu zželí medvěda, kterého by jinak zastřelili, rozhodne se jednat. Chybí máma, chybí Sabrina, chybí Fajfr. Všichni tu zbytečně přehrávají, navíc i to vyšetřování myslivců je takový divný. Nevím, nelíbilo se mi to.

plakát

Andělé v Americe (2003) (seriál) 

Jsou to teda spíš slabší čtyři hvězdy. Hodně jsem zvažoval, jestli to nakonec nestočím ke třem. Chápu, že Andělé v Americe ve své době šokovali. Museli šokovat jak inteligentně pojatým tématem, tak hereckým obsazením, což v té době standard na mini sérii rozhodně nebyl. HBO ale hned od počátku působení v Evropě vědělo, jak na diváka. Pamatuju si, že tento seriál byl jeden z těch prvních, co zasponzoroval a mně teda hodně dlouho unikal. Herecky, což byl hlavní důvod si jej pustit, je to teda totální pecka. Ještě aby ne, když se jedná o divadelní hru. Nejzajímavější postavy pro mě jednoznačně byly Al Pacino a Jeffrey Wright. Jejich dialogy jsem si jednoznačně užíval, čímž neříkám, že ostatní nebyli zajímaví. Na mě to ale bylo moc do tepla, hodně o AIDS a navíc jsem z toho cítil vliv sionistů a kabalistů, což v seriálu sami vtipně glosovali a naráželi na to. Místy to bylo hodně avantgardní, více než by asi muselo být. Ztrácel jsem se v záplavě abstrakce, což chápu, že mělo snahu zapříčinit onu osudovost a epičnost. Na mě to ale úplně nezafungovalo. To ale neznamená, že jsem si to neužil. Závěr v Central Parku je velká pecka!

plakát

Dnes v noci v lese nikdo nespí (2020) 

Další ze série on-line přenosů s uživatelem Enšpígl, kde jsem film vybíral já a záměrnějsem volil, abych kolegu, souputníka, nezklamal. Volba padla na vyvražďovačku a navíc ještě z polských reálií. A musím se teda přiznat, že Poláci zde převedli hodně solidní žánrovku. Chvílemi to vypadalo jako vzorový Hollywood. Málo přemýšlení, hodně akce, k tomu polské tvářičky, nějaká ta useklá hlava. Co víc potřebujete k radosti, že?