Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krimi
  • Animovaný

Recenze (7 773)

plakát

Afričan (1983) 

Kdyby žilo na naší planetě více takových Afričanů v podání Philippe Noireta, nebylo by na té naší zemičce krásněji? Nádherný film, NÁDHERNÝ! Naladil jsem se na tu dobrodružnou náladu té doby a pak už se jen unášel...

plakát

Pinocchio (2022) 

Šlo by Pinocchia natočit jinak, než dětsky? Podle mě ne. Robert Zemeckis dělal, co mohl, ale pokud se na tenhle film dospělý divák nenaladí, má o dvě hodiny pekla zaděláno. Přitom největší devíza tohoto filmu je v hudbě a obrazotvornosti. Jen je otázka, jestli ji tu někdo bude chtít pod nátlakem té dětinskosti ocenit.

plakát

Válečník (1965) 

Je pravda, že v té archaické mluvě lze pocit ze středověku najít snadněji, než z dnešních moderních středověkých filmů. Já osobně mám ale výpravné francouzské historické filmy z té doby raději, než tyto odkazy na ostrovní divadelnictví. Chvílemi jsem měl pocit, že koukám na Monty Pythona a někde ze zákoutí na mě vyskočí chlap na umělém dřevěném koni. Nevyskočil.

plakát

Marťanské lodě (2021) 

Tím, že je námět založen na skutečné události hlavního protagonisty Martina E. Kyšperského, z filmu dělá zajímavější zážitek, než by ve skutečnosti byl. Ano, zážitek, přeci jen mluvíme pořád o filmu. Byť uznávám, zkušenost to musí být strašná. Marťanské lodě jsou hodně střižené do umění. Mají světlé momenty, ale i slabší momenty. Mezi to nejzajímavější řadím záběry z Norska, konec filmu, hudební podkres a herecké umění Elišky Křenkové. Horší už je scénář, který ukazuje, jak se během 77 minut nemusí ve filmu dít prakticky nic konkrétního. Ti vnímavější si v tom ale pár myšlenek určitě najdou.

plakát

Jen vraždy v budově - Série 1 (2021) (série) 

Chtěl jsem na Disney+ zkusit něco, co se vymyká standardním tahákům ze stáje Marvel nebo Star Wars a oko mi padlo na seriál Jen vraždy v budově. K tomu Steve Martin, Martin Short a, nu dobrá, Selena Gomez. Co Vám budu povídat. Dlouho jsem nepřemýšlel. A výsledkem je nesmírně příjemná detektivka ideální na podzimní večery. Vtipná, zábavná, nápaditá. O partičce samotářů z jedné bytovky uprostřed New Yorku, kteří začnou vyšetřovat vraždu a ještě si z toho udělají podcast. Bavilo mě to, příjemně jsem si u toho odpočíval a nenápadně to rovnou stočil na další sérii...

plakát

Co děláme v temnotách - Série 4 (2022) (série) 

Hodně jsem se rozmýšlel nad tím, jestli této sérii dát čtyři nebo pět hvězd. Pořád je to zábava, ale v případě této série už je to trošku slabší zábava. Zatímco Colin Robinson jednoznačně vládne celou sérií, tak druhá nejvýraznější postava – Nadja – je tu s tím jejím nočním klubem neskutečně otravná. Tak otravná, že svojí otravností sahá až za hranici snesitelnosti. No a zbytek je tu vlastně spíš, překvapivě, do počtu. Pořád se ale na další sérii těším. Podle mě je to jenom o špatně zvolených tématech. Atmosféra a vtip je pořád stejný.

plakát

Cobra Kai - Série 4 (2021) (série) 

Dal jsem si od Cobry Kai pár let odstup. Možná i proto, že začala trošku recyklovat sama sebe a nepřinášela nic nového. Jednoduše řečeno jsem po třetí sérii neměl moc chuť čekat na čtvrtou a najednou čas uběhl a autoři už představili pátou. Nakonec jsem byl ale mile překvapen. V této sérii se v první polovině neděje nic zásadního, aby to ve druhé nabralo docela solidní spád. Poslední dva díly pak byly totálně v topu, hlavně u bojových scén. Vtip tu autoři trošku ubrali, emocemi to zase trošku přehnali. Vztah Daniela a Johnnyho je tu taky jak u třicetiletého manželství. Nakonec mě to ale na pátou sérii parádně nakoplo. Ihned jsem se do ní pustil.

plakát

V jámě (2020) 

Země Pobaltí mě dlouhodobě zajímají z pozice filmařského řemesla. Mají totiž nad sebou silnou Skandinávii a pod sebou silné Polsko. Je tedy jasné, že výsledek jejich práce nemůže dopadnout jinak, než dobře. V jámě je například hodně silné rodinné drama, které musíte detailně sledovat, aby Vámi prostoupilo. Silné v námětu, hutnou skandinávskou atmosférou, ale i hudebním podkresem, který celému dění dost přidává. Každý záchvěv (převážně negativních) emocí jakékoliv postavy, má nějakou logiku. Ty se pak spojí v jedno v silném závěru, který mě doslova odrovnal. A kdyby některé momenty i řádně dovysvětlili, nebál bych se vytasit i pět hvězd. Takhle si divák musel docela dost věcí domýšlet a na tak kvalitní drama to byla skoro až škoda.

plakát

Jan Žižka (2022) 

Koukám, že jsem jeden z mála, kdo filmu dal pět hvězd. Ale přitom mám pro to hned několik důvodů. Ano, mohl bych bědovat nad tím, že příběh byl ze začátku mírně zmatený a musel jsem hodně dávat pozor, abych pochopil, kdo má v tom středověkém světě jaké zájmy a proč ten dělá tohle a tamten zase ono. A ano, také bych se mohl vztekat nad kamerou během akční scén, která byla více než zmatená a chvíli jsem ani já sám nevěděl, co se kde děje a jestli vítězí dobro nad zlem nebo obráceně. Stejně tak bych si mohl hledat tisíc a jeden důvod, proč je ve filmu historicky něco na hraně nebo minimálně s pochybností. Já bych si třeba pochybovat rozhodně nedovolil, vzhledem k tomu, že na filmu pracoval uznávaný historik a z té doby toho navíc není ani moc známo. Já jsem ale všechny tyto důvody pustil z hlavy. Proč? Protože Petr Jákl natočil příběh jednoho z nejdůležitějších Čechů, přidal naprosto boží drsnou středověkou atmosféru a celé to nechal zaobalit do nádherného hudebního podkresu, kterému vládne klasická "Ktož jsú boží bojovníci" na několik variací. Natočil ho Hollywoodskou formou, s dobrými světovými herci, kde všichni jsou naprosto skvělí. Plus Ben Foster mě coby Jan Žižka vysloveně nadchl a Sophie Lowe jako Kateřina stejně tak. Natočil to v českém prostředí, v české přírodě a s českými hrady, které krásně nasnímal, čímž představil naší zemi celému světu. No a také světu představil to, o čem jsem mnoho let snil. Tedy to, že i my máme výraznou středověkou historii, kterou stojí za to znát, nebo o ní minimálně vědět. Ve světě, který pomalu ani neví, kde Česká republika je, je tohle příjemná vzpruha a entuziasmus Petra Jákla prodat film i do Ameriky z tohoto filmu činí unikát, který se horko těžko může zopakovat. A pokud ano, tak to bude druhý zázrak, protože první se vznikem tohoto filmu již stal. Pro to všechno dávám filmu pět hvězd. Odvyprávěl jeden z mnoha velkých příběhů naší historie a udělal obří službu naší zemi. Jakému jinému filmu bych měl dát pět hvězd víc, než Janu Žižkovi Petra Jákla? Teď už jen doufat, že lidi si film užijí a nebudou nad ním moc polemizovat. A když už, tak v tom smyslu, že je to alespoň donutí zjistit si o té době trošku víc a ne být hned etablovaný historik, jako se tady mnozí projevují. Egoisticky si hledat důvody, proč film zkritizovat, je totiž vlastnost, která nám rozhodně není cizí. Přitom si to tento film rozhodně nezaslouží.

plakát

Pam a Tommy (2022) (seriál) 

Je až s podivem, že osmidílný seriál o první sex tape na internetu najdu na Disney+ a ještě k tomu s českým dabingem. Každopádně mě překvapilo, jak dobře takové zbytečné téma bylo natočené. Jasně, námět je popkulturně vděčný a hodně diváků si najde. Osm dílů je ale na podobný příběh přeci jen trošku moc a ve výsledku je to docela i znát. On by totiž stačil klidně i 90 minutový film a vyšlo by to nastejno. Každopádně sympatické na tomto seriálu jsou dvě věci. Jednou je Lily James a Sebastian Stan. Oba hrají na hranici geniality. První polovinu seriálu si pro sebe bere Sebastian coby excentrický Tommy Lee. Druhou pak krásná Lily James, která je tu znatelně hezčí, než kdy Pamela byla...takže je vlastně na co koukat. No a druhý bod je devadesátková atmosféra, která je prostě boží. Počátky internetu, perfektní soundtrack, absurdity doby, které tenkrát byly běžné a dnes je kde kdo nepochopí. To všechno tu je a i pro to všechno jsem se u seriálu docela obstojně bavil. A mluvící penis? To ještě někoho překvapuje, že Seth Rogen si neodpustí ty svoje zhulenecký vtípky?