Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Horor
  • Akční
  • Komedie
  • Krimi

Recenze (6 988)

plakát

Ztracené město (2022) 

Hloupý příbět, tupé postavy a nula důvodů k tomu se alespoň trochu zasmát. Samotné prostředí ostrova je sice hezké, ale podobných rájů už tu bylo a bude stovky či spíše tisíce. Herecky je to výhradně o tajtrdlíkování a při vší úctě k Sandře Bullock, na tohle už je trochu stará. Jediný Brad Pitt má nějakou úroveň, ale to tady ani náhodou nestačí. Celkově líbivě natočené nic. 15%

plakát

Seveřan (2022) 

Tady vlastně k dokonalosti chybí jen to, aby Seveřané mluvili staronorsky. Jinak je to přesně vyvážený mix osudového příběhu s mytologií a krvavou řezničinou. Co vytknout není ani hercům, jejichž výkony nepostrádají jistou teatrálnost, ale ta divadelní dávka je přesně taková, jaká má být. Líbilo se mi jak dbá Eggers na detaily, což pro mě znázorňovali kupříkladu koně. Není tu žádný šlechtěný klusák či ohromná fríská kobyla, ale jen a pouze silní poníci, na kterých tehdejší válečníci skutečně jezdili. O samotném životě ve Skandinávii 9.století sice určitou představu máme, ale asi nikomu se zatím nepovedlo přetavit jí do taková podoby, že si člověk mohl říct "Jo, takhle to bylo."  Až doteď. Totéž platí pro rituály a tuším, že je to poprvé, co jsem na plátně nebo obrazovce viděl Valkýru. Marvelácké blbnutí nepočítám. Za mě pecka a kdyby si chtěl vzít Eggers po Hamletovi do parády Macbetha, vůbec bych se nezlobil. 100%

plakát

Wrong Place, Wrong Time (2021) 

Parta zabijáků se vloupe do baráku, kde si chtějí trochu odfouknout a ošetřit bolístky, ale záhy se ukáže že obyvatelé jsou nějací divní. Zápletka pitomá, ale to člověk tak nějak očekává. Režie vůbec nefunguje, ale je to Price, takže ani tady se nejedná o překvapení. Herecky to překvapivě není taková bída, jak by člověk čekal a dokonce se tu najde i pár fragmentů, které mají jistou úroveň. Ale zpackaná akce a celkový zmatek s příšernou kamerou na čele to dobré spolehlivě pohřbívá. 15%

plakát

Za hranicí (2022) (seriál) 

Tak rozehrané to zase není úplně blbě. Rančer s rodinnými i sousedskými problémy narazí na svém pozemku na fakt divnou díru. Navíc se tu zjeví hipísačka, která by o díře mohla něco vědět. Tak do půlky série je to oukej. Člověk se seznámí s postavami, jejich vztahy, prostředím, rozehraje se pár linek, dojde na pár záhad a člověk tak nějak čeká, že v druhé půlce se to všechno rozplete. Jenže to se nestalo. Místo toho začala být série ještě zašmodrchanější a navíc se zdálo, že filmaři začali ujíždět na tripech. Postavy, které byly do té doby přijatelně divné překročily hranu podivnosti a celkem záhy mi to všechno přestalo dávat smysl. Anebo jsem to nepochopil. Teorii o charakteru díry samozjemě mám a snad nebudu moc spoilerovat, když napíšu, že je to nejspíš něco jako časová brána. Ale jistý si tím úplně nejsem.  Alespoň herecky to ušlo. Za první čtyři díly ten průměr vypotím, ale případnou druhou řadu si nechám s klidným srdcem ujít. 50%

plakát

Moon Knight (2022) (seriál) 

Sice by se zdálo, že se bude jednat o temnější marvelovku, ale chyba lávky. Moon Knight je ta nejnudnější a nejinfantilnější postava, jakou kdy Marvel vypustil do světa. Kromě hereckého obsazení se tu nepovedlo prakticky nic a egyptskou mytologii, která tu byla úhelným kámenem, se nepovedlo využít vůbec. Zoufalost dokládá vizualizace samotných bohů, která by byla akceptovatelná v animácích, ale sem rozhodně nepatří. Špatné. 25%

plakát

Sebelum Iblis Menjemput: Ayat Dua (2020) 

Upřímně řečeno z předchozího dílu si nic moc nepamatuju, ale víceméně bych sem mohl zkopírovat svůj tehdejší komentář. Zkrátka a jednoduše se jedná o svižné vražedné strašení, které může pyšnit výbornou prací maskérů a kvalitním gore. Škoda té přehnané hysterie doprovázené ječením a řvaním a možná bych se obešel i bez přehrávání v podobě koulení očí a cenění zubů. Vypadalo to směšně a člověk skoro čeká, že tam parta démonů rozjede haku. Ale jinak slušná práce a na případnou trojku se milerád podívám. 75%

plakát

Paranormal Activity: Next of Kin (2021) 

Jak už to tak u FF záležitostí bývá, tak polovinu filmu se prakticky nic neděje. Jen banda mládežníků trdluje před ruční kamerou a plká nesmysly. Je lhostejné o čem to je nebo co dotyční říkají. Je to prostě jen vata. Pak se teda konečně začne něco dít a musím uznat, že pár záběrů tu má něco do sebe, ale kamera nedopřeje si cokoliv alespoň trochu vychutnat. A budu se opakovat, ale i tady platí, že pokud by film natočil v klasickém formátu, tak by to mohlo být fajn amišské hixplo. Jenže..........15%

plakát

The Aviary (2022) odpad!

Dvě holky utečou před kultistou, ale během své cesty se nemohou zbavit pocitu, že je jim v patách a tak jim v jejich už tak vymytých mozečcích začne hrabat ještě víc. Nemá to prakticky nic. Prostředí vyprahlé krajiny je nudné, dialogy, o kterých je to především, nezáživné a samotné vidiny bez nápadu. Vyrušení z letargie přináší až samotný závěr, který tu už ale několikrát byl a režisérská dvojice se ho ani nesnaží něčím ozvláštnit. Malin Åkerman sice není bůhvíjaká herečka, ale podle mě má na víc. Tohle letí nenávratně do koše.

plakát

Ambulance (2022) 

Devadesátková akčňárna, která je ve finále trošku naivní a dějově i poněkud ohraná, ale zabavit dokáže. Navíc oceňuji, že i když se pomalu víc než půlka filmu zábývá honičkou policajtů se sanitkou, působí to celkem pestře. Nic nemám ani proti hercům. Gyllenhaal s Abdulem jsou oukej, jejich protivníci z řad ozbrojených složek také a Eliza González je krásna a to mi u ní stačí. Podle mě se i tady Bay drží toho, co umí a dělá dobře. 80%

plakát

Pomsta (2019) 

Poctivá brutální řezničina, ve které se zjizvené hovado s vymlácenými zuby rozhodne pomstít lidem, kteří ho podrazili. Tady si Johnson na nic nehraje. Stačilo upravit Adkinsovi trochu fasádu a poslat ho řezat všechno a všechny. Proti němu postavil další mlátičku v podobě Fairbrasse, i když ten tu své pověsti přeci jen zůstává něco dlužen, a standardní potravu pro pěsti okořenil několika známými ksichty jako jsou Moran nebo Gregory. Dostal jsem přesně to, co jsem čekal a ještě něco navíc, protože režisérovi se celému příběhu podařilo vtisknout jistou osudovost. 80%