Recenze (34)
Sestra II (2023)
Navzdory několika účinným lekačkám nabízí Sestra stereotypní strašení a příběh, který přechází do značně nudné střední části, která téměř postrádá zajímavé prvky. První díl u mě vede.
Spider-Man (2002)
Díky svému upřímnému a nenápadnému projevu je Maguire nesmírně sympatickým hrdinou, kterému budou diváci fandit od jeho prvního okamžiku, kdy se objeví na obrazovce. Raimiho Spider-Man vypadá jako film, který potěší nejen fanoušky, ale i diváky, kteří na něho jen tak narazí.
Šílený Max: Zběsilá cesta (2015)
Překonává všechna očekávání a nabízí pořádnou nálož akce a elektrizujícího vizuálu - je tím, čím by se měly snažit být všechny akční blockbustery.
Apokalypsa (1979)
6/5⭐️- "Hrůza má tvář... a ty se musíš s hrůzou spřátelit. Hrůza a morální děs jsou vašimi přáteli. Pokud nejsou, pak jsou to nepřátelé, kterých je třeba se bát. Jsou to skuteční nepřátelé!" Tento film je halucinační oslava iracionality, čistých pocitů a snad i šílenství, které odhaluje drsnou hrůzu - a nepředstavitelné vzrušení - boje. Coppolova depresivní pouť Vietnamem je bezpochyby nejlepším válečným počinem všech dob.
Zjizvená tvář (1983)
6/5⭐️- Brian De Palma pomocí scénáře Olivera Stonea vytvořil krví nasáklou gangsterskou operu, která je směsicí půvabu a okázalosti, přičemž Pacinova postava kubánského přistěhovalce Tonyho Montany je především uměleckým představením, mužem, který existuje proto, aby byl sám sebou. „The eyes, chico. They never lie.“
300: Bitva u Thermopyl (2006)
Hloupý příběh plný krve, chaosu a šílenství, ve kterém není nic nového, originálního ani překvapivého.
Napoleon (2023)
Film má své vrcholy, ale je v něm více chyb než zásahů, což má za následek dvouapůlhodinový zážitek, který vyvolává frustraci z promarněné příležitosti.
Prokletý ostrov (2010)
Shutter Island nabízí skvostnou, strhující, mrazivou gotickou filmařinu, u které nastává problém v uspěchaném závěrečném dějství filmu, kde dosud stabilní vyprávění ustupuje ukvapenému zvratu, který je v rámci možností uvěřitelný.
Maják (2019)
Robert Eggers natočil působivý 4:3 černobílý film a přináší příběh o osamělosti a izolaci, který se ubírá tou nejpodivnější a nejbláznivější cestou. Duševní, nechutné a nezvratně šílené divadlo Majáku je natolik okouzlující, že se divák nenudí ani vteřinu.
Parazit (2019)
Temná satira režiséra Bong Joon-hoa je detailně propracovaným a skvěle napsaným portrétem k ekonomické nerovnosti v Jižní Koreji.