Recenze (2 925)
M*A*S*H (1970)
Asi nejde film a seriál srovnávat. Seriál je komerční záležitost a spousta situací v něm je účelových. Každopádně film se mě nijak hluboko nezaryl, a na seriál se klidně každý den rád dívám jako na večerníček.
Kytice (2000)
Nechápu tak nevyrovnané hodnocení. Autoři si naložili nelehké břemeno, ale zpracovali ho velmi osobitě, originálně a zároveň i s jasným odkazem na původní dílo. Casting mi přijde geniální, teď už pro mě polednice vypadá jako Bolek, vodník jako Dan Bárta atd. Věřím, že se Erben v hrobě neobrací.
Krotitelé duchů II (1989)
Dvojka se povedla minimálně stejně dobře jako jednička. V některých směrech, jako ve zvláštních efektech (logicky - je tu téměř 5 let rozdílu) nebo hereckých výkonech, je dvojka dokonce lepší. Celkově jsou oba díly legendární a neztrácejí nic ze své vyjímečnosti, i když byly nedávno v televizi uváděny jako "filmové návraty".
Krotitelé duchů (1984)
Můj nejoblíbenější americký film z dětství. VHSka s ním i s "dvojkou" je drahně ošoupaná. Nedokážu přesně popsat, čím mě ta partička tak zaujala, ale asi je to výbornou kombinací sci-fi pohádky, skvělého humoru, vynikajících herců a v neposlední řadě "návykové" písničky. V "Ghostbusterech" a "Spaceballech" byl navíc Rick Moranis ve hvězdné formě a minimálně jedna hvězdička je jen jeho!
Kouř (1990)
Tohle dílko lze skutečně považovat za legendu - takovou sklepní. Snažil jsem se pohlédnou na něj trošku s odstupem, ale mělo to za důsledek, že jsem ubral jednu hvězdičku, takže toho nechám. Všechno je skvěle provázané a postavičky notorika archiváře a sladouše Arnoštka jsou nezapomenutelné. Chybí tu trošku podobný film, s nímž by ho mohl člověk srovnávat, takže celkově výrazný nadprůměr.
Jeepers Creepers (2001)
Ježkovy voči... Dokud je zlo zahaleno tajemstvím, bylo by hodnocení i na 5 *. Pak z toho je jakýsi panák s čepicí a nakonec dokonce jakýsi přerostlý netopýr. Z toho mi vyplývá zhruba průměr. Ze začátku jsem se však i trochu bál, takže ty tři budou asi tak akorát.
Je třeba zabít Sekala (1998)
Člověk se musí trochu chtít ztotožnit s hlavním hrdinou ( tím "kladným" :-) a pak je film opravdu silným zážitkem. Dokážu pochopit, že necháte-li film jen tak mimoděk probíhat, se nemusí zdát tak dobrý. Pro mě je to ale jeden z vrcholů české tvorby 90. let, jak příběhem, kamerou, hereckými výkony, tak působivou atmosférou.
Jak utopit Dr. Mráčka aneb Konec vodníků v Čechách (1974)
Velice pěkná pohádková komedie, musím ale ubrat jednu hvězdičku, abych neurazil ty úplně nejlegendárnější komedie, které jsou přeci jen o stupíneček lepší.
Jáchyme, hoď ho do stroje! (1974)
"STS Chvojkovice - Brod? Zřejmě slušnej voddíl." - Není třeba se rozepisovat, autoři i režisér jsou zárukou kvality.
Truman Show (1998)
Výborně zpracovaný geniální nápad. Obsazení hlavní role možná pro někoho překvapující, ale pro mě Jim herec je a Trumana se zhostil opravdu profesionálně. Skvělé jsou okamžiky "ví o nás, změňte frekvenci" a celkově mi z toho vychází opravdu nezapomenutelný zážitek.