Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Dokumentární
  • Akční
  • Krimi

Recenze (479)

plakát

Jednoduchý plán (1998) 

Idiot = kámen úrazu všeho. Možná ještě s přívlastky citlivý a impulsivní. Přátelit se, pracovat, podnikat nebo dokonce páchat s takovým člověkem, to je výhra v loterii, kde hlavní cenou je trapas, vyhazov, krach nebo vězení. To jsem si uvědomil již na základce a celý život se mi to na různých situacích kolem mě jen potvrzuje. Nejhorší ze všeho, když to idiot myslí dobře. V čem je problém? V tom, že vůbec myslí. Vymýšlí vlastní scénář situace, ale tak důmyslně, jako kdyby šachista plánovat celý jeden tah dopředu a další tahy ignoroval. V podstatě již druhý tah je již zahalen v neprostupné mlze, tak abstraktní pro něho imaginace, že to až způsobuje zarudnutí kraniální oblasti v důsledku nebývalé aktivity a silnou hypoglykémii v nečekaných dodávkách energie do nepoužívaného orgánu, ke kterému nedostal při narození manuál. Pak se žehlí, vytírá, uklízí, ale idiot neustálé trousí, shazuje a když Vám chce pomoct, tak to vše rozšlape, že z možného alibi již není návratu. A chřipku střídá angína, angínu žloutenka, žloutenku cholera, choleru nevyléčitelný AIDS. Pyramida lží se zbortí pod vlastní tíhou. A pokud to idiot nepokazí a zahlazovaný plán vydrží sérii pokusů o zmaření, tak obvykle selhává to, na co jste nepomysleli a co součástí strategie nebylo - a to, že celá stavba byla jen vzdušný zámek, opojnou představou, v níž se zapomíná na realitu. ____ Na chladnou logiku je problém se spolehnout za všech situací. Nepatologický člověk není z ledu. Druhá strana mince jsou vlastní emoce, sebevědomí, které vedou ke změně chování a můžou být průvodní indicií pro podezření. ___ Docela mě pobavily tagy k tomuto filmu - vražda, peníze, venkov, mrtvola. Vážně to bylo o tom?

plakát

Anémic cinéma (1926) 

ke kraťasu krátký komentář...pozor spoiler: a svět se točí, točí...:-)

plakát

Od soumraku do úsvitu (1996) 

Akční - první část naprosto skvělá (dezert po Pulp Fiction). Pak zlom, jenž opravdu nikdo nečekal, a který vyrazil dech - úder přímo do solar plexu. Ten šok z toho, co se na plátně začne odehrávat! Asi bych neváhal s plným hodnocením, nebýt té druhé části, která je místy opravdu komická, ale nepřipadá mi moc konzistentní, spíše jako takový slepenec upířích drobků, aneb how to kill a vampire by the most wtf way. Tento záměr (o tom nepochybuji, na to je Tarantino příliš inteligentní) má tendenci vyvolat, již zmíněný, klasický WTF efekt, což se povedlo na maximum. Si tak představuji toho spokojeného důchodce, který se kochá výborným thrillerem, a pak nastoupí Tarantinův gejzír. Úplně ho vidím, když to píše a směje tomu. Škoda, že film zde ztratil atmosféru, protože divák lapá zmateně po dechu a posttraumatický šok trvá, bez naladění na novou vlnu, až do konce filmu (možná, že druhé zhlédnutí vytváří jiný dojem kvůli absenci šoku). ___ Musím zmínit skvělé nápady - kříž z baseballky a opakovačky, tanec pod discokoulí za úsvitu, kondomy plněné svěcenou vodou, falická pistole, atd. Postava, kolem níž se točila celá první část, kterou ztvárnil Tarantino, je geniální, byť to herecky dirigoval Clooney. Takové invence, práce maskérů a kostymérů a při tom taková blbost :D. ___ Výlet pana Broučka tentokráte do Tarantinovy hlavy by nebohému kmánovi přivodil nejspíš mrtvici. Kam by se ale na Broučkovo dobrodružství hrabala nespoutaná atmosférická jízda v baru Titty Twister. (A takhle to vypadá v pekle nebo snad v nebi?) Btw. je snad lepší místo na rozlučku se svobodou?

plakát

Návrat do ráje (1983) (seriál) 

Hodnotím asi s odstupem 20 let :D. Viděl jsem to snad asi jako jedenapůlmetrový špunt, ale vím jistě, že jsem se vždycky těšil na další díl (celkem 6 :-)), protože zde jsem se poprvé setkal s tím, že na konci dílu předcházejícího byla vypjatá scéna, která byla násilně přerušena, aby to divák prostě zapnul příště. I takto se k divákovi chovali tvůrci. Na mě to zabíralo, ale cítil jsem se vždycky televizně zneužitý :-).

plakát

Marketa Lazarová (1967) 

Vláčilovo srdce tlouklo snad dvakrát pomaleji než moje. Abych tep srovnal, musel jsem si mentálně arytmickým tokem vůle několikrát přivodit fibrilaci srdečního svalu. Tato vizuální dokonalost proměňovala své záběry jako větrná eroze pevnou skálu. Na středověké plynutí času je nutné si zkrátka přivyknout. (Na tomto filmu je dobře vidět, jak je dnešní doba uspěchaná.) ___ Výborný Kemr a Menšík. Vančura byl génius s osobitým stylem a vzácným smyslem pro uchopení jazyka jedním z nejkomplikovanějších způsobů.

plakát

Jackass: Děda Mizera .5 (2014) 

"Jsem chlap jako každej jinej, mám dvě ruce, dvě nohy a půlmetrovej pytel." No, a v podobném duchu je to takhle celé.

plakát

Stážista (2015) 

"Bene, ty sis na pohřeb vzal rande?" Místy vtipné a dokonce aktuální, protože každý, kdo toto čte, tak se brzy bude potýkat s demografickým problémem i jako stařík. A převelice záleží, jaká pracovní morálka se vštěpí do společnosti, aby těch předsudků nebylo příliš a z tohoto důvodu netrpěli ani mladí, ani ti dříve narození. ___ Já opravdu nechápu lidi, co pracují tak, že se sedřou z kůže, aby pak do konce života měli vředy a vysoký krevní tlak. To vážně chce být každý ředitel? ___ Btw. osobně si nedovedu představit větší nudu než obchodní branži. Sice je tam stres (ospalost jistě nehrozí), ale ta vyprázdněnost, která to vše provází.

plakát

Cesta na Vostok (2011) (TV film) 

Dovolil bych si citovat 3 ukázky z deníku, které tento kout světa charakterizují: "Dnes odpoledne klesla teplota pod -76°C. Pod mojí postelí je stále led a sníh, na každého z nás připadá plocha 1,3 m2." "Teplota zde poprvé vystoupala přes -30°C, léto je zde již v plném proudu." "Ráno jsem dostal telegram od rodičů. Doma je prý teplota až +30°C, blíží se žně. Na Vostoku je červenec také velmi teplý, teplota nepřesáhne -60°C." Velice příjemná, byť zmrzlá jednohubka o jednom z nejnehostinnějších míst na planetě zemi.

plakát

Osm hrozných (2015) 

Každý Tarantinův film je jak hustá historka z vojny, když ji poslouchá malý chlapec. Tak mě to kolikrát posadí na zadek s tím rozdílem, že toto je pro ucho chlapce velkého, a přesto jsem kvadruplegicky paralyzován promyšleností příběhu a tenzí mezi jednotlivými charaktery v gradujících dialozích. Práce s náhodou, nepřináší rozčarování z bezvýchodnosti scénáristy, ale vždy skrze černý humor stylově posouvá příběh a provazuje/vyřazuje postavy. To nižší hodnocení si ani tak nevysvětluji tou orální eskapádou na sněhu, která nemusí být každému Jižanovi po srsti (Tarantino hraje podobný akord jako s hodinkami v Pulp fiction, ale každý jednotlivý souzvuk má jiný účel, jinou cílovou funkci). Ale já to spíše přičítám na vrub tomu, že ten, se kterým jste sympatizovali, ať už to byl kdokoliv (pravděpodobně prošedivělý Django), se prostě ztratil v hrobě neznámého vojína. (Stejný problém nastává, když někde zařve 20 mil. lidí, což jistě nevyvolá pozitivní dojem, ale kýžený šok se nedostavuje, protože tragédie je příliš velká na to, aby byla uchopitelná. Zkrátka emoce je neosobní, protože jakékoliv větší číslo [počet lidí a vztahů mezi nimi je zahalený mlhou] nevyvolá emoci, která je 20 mil. krát silnější. Nutnou emoci, kterou si divák přiřadí k jednotlivci, dvojici, rodině, zkrátka v měřítku empatie, které je pro lidské chápání ještě představitelný.) ___ Tarantino dal westernům takový šmrnc, botoxový enfance, peelinogovou dřenici, ale i hloubku, že pro mě tak neoblíbený žánr (kvůli neustálé recyklaci námětů - vidíte 5 originálních filmů a zbytek je kopíruje, protože není o čem novém vyprávět, zdánlivě, jak dokazuje Tarantino) získal na přitažlivosti, což se patrně omezí jedině a jen pod taktovku QT. ___ Asi bych se nezlobil, kdyby byl býval film doznal kosmetického zástřihu frizúry, nicméně mě to ve výsledku ani nevadilo. Mám rád tu atmosféru, kterou QT dokáže navodit a mohu se ji opájet i těch jindy ponorkových 182 minut.

plakát

Vzmuž se (2015) 

Myslím, že nadmíru povedené. Nevím, na jaké romantiky jsou zvyklí ostatní (holduji tomu žánru, tak jednou do roka), ale já viděl parádní film. Ani mi nejde o ten, napříč komentáři omílaný, netradiční spouštěč celého filmu, ukradnuté rande, ale o ty dobře vystavěné dialogy. ___ Jen taková poznámka, nikde, nikdy jsem neviděl rozebírat tuto věc: no, a jak se mají cítit všichni ti přihlížející, kteří tomuto spárování přihlíželi? Pokud jen malinký červíček pochybnosti vrtá, tak romantický film zaručeně vyvolá depku, kor když nejste v kurzu - například jako ta náhrada, kterou si "sympatický" barman z bowlingbaru vybral na oslavě pro krmení jako druhou. ___ Simon Pegg je již klasická záruka zábavy. Film jsem pro pobavení pustil víceméně kvůli němu a co se nestalo, znovuobjevil jsem energií hýřící Lake Bell, které tyto role opravdu sedí. Scénář se opravdu povedl. Kolikrát jsem se v něm i našel, protože tolik odvahy sebou každý den nenosím a kolikrát i ta poučení ukládám na hromadu zapomnění.