Recenze (358)
Ctihodný občan (2009)
Velice zajímavé drama s kvalitní pointou. Celý film jede ve velmi slušném tempu a i přes občasnou absurditu kráčí ke konci snímku, který se mi moc nelíbil. Nejde tolik o osud hlavního hrdiny, ale o způsob, kterým je proveden. Někde mezi 3 a 4 hvězdičkama. (70%)
Na Hromnice o den více (1993)
Jeden z těch klasických snímků, které mě bavily i po tom dvouciferném shlédnutí. Stále dobré a Bill Murray je génius. (90%)
Wrestler (2008)
Rourkeův comeback jak má být. (85%)
Bournův mýtus (2004)
Nejslabší z celé trilogie, snímek furt patří k absolutní špičce žánru, kdekoliv jinde bych dal 5, ale u Bournea se toho musí vždy vymáčknout víc než maximum. (80%)
Zatím spolu, zatím živi (2010)
Nečekaně nářezové, zábavné, sexy a cool. (75%)
Počátek (2010)
Bránil jsem se tomu, ale ono to graduje nejen během snímku ale i po něm. Velice silný a originální nápad jenž byl zpracován s mistrnou přesností, která je Nolanovi vlastní. DiCaprio a Ellen Page táhnou film jako dva zdatní koně a zvyšují jeho kvality. Společně s Prokletým ostrovem filmový zážitek letošní kino sezony. (90%)
Let číslo 93 (2006)
Vcelku dobrý snímek o tom, co se stalo z "neúspěšným" letadlem 11. září, tedy s tím o kterém se nejméně mluvilo. Paul Greengrass založil svůj scénář na základě spekulací a přání toho, co se na palubě odehrálo a povedlo se mu to velice vkusně. Žádné přehnané plačicí scény, žádné srdcervoucí či patetické okamžiky. Jen čirý předpoklad událostí zpracovaný se snahou o co nejsirovější popis. To vše se mu povedlo, ale nedokázal k tomu přidat nic víc. Žádné postavy, až příliš chaotický děj i dialogy (i když to byl samozřejmě záměr) a i přes to, že samotný námět má sílu, autorům se z něho nepovedlo vytřískat vše a místy snímek dokonce i nudil. Ano, dá se to vzít celé i jinak - ne jako film, který má bavit nebo něco divákovi dát ale jako dokumentární rekonstrukci. Já jsem to vzal jako každý jiný snímek a holt jsem se nebavil. (60%)
Malá Miss Sunshine (2006)
Velice silný snímek o tom, jak moc je rodina přežitek. Skvělá, úchvatná a jakkoliv jinak superlativní podívaná. (92%)
Dr. Divnoláska aneb Jak jsem se naučil nedělat si starosti a mít rád bombu (1964)
Brilantní komediální zpracování problematiky jaderného potenciálu a především fanatismu a dezinformovanosti. Jeden z nejlepších snímků, které jsem v poslední době viděl, v tehdější době asi přelomové. (90%)
Horší už to nebude (2006)
Vynikající ! Film, po jehož shlédnutí ve vás nastanou různorodé pocity, které přetrvají po dlouhou dobu. Vcelku povedená variace na klasické příběhy o probouzení, která v mnohém předčí většinu svých bratříčků (Yes Man, Božský Bruce...). Představitel září ve své, aspoň prozatím, životní roli. (85%)