Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Animovaný
  • Krimi

Recenze (107)

plakát

John Wick: Kapitola 4 (2023) 

Tohle není akční film, ale počítačová arkádovka, kde unylý Super Mario Wick se probíjí z jedné domény do druhé, z místnosti do místnosti, neprůstřelný ve svém slušivém a čistém kevralovém oblečku a do obličeje ho nikdo ne a ne trefit. Děj takhle malilinký, akce tákhle obrovská a... nudná. Ale abych nebyl úplně nespravedlivý, pařížské kulisy byly pěkné a konec celkem stylový.

plakát

Taboo (2017) (seriál) 

Nenechte se odradit komentáři polodementních blbínků, kteří jsou schopni uchcávat jenom u klipových akčňáků a jakékoliv pomalejší tempo je u nich "nuuudaaa". Děj příběhu je servírován v náznacích a rodí se pozvolna z mlhy nad blátivým břehem Temže. Schopnost Angličanů naprosto věrohodně vykreslit historický Londýn nejen co se týče kulis, ale i mentality postav, je záviděníhodná. Hned je vidět, že jim tam 40 let neřádil komunistický dobytek a totálně nesprasil pohled na vlastní minulost (a nezplodil výše uvedené polodementní blbínky). Hardy hraje úsporně a na všechny důležité otázky (týkající se leckdy i života a smrti) odpovídá ve stylu: "Mám práci", "Dobrý den" nebo "Udělejte mi vajíčka na tvrdo, já jdu zatím položit kabel". A vůbec nejlepší je: "Mám pro tebe úkol." Rozhodně ale není sám, kdo by příběh táhnul. Jonathan Pryce jak lord Stuart exceluje každým gestem a marné nejsou ani figurky z londýnské spodiny, stejně členové East Indian Company. Dalším luxusem je bezesporu hudba Maxe Richtera. Závěr je málem hamletovský, spousta lidí jde z kola ven a když je cesta na svobodu volná, je člověk vděčný za každou postavu, která přežila.

plakát

Zmizelá (2014) 

Film se tak dlouho rozjíždí, až neví "kudy, člověče, kudy", zaplétá se do kombinací, z nichž dokáže vybruslit jen za cenu neuvěřitelných a nepřirozených zvratů a nelogických chyb. Z herců dominuje toliko Ros Pike, zatímco Benny a Barney se tváří, jako by je pálil řitní otvor po chilli papričkách. Taková tuhost v mimice se snad nevidí ani u Arnolda Afroameričana von Östereich. Konec má být asi originálně neočekávaný. Ano, takto přitroublou pointu jsem opravdu nečekal. To byla zase kravina.

plakát

Griffinovi (1999) (seriál) 

Blick! Řach! Krust! Mruz! Prrrrrrrd! A já to mám rád! A jako mravenec se taky rád hlasitě chechtám, chechtám a na tu bídu si nezareptám. Když se Seth MacFarlane uprdne, vyroste mu z řitního otvoru maricpánový Neuschwanstein a z každýho okýnka blinká vyuzený Smolíček. Buďto jste úplně tupí, a pak si vystačíte s naprosto bezzubými a adolescentně trapnými Simpsonovými (zásadně s českým dabbingem, poněvadž jakožto idioti obvykle nestíháte číst titulky), anebo jste omezení a techokratický mozeček nepobere tu dávku humoru a vzápětí všecko vyměší zas ven. Takže nakonec už zbývám jenom já... a všichni ti ostatní skvělí diváci, kteří shodně dávají 5 *. Nesmím zapomenout dodat, že pokud chcete něco hodnotit, nesmíte se nechat zblbnout dabovanou verzí, v níž čeští hovadští komedianti spolehlivě zmasakrují všecek humor, takže se z celého dílka stane odpad.

plakát

Brickleberry (2012) (seriál) 

Huáááh! V národě zbídačeném Karlem Gottem, Zdeňkem Troškou a Irenou Pavláskovou nalezl jsem světlo na konci tunelu. Byl to tunel v prdeli rangera Denzela, kterým mu projel pěkně nabrnkutej meat-hammer. Tak jsem si myslel, že nad South Park není. Je. Seriál o figurkách, které všecky svoje povahové klady poztrácely cestou životních potěšení, jako je pornografie, gerontofilie, onanie, zoofilie, drogová závislost, sexuální zneužívání, vraždy a porod antikrista, až z nich osud zformoval partičku zoufalých kretýnků, kterými manipuluje jeden roztomilý, zparchantělý medvídek. Každým dílem víc a víc žasnu, kolik zprasenosti vytryskne skrzevá močové trubice tvůrců. A jsem nadšen, ale jen do chvíle, než zjistím, že blbci z Comedy Central po třetí sezóně seriál zrušili. Konec srandy. Gott je nesmrtelný.Troška teplý. A Pavlásková vyčvachtaná.

plakát

Neobyčejný Odd Thomas (2013) 

Pubertální duchařina. Z námětu by se dal vykřesat obstojný komiksový thriller, ale to by se musely vymrskat ty "high schoole dialogs". A taky dlouhé dojemné scény, kdy se pět minut koukáme, jak hrdinové brečí. A Yelchina. A Sommerse. Ten zaslouží vymrskat nejvíce.

plakát

Amazing Spider-Man (2012) 

Romanticky průjmová high school story, v jejímž čele stojí "opravdický" puberťák, který artikuluje, jako kdyby měl zrovna v puse žaluda. Otřesné omílání téhož, kdy se soustružníci tohoto spektáklu snaží vydojit už třikrát předojené cecky. Do odpadu jsem to nehodil toliko z úcty k Rhysu Ifansovi, jenž všecky přítomné blijce replik převýšil o třídu.

plakát

Show Bennyho Hilla (1969) (seriál) 

Benny Hill je komik mého dětství, kdy jsem jeho show sledoval v německé televizi. Je to ten druh gagů, které mají naprosto odbourávací účinek, ač jsou vystavěné na nekonečné variabilitě téhož modelu. Mám za to, že vzhledem k jeho "andílkům" nachází odezvu spíše u mužů, ale rozhodně si nemyslím, že by byl tak sexistický, jak se o něm vyjadřovali fanatické sufražetky. Pravda, místy jsou některé scénky (hlavně ty mluvené) slaboduché a infantilní, a některé vtípky se opakují, s tím se ale setkáme i u Monty Pythonů a všech těch skečů, kterých je zkrátka hodně a není dost dobře možné udržet je všechny na stejné úrovni. Každopádně groteska v podání Bennyho má svoji typickou poetiku a i po letech mě ten humor výsostně baví. Akorát mě sere, že dvd nelze dostat s titulky a člověk musí skousnout český dabbing. Zatímco Postránecký se ještě snese, pak výkony ostatních šmíráků, zejména příšerné Lucie Vondráčkové, která nejenže postrádá jakýkoliv herecký talent, ale ještě zamořuje éter tou svojí besídkovskou hyperkorektní výslovností. Never more Lucii Vondráčkové a českému dabbingu! Never more těm producentským kreténům, kteří nedodali české titulky.

plakát

Nespoutaný Django (2012) 

Tarantinovo oblíbené téma msty. Po precizně vystavěném a stylově asi nejčistším Kill Bill, přes "konečné řešení" noční můry aškenázského židovstva v Glorious Bastards se dostává taky na černé plantážníky. Stylizace tentokrát končí hned po titulcích, které zpočátku navozují atmosféru spagetti westernů i za pomoci Moriconeho hudby, ale film se nakonec vydává poněkud jinou cestou, než pro hrst dolarů dobrý, zlý a ošklivý. Oč méně ale chybí z ranku Tarantinovské "brutální poetiky", o to více nabývá na humoru. Scéna zakuklenců KKK jakoby vypadla z montypythonovského Life of Brian a průpovídky geniálního britského Rakušana Krištofa Valčíka diváka spolehlivě pošlou k zemi. Konec je sic trochu rozpitvaný a od střílečky jsem čekal trochu větší nápaditost (nadchlo mě akorát "odstřelení Zoe Bell), ale i tak má film ty správné koule. Apropo, čím to je, že je v Quentinových filmech tolik postav střeleno do "vercajku"? Neznásilnil ho náhodou někdo? Ve videopůjčovně?

plakát

Marketa Lazarová (1967) 

Naprosto přehodnocený film, který snad zaujme některými obrazy, ale jinak asi zůstane pouhou snobskou masturbací. Katastrofální je přehalovaný zvuk a totálně nesouladné a nesrozumitelné postsynchrony. Zvukař by zasluhoval zbičovat za takovou prasárnu. Děj je jakousi nastavovanou kaší sekvencí, které se mají tvářit autenticky, a to nikoliv jen scénou, ale zejména myšlením a chováním postav ve středověku. Všechno je to ale jen intelektuálská póza, kterou rozbředá přílišné ukájení se nad obrazy patetické kamery. Celkovou amatérskou "nedozrálost" podtrhává i scéna s jelenem, kterého odhání chlapík v džínách a košili, jelikož kromě zvukaře podělal svoji práci i střihač a nevystřihnul ho ze záběru.