Recenze (4 351)
Grand restaurant pana Septima (1966)
Na rozdíl od mnoha jiných komedií s Louis de Funësem, má tento hezky napsaný scénář. Humor je jako by subtilnější, ineligentnější, celkově se mi film zdá být chuitnější, než například jeho policejní komedie.
Forrest Gump (1994)
Snímek Ameriky podaný fantastickou formou. Válečné konflikty, školství, armáda, podnikatelé, sport, všechno čím Amerika žije, vyprávěné s obdivuhodným nadhledem a humorem, který je jak ironický, tak laskavý. Pohádka a pravda současně předváděná prostřednictvím dokonalého Toma Hankse. I skvělý dabing pomáhá tomu, že film lze vidět znovu a znovu.
Štěstí (2005)
Nepravdivý, falešný svět, který se vydává za normu. Tak to nechodí mezi chuďasy, tak to nechodí s opuštěnými dětmi, taková idyla libující si v marasmu prostě neexistuje. O to hůř, že zpracování vytváří dojem uvěřitelnosti.
Kameňák 3 (2005)
Milá Troško! Nic proti vydělávání peněz, ale točí-li se srágory opakovaně, hrozí, že už to člověku zůstane.
Kameňák 2 (2004)
Je zřejmé, že lepší už to nebude. Komu není dáno, nemá co dávat.
Kameňák (2003)
Hnojiště. Benevolentnější výraz mne nenapadá.
Der Lebensborn - Pramen života (2000)
Není co vytknout. Scénář, režie, herci..., všechno téměř dokonalé. A téma samo o sobě pětihvězdové.
Dědictví aneb Kurvahošigutntág (1992)
Spousta mnohdy kvalitního humoru. Jinak trošku hloupé a rozhodně nepravdivé. Nemít to vtip, není to o ničem - i pro komedii je to handicap.
Ďáblova čísla (1999) (TV film)
Příliš mnoho až pohádkové nelogičnosti mi brání přidat poslední hvězdičku. Film, zejména pak jeho podstatná část odehrávající se v retrospetivě, je ale jinak velmi povedený, scény z koncentráku zcela věrohodné, herecky zvládnuté.
Četa (1986)
V daném žánru zřejmě nepřekonatelný film. Nemá smysl jej rozmělňovat dalšími úvahami; místo toho je lepší pustit si ho znovu.