Reklama

Reklama

Stárnoucímu spisovateli Karlu Šejnohovi (Zdeněk Svěrák) už psaní nejde jako dřív. Nedokončené povídky se mu hromadí v hlavě, jejich postavy vylézají na denní světlo a dožadují se, aby autor pokračoval v ději. Všichni něco chtějí. Fotograf Matěj chce získat nedobytnou Vendulu z lékárny, pan Bohumil prosí, aby udělal zázrak, automechanik Bakalář by chtěl být léčitelem. Do toho vstupuje z reálného světa Šejnohova manželka, která si myslí, že už by měl psaní nechat a konečně se věnovat jí. Komedie s prvky magického realismu servíruje univerzální otázky lidského života s nadsázkou a humorem. Scénář filmu Jana Svěráka vznikl na motivy oblíbených povídek Zdeňka Svěráka. (Bioscop)

(více)

Videa (6)

Trailer 2

Recenze (295)

Lanark odpad!

všechny recenze uživatele

Stáří je sviňa. Máte pocit, že už toho o životě spoustu víte a chtěl byste to (z různých důvodů) říct ostatním, ale přitom mezitím už život zas utekl o trochu jinam a mumlá něco o tom, že jedinej jeho kamarád je Sokrates. Bylo mi trapně za oba Svěráky, bylo mi líto Kotka a nedokázal jsem přijít na to, proč na to Tereza Ramba kývla. A jestli jsem u Prezidentky hledal (a našel) 100+1 důvodů, proč na roli kývnul Ondřej Vetchý, tak tady bych pro změnu já od něj chtěl slyšet alespoň jeden! rozumnej! důvod. Já nenašel ani to, že je potřeba platit složenky. ()

bloom 

všechny recenze uživatele

Když hlavní protagonista během úvodních titulků projíždí autem po Masarykově nábřeží v Praze, mohou si ctitelé svěrákovských komedií vzpomenout na závěr Kulového blesku a první chvíle psychologa Knotka v novém bytě, který se nacházel také na Masarykově nábřeží. Bohužel jen málo dalšího spojuje nejnovější film Jana Svěráka s těmi nejlepšími snímky podle scénářů jeho otce, které kromě typického humoru vždy měly jasno, o čem chtějí vyprávět. U Betlémského světla zůstává tvůrčí záměr nejasný. Když jsem před lety odcházel z kina z Vratných lahví, říkal jsem si "Snad natočí ještě další.". Po konci Betlémského světla mi v hlavě znělo "Pánové, prosím, už ne.". Více zde. ()

Reklama

Lacike 

všechny recenze uživatele

Divne a hlavne nie príliš funkčne pojatý poviedkový film v ktorom sa hlavný hrdina behom behom svojej ústrednej línie rozpráva s imaginárnymi postavami vedľajších línií, ktoré tvoria samostatné príbehy. A podľa ich želaní upravuje vývoj ich charaktery, čo zakaždým neželane ovplyvní osud tých postáv. Celý film ale pôsobí strašne unavene. Rovnako ako samotný Zdeněk Svěrák. Herecky už na to, aby utiahol film, podľa mňa nemá. Z Jana Svěráka sa pre zmenu stal nudný rutinér u ktorého jeho obrovský talent z pred dávnych rokov už prakticky vôbec nevidno. Technickú stránku má stále v ruke, ale po dejovej stránke to proste nefunguje. Asi by to mal nadobro zabaliť spolu s otcom. 5/10. ()

hygienik 

všechny recenze uživatele

Bál som sa, že to bude zlé, ale bolo to milé a dá sa povedať, aj dôstojné. Film ako celok síce nedrží pokope, ale sype vtipy jeden za druhým a humor tipu Ježíšek není, ale Ježíš je! funguje výborne. Je to taký artový, Svěrákovský Kameňák. Som spokojný. Pekná labutia pieseň Zdeňka Svěráka. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Jan Svěrák scenárista si tentokrát naběhl a pospojovat tři úplně rozdílné povídky svého otce do smysluplného tvaru nedokázal. Sice začíná nadějně, ale bohužel úvodní scéna z filmu značně vybočuje, a navázat se na ni moc nedaří. Jan Svěrák režisér a kvalitní herecké osazenstvo ale film udrží nad vodou, takže jsem se nezačal vyloženě nudit. Druhá silná scéna je až těsně před závěrečnými titulky. ()

Galerie (33)

Zajímavosti (16)

  • Snímek měl rozpočet 38 700 400 Kč a výroba filmu byla podpořena Státním fondem kinematografie částkou ve výši 7 000 000 Kč. (Azurose)
  • Ve druhé polovině filmu je zmíněn český malíř Josef Jíra a zpěvačka Madonna. (Zix.)

Reklama

Reklama