Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kreslený králík Roger je populární hvězdou animovaných filmů. V poslední době se ale při natáčení nemůže soustředit a všechno kazí. Podezírá totiž svou krásnou ženu Jessicu z nevěry. Majitel filmového studia si proto najme soukromého detektiva Eddieho Valianta. Ten má tajně pořídit fotografie, na kterých Rogerova manželka koketuje s výstředním staříkem Marvinem Acmem. Jedině tak může šéf králíka přimět, aby se rozvedl a začal zase normálně pracovat. Jenže Jessica není králičí samička, nýbrž neobyčejně vnadná barová zpěvačka. Sama o sobě říká: "Já nejsem zlá, jenom mě tak nakreslili." Roger ji miluje, i když se prokáže její nevěra, nechce se jí vzdát. Krátce nato je Acme nalezen mrtev. Pro detektiva Valianta tak začíná největší případ jeho kariéry. (TV Nova)

(více)

Videa (2)

Ukázka z filmu 1

Recenze (345)

Boogeyman 

všechny recenze uživatele

Film už je téměř 20 let starej, ale pořád je i na dnešní dobu po technický-trikový stránce perfektní! Vlastně noir detektivka s velmi zajímevým prvkem - totiž kreslenýma postavičkama! Ze začátku člověk kouká na technickou dokonalost a za chvilku už když je Bob Hoskin pouty přpnutej k kreslenýmu králíkovi ani nevnímáte, prostě jak kdyby to byli dva herci! Film je vtipnej má spád, je kurevsky originální a prostě není co vytknout! Dvd co jsem tu měl bylo narvaný bonusama, všechny otitulkované a opravdu zajímavé! Těžko uvěřit, kolik s tím bylo práce! Takže moc příjemný! ()

berg.12 

všechny recenze uživatele

Úžasně barevná a nápaditá procházka animovaným hollywoodským světem, šmrncnutá navíc atmosférou klasických noirovkek. Čím více jedno i druhé znáte, tím více si film samozřejmě užijete. Je doslova nabitý nejrůznějšími odkazy a citacemi, které však nejsou samoúčelné a fungují vždy v rámci příběhu. I když bych osobně uvítal trochu více toho noiru na úkor disneyovské šarády, je film vlastně i takovým nechtěným a stylovým rozloučením se s jednou érou animace. Disney 90. let je už o něčem trochu jiném a místo terpentýnové kyseliny vymyslel filmový průmysl animaci počítačovou. ()

Reklama

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Jak poměrně nedávno řekl Sly Stallone "Stýská se mě po časech, kdy v Hollywoodských studiích seděli kovbojové, co se nebáli jít do originálního námětu. Dnes tam sedí obživlé kalkulačky, které nezajímá scénář ani originalita, ale jenom čísla." Tak přesně na tenhle výrok jsem si vzpoměl, když jsem sledoval tohle polokreslný mistrovství. Robert Zemeckis je hotovou výkladní skříní 80. let a to nejen za kult Návrat do budoucnosti, ale třeba i za Honbu za diamentem a nebo právě za tohle polokreslný bláznovství. No, vážně chlapi, kdo z nás by netoužil být sváděn kreslenou sexbombou nebo riskovat život pro kreslnýho králíka, a pokecat s miminem, který by si rádo zašukalo, ale má jen třícentimetrový nařádíčko, tak si radši zapálí cigáro a vysype ze sebe ironický vulgrismy. Tomu já říkám svět s koulema. ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Neuvěřitelné, že pořád takhle nádherně může vypadat film z roku 88’. Tehdy to muselo být jako zjevení. Už jenom proto, že se tu objevily postavy jak od Disneyho, tak od Warnerů. Kdybych film viděl poprvé v dětství jako Space Jam, zřejmě bych si jej užil víc, i tak je to ale pořád zábavné. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Robert Zemeckis má možná z dnešního pohledu své nejlepší časy za sebou, přesto ovšem o svůj status legendy přijde těžko. Režisér trilogie Návrat do budoucnosti, Forresta Gumpa, Trosečníka či právě Falešné hry s králíkem Rogerem. Právě Falešná hra s králíkem Rogerem z dnešního pohledu patří mezi nejzásadnější filmy, které Robert Zemeckis natočil. Tahle pecka z roku 1988 totiž nejen po více než třech dekádách neztratila své kouzlo, ale především skutečně zůstává unikátem, který jen už tak nikdo nenapodobí.Jeden z nejzábavnějších filmů všech dob, především ovšem film skutečně zásadní. Především v rámci animované tvorby. Snímků, kteří se pokoušeli kombinovat klasickou animaci a živé herce a reálie vzniklo za ta léta dost (Space Jam), žádný z nich ovšem ne s takovou grácií a především žádný z nich nezašel tak daleko. Falešná hra s králíkem Rogerem se v roce 1988 vyprofilovala jako ideální podívaná pro celou rodinu. Děti dostanou příběh plný animovaných ikonických postaviček, dospělí poté bravurní noirovou detektivku, která má várku kreativních nápadů, satirický přesah a obsahuje spousty prvků, které se v klasické podívané nevidí. Přirozená krása slečny Jessicy je v tomto případě pouze špičkou ledovce.Perfekcionistická animace, výrazné ambice a přirozeně působící interakce herců z masa a kostí s animovanými postavičkami. Boba Hoskinse či Christophera Lloyda tehdy čekala těžká práce, kdy pouze museli mluvit do vzduchu. Pořád se totiž bavíme o roce 1988, kdy byli dnešní aplikované metody pro komunikaci živých herců s digitálními postavičkami ještě v plenkách. Hoskins v hlavní roli odvedl perfektní práci a s těžkým úkolem se popral parádně. Chvála pochopitelně musí jít i na účet Christophera Lloyda, který svým vystupováním a projevem po Dr. Brownovi z Návratu do budoucnosti vytvořil další ikonickou postavu. Jeho soudce Doom již od nástupu na scénu vyzařoval přirozenou ďábelstvím, Lloyd tyhle výrazné postavy uměl vždy skvěle.Ten film je neskutečně zábavný i díky tomu, jak využívá pozadí animovaných filmů a sází spousty povedených a vtipných odkazů. Postavičky jako Betty Boop, které s nástupem barevného filmu přišli o práci, konfrontace kačera Donalda a kačera Duffyho či vzájemné popichování Mickey Mouse a Bugse Bunnyho. Díky speciální dohodě o rovnoměrném času bylo možné setkání postaviček od Disneyho s postavičkami z brandu Looney Tunes a i z dnešního pohledu jde o speciální záležitost, která dnes bude možná jen těžko.Pro dětské diváky jde o ideální živelnou a barevnou záležitost, teprve dospělí diváci ovšem budou schopni genialitu Falešné hry s králíkem Rogerem docenit. Noirová detektivka odehrávající se v druhé polovině 40. let v sobě též obsahuje lehkou kritiku filmového průmyslu a další várku sofistikovaných prvků. Poctivá ruční animace, která kompletně vznikla v post-produkci je poté vyloženě perfekcionistická a především půvabná, kdy dokázala naplno prodat estetiku animovaných filmů, ze kterých Falešná hra s králíkem Rogerem těží. Je prostě radost sledovat tuhle podívanou, která má pořád v rukávu dost kreativních nápadů a jeho tvůrci měli při tvorbě filmu srdce na pravém místě. Disney navíc tehdy skutečně umožnil realizovat film, který se v mnoha ohledech vymyká už tehdejší většině Myšákovy tvorby.Z Falešné hry s králíkem Rogerem se ovšem skutečně především vyklubala přelomová záležitost, která krom perfektního vizuálu, kreativního a chytrého scénáře a skvělého Boba Hoskinse s fenomenálním Christophera Lloyda navždy přepsala historii v rámci interakcí živých herců s fiktivními postavičkami. V téhle oblasti dodnes Falešnou hru nikdo nepřekonal i přes pochopitelný vývoj technologie. Falešná hra s králíkem Rogerem nastavila směr, kterým se další mohli jen směle vydat a její výstavní pozici jí nikdo nesebere.Na pokračování bohužel nikdy nedošlo, smrt Boba Hoskinse v roce 2014 jakousi formu naděje definitivně zabila. Na druhou stranu by ovšem film jako je Falešná hra s králíkem Rogerem pravděpodobně skutečně neměl dnes šanci vzniknout a případné pokračování by muselo být výrazné umírněnější a výrazně se obejít bez toho, co Falešnou hru s králíkem Rogerem dělá tou peckou. Dost možná je tak v tomhle případě dobře, že vrátka, které na konci zavřeli Porky se Zvonilkou zůstala zavřená. Falešná hra s králíkem Rogerem je totiž i po letech geniální, nadále se v ní dá něco objevovat a jde o příklad filmu, který se jen tak neomrzí. Tandem Robert Zemeckis a produkující Steven Spielberg po Návratu do budoucnosti stvořili další legendu..... () (méně) (více)

Galerie (113)

Zajímavosti (37)

  • Výtvarníci namalovali celkem 82 000 animovanch okének, které posléze pomocí kamer přenesli na film. (Divočák)
  • Autor knižní předlohy "Who Censored Roger Rabit" Gary Wolf dostal nápad na společné vystupování komiksového králíka a detektiva z "normálního" světa podle televizní reklamy na vločky. (Divočák)
  • Políčka filmu byla zvětšena a přenesena na fotografie, přes něž animátoři natáhli folie a ručně na ně dokreslili figurky a dekorace. Pracovali na tom dvacet hodin denně, více než rok. (Dr.Okamura)

Související novinky

Ztratí studia práva na slavné značky?

Ztratí studia práva na slavné značky?

04.10.2019

Jak je vidno z nedávného obnovení smlouvy na Spider-Mana mezi studii Sony a Disney, duševní vlastnictví je v Hollywoodu jedna z nejdůležitějších věcí vůbec. V podstatě stačí vlastnit práva na… (více)

Zemeckis na lovu mořských příšer?

Zemeckis na lovu mořských příšer?

29.07.2011

Po propadáku Máma mezi Marťany z jeho produkční dílny je víceméně jasné, že kariéru Roberta Zemeckise spasí už jen návrat k hranému filmu. Tedy, alespoň částečně hranému – nějaké ty digitální efekty… (více)

Reklama

Reklama