Režie:
Michal BlaškoScénář:
Štěpán HulíkKamera:
Adam MachHudba:
Jonatán PastirčákHrají:
Klára Melíšková, Denisa Barešová, Miroslav Hanuš, Ivan Trojan, Johana Matoušková, Milena Steinmasslová, Jan Nedbal, Marek Pospíchal, Elizaveta Maximová (více)Epizody(3)
Obsahy(2)
Pracovitá, strohá a ve svých činech pevně přesvědčená o vlastní pravdě si jde zdravotní sestra Hana Kučerová tvrdě za svým. Názory jiných nereflektuje, na ničí přání se neptá. Ona přece ví, co je pro ostatní dobré. Mezi kolegy a sousedy tak přirozeně není příliš oblíbená. Kolegyně v nemocnici odsuzují Hančin příkrý přístup k pacientům, ona zase neschvaluje jejich ochotu navazovat intimní vztahy s lékaři. V tak napjatém prostředí se primář Vaculík snaží zachovat mezi sestrami na oddělení alespoň částečný mír a vytvořit pro pacienty potřebný klid. Pro Vaculíka je pacient na prvním místě. Jenže jak on, tak pravděpodobně všichni kolem něj mají svá tajemství a motivace, ve kterých není snadné se orientovat. Jak rozhodnout o tom, co je pravda a co lež, když fakta nemluví jednoznačně a jediné, co máme k dispozici, jsou naše pocity a domněnky? Jak jednoduché je soudit věci podle toho, jak vypadají v našich očích, a ne podle toho, jaké opravdu jsou? (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (169)
Je potešiteľné, že som v poslednej dobe naďabil na niekoľko vydarených českých kriminálnych seriálov. Aj na tento, ako i na iné, iba náhodou. V prvých minútach sledovania mi blysol v hlave leitmotív zo Sartrovho Cudzinca, ktorý si po tých rokoch vybavujem ako : "Kto neplače na pohrebe svojej matky, skončí na popravisku." Aj Hana Kučerová vynikajúco stvárnená mne neznámou Klárou Melíškovou určite nevyvoláva v svojom okolí sympatie. To však neznamená, že je vinná aj bez dôkazov. Aj ďalšie herecké výkony, réžia, kamera a atmosféra seriálu si zaslúžia pochvalu. ()
Tohle je velká pecka na české scéně, kterou jsem si nechával ujít, ale jsem velmi překvapen s kvalitami. O případu jsem nic nevěděl, takže jsem šel nepolíbený, ale mám rád nemocniční prostředí, miluji soudy a miluji filmy, kde se společnost obrátí k někomu zády, takže to měl se mnou seriál jednoduché. Klára Melíšková hraje skvěle, byť nehrála úplně sympatickou paní a jak se všechny důkazy začly sypat a obracet proti ní, tak to bylo slušný atmosférický terno. Fajn dialogy, super atmosféra, nepříjemno ve vzduchu i zneklidňující soundtrack z toho dělá Drama/Krimi světového formátu, za který se rozhodně nemusíme stydět. Jak ze dne na den se může někomu úplně zničit život i jejímu okolí. Tísnivé! 85% ()
je evidentní, že dobré věci pro televizi točit umíme a je celkem záhada, proč se to nedaří převést i na plátno. Podezření je pro ČT další trefou do černého v řadě a jedním z nejsilnější filmových/seriálových počinů posledních několika let. Z počátku by se dalo čekat, že půjde o další kriminálku, ovšem o nějakém vyšetřování to tady vůbec není (což je nejvíc vidět v posledním díle u soudu) a prim hraje atmosféra zmaru (aneb jak jednoduché je někomu zkurvit život za pět minut) a postava Kláry Melíškové. Ta předvádí svůj životní výkon a i když její postava není sympatická, není problém jí fandit. Nezklamali ovšem ani ostatní. Třeba Ivan Trojan, jehož přítomnost budí dojem, že on všechno zachrání je nakonec jen pokrytecká figura, které jde primárně o svoje místo a až pak o něco dalšího. Upřímně doufám, že v podobných kouscích bude minimálně ČT pokračovat a nebudou jen výjimkami potvrzující pravidlo...85% ()
To mlady devce (dcera) tam bylo zbytecne a pusobilo rusive. Meliskova by to utahla levou zadni i bez tyhle otravny postavy. P.S.: Denisa Baresova to zahrala dobre, o to nejde, ale ta postava tam nemela byt. P.P.S.: Kdyby to bylo o chlapovi, hral by to Krobot. Myslim, ze Meliskova se jim musela inspirovat. :))) ()
Nechal jsem se nalákat příznivými kritikami z csfd - a bezpochyb souhlasím s filmem i jeho hodnocením. Proto jen dvě nepodstatné poznámky: Ústřední postava hraje (má hrát?) svoji roli tak, aby se jevila nesympatickou, avšak zároveň tak, aby bylo poznat, že inkriminovaný čin neprovedla. Potom je už snadné dokázat, že zde není žalován její čin, nýbrž její osoba, která svým bytím obžalovává či přinejmenším znejisťuje existenci těch, kteří jsou považováni za pouhé svědky... Vedlejší postavy (a to je pro mě asi největší pozitivum) zastupují právě ty "podezřelé" činy (zřejmě i trestně postižitelné), které se odhalují či vyplouvají na povrch při řešení hlavní kauzy. Tyto činy jsou tu, ale jsou zároveň mimo pozornost, jen naznačeny, protože nikdy nebudou veřejným předmětem a projednávány budou jen v rodiných a společenských kruzích... Dovedu si představit, že film ocení především zdravotnický personál - a přitom se nad sebou zamyslím, protožr to s ním jde dost z kopce... Zkraje filmu jsem se domníval, že se bude nejspíš jednat o Marii Fikáčkovou (viz též Stanislav Motl), která vraždila kojence v roce 1960), ale dle "obětí" bylo brzo jasné, že se jedná o celkem nedávný případ Věry Marešové - snad jen s tím rozdílem, že by si po milionových odškodněních už sotva (neúspěšně) hledala zaměstnání ve svém oboru. ()
Galerie (65)
Zajímavosti (18)
- Po úmrti pacientky sestra otevře okno. Tento „symbol“ se provádí na většině zdravotnických zařízeních, aby duše mohla odejít... (Winster)
- V epizodě zazní skladba „Danza Kuduro“ od Lucenzo ft. Don Omar. (FrankSusta)
- Obhájce (Miroslav Hanuš) dává na sebe telefon Tereze (Denisa Barešová), ale 5 minut předtím ona od něj přijímá telefonát s informací, že máma zůstává ve vazbě. (sator)
Reklama