Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dospívající Kristina Kleinburgerová, dcera velitele pevnosti koncentračního tábora, přijíždí z bombardovaného Berlína za svými rodiči, jejichž život pro ni představuje svět harmonie a klidu. Rodiče se pokusí její iluze ještě upevnit hodinami baletu, kterými ji má provázet bývala maďarská primabalerína. V jediném dni se tak vzdor záměrům a plánům otce, typického německého důstojníka, hroutí Kristininy představy a iluze o společnosti rodičů a jistotách domova a celá zvrácenost a zrůdnost německého válečného a totalitního mechanismu před ní vystupuje s tragickou neúprosností i s ozvěnou blížícího se konce války. Příběh, místo a postavy filmu jsou smyšlené, pouze tragika osudů je skutečná. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (62)

topi 

všechny recenze uživatele

Nevýrazný televizní film Viktora Polesného, u kterého jsem už zvyklý, že buď se zadaří, nebo je to průser. Tady to od průseru zachraňuje pouze Boris Rosner, který svého němčoura hraje věrohodně. Jinak ostatní slabé a křečovité postavy netřeba zmiňovat. Mnohem radši si přečtu stejnojmennou knihu Pavla Kohouta. ()

PTuranyi 

všechny recenze uživatele

Film sa snaží podať posledné hodiny konca Nemeckého víťazného ťaženia prostredníctvom pohľadu na dcéry veliteľa nemeckého väzenia počas prípravy oslavy jej narodenín. Do pozadia vojnových udalostí vplieta zároveň ľúbostný príbeh dcéry a "cherubína" a ďalšieho páru. Žiaľ spracovanie končí na úrovni inscenácie a herecké výkony sú priemerné. ()

Reklama

spacylemon 

všechny recenze uživatele

Mělo to být asi strašně mrazivé drama... hm, asi těžko... celou dobu tam akorát pobíhají děsně legrační a uřvaní esesáci v čele s obzvláště bezcitným Zachem, do toho ta primabalerína (což o to, tancuje hezky) háže pohledy, za jaké by se nemusela stydět herečka z venezuelské telenovely v 11 dopoledne a vrcholem všeho je nejmladší Geislerka, která má být asi tak jako nevinně naivní, přitom je celou dobu jenom úplně blbá... Snad jenom dvě věci zvedají tuhle fušeřinu - Rösnerovo charisma a pak zajímavá předloha, která mě donutila dodívat se až do konce. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Herecké obsazení je sice dobré, ale tak nějak to na mě správně nepůsobilo. Bývalo samozřejmostí, že vysocí nácci drželi své rodiny pryč od všeho špatného a příbuzní tak vůbec nevěřili, kolika zvěrstev se dopustili na jiných. Ester Geislerová je v tomhle ohledu správně naivní. Možná mohl být propracovanější kontrast koncentrované hrůzy - obžerství a pohodičky, kterou měli náckové - naivita mladé dívky. ()

alonsanfan 

všechny recenze uživatele

Hranice nepříliš povedené televizní inscenace výrazně překračuje pouze Boris Rösner, svou osobností, charismem i úžasným herectvím. Jeho postava je až démonicky nelidská, fanaticky lpcí na dodržování nestvůrných předpisů ohledně chodu tábora, ale přitom živoucí. Jeho jediným hereckým partnerem je civilní Jan Novotný. Zbytek ansámblu je ovšem tragický. Zajímavý herecký výkon podává Roman Zach. Jeho postava je bohužel zajímavá pouze jeho postavou (měří asi 2 metry). Jinak přehrává plachost rysa v tatranských hvozdech a toporností se limitně blíží borovému trámu o průřezu 120*120 a délce několik kilometrů. Afektované přehrávání je charakteristické i pro postavu kur... pardon umělkyně Zdenky Studénkové. A nevýraznost zase hlavním atributem Ester Geislerové. ()

Galerie (6)

Zajímavosti (2)

  • Režisér Viktor Polesný vzpomínal, že během natáčení měl Boris Rösner tak velkou migrénu, že často zvracel. Jelikož většina exteriérů byla v malé pevnosti Terezín, kde se v druhé části běžné provázela veřejnost, tak dost často docházelo k bizarním setkáním, kdy byly v menším šoku skupinky, co potkávali vždy někde za rohem „zvracejícího může v uniformě SS“. (Antal89)
  • Jelena Mašínová měla připravený scénář už v roce 1965, ale protože si vzala Pavla Kohouta, byl její projekt stopen. K realizaci televizního filmu došlo až po napsání stejnojmenné knihy Pavlem Kohoutem a výsledný televizní scénář je společným dílem Mašínové, Kohouta i Polesného. (NinadeL)

Reklama

Reklama