Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Televizní hra Petra Zikmunda nás zavádí do prostředí veterinárního výzkumného ústavu v okamžiku, kdy se jeho pracovníci snaží vypořádat s náhlým výskytem vztekliny. Pracovní problém však přerůstá v osobní téma každého z nich, především v osobní téma MVDr. Evy Krausové. Až do tohoto okamžiku žila Eva tím nejběžnějším životem. Svobodná matka kolem čtyřicítky, zaměstnaná v ústavu prací, z níž se už stala rutina; jeden den v týdnu strávený s přítelem - bez nároku na jakoukoliv společnou perspektivu; krátké prázdniny u rodiny na venkově s dítětem, o něž se v průběhu roku stará Evina matka. Žena, která to nikam příliš nedotáhla. Až jednoho dne náhoda před ni předkládá příležitost, na niž od mládí podvědomě čekala a léty pozapomněla. Ale teď, ve čtyřiceti? Mnohé ze snů mládí se uzavřely, na mnoho věcí v životě Eva už rezignovala, a to všechno najednou připomíná chvíli, kdy se zdá, jako by čas utíkal rychleji a k naplnění něčeho velikého už příliš nezbývá. Náhodná nabídka se mění v posedlost a nakonec ve hru na život a na smrt. Televizní hru Jehla natočil režisér Jiří Svoboda v roce 1982. Do hlavní role obsadil Janu Brejchovou, která za ni získala na MTF v Plovdivu Hlavní cenu za nejlepší ženský herecký výkon. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (42)

spawnxp 

všechny recenze uživatele

Jiří Svoboda je můj oblíbenej režisér, ovšem tohle patří k jeho slabším kouskům. Civilnost filmu bourají chvílema uděsný dialogy, načrtnutej "konflikt" v rodině je spíš úsměvnej, některý herecký výkony jsou tristní. Nejen stopáží to celý připomíná televizní inscenaci. Jen pro zajímavost, ve stejným roce jako tuto věc natočil Svoboda film "Schůzka se stíny" se stejným hereckým obsazením hlavních rolí a to je teda rozdíl. ()

Reklama

radektejkal 

všechny recenze uživatele

V sedmdesátých a osmdesátých letech jsem se na televizi skoro vůbec nedíval. A jak  jsem si už nedávno říkal, zřejmě mi tak uniklo mnoho zajímavých televizních inscenací, které až nyní postupně doháním a odděluji zrno od plev. Zde nešlo jen o vztahy mezi lidmi, ale též o vztahy mezi zvířaty, konkrétně liškami a myšmi... Pamatuji si na rodiče, kteří každý večer seděli před "bednou" a rozčilovali se: zase je tam něco psychologického, ve smyslu, ať s tím jdou někam. ()

BoredSeal 

všechny recenze uživatele

Takové Svobodovo průměrné cvičení na úžasný Skalpel, prosím, fanoušci režisérových skvostů mohou tohle dílko klidně opomenout. O boj proti vzteklině ve skutečnosti nejde, spíš se hlavní hrdinka tak nějak potýká se svým neuspokojivým životem, nějak sama neví, co chce, je trochu hysterka a musí vařit Brzobohatýmu kafe. Pokud člověk přežije místy těžko pravděpodobné dialogy a přestane přemýšlet nad tím, proč mu Bartoška připomíná ministra Kalouska, čeká ho nenápadná nevzrušivá hodinka. ()

triatlet 

všechny recenze uživatele

Výchozí téma, týkající se vztekliny a rozpoložení hlavní postavy - Evy Krausové, je silné. Ovšem rozvedení se rozplývá do pracovněpartnerskorodinných vztahů podobně jako v průměrném dílu Ordinace v růžové zahradě. Navíc kompozice v podobě předělů s datem nebo se záběrem na hodiny (asi symbol času) je vtíravá. Pozornost odpoutává i příliš dramatický hudební doprovod (hudba Jozef Revallo). Také role náhody snižuje mé hodnocení - proč mrtvou lišku musel najít zrovna syn veterinární laborantky? ()

Galerie (6)

Zajímavosti (2)

  • Ve filmu hraje Jiřina Steimarová se svou dcerou Evelýnou. (M.B)
  • Jana Brejchová obdržela v roce 1982 na festivalu v Plovdivu hlavní cenu za herecký výkon. (M.B)

Reklama

Reklama