Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Hlavní postavou je tu penzionovaný kriminalista Václav Gaudl, který si začíná všímat podezřelého chování elegantního manžela své neteře Hedviky. Požádá svého přítele, podplukovníka Mácu, aby mu zjistil, kam profesor Horáček jezdí ve vypůjčeném taxikářském autě. Horáček je finančním expertem podniků zahraničního obchodu a přednáší na vysoké škole, Hedvika pracuje jako redaktorka v nakladatelství. Žijí si nad poměry, nejen díky svým profesím, ale také díky dědictví po bohatém otci Hedviky. Bydlí ve velké vile, mají dvě auta, chatu. Žena, která se snaží udržet si manžela, netuší, že má mladou milenku, jejich podnájemnici Danielu, s níž po přednáškách odjíždí na chatu. Když se Horáček rozhodne rozvést, ztropí Hedvika hysterickou scénu při níž nejprve prohlásí, že se nikdy nerozvede a nakonec způsobí nehodu, při níž zahyne mladá stopařka. Hedvika přemluví manžela, aby z místa nehody ujel. Muž to udělá protože netuší, že ho žena vyfotila, když táhl mrtvolu do křovin. Profesor Horáček se rozhodne pro radikální řešení. Chladnokrevně připraví a provede vraždu... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (75)

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Výborný spád, kauzální spění a originální ústrojné rozvíjení zápletky, kdy téměř až do konce není jisté, co všechno bude náplní započatého zločinu, kdo ještě se stane jeho obětí a kdo další se stane spolupachatelem. Přitom je skvěle vystižen vztah mezi narůstající svolností člověka ke zločinným aktům, jež je přímo úměrná tomu, jak se i navenek stále více rozpadá celoživotní vztah, od počátku postavený na nerovném a zkaženém základu, a jak se vyjevuje, že ve fatálním běhu času není cesty zpět a na nápravu a možnost zvolit si v životě jinak, aniž by se za staré volby musely nést důsledky, reálně není naděje. (JitkaFest, rezidence B12). ()

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Celovečerní debut režiséra Otakara Fuky a hned v oblasti krimi. Snímek je natočen podle románu Jiřího Brabence a Zdeňka Veselého ´Pozlacené mříže´ a jedná se o vkusný kriminální příběh se všemi svými aspekty daného žánru. Pro film byl samozřejmě mírně upraven, ale na myšlence a vkusu to nijak neubralo. V hlavních rolích Jiří Adamíra, který je ve svém výkonu prostě svůj a Slávka Budínová, která tu naopak předvedla úctyhodný herecký výkon. Černobílý obraz dodává na atmosféře a společně se širokoúhlým formátem vykresluje každičkou situaci ve své plné podstatě. Děj má přirozené tempo, takže vytváří odpočinkovou podívanou zanechávajíc filmový zážitek. Otakar Fuka věděl co dělá a tak se zdařilo se. Česká kriminálka tak, jak má být. ()

Reklama

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Trochu těžkopádné vztahové drama o nebezpečenstvích emancipace a s ponaučením, že do objímky  se nesahá! Budínová si pyšnou a de facto amorální mrchu z režisérem kritizované vyšší vrstvy viditelně užila, stejně jako Adamíra jejího manžela intelektuála a motýla Emanuela, který rád opyluje makové panenky tam i onde.  Šmeralův kriminalista v důchodu bez vlastního života aneb slídil s notýskem a kontakty  na SNB se stává de facto spouštěčem tragických událostí, kdy se jeho majetnická neteř (Budínová) rozhodne svého majetku (Adamíry) nevzdávat, což vede k smrti stopařky, vydírání a dalším spoilerům.  Skvěle zahrané, o tom žádná a překvapivé i vlastně otevřeným koncem, ale jinak de facto bez tahu na branku a vlastně ve svém sdělení velmi omšelé. ()

Aidina 

všechny recenze uživatele

Kriminalista v důchodu, kterému očividně chybí jeho bývalá práce. Pracovat na kriminálce 25 let, tak asi taky vidím v každém něco podezřelého. A což teprve, když mi není moc sympatický, jako v tomto případě. Tak trpělivě sbírá důkazy proti manželovi své milované neteře. Má výhodu, že mu bývalí kolegové z kriminálky pomáhají a tak sledování může začít. A i když si profesor Horáček (Jiří Adamíra) dává velký pozor – mění si auto, jezdí na cizí chatu, tak se na jeho mimomanželský poměr přijde. Manželka Hedvika (výborná Slávka Budínová), je natolik zhrzena, že mu nechce přistoupit na rozvod. Horáček je ale zamilovaný do mladinké Daniely (Danuše Klichová), která s ním navíc čeká dítě, tak naplánuje vraždu své ženy. A téměř by mu to vyšlo, nebýt strýčka Gaudla (Vladimír Šmeral). ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Hodně špatná kriminálka, která by spíše chtěla být antickou tragédií (viz to dilema mladé dívky v závěru, kvůli němuž film dokonce ani nemá pořádný konec). Expozice trvá v podstatě celých 40 minut (!) a něco vyšetřovat se začne až dvacet minut před koncem. Do toho je kdovíproč Mrkvička nadabovaný a zní to divně. Spousta zbytečných scén. A hlavně - ani jedna postava zde není sympatická, nakonec ani ta Šmeralova, který zde jen popochází a významně kouří cigaretu. Cynický manžel, cynická manželka, tragédie na silnici je nechá ledově klidnými a oni v hlavě hned spřádají akce a protiakce jeden proti druhému, to chce silné žaludky tedy. (Ona i ta služebná byla pěkná mrcha, když pak vnučce říká, že si přijde na dobré bydlo.) A vlastně ani není jasné, proč se chlap nerozvedl dřív, když má nyní zdá se kontakty se zahraničím a peníze za nějaký vynález, tak ho ty manželčiny prachy asi nemusejí zajímat, že? Nedává mi to smysl, způsob vraždy mi přišel směšný a manželka hodně hloupá, když si neověřila, zda pojistky nahazuje, nebo vyhazuje, a stejně vytahovat objímku rukou může i tak fakt jen pitomec, který se chce pořezat... Vážně mě to zklamalo a chvílemi mi to dokonce už přišlo pro svou vážnost jako parodie. A to přitom do toho hraje docela svižný swing. ()

Galerie (13)

Zajímavosti (10)

  • Vila neteře Hedviky Horáčkové (Slávka Budínová) na adrese Pod Žvahovem 22 Praha-Hlubočepy je dílem architekta Jana Hanuše Svobody, který po roce 1948 emigroval do USA. (sator)
  • Když se J. Adamíra s milenkou na chatě kropí vodou, má na sobě bílou košili, v dalším záběru má košili kostkovanou. (M.B)
  • Natáčelo se v Nalžovicích, Božeticích, Praze Břevnově, Hlubočepech, Vinohradech. [Zdroj: Filmovamista.cz] (M.B)

Reklama

Reklama