Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Gemini
    ****

    Michael Mann, alespoň pro mě záruka kvality. Tom Cruise, v civilu magor, ale herec na úrovni. Jamie Foxx...no...jo, objektivně je fakt dobrej, ale nemám ho zrovna rád. S výjimkou Miami Vice:) Takže o co v Collateralu jde. Není to efektní akce, i když typicky Mannovsky nepřehnaných a přímočarých přestřelek tu několik je. Psychologie postav rozhodně nedosahuje propracovanosti Heatu, ale především díky Vincentovým promluvám o společnosti i jednotlivcích si divák může užít i tenhle Mannův trademark. Nebýt Vincenta, je Collateral o ničem. Nejen dějově, ale i tím hlubším čímsi, díky čemuž mám Michaela Manna mezi oblíbenými režiséry. Vincent je po bezmála třech letech konečně pořádnou rolí pro Toma Cruise, a podle toho to taky vypadá, v tom nejlepším slova smyslu. Stejně tak je tomu u hudby. James Newton Howard a kolem jeho skladeb pečlivě vybrané kusy tu klasiky, tam jazzu, jinde zas elektroniky. Paráda. To ale nic nezmění na faktu, že Collateral je po stránce dějové trochu laciným filmem. Ten dojem získáte během první pětiminutovky a bohužel vám vydrží až do konce, a nechci dávat vinu jen afroamerickým účastníkům:) Collateral prostě mohl být ještě o kus lepší. Výsledek = 80%.(8.12.2006)

  • H34D
    *****

    Michael Mann holt umí, jeho decentně i precizně zrežírovaný Collateral rozhodně není běžný thriller, kecá se v něm více než dost a to je jen dobře, když to má úroveň. Ať mi nikdo netvrdí, že úvod byl příliš vlažný, neboť já si ty dialogy skvělě užíval (viz "How many cabbies get you into an argument to save you money? There were two of us. I had to kill the other one. I don't like competition."). Tom Cruise také zabodoval, roli chladného, profesionálního zabijáka zvládl na jedničku a jeho prošedivělý, ale stále šarmantní look mu dodává na stylu i originalitě (a rozhodně by nemohl být zaměněn za Van Damma)... Gradování je výtečné a celé to působí relativně komorním a uvěřitelným dojmem, jen ten závěr se trochu vymyká. 9/10(28.6.2008)

  • kiddo
    *****

    Klíčem k filmu je vztah Maxe a Vincenta, v němž se střetávají zcela odlišné pohledy na svět. Přes svůj okázalý nadhled a cynismus je Vincent životem zklamaný nihilista, který útěchu nalézá ve velkohubých kecech, jež ho ale každému vnímavějšímu člověku prozrazují jako smutného losera, který (a ne Max) již dávno rezignoval na snahu riskovat a něco se svým životem podniknout a jehož řeči o bezvýznamnosti lidské existence jsou nikoli nezaujatým komentářem, ale hlubokou lítostí. Vincentova profesionální kariéra je pak logickým projevem psychického stavu (I do this for a living). Maxova relativní spokojenost v životě a schopnost jednat pramení naopak z neochoty si podobné existenciální otázky připouštět – jeho pozdější činy jsou motivovány jednak touhou dokázat Vincentovi, že nemá pravdu, jednak přáním neskončit jako on, a jednak (což se moc nezmiňuje) ho za jeho nesnesitelné žvásty nasrat. Rozdíly mezi Maxem a Vincentem Mann zprostředkovává velice jemně, nestydí se nás při našem hodnocení postav svádět na scestí a hrát si s našimi prvními dojmy – např. Vincentově charakterizaci Maxe coby „muže činu, ne slov“ se nejprve vysmějeme, později ji ale musíme uznat jako pravdivou (což nejlépe ilustruje úžasná scéna s vlkem: Vincent o životě jen mluví, Max mu činem vzdá hold). Konec nemůže překvapit, protože žít si zaslouží jen ten, kdo má k životu úctu. A navíc, jak pregnantně sdělí reklamní leták, life is too short for long names.(3.9.2010)

  • Dever
    ****

    Soundtrack James Newton Howard: 1. Briefcase - Tom Rothrock [2:10] ,2. The Seed - The Roots/Cody Chesnutt [4:30] ,3. Hands of Time - Groove Armada [4:24] ,4. Guero Canelo - Calexico [3:01] ,5. Rollin' Crumblin' - Tom Rothrock [2:23] ,6. Max Steals Briefcase - James Newton Howard [1:50] ,7. Destino De Abril - Green Car Motel [5:17] ,8. Shadow on the Sun - Audioslave [5:44] ,9. Island Limos - James Newton Howard [1:35] ,10. Spanish Key - Miles Davis [2:27] ,11. Air - Cuba Percussion/Klazz Brothers [5:48] ,12. Ready Steady Go - Paul Oakenfold [4:18] ,13. Car Crash - Antonio Pinto [2:21] ,14. Vincent Hops Train - James Newton Howard [2:04] ,15. Finale - James Newton Howard [2:20] ,16. Requiem - Antonio Pinto [1:58],(9.6.2011)

  • Cival
    ****

    Malinko zklamán. Mann je machr, jako režisér se nevtírá a myslí mu to. Ale tady se do hry až příliš často zapoujují nelogičnosti, ohraná klišé (natahovaný závěr mě neskutečně vytočil) i pár nelogičností (Jamie mohl párkrát utýct a neudělal to jen z vůle tvůrců, pak ale zariskoval naprosto nesmyslně...). Místy mě hodně rušila digitální kamera, která nepomohla vůbec ničemu a v kontrastu s obrazově lahodnými pasážemi na klasický film, zabíjela kouzlo některých okamžiků. A to se radši nebudu pozastavovat nad tím, že hrdinové filmu pořád dokola mluví o "velkém Los Angeles" a sedmnácti milionech lidí v něm, aby byl příběh nakonec založen na neustálém potkávání hlavních postav. Takovýhle sled náhod opravdu nesežeru. Naštěstí Cruise podle mého předvádí svůj životní výkon, naprosto přesvědčivou a cool studii "oscarových rozměrů" (a to ho nemám fakt moc v lásce), a Jamie Foxx nemá moc času kazit dojem svým neumělým a strojeným tichošlápkem, kterýmu jsem nevěřil ani ten průkaz taxikáře. A pak je tu Michael Mann, který neumí natočit vyloženě blbou scénu. Režisér, jehož mýtické souboje muži proti muži mají cosi hlubokého do sebe. Lehce zklamaných 70%, ale jináč fajn.(21.10.2004)

  • - Pozorní diváci najdou ve scéně, kdy Vincent a Max navštíví Maxovu matku v nemocnici, odkaz na slavného Taxikáře Martina Scorseseho. (imro)

  • - Jamie Foxx skutečně zničil taxíka během scény, kdy bočně narazí. (Kulmon)

  • - Jedenáctý film Toma Cruise na 1. místě amerického žebříčku znamenal pro DreamWorks openingový (6.-7. 8. 2004) výdělek 24,7 milionů dolarů. (imro)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace