Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Padesátá léta minulého století. Manhattanský uklízeč toalet Tom Ripley (Matt Damon) si vypůjčí sako studenta Princetonu, v němž hraje na klavír na zahradní párty. Když s ním pak bohatý otec čerstvého absolventa Princetonské univerzity zapřede rozhovor, Tom předstírá, že jeho syna zná. Rázem tak dostane nabídku, aby se výměnou za tisíc dolarů vypravil do Itálie a přesvědčil Dickieho Greenleafa (Jude Law) k návratu domů. V Itálii se Tom připojí k Dickiemu a jeho vzdělané snoubence Marge (Gwyneth Paltrowová). Předstírá, že miluje jazz a chová homosexuální naděje, zatímco se topí v přepychu. Kromě lhaní je Tom také velmi dobrý v imitaci a padělání, takže když se s ním pak pohledný a sebejistý Dickie začne nudit a zavrhne ho, Tom neváhá zajít opravdu hodně daleko, aby si přivlastnil Greenleafovy výsady. (Cinemax)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (505)

Gemini 

všechny recenze uživatele

První moje reakce po zhlédnutí Talentovaného Pana Ripleyho, kterého jsem si nahrál jenom díky Tylerovi (takže díky, kámo:)), byla: sakra, ten byl ale fakt talentovanej. Matt Damon je jako chameleón Tom Ripley skutečně výborný, a přes jeho nesporné sklony k psychopatii mu musíte fandit. Aby taky ne, když Jude Law hraje (a vzhledem ke svým hereckým kvalitám velice přesvědčivě) takovou špínu jako je Dickie a Philip Seymour Hoffman taky není týpek, kterého bych vzal do baru na panáka..pokud bych ho potom nechtěl v temné uličce zbavit nějakého toho kusu tkáně. Nevím jak, ale Anthony Minghella (podle svého zvyku v nadprůměrné stopáži) zkušeně převyprávěl samu o sobě velice poutavou story, a ještě k tomu dokázal, že se mi nelíbila Gwyneth Paltrow. Hudba? Opět Minghellův osvědčený amigo Gabriel Yared. 80% ()

Terva 

všechny recenze uživatele

Podle románu spisovatelky Patricie Higsmithové vznikl v režii Anthonyho Minghelly napínavý thriller s Mattem Damonem v hlavní roli. Ocenění: Oscar 1999 - nominace: vedlejší herec (J. Law), výprava, kostýmy, hudba, adaptovaný scénář Zlaté glóby - nominace: režie, film (drama), hudba, herec v dramatu (M. Damon), vedlejší herec (J. Law) BAFTA - vedlejší herec (J. Law); nominace: cena Anthonyho Asquitha za hudbu, kamera, film vedlejší herečka (C. Blanchett), adaptovaný scénář, cena Davida Leana za režii MFF Berlín - nominace na Zlatého medvěda Blockbuster Entertainment Awards - vedlejší herec (J. Law) Broadcast Film Critics Association Awards - hudba National Board of Review - režie, vedlejší herec (P. S. Hoffman také za film Magnolia) Santa Fe Film Critics Circle Awards - adaptovaný scénář, vedlejší herec (J. Law) ()

Reklama

Lynn 

všechny recenze uživatele

Ještě dlouho mi tento snímek zůstane ležet v hlavě... Škoda, že režisér takového formátu, jakým Minghella bezesporu byl, musel předčasně zemřít - protože by jistě širokou obec diváckou ještě mnohokrát potěšil čistým filmovým jazykem, vynikajícím hudebním podbarvením, skvělým scénářem či bezchybným castingem. Protože tohle všechno dovádí "Talentovaný pan Ripley" k dokonalosti. Na začátku bezstarostné léto s šancí na život, po kterém Ripley vždycky jen marně toužil, se pozvolna mění v tu nejhorší noční můru. "No matter what you do, no matter how awful, no-one ever thinks that they're a bad person. Don't you just take the past and put it in a room in a basement and lock the door and never go in there? That's what I do." Lze vůbec to, po čem celý život toužíte, nezávidět, pokud to máte celý den před očima? Nezabili byste, nekradli byste, jen abyste zachovali pro sebe alespoň odlesk toho snu? Matt Damon byl v tomto případě sázka na jistotu, povedlo se i ostatní obsazení: Dickie Jude Lawa je přesně ten typ hejska, kterému odpustíte takřka cokoliv, jen aby vám věnoval 5 minut svého pohledu, Marge v podání Gwyneth Paltrow se mění z bezstarostné dívky ve zlomenou ženu, potěší i obsazení vedlejších rolí: Cate Blanchett, Philip Seymour Hoffman či Jack Davenport. Jednou z postav je ve filmu také hudba: My Funny Valentine, Tu vuo' fa l'americano... to jsou naprosto nezapomenutelné střípky po všech stránkách vynikajícího sountracku. Pokračování nikdy neměla vzniknout! Zaplať bánbůh s nimi nikdo ze zúčastněných nemá nic společného. ()

kinej 

všechny recenze uživatele

Film je zasazený na skvělé místo a do skvělé doby. Filmovým postavám lze jedině závidět dobu, kdy se měli dobře, nestarali se o nic a pařili na jazz. Tato romantická atmosféra je nejsilnější stránkou filmu. Matt Damon zde dokázal, že je mnohem lepší herec než Afleck, ale přesto to nestačí na charismatický výkon Lawa. ()

borsalino 

všechny recenze uživatele

Pro mě osobně velké zklamání, propracovaný americký remake rozhodně v žádném směru nepřekonal francouzskou verzi z šedesátých let s Alainem Delonem. Snímek je jistě propracovanější, výprava byla bezpochyby náročnější a dražší, ale to není všechno. Nový kabátek z filmu udělal celkem tuctový thriller, jen s určitým specifickým zabarvením daného příběhu. Tom je líčen téměř jako programový vrah, úplně se vytratila poetika příběhu. Možná, že kdybych viděl tuhle americkou verzi dřív, hodnotil bych jinak, ale takhle jsem se jen ztěží přemluvil ke dvěma hvězdičkám. ()

Galerie (62)

Zajímavosti (24)

  • Z hlediska českého trikařského studia Universal Production Partners byl pozoruhodný vznik scény, v níž loď Queen Mary vplouvá do New Yorku. Slovy ředitele UPP Víta Komrzého ji "sice bylo možné složit z 'nějakých' záběrů, ale Minghella trval na autenticitě Manhattanu z padesátých let a kdesi v archivu dokonce našel dobový záběr přesně téhle scény. Ten nám poslali s tím, že ho máme 'vylepšit'. Ale ono to nešlo, protože kvalita archivního materiálu byla hrozná, takže jsme museli celou scénu vytvořit znovu. Nejdřív jsme si nafotili Queen Mary, která dnes kotví v kalifornských docích, a pak jsme začali shánět 'starý' Manhattan. Nejdřív jsme chtěli použít fotografie z různých 'image banks' z Londýna i z Ameriky, ovšem přestože šlo o mnohdy velmi drahé diapozitivy, byly do té míry nekvalitní, že jsme nakonec, už pod značným časovým tlakem, zjistili, že nám nezbývá než si Manhattan znovu nafotit. Je tam dodnes část starých domů, které jsme potřebovali, k nim fotograf navíc nafotil fasády jiných mrakodrapů a z materiálu, který přivezl, jsme na computerech podle fotografií 'vystavěli' starý Manhattan - něco jsme domalovali, něco přidali, něco upravili. Do popředí jsme pak umístili loď, vodu jsme natočili na Vltavě, dodělali k ní vlnky, a scénu jsme pak oživili ještě tím, že jsme na ulici natočili nějaké ptáky a ve Vršovicích pohybující se lidi, které jsme jako maličké postavičky naklíčovali na loď. Celá scéna vznikala v polních podmínkách, ale ve filmu nakonec je." (NIRO)
  • Opera, na kterou se nechal Tom Ripley (Matt Damon) pozvat, je „Evžen Oněgin“ od Petra Iljiče Čajkovského. Scéna souboje je mezi Oněginem a jeho velkým přítelem a básníkem. Souboj vyprovokoval cynicky Oněgin a také v něm vítězí a paradoxně zbytečně zabíjí svého přítele. (horskejvlk)
  • Jude Law se naučil kvůli filmu hrát na saxofon a Matt Damon zase na piano. Ani jeden z nich ve filmu však na nástroje skutečně nehraje. (don corleone)

Související novinky

Andrew Scott je nový pan Ripley

Andrew Scott je nový pan Ripley

26.09.2019

Hvězda seriálů Sherlock (Moriarty) a Potvora (sexy kněz) Andrew Scott získal hlavní roli v připravované seriálové adaptaci slavné série knih o známém zloději, podvodníkovi a sériovém vrahovi Tomu… (více)

Držitel Oscara Gabriel Yared zahraje v Praze

Držitel Oscara Gabriel Yared zahraje v Praze

23.07.2012

Světoznámý tvůrce filmové hudby – skladatel Gabriel Yared (Oscar za Anglického pacienta) – čas od času vymění pero a notový papír za klavír a veřejně vystoupí. Letos na podzim budou mít šanci slyšet… (více)

Law a Minghella opět spolu

Law a Minghella opět spolu

28.02.2005

Jude Law si s největší pravděpodobností zahraje v BREAKING AND ENTERING, pro Miramax Films. Lawova role se má jmenovat Will a je to londýnský architekt, momentálně se nacházející v osobní i… (více)

Reklama

Reklama